Skocz do zawartości
IGNOROWANY

większe ścieranie klocków z tyłu niż z przodu - czy to normalne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 

Samochód odebrany z salonu 2 lata temu . Juz jakiś czas temu zauważyłem ze tylne felgi są bardziej zabrudzone niż przednie z pyłu ze ścierających się klocków . Teraz tak patrze , i tylnym klockom juz niewiele brakuje do ich konca żywotności a w przodu są całkiem ok. Ale widać też , ze te z tyłu równo się ścierają (te z przodu zresztą też, ale tak jak napisałem duzo mniej są zużyte niz tylne).

Wczoraj zrobiłem krótki test i po przejechaniu kilku kilometrów z delikatnym hamowaniem , po zatrzymaniu się,  dotykając ręką tarcz , temperatura tych tylnych była większa (dało sie to wyczuć ręką ) niz przednich. Tak jakby siła docisku klocków do tarcz była większa z tyłu niż z przodu. Tak jakby większa siła hamowania była ustawiona na tył ? . Czy to normalne ?  We wszystkich moich poprzednich samochodach , to przednie klocki miałem zawsze  do wymiany wcześniej niz tylne , a tu szykuje sie  odwrotnie .

Co WY na to ?

Opublikowano (edytowane)

1. Nowych przednich klocków jest z reguły więcej niż tylnych.

2. Tarcze przednie są większe średnicą od tylnych i stąd temperatura przednich może być niższa.

3. Klocki oraz tarcze przednie i tylne mogą mieć różną ścieralność.

Podsumowując, ja bym się niczym nie przejmował. W B7 po zakupie miałem też nowy komplet hamulców i widzę, że z tyłu klocki będę wymieniał wcześniej.

 

Edytowane przez pelonek1
  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano
48 minut temu, pelonek1 napisał:

1. Nowych przednich klocków jest z reguły więcej niż tylnych.

2. Tarcze przednie są większe średnicą od tylnych i stąd temperatura przednich może być niższa.

3. Klocki oraz tarcze przednie i tylne mogą mieć różną ścieralność.

Podsumowując, ja bym się niczym nie przejmował. W B7 po zakupie miałem też nowy komplet hamulców i widzę, że z tyłu klocki będę wymieniał wcześniej.

 

racja :) uspokoiłeś mnie 

dzięki za info

Opublikowano

Szybsze zużycie tylnych klocków jest także spowodowane załączającym się ESP, czego nie widać i nie czuć, pomimo tego system pracuje i hamuje tylne koła. 

Opublikowano

Zmień przednie hamulce na większe i temat się uspokoi

Opublikowano
13 godzin temu, Dev napisał:

Zmień przednie hamulce na większe i temat się uspokoi

autoreklama :D


Wątpliwe aby tłoczki stały więc to co panowie wyżej mówią może mieć sens, aczkolwiek ciekawe czemu w elektrykach z tyłu stosowane są bębny skoro tam też są systemy takie jak ESP. Może to błędna teoria ale pierwszy raz spotykam się  z tym by tylne klocki szybciej się zużywały.

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, Ivanek napisał:

pierwszy raz spotykam się  z tym by tylne klocki szybciej się zużywały.

za krótko jeszcze chodzisz po swiecie

Edytowane przez Dev
Opublikowano
6 godzin temu, Dev napisał:

za krótko jeszcze chodzisz po swiecie

Stylowe ubliżenie ☺️

Opublikowano

Nic z tych rzeczy. Jeżeli nie jesteś mechanikiem samochodowym możesz nie wiedzieć takich rzeczy a są one powszechne i dawno znane. Przykład ? Wszystkie citroeny na hydropneumatyce, choć tam tylne hamulce są zależne od tylnego zawieszenia. Ciśnienie ze sfer zawieszenia oddzialowywuje na tylne zaciski. Dzięki temu te auta mają najlepiej rozłożone siły na osie, te auta nigdy nie nurkują w trakcie hamowania. Kolejny przykład to Astra G zafira B, wszystkie saaby oraz volvo, passat B6,7,8 audi a6 c6 i c7, a4 b8, q5, bmw. Od dłuższego czasu producenci przykładają oraz większą uwage co do skuteczności hamowania i szukania dodatkowych możliwości jego zwiększenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...