Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi S4 B5 tuzo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Siemanko. Mam na imię Mateusz i kilka dni temu spełniłem moje motoryzacyjne marzenie :D Chciałbym się pochwalić moim nowym zakupem. Mam nadzieję, że te auto będzie już miało u mnie dożywocie. Poprzednie też miały mieć, ale po czasie zaczynało mi coś w nich nie pasować. Tu teoretycznie mam wszystko - jest dźwięk, jest turbo, jest napęd i przede wszystkim jest spory potencjał jeśli chodzi o moc. Lista samochodów jakie posiadałem w kolejności chronologicznej:
Opel Corsa C 1.2 75km - moja pierwsza fura, świetnie wspominam 
Seat Leon 1.9 tdi 150km - do tej pory jeździ w rodzinie 
Audi s3 8l 260km - najlepsze auto jakie miałem 
Bmw e46 330i - nie wiem jednak co ludzie w tym samochodzie widzą 
Golf 4 1.8t 293km - rozstałem się z nim kilka dni temu, jako nieco szybsze daily jest samochodem idealnym, natomiast brakuje mu trochę do tego, żeby nazwać go autem z jajami, a takiego właśnie szukałem

Trzy z nich były trochę porobione, a problem z nimi był taki, że chciałem, żeby jednocześnie wyglądały i jeździły, co jest mega ciężkie do zrobienia.

Audi s3 8l - średnio jeździło ale fajnie wyglądało

OGf1v4P.jpg

Golf 4 - lepiej wyglądało niż jeździło

BsiYf7z.jpg

Bmw e46 330i - ani nie wyglądało, ani nie jeździło xd

iT14FAF.jpg

Czas na foty s4 :D

yLZFbjp.jpg

RQnt5PZ.jpg

Ofp0zdp.jpg

1qu3ee5.jpg

KsVHMEl.jpg

ywWZ9F1.jpg

EFpXM9X.jpg

FxJcHgJ.jpg

ITXb0Sl.jpg

S4 ma przede wszystkim jeździć. Plany co do samochodu? Zapewne będą pojawiały się wraz z upływem czasu. Na ten moment to doprowadzić auto do 100% sprawności, jest soft nieznanego pochodzenia (254g/s przepływu co daje ~317KM) przez co cofa zapłony, więc z tym problemem trzeba będzie sobie poradzić w pierwszej kolejności. Początkowo chciałem dołożyć relingi dachowe, ale z każdym dniem coraz bardziej podoba mi się eska taka jaka jest. W planach było obniżyć i utwardzić zawieszenie, ale zawias jest mega dobry (Bilstein B12), założę więc dobrą oponę i tyle jeśli chodzi o najbliższy okres. W planach naprawdę dalekosiężnych jest to o czym marzę od dawna - mieć auto pomalowane w nietuzinkowy kolor. I moc, przede wszystkim moc. W przyszłości, i to zapewne niebliskiej, chciałbym się zbliżyć w okolice 450-500km. I będzie to zrobione na pewno przed zmianą koloru.

Jeśli chodzi o alternatywy jakich szukałem było to audi a3 8p 3.2 vr6 z dsg oraz s4 b6. I później to utrubić. Zakochany jestem w skrzyni dsg, ale obawiałem się, że znów kupię trochę bezpłciowe auto. B6 ma już zbyt nowoczesny design (subiektywna opinia), jednak to właśnie B5 ma w sobie to coś. Przed tą eską obejrzałem jeszcze jedną s4 b5 w podobnej cenie. Nie wiem jak można doprowadzić auto do tak fatanego stanu. Ja nie miałbym sumienia. Szukałem koniecznie polifta. Wolałem sedana, ale nie chciałem też jeździć po Polsce i szukać tej jednej perełki wśród gruzów. Tym bardziej, że w tym momencie poliftowego sedana ze świecą szukać.

Auto nie jest w totalnej serii. Szkoda, bo wszystko chciałem zrobić sam. Grill jest zmieniony na ten z rs4, zegary są wzorowane na te z rs4 (nie wiem czy zegary ori, ale pięknie to wygląda). Wydech końcowy jest usunięty, na szczęście katy są ? Środek też jest zmieniony, kiedyś były jasne skóry, ktoś zmienił na ciemne. Podsufitka nie jest czarna, wydawało mi się, że każda eska miała czarny sufit. Kierownica multifunkcyjna z vinu, podobno rzadki temat. Grzane, elektryczne fotele, ksenony, bose, tempomat, to wszystko to raczej standard, na plus szyberdach. Jadąc oglądać auto nawet nie wiedziałem, że ma szyberdach, a dla mnie to ogromna zaleta. Nawet nawi jest. Są przyciemnione szyby, ale widać na nich ząb czasu, zdecydowanie do poprawki. Brązowe dekory w środku. Mi się nie podobają, wolałbym carbon albo chociaż szczotkowane aluminium. To więc też kiedyś zmienię. Tyle co na szybko przyszło mi do głowy.

Generalnie bawię się trochę w jutuby, jeśli ktoś byłby zainteresowany przebiegiem modyfikacji i ogólnie jak bawię się autem to chętnie zapraszam na kanał, można tam zobaczyć filmy z udziałem moich poprzednich samochodów - s3 i golfa

https://www.youtube.com/channel/UCDgM4CyIQKWzNUnJesBtDHw

I najnowszy filmik, swego rodzaju zapowiedź, czego można się spodziewać w najbliższej przyszłości na kanale

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Gratulacje wyboru, B5 fajne ale drogie w modzeniu, czesci drogie i coraz mniej dostępne. Powodzenia w działaniu

Opublikowano

Gratulacje zakupu kultowej eSki w budzie B5 :)

Jeśli faktycznie autko zostanie z Tobą i będziesz prężnie działał w utrzymaniu i modyfikacji, to jak najbardziej zaglądaj na nasze forum i wrzucaj aktualizacje :) Niestety B5 robi się już niszowym tematem, co na pewno zauważyłeś przy zakupie - podobnie tutaj w dziale dedykowanym robi się dosyć spokojnie.

Fajnie że uparłeś się na polifta, a co do sedanów robią się już to białe kruki - jeśli już znajdziesz, to ceny zaporowe. Na szczęście dla Ciebie avant również nie traci na wartości ;)

Opublikowano

Powodzenia w modzenia i gratulacje zakupu ;)  będe obserwował 

Opublikowano
W dniu 8.11.2021 o 16:27, tuzo napisał:

Początkowo chciałem dołożyć relingi dachowe, ale z każdym dniem coraz bardziej podoba mi się eska taka jaka jest. 

Kombi musi mieć obowiązkowo relingi :whistling:

 

Opublikowano

Wygląda na zdjęciach na niezajechaną także dobra baza :thumbup1:

powodzenia w pracach :)

Opublikowano
W dniu 9.11.2021 o 21:20, granatowy napisał:

Kombi musi mieć obowiązkowo relingi :whistling:

 

Faktycznie trochę łyso bez relingów. 

Ktoś zrobił mały misz masz z tym wnętrzem wkładając tylko czarne fotele. Spróbuj trochę to dopieścić. 

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

Fajny silnik:) powodzenia w modzeniu :thumbup1:

Opublikowano

Fajnie że dołączyłeś do posiadaczy b5 i to w takiej wersji.:thumbup1: Dodaję temat do obserwowanych i czekam na kolejne wpisy.

Powodzenia w modach i dużo cierpliwości :cool:

Opublikowano

Gratulacje, szczerze zazdroszczę :kox:

 

Opublikowano (edytowane)

Heh, dzięki za tak liczne komentarze, nie spodziewałem się takiego odzewu :) aktualnie jestem na etapie kompletowania gratów i... już po pierwszych modach :D Początkowo chciałem zebrać wszystko do jednego postu, ale trochę tego będzie, więc rozdzielę wątek na dwa etapy - jeden teraz, drugi pod koniec grudnia, bo jeszcze kilka fantów do mnie dotrze :D Celem skompletowania auta i tak jest wiosna - przebujam się na tym co mam tę zimę i atakujemy wraz z pierwszymi kwitnącymi kwiatkami na wiosnę :D Umówmy się też, że nie będę w tym temacie wspominał o rzeczach typowo eksploatacyjnych jak wymiana klocków, filtrów, oleju, itp., bo nie jest to głównym celem prowadzenia tego tematu. Przejdźmy do konkretów.

Auto udało się już doprowadzić do pełnej sprawności technicznej. Cofające się zapłony były spowodowane źle zrobioną mapą. Po wrzuceniu seryjnego softu problem zniknął. Można było się tego spodziewać, choć hipotez było wiele, włącznie z głowicami do remontu. Nie zrozumcie mnie źle, nie chcę mówić, że na to liczyłem, ale gdzieś z tyłu głowy był już zamysł zakładania głowic z 2.8, a tu d*pa... :D

Trzeba było zrobić coś, żeby eska brzmiała tak jak prawdziwa eska brzmieć powinna. Mamy więc downpipy 3", później na moment zejście do 2,75" (mega ciasno a było spawane na aucie) i od momentu złączenia się wydech idzie na 3,5" zakończony dwururką własnej roboty 2x3". Po drodze jest jeden tłumik środkowy Turboworks. Założenie było jedne - puścić w przyszłości 500 koni. Do 3 tysięcy obrotów brzmi grzecznie i niepozornie, ale to dopiero później pokazuje swoje prawdziwe oblicze :D Szczerze? Myślałem, że będzie głośniej xd Nie wiem na ile to sprawa wygłuszenia, ale w środku jest stosunkowo cicho, w tym momencie zastanawiam się czy nie wyrzucić jedynego tłumika jaki w tym aucie jest :D Wstawiam parę fot, niestety nie mam filmiku z brzmieniem, ale zaległości na pewno nadrobię.

262773597_942567253327442_40275620735324

263285516_181398204199686_83331739285721

262913803_593217888450582_47068904513322

260401071_644044363622641_87279337004882

261864693_1739541219575601_4848118573241

261881398_1242479182926187_1674802726465

261778464_749333983126022_84582699541815

Teraz czekam na strojenie. Wszystko się opóźnia przez brak czasu, albo u mnie, albo u tunera. Jesteśmy wstępnie umówieni na przyszły tydzień - mam nadzieję, że uda się w końcu spotkać. W międzyczasie wpadł wzmocniony trójnik, podobno popularny zabieg w 2,7 biturbo. Na minus fakt, że nie założę teraz na to osłony :( 

262978786_510502383280413_45297691488122

Przyszły też do mnie nowe felgi :D Oz superturismo gt 18". Zgadzam się też ze stwierdzeniem, że kombiak bez relingów to nie kombiak, z tego względu zakupiłem też relingi dachowe :D 

262855622_2914854558827049_2802182602484

262937771_703135657333521_67817740947643

Kolejny update jeszcze w tym roku - wciąż czekam aż przyjdzie do mnie kilka ciekawych fantów :D 

 

 

 

Edytowane przez tuzo
Opublikowano

Pokaż jak to gada :D 

Opublikowano

Nagram po zrobieniu softa :D

Opublikowano

Bardzo ładnie się tu dzieje. Nie ma żadnego rezonansu bez środkowego tłumika ?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.12.2021 o 05:05, hunter91 napisał:

Bardzo ładnie się tu dzieje. Nie ma żadnego rezonansu bez środkowego tłumika ?

O dziwo nie :D

 

Kolejne zmiany, dwururkę 2x3 cale zastąpiłem 2x3,5 cala, do tego logo s4 na tylnej klapie oraz z przodu na grillu

IMG_20211215_112719.thumb.jpg.7fee7d9d183243c25b1d121b0da3bf66.jpg

IMG_20211215_112736.thumb.jpg.33f31e304af18cac0c8051f5b944ab24.jpg

 

Samochód też jest wstępnie wystrojony, zaznaczam, że wstępnie, silnik elegancko przyjmuje moc więc jeszcze trochę da się wykrzesać + będziemy wgrywać bajery typu launch control, ale to wszystko dopiero w przyszłym roku 

received_439627241052155.jpeg.d852fa92e44f4be27ffce13a68ed95a0.jpeg

 

Dotarła też lotka na klapę, jakiś zamiennik z allegro IMG_20211118_165721.thumb.jpg.1bc53d619a46dd2a2a9af92491afffee.jpg

 

Na pewno to jeszcze nie jest ostatni update w tym roku :)

 

 

Edytowane przez tuzo
Opublikowano

Nice :)

Opublikowano (edytowane)

Ostatni update w tym roku :D

 

Nabyłem swap hebli, na przód wpadają zaciski z Porsche Cayenne 6 tłok 345mm pomalowane nieprzypadkowo w kolor imola yellow, na tył jeden tłok 330mm, tarcze rotinger gt, klocki brembo, stalowy oplot hel. Na zdjęciach wygląda to dosyć blado, natomiast w rzeczywistości kolor prezentuje się bardzo ładnie i żywo 

IMG_20211228_164551.thumb.jpg.96b1e8449fb9b9de1beeb1329ab7b104.jpg

IMG_20211229_131925.thumb.jpg.386ef6cda7028912476b2933ab3377cc.jpg

IMG_20211228_164554.thumb.jpg.d28041912b6cbd565b922e03986dfa97.jpg

IMG_20211228_164605.thumb.jpg.d1d581cd7bed1d03043eb18d4f30c1c8.jpg

Zakupiłem też dokładkę zderzaka z maxtona, napis quattro oraz zaślepkę tylnej wycieraczki (której nie ma na zdjęciu) 

IMG_20211227_122610.thumb.jpg.8def8e11b15a8e2c9f66d4f2c039580c.jpg

IMG_20211229_125503.thumb.jpg.c254062521f54400f763dd0cd18ffa1b.jpg

Pozostało jeszcze tylko zakupić opony na lato i zebrać to wszystko do kupy :D mam nadzieję, że efekt finalny będzie zadowalający 

 

 

 

Edytowane przez tuzo
Opublikowano

Niezły banan na przód teraz bedzie hamować.  :thumbup1:

Opublikowano

Fajna eSka. Ciekaw jestem jak siądzie ta lotka, bo też o niej myślę, ale podobno wystaje ponad linię dachu...

Opublikowano
17 minut temu, mcsym napisał:

Fajna eSka. Ciekaw jestem jak siądzie ta lotka, bo też o niej myślę, ale podobno wystaje ponad linię dachu...

Lotka zwrócona, w porę zauważyłem że jest pęknięta, przysłali drugą również pękniętą, w tamtym momencie poprosiłem o zwrot pieniędzy i aktualnie jestem bez lotki. Przymierzałem ją, ale czy wystawała ponad linię dachu to nie pamiętam, jeśli rzeczywiście tak jest to słabo, bo alternatyw zbyt wielu nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...