matbruk Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 Witam, wczoraj miałem serwis obowiązkowy przy około 30 tys km, jest wykaz czynności serwisowych i przy polu "układ chlodzenia: sprawdzić odporność na zamarzanie i poziom płynu chlodniczego i w razie potrzeby skorygowac (odporność na zamarzanie, wartość wymagana - 25 stopni C/wartość pomiaru - 37. Miałem zaznaczone w rubryce." nie ok". "usunięto". Zastanawia mnie co mogło być nie tak, płynu raczej niedolewali bo chyba bym miał dopisane na fakturze.
matbruk Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Opublikowano 11 Listopada 2021 2 miesiące wcześniej miałem szkodę, rozwalony zderzak i wszystkie chłodnice, wywalilo komunikat na czerwono niski stan płynu, przerwij jazdę i uzupełnij, przejechalem 1km do zjazdu i wyłączyłem silnik, w zbiorniczku wyrównawczym było na samym dnie. Po naprawie płyn był nowy, dolany tyle ile trzeba, z autem nic się nie dzieje, nie dymi, nie falują obroty, więc czemu ubyło? Chyba że układ się odpowietrzył i stan płynu opadl.
matbruk Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Opublikowano 11 Listopada 2021 Zresztą auto było naprawiane w tym samym ASO, co serwis obowiązkowy. A tak z ciekawości jest jakaś norma ubytku płynu chlodniczego?
Muskel1 Opublikowano 11 Listopada 2021 Opublikowano 11 Listopada 2021 Zadzwoń i zapytaj co oznaczała ta adnotacja jak Ci to spokoju nie daje
matbruk Opublikowano 11 Listopada 2021 Autor Opublikowano 11 Listopada 2021 Jednocześnie na serwisie było też bliźniacze auto mojego brata, ma ta sama adnotację, aż tak tym się nie przejmuje, gdyby nie wcześniejsze zdarzenie chwilowej jazdy bez płynu chlodniczego to bym nawet na to uwagi niezwrocil.
Langista Opublikowano 12 Listopada 2021 Opublikowano 12 Listopada 2021 Nic mu nie było, gorzej jakbyś bez oleju jechał. Sprawdzili temperaturę zamarzania, bo w Europie środkowej nie potrzeba aż tyle glikolu w płynie chłodniczym, nie mamy tak niskich temperatur i -25 spokojnie wystarcza, a przy takim stężeniu lepiej odprowadza ciepło. Pewnie dolali wody demineralizowanej żeby rozcieńczyć lub tylko gotowego płynu aby uzupełnić stan.
matbruk Opublikowano 12 Listopada 2021 Autor Opublikowano 12 Listopada 2021 Dzięki za wypowiedzenie się w temacie, głowa spokojniejsza?
vvalery Opublikowano 17 Listopada 2021 Opublikowano 17 Listopada 2021 W dniu 12.11.2021 o 09:18, matbruk napisał: Dzięki za wypowiedzenie się w temacie, głowa spokojniejsza? Masz gwarancję ? Jeżeli tak to sprawdź pompę wody, żeby nie było, że odkryją, jej częstą wadę, po gwarancji, a wtedy zabulisz tak jak ja 4000 zł. Teraz Ci dolewają płynu bo z uszkodzonej obudowy termostatu czy pompy płynu ubywa powoli, ale jednak.
matbruk Opublikowano 17 Listopada 2021 Autor Opublikowano 17 Listopada 2021 Mam jeszcze gwarancję, znam temat tej pompy, mam rocznik modelowy 2020 po lifcie ,myslalem ze to poprawili.
vvalery Opublikowano 18 Listopada 2021 Opublikowano 18 Listopada 2021 13 godzin temu, matbruk napisał: Mam jeszcze gwarancję, znam temat tej pompy, mam rocznik modelowy 2020 po lifcie ,myslalem ze to poprawili. Niby poprawili, ale lepiej być czujnym niż potem bulić jak za zboże.
kiwip Opublikowano 7 Stycznia 2023 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Jaki plyn chłodzący jest dedykowany do 2.0 tfsi przedliftem? Wystarczy G12?
MaTeo85 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Opublikowano 7 Stycznia 2023 24 minuty temu, Muskel1 napisał(a): G12evo. Warto pamiętać że g12evo występuje w 2 wersjach. Producent haertol oraz Basf, oba różnią się składem i nie są wg vw zamienne.
kiwip Opublikowano 7 Stycznia 2023 Opublikowano 7 Stycznia 2023 (edytowane) A czy ten dedykowany G12evo można zastąpić samym g12 lub g13?? Czy musi być tylko taki.? Układ jest pusty, będzie napelniany od nowa. Edytowane 7 Stycznia 2023 przez kiwip
MaTeo85 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Opublikowano 7 Stycznia 2023 Płyn i jego skład są dostosowane do materiałów z jakich wykonane są elementy silnika (kanały wodne, etc.), uszczelnienia itp. Do tego mają określoną zdolność odbierania ciepła... więc najlepiej stosować oryginały albo płyny spełniające normy producentów. Jeśli nie chcesz kupić dedykowanego w aso, to niedawno robiłem mały reaserch w tym temacie a moje info jest w tym temacie na forum:
kiwip Opublikowano 8 Stycznia 2023 Opublikowano 8 Stycznia 2023 Dziękuję. A ile wchodź litrow płynu do ukladu?
Brutus7 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Ja mam 2.0 tdi silnik 190 KM u mnie weszło 6.5 do 7 litra płynu chł. Musiałem teraz kupić płyn chłodzący i kupiłem w VW ASO G12evo. Podobno juz nie mają G13. Niby evo jest leoszy bo produkują go normalnie a nie po recyclingu jak G13. Znalazłem video gdzie koleś tez wlał 12 evo poznaję po butelce bo takie same mam a G13 byly szare.
MaTeo85 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 Opublikowano 13 Sierpnia 2023 3 godziny temu, Brutus7 napisał(a): Ja mam 2.0 tdi silnik 190 KM u mnie weszło 6.5 do 7 litra płynu chł. Musiałem teraz kupić płyn chłodzący i kupiłem w VW ASO G12evo. Podobno juz nie mają G13. Niby evo jest leoszy bo produkują go normalnie a nie po recyclingu jak G13. Znalazłem video gdzie koleś tez wlał 12 evo poznaję po butelce bo takie same mam a G13 byly szare. G13 jest wycofany. G12evo występuje w 2 wersjach zależnie od producenta w białej lub szarej butelce. G13 nie był z recyklingu tylko zawierał glicerynę która nie do końca się sprawdziła. miała być eko oraz tańsza niz glikol.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się