Mavver Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 (edytowane) Cześć, pacjent to a4 b6 AWX, 2001, 400k km przebiegu. Około 2 lata temu auto w losowych momentach (raz-dwa razy w miesiacu) nie chciało odpalić. Odpalało dopiero za 3-4 razem. W tym czasie zostały wymienione uszczelki pompowtrysków - ale problem, niestety nie ustał. Od około roku problem z odpalaniem powtarzał się coraz częściej - przynajmniej raz w tygodniu. Postanowiłem coś z tym zrobić - podczas wymiany rozrządu i oleju postanowiłem wymienić też pompę vacum. Kupiłem używanego Boscha z oznaczeniem Q - czyli nowsza, poprawiona wersja. Po wyminianie, niestety było jeszcze gorzej Auto nie chciało odpalać po kazdym dłuższym postoju. Następnie wyminiełem pompkę w baku - również na używkę. Niestety nic się nie zmieniło. Rozrząd wg komputer ustawiony dobrze, kąt synchro -,06, -1,1. Pompki na komputerze też wydają się OK - korekty max 0,4. Mechanik obstawia głowicę - że trzeba regenerować. Co jeszcze mogę sprawdzić? Obecnie auto bardzo cięzko odpala, nawet na ciepłym silniku i zaraz po odpaleniu zdarza mu się nierówno pracować i puszczać szary dym (nie zawsze). Jak już odpali i się nagrzeje to ma moc i jeździ normalnie. Pomóżcie Edytowane 21 Listopada 2021 przez Mavver
Dev Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 wtryski trzeba dac do sprawdzenia 1
Mavver Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 (edytowane) Wtryski wg komputera mają wskazania max 0,4. Czy może coś źle pokazywać? Mechanik obstawia wyklepane gniazda pompek - że przez to się zapowietrza i trzeba główicę zregenerować. Czy może używana wvacum pompa jest gorsza niż ta poprzednia? (W starej nawet krócieć był lużny, przeciekał i śmierdziało ropą) Edytowane 21 Listopada 2021 przez Mavver
Dev Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 1 minutę temu, Mavver napisał: Wtryski wg komputera mają wskazania max 0,4. na to nie patrz, trzeba sprawdzic na stole moga byc też wyklepane gniazda od PDków dlatego tez nie utrzymuja szczelnosci 1
Mavver Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 Ok, czyli pewnie od tego zacznę. Pompki a potem główica? Wadliwa vacum pompa nie dawałaby takich objawów? (wydaje mi się, że ten Bosch jest lepszy niż moja stara, ale to używka więc pewnosci nie mam), ale problem nasilił się na "nowym" vacum.
Dev Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 vacuumpompe zakłada sie nową, zadnego uzywanego dziadostwa
Mavver Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 (edytowane) Czyli objawy pasują również do vacum pompy? Hamulce działają bez zarzutu. Edytowane 21 Listopada 2021 przez Mavver
Dev Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 6 minut temu, Mavver napisał: Czyli objawy pasują również do vacum pompy? Hamulce działają bez zarzutu. w pompie sa dwie sekcje, jedna od vacum druga od paliwa jak jedna siądzie np paliwo to vacum działa bez problemu kup nową 1
Mavver Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 Kurcze, kupiłem specjalnie Boscha z końcówką Q, która jest dużo młodsza i teoretycznie pozbawiona wszystkich wad. Króciec tez jest już tutaj poprawiony, a gdzieś czytałem, że sekcja paliwowa jest nieśmiertelna bo ciągle jest smarowana paliwem. Ale jak mówisz, że to może być przyczyną to od tego zacznę. Nówki, niestety po 800zł, ale jak ma pomóc to zaryzykuję. Mechanik wspomniał też, że w filtrze powietrza słychać huczenie - i wydaje mu się, że to wałek rozrządu daje o sobie znać. Czy to coś zmienia?
Mavver Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Opublikowano 26 Listopada 2021 (edytowane) Vacum pompa zmieniona, niestety problem pozostał. po nocy nie odpala, jednak jesli przed pierwszym kreceniem pompomuje kilk razy pompe paliwa (wlacze kilka razy zaplon) to odpala idealnie. Pompa paliwa w baku tez byla juz wymieniana. sprawdzac wtryski i glowice czy masz jeszcze jakis pomysl? moze zwiekszenie dawki startowej pomoze? Da sie to zrobic vcdsem w pd? Edytowane 26 Listopada 2021 przez Mavver
nadybek Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Ucieka paliwo. Jak leje sie do cylindra przez podkladke termiczna i oring na PD to po postoju jest problem z pierwszym obrotem walu- odpalanie wyglada tak: yy...........yyyyyy brummmm... a jak zapowietrza sie przez górny oring to najczesciej rowniez przybywa oleju. Sprawdz szczelnosc w okolicach filtra paliwa. Polecam rowniez wymiane wezykow do/z pompy tandemowej na igielitowe. Bardzo ulatwia to diagnoze. 1
nik23 Opublikowano 27 Listopada 2021 Opublikowano 27 Listopada 2021 Sam wymieniałeś uszczelnienia na pd? Ustaw samochód na noc pod górkę tak by tył był wyżej niż przód. A czy problem występuje gdy paliwa jest więcej niż pół baku? 1
Mavver Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2021 (edytowane) Uatawianie w inna strone nie pomaga. Nie ma znaczenia poziom paliwa. teraz nawet w czasie jazdy potrafi zgasnac i nie chce odpalic. uszczelniacze robił mechanik. Edytowane 2 Grudnia 2021 przez Mavver
kamil-vag Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Zrób log z momentu odpalenia 013+023, tylko najpierw wciśnij log i dopiero odpalaj... Do tego sprawdź wskazania temperatury grupa 007 jak dobrze pamiętam... 2
nadybek Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Przez ile czasu po zgadnieciu nie chce odpalic? 10s? 1min? 10min? 30min? Jak auto gasnie po mocnym nagrzaniu, nie chce od razu odpalic a odpala po 15min. to padniety czujnik polozenia walu. W 99% przypadkow brak bledow w sterowniku. 1
nik23 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Opublikowano 3 Grudnia 2021 Spróbuj z włączonymi światłami odpalać. 2
Mavver Opublikowano 4 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2021 (edytowane) Nie odpala zazwyczaj po nocy, chociaż teraz jak temperatury spadły to jest tragedia - nawet na ciepłym ciężko odpala, ale jest duzo lepiej niż po nocy. Podczas krećenie z rury co obrót silnika bucha czarny dymek. Po odpaleniu nie kopci w ogóle. Obecnie w czasie jazdy i zejścia na wolne obroty nierówno pracuje i potrafi zgasnąć - potem tez trudno go odpalić. Ale dzieje się to zanim osiągnie 90 stopni, potem jest ok. Zrobię logi przy odpalaniu i wstwię. Wydaje mi się, że to głowica - wyrobiły się gniazda pompowstryskiwaczy - 2 lata temu podczas wymiany gumek pd, mechanik mowił ze głowica jest już w średnim stanie i drugi raz już nie da rady wymienić bez tulejowania. Ostatnio wspominał też o wyciu w filtrze powietrza co sugerowałoby zużyty wałek rozrządu. Myślę nawet czy nie kupic całego silnika i nie przełożyć - może to wbrew pozorom wyjdzie najtaniej. Edytowane 4 Grudnia 2021 przez Mavver
nadybek Opublikowano 4 Grudnia 2021 Opublikowano 4 Grudnia 2021 Jednak z tego opisu ewidentnie problem z zasilaniem pompek. Jak masz powiedzmy 1/4 paliwa w baku to to zlej paliwo z filtra i zobacz czy nie jest czarne. Jak masz pelny bak moze byc czyste bo go duzo. A co do walka to zawsze warto tam zajrzec. Moze szklanki wystarczy wymienic bo walek tylko lekko podrapany. Pozniej moze byc z nim gorzej. Jeszcze zastanawiajaca jest ta wymiana pompy tandemowej. Czesc paliwowa rzadko sie tam psuje a u Ciebie wymiana tylko pogorszyla sprawe. Moze byc tak, ze ostatnia pokrywa panewki walka rozrzadu jest nieprawidlowo przykrecona i wystaje poza glowice co powoduje problem z uszczelnieniem plaszczyzny. Nie saczy sie olej lub paliwo pod pompa tandemowa? 1
nik23 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Opublikowano 5 Grudnia 2021 Zdjąć pokrywę i sprawdzić czy są broki w popychaczy dźwigniowym 1
Mavver Opublikowano 5 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2021 To juz druga vacum i inny mechanik :/ dzis bede robil logi i wrzuce, zobaczymy co tam wyjdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się