BEKACZU Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Od pewnego czasu zaczęło mi się pocić w okolicach ustrojstwa przedstawionego na zdjęciach powyżej (zamontowane to jest z tylu silnika i wchodzi poniżej pokrywy zaworów). Nie cierpię jak mam usyfiony silnik i jak zostają po mnie plamy na parkingu, tym bardziej ze nie mam starego dywana tylko Audi. Dlatego jak tylko znalazłem chwile czasu postanowiłem dojść do tego co jest przyczyną wycieku i ją usunąć. Odkręciłem to cudo wyleciało z tego nieco ropki bądź czegoś o podobnym zapachu. Stwierdziłem ze oringi które w tym są kwalifikują się do wymiany. Chce jechać jutro za tymi oringami do sklepu specjalizującego się w VW i Audi, w ostateczności do ASO, tylko jest podstawowy problem... mianowicie co to za urządzenie i do czego ono służy?? Bo jakoś muszę to kolesiowi nazwać, a nie będę opisywał ze jest to tam a tam aż wreszcie zgadnie Bardzo proszę o szybką odpowiedz, jutro sobota wszystko otwarte do 13, a jeśli tego nie zrobię to będę uziemiony od auta do poniedziałku ;(
adamooo Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 jest to vacum pompa..pompa wytwarza podcisnienie, które jest użytkowane przy nacisnięciu hamulca...musisz kupić uszczelkę i po sprawie
Musashi Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 dokladniej to pompa podwojna, wytwarza podcisnienie, oraz pompuje paliwo pod cisnieniem, zasilajacym PD nie wiem czy pomoze wymiana uszczelniaczy, pompom zdarza sie pekac
Sztomel Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 powiesz w sklepie czy tam serwisie, że chcesz uszczelki do pompy "tandem" i będą wiedzieć o co chodzi, pompa tandem występuje tylko w silnikach TDI PD i, tak jak przedmówca słusznie zauważył, spełnia ona dwa zadania - 1. wytwarza podciśnienie niezbędne do sterowania łopatkami zmiennej geometrii turbiny, EGRem i klapą gaszącą oraz wspomagania czyli serwa hamulców, 2. zasysa i tłoczy paliwo pod niskim ciśnieniem do pompowtryskiwaczy.
BEKACZU Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzięki wszystkim za szybkie info. Zaraz jadę za tymi uszczelkami i mam nadzieje ze jak poskładam będzie ok bez żadnych komplikacji. nie wiem czy pomoze wymiana uszczelniaczy, pompom zdarza sie pekac Musashi co masz na myśli pisząc ze pompie zdarza się pękać?? Co tam może pęknąć??
Musashi Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Dzięki wszystkim za szybkie info. Zaraz jadę za tymi uszczelkami i mam nadzieje ze jak poskładam będzie ok bez żadnych komplikacji. nie wiem czy pomoze wymiana uszczelniaczy, pompom zdarza sie pekac Musashi co masz na myśli pisząc ze pompie zdarza się pękać?? Co tam może pęknąć?? obudowa
adamooo Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 i pamiętaj żeby mocno nie dokręcać bo też pęka
Ronin72 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 U mnie miałem wyciek z tej pompy w tylnej pokrywce( tam była mokra i jakby bąbelki powietrza leciały),ale do niej nie ma w ASO zestawu naprawczego. Dostępne są tylko uszczelnienia na styk pompa-głowica. Z tego wszystkiego miałem taki efekt, że układ się zapowietrzał po nocy lub kilku ładnych godzinach postoju i trzeba było kilka razy kręcić zanim załapał. Znajomy mechanik podmienił mi ją na drugą używaną i od tej pory sucho i teraz start silnika za pierwszym razem.
Sztomel Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 z tymi zestawami naprawczymi to różnie bywa, do swojego Golfa nie mogłem w serwisie VW niczego prawie dokupić a w serwisie Skody mają 100 razy lepsze zaplecze takich zestawów i cenę 5-cio krotnie niższą - polecam tam poszukać.
BEKACZU Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Uszczelki udało mi się dorwać jedynie w ASO... za cenę 32 zł Jedna jest wielkości gumki recepturki, a druga wielkości 10gr i 20gr razem złączonych, nie mam pojęcia skąd oni biorą te ceny, ale ok pomijając ze to rozbój w biały dzień, mus to musi i trzeba było kupić a na Niuni nie wolno oszczędzać. A wiec wymieniłem uszczelki, dodatkowo obsadziłem to na silikonie wysoko temperaturowym, "cudowne" fabryczne opaski zaciskowe które po kilku latach nadają się do wyrzucenia podmieniłem na opaski na skręcanie, wszystko poczyściłem i niuńka stoi w garażu. Rano się okaże czy dało zamierzone efekty. Jak znowu będzie plama pod autem to chyba szlag mnie trafi i niunia dostanie wyrok... do żyda!! (żart) Nic mnie tak nie wkurza jak auto zostawiające plamy w każdym miejscu gdzie stanie, a to kurde nie polonez czy fiat tylko AUDI a to do czegoś zobowiązuje.
daffy Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Opublikowano 18 Kwietnia 2009 umnie lało ale z tego dekielka i co pytam o nowa uszczelkę w ASO a gośc na to ze takiej uszczelki niedostane jedynie co wymiana pompy
BEKACZU Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 umnie lało ale z tego dekielka i co pytam o nowa uszczelkę w ASO a gośc na to ze takiej uszczelki niedostane jedynie co wymiana pompy Ja bym spróbował silikonem wysokotemperaturowym i tak nie masz nic do stracenia skoro cieknie. Albo się uda albo nie. Prędzej czy później zakup nowej lub używanej i tak Cie nie ominie, a jeśli zależy Ci aby było taniej zadzwoń tutaj: SERWIS POMP s.c. inż. Konrad Szymański ul. Kasztanowa 25 49 - 300 Brzeg tel. kom. 0609 203 731 0603 183 043 tel/fax (077) 411 22 48 e-mail [email protected] Koleś naprawia m.in. zawory EGR, zapytaj może i z taką pompą da sobie rady.
daffy Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 dekiel uszczelniony sylikonem jest ok nie leje , ale zdziwiło mnie to ze w ASO powiedzieli mi ze niedostane uszczelki pod ten dekielek( tylko wymiana pompy ), a za nowa pompe powiedzieli mi około 1.200 zeta BEKACZU dzieki za info EGR mam do wymiany leje z niego jak z traktora
BEKACZU Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2009 dekiel uszczelniony sylikonem jest ok nie leje , ale zdziwiło mnie to ze w ASO powiedzieli mi ze niedostane uszczelki pod ten dekielek( tylko wymiana pompy ), a za nowa pompe powiedzieli mi około 1.200 zeta BEKACZU dzieki za info EGR mam do wymiany leje z niego jak z traktora Wymieniłem pod vacumpompą uszczelki ktore kupiłem w ASO w Katowicach (o dziwo nawet mieli je na stanie za kosmiczną cene) pozatym obszadziłem ją na silikonie wysokotemperaturowym i wreszcie suchutko i nic nie cieknie Apropo egra poczytaj poniższe tematy, też przerabiałem cieknący EGR, ale poradziłem sobie z tym i teraz całkowicie suchutko, czyściutko i otwierając maske nie skacze mi ciśnienie na widok usyfionego silnika. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania pisz na PW. http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b6_avf_jakiej_firmy_zawor_egr-t74326.0.html;msg830340#msg830340 http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_co_i_jak_wyczyscic_przed_montazem_oil_catch_tank-t72408.0.html
lama Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Panowie mam znajomego w serwisie Audi i miał mi uszczelniać ta pompę ale jego kumpel tez z serwisu uszczelnił tą pompę i coś pizło i poleciało na wałek rozrządu i wiadomo co się stało i ten kumpel powiedział że mi tego nie zrobi bo się boi jest to takie skomplikowane czy mam beznadziejnych kumpli?
studziany Opublikowano 8 Maja 2009 Opublikowano 8 Maja 2009 Panowie mam znajomego w serwisie Audi i miał mi uszczelniać ta pompę ale jego kumpel tez z serwisu uszczelnił tą pompę i coś pizło i poleciało na wałek rozrządu i wiadomo co się stało i ten kumpel powiedział że mi tego nie zrobi bo się boi jest to takie skomplikowane czy mam beznadziejnych kumpli? Definitywnie. Jak cos spaprali to niech teraz naprawiaja a ty patrz im na raczki czy wiedza co robia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się