Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bicie tarcz z przodu, 3ci komplet


herman85

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem tarcze 3 raz bo po ok 1000km pojawia się bicie. Do tego wymienione przednie piasty i zawieszenie z przodu. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. 

Ktoś może spotkał sie z podobnymi objawami? 

Czy prawdopodobny jest scenariusz że klocki lekko trą tarcze która po jakimś czasie się krzywi po ostygnięciu?

Czyli zaciski albo pompa hamulcowa nie pracuje poprawnie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty nam powiedz czy tak jest. To Ty musisz wiedzieć czy tarcza i felga po jeździe są gorące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłbym w pierwszej kolejności zaciski, może tłoczek lub prowadnica stoją.. jak napisał @Muskel1. Podwyższona temperatura felgi wskaże na zablokowany element. 

Znienawidzone przez Deva ATE po 18 000 km nie bije... to znaczy biło, bo zbyt mało hamowałem i zardzewiało od wewnątrz. Po wyczyszczeniu i częstszy używaniu hamulca problem ustąpił.

Jakiej firmy były to tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1x OZ i 2xTWR z tego co pamiętam.

Zacisk jest ciepły ale nie parzy ale sprawdzę po trasie po bardziej intensywnym hamowaniu jak sprawa wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetestuj ostrym hamowaniem a później 5km w miarę możliwości bez hamowania, felga powinna być zimna.Sam wymieniasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. U mechaników, wszystko zawsze zgodnie ze sztuką robione. 

Edytowane przez herman85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swap na 320 był zrobiony. Ale wszystko dobrze działało po swapie. Problem się zaczął jak sie tarcze skończyły i przyszedł czas na wymiane. Od tamtej pory nierówna walka z tarczami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy piasty były sprawdzane po tych akcjach? Łożysko nie blokuje się? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby majstry zapomnieli odtłuścić to by się tak działo, ale to nie możliwe,chyba.Klocki za każdym

razem nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem dwa razy to auto, piasty i łozyska nowe

auto w przyszłym tygodniu bedzie u mnie to bede kminić co nie halo

mała zagadka jest, trzeba bedzie sie mocno nad nim pochylic

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dziwne i ciężko to z tym połączyć ale koleś mi kiedyś gadał ze pogięło mi ze 3 albo 4 komplety i winny okazał się czujnik abs-u. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, krzychuG napisał:

I jak doszliście co było problemem?

No nie... Kolega nie zjawił sie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z tarczami, drugi komplet, ale pier...e, jeżdżę już do końca, nie będę wymieniał, bo to trzeba było by mieć wagon pieniędzy. Moja sytuacja wyglądała tak, że kupiłem zimmermanny 312, które się skrzywiły, ale to raczej przez moją głupotę, bo ich nie docierałem, tak samo nie wiem czy piastę dobrze oczyściłem. Postanowiłem pójść troche wyżej i zrobiłem swap na 320 Oczywiście skompletowałem:

Zaciski po regeneracji

Nowe piasty MAHLE

Nowe łożyska NTN

Nowe wężyki HELa

Nowe tarcze Zimmermann 320

Nowe klocki ferodo

Nowy płyn itd.

Przed montażem stary zestaw miał 8 setek bicia.

Po montażu 320 było 2 setki bicia, które niby jest dopuszczalne.

Wszystko robiłem sam z jak największą starannością, odtłuszczane itd.

Oczywiście wszystko docierałem tak jak w internetach piszą, czyli nie hamowałem agresywnie itd przez pierwsze 500km. Zestaw działał jak należy, płynnie hamował nic się nie działo przez 4000km. No i teraz zaś telepie kierownicą, ręce opadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.04.2022 o 18:15, Dev napisał:

No nie... Kolega nie zjawił sie

 

Jak bede w Słupsku to sie odezwe bo na razie walcze ze światłami w B9 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.04.2022 o 05:13, szpakuziom napisał:

Też mam problem z tarczami, drugi komplet, ale pier...e, jeżdżę już do końca, nie będę wymieniał, bo to trzeba było by mieć wagon pieniędzy. Moja sytuacja wyglądała tak, że kupiłem zimmermanny 312, które się skrzywiły, ale to raczej przez moją głupotę, bo ich nie docierałem, tak samo nie wiem czy piastę dobrze oczyściłem. Postanowiłem pójść troche wyżej i zrobiłem swap na 320 Oczywiście skompletowałem:

Zaciski po regeneracji

Nowe piasty MAHLE

Nowe łożyska NTN

Nowe wężyki HELa

Nowe tarcze Zimmermann 320

Nowe klocki ferodo

Nowy płyn itd.

Przed montażem stary zestaw miał 8 setek bicia.

Po montażu 320 było 2 setki bicia, które niby jest dopuszczalne.

Wszystko robiłem sam z jak największą starannością, odtłuszczane itd.

Oczywiście wszystko docierałem tak jak w internetach piszą, czyli nie hamowałem agresywnie itd przez pierwsze 500km. Zestaw działał jak należy, płynnie hamował nic się nie działo przez 4000km. No i teraz zaś telepie kierownicą, ręce opadają. 

Moja opinia jest taka że niestety ostatnio Zimmermann robi śmieci a nie tarcze:facepalm: Tylko Brembo ale są niestety znacznie droższe od OZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Wandej napisał:

Moja opinia jest taka że niestety ostatnio Zimmermann robi śmieci a nie tarcze:facepalm: Tylko Brembo ale są niestety znacznie droższe od OZ.

No też jestem zdania, że coś ten Zimmermann ma słabą jakość, może kiedyś był to produkt, ale dziś, niech inni sami ocenią. Brembo kiedyś chciałem wrzucić. Następnym razem przetestuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...