Audifan2 Opublikowano 1 Lipca 2022 Opublikowano 1 Lipca 2022 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z DPF'EM w swoim aucie, już nie mam pojęcia co to może być. Widzę, że bardzo fajnie odpisujecie ludziom na problemy w swoich autach. Audi ma przejechane 115 tys, S tronic, 2016 rok. Wyskoczyła mi kontrolka DPF na konsoli. Wyjazd na autostrade (przejazd 60 km) kontrolka zgasła. Nastepnie za kilka dni dystans znowu 400 km i oczywiscie kontrolka DPF na konsoli - dystans 60 km, kontrolka gaśnie. Po kilku dniach Załączyłem procedure wymuszenia wypalenia DPF VCDS'EM Przejazd 20 km kontrolka zgasla (caly dystans pokonanej trasy po zakonczonym cyklu wypalania to ok 50 km) i proces zostal zakończony. Wyniki po wypaleniu Na drugi dzien uruchomiłem auto o godzinie 20:00 wstawiam wyniki odczytane Przejazd zakończony o godzine 20:25 dystans ok 10 km Wyniki ponownie odczytane Cały czas mam wysokie cisnienia i problem powracający z DPF. W czym może być problem? Zero błędów w sterowniku. Olej silnikowy wymieniony 1000 km temu. Bardzo proszę o pomoc. Mój mechanik rozkłada ręce.... Na myśl przychodzi mi jeszcze pomysł, że może być to problem z SOFTEM - Zgodnie z Historią Samochód serwisowany regularnie w ASO NIEMIECKIM...Pomocy ! Edytowane 1 Lipca 2022 przez Audifan2
Muskel1 Opublikowano 2 Lipca 2022 Opublikowano 2 Lipca 2022 (edytowane) Błędy ze sterowników sczytaj jak kontrolka będzie sie paliła. Edytowane 2 Lipca 2022 przez Muskel1
Audifan2 Opublikowano 2 Lipca 2022 Autor Opublikowano 2 Lipca 2022 Dzis sprawdzałem jeszcze raz auto na samym zapłonie. Wartosci czujnika offset na MINUSIE o co Kaman ? Wczoraj były 0 LUB 1,2 ???
Audifan2 Opublikowano 3 Lipca 2022 Autor Opublikowano 3 Lipca 2022 W czym może byc problem ? Czy do wypalenia całkowitego DPF potrzeba 1/2 pełnego baku?
Muskel1 Opublikowano 3 Lipca 2022 Opublikowano 3 Lipca 2022 4 minuty temu, Audifan2 napisał: W czym może byc problem ? Czy do wypalenia całkowitego DPF potrzeba 1/2 pełnego baku? Skąd takie info? Regeneracja dpf trwa w zależności od zapełnienia 15-20 minut i ok. 20-30 km.
Audifan2 Opublikowano 3 Lipca 2022 Autor Opublikowano 3 Lipca 2022 W czym może być problem ? Zero błędów w sterowniku....
Muskel1 Opublikowano 3 Lipca 2022 Opublikowano 3 Lipca 2022 Jesteś pewny przebiegu? Jak na 115 kkm zapełnienie popiołem jest niskie (tylko 9ml). Może miałeś już więcej przebiegu i ktoś wyzerował wartość popiołu bez wymiany/czyszczenia filtra? Różnica ciśnień rzędu 15 hPa na wolnych obrotach jest rochę wysoka jeżeli miałbyś rzeczywiście tylko 9ml popiołu. Tak jak już wyżej napisałem sczytaj błędy jak kontrolka się zapali.
Audifan2 Opublikowano 3 Lipca 2022 Autor Opublikowano 3 Lipca 2022 Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi - jesteś mistrzem ! ?. Przebieg jest w 100 % oryginalny. O to nie ma obawy. Od nowości serwisowany w ASO kilka razy rocznie.
Audifan2 Opublikowano 4 Lipca 2022 Autor Opublikowano 4 Lipca 2022 Dziś znowu kontrolka DPF. Brak błędów w sterowniku...
Audifan2 Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Opublikowano 5 Lipca 2022 W dniu 3.07.2022 o 21:51, Muskel1 napisał: Jesteś pewny przebiegu? Jak na 115 kkm zapełnienie popiołem jest niskie (tylko 9ml). Może miałeś już więcej przebiegu i ktoś wyzerował wartość popiołu bez wymiany/czyszczenia filtra? Różnica ciśnień rzędu 15 hPa na wolnych obrotach jest rochę wysoka jeżeli miałbyś rzeczywiście tylko 9ml popiołu. Tak jak już wyżej napisałem sczytaj błędy jak kontrolka się zapali. Kontrolka się świeci - błędów brak
Muskel1 Opublikowano 5 Lipca 2022 Opublikowano 5 Lipca 2022 Trudno zdiagnozować nie mając punktu zaczepienia.
krzychuG Opublikowano 5 Lipca 2022 Opublikowano 5 Lipca 2022 Trochę duża różnica ciśnień jak dopiero było wypalanie, a sprawdzałeś pod pełnym obciążeniem ile wynosi?
Audifan2 Opublikowano 5 Lipca 2022 Autor Opublikowano 5 Lipca 2022 9 minut temu, krzychuG napisał: Trochę duża różnica ciśnień jak dopiero było wypalanie, a sprawdzałeś pod pełnym obciążeniem ile wynosi? 3 bieg, obroty pod pole czerwone. Cisnienie ok. 300 Hpa
krzychuG Opublikowano 5 Lipca 2022 Opublikowano 5 Lipca 2022 (edytowane) Za dużo. Sprawdzić drożność przewodów do czujnika ,jak ok to zrobić pranie. Edytowane 5 Lipca 2022 przez krzychuG
Audifan2 Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Opublikowano 7 Lipca 2022 (edytowane) PROBLEM ROZWIĄZANY !!! Winowajcą był wadliwy soft diesel gate. Każda nieudana próba wypalania DPF konczyła się kontrolką na desce. Zmienione oprogramowanie na starsze - problemu brak :)). Drugim problemem był czujnik temp. spalin przed turbo. Jeśli ktoś bedzie miał taki problem - podam namiary na speca. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie. Edytowane 7 Lipca 2022 przez Audifan2 1
Audifan2 Opublikowano 7 Lipca 2022 Autor Opublikowano 7 Lipca 2022 Cisnienie dla tych silników na postoju 14-20 mbar to norma
krzychuG Opublikowano 8 Lipca 2022 Opublikowano 8 Lipca 2022 Norma dla częściowo przypchanego dpf, nie dla w pełni sprawnego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się