Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CNHA 190 KM - Problem z DPF Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem z DPF'EM w swoim aucie, już nie mam pojęcia co to może być. Widzę, że bardzo fajnie odpisujecie ludziom na problemy w swoich autach. Audi ma przejechane 115 tys, S tronic, 2016 rok. Wyskoczyła mi kontrolka DPF na konsoli.

Wyjazd na autostrade (przejazd 60 km) kontrolka zgasła. Nastepnie za kilka dni dystans znowu 400 km i oczywiscie kontrolka DPF na konsoli - dystans 60 km, kontrolka gaśnie.
Po kilku dniach Załączyłem procedure wymuszenia wypalenia DPF VCDS'EM

895417761_DPFgg.jpeg.576b2359b1fd283f21df51455eacf6e5.jpeg

 

Przejazd 20 km kontrolka zgasla (caly dystans pokonanej trasy po zakonczonym cyklu wypalania to ok 50 km) i proces zostal zakończony.

Wyniki po wypaleniu

DPF PO WYPALENIU.jpeg

 

popiol.thumb.jpg.cb08ebe1246d4e7abb59f89da6a381e2.jpg

Na drugi dzien uruchomiłem auto o godzinie 20:00 wstawiam wyniki odczytane

 

666175432_DPF20OO.thumb.jpeg.59a1eba71425acb3ca79ecc06e9884a6.jpeg

Przejazd zakończony o godzine 20:25 dystans ok 10 km Wyniki ponownie odczytane209721976_Dpfprzejazd2024.thumb.jpeg.adcd580e5f8a237e4dfef5251afdbcb7.jpeg


Cały czas mam wysokie cisnienia i problem powracający z DPF. W czym może być problem? Zero błędów w sterowniku. Olej silnikowy wymieniony 1000 km temu. Bardzo proszę o pomoc. Mój mechanik rozkłada ręce.... Na myśl przychodzi mi jeszcze pomysł, że może być to problem z SOFTEM - Zgodnie z Historią Samochód serwisowany regularnie w ASO NIEMIECKIM...Pomocy !

Edytowane przez Audifan2
Opublikowano (edytowane)

Błędy ze sterowników sczytaj jak kontrolka będzie sie paliła.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Dzis sprawdzałem jeszcze raz auto na samym zapłonie. Wartosci czujnika offset na MINUSIE o co Kaman ? Wczoraj były 0 LUB 1,2 ???

minusowe.jpeg

Opublikowano

W czym może byc problem ? Czy do wypalenia całkowitego DPF potrzeba 1/2 pełnego baku?

Opublikowano
4 minuty temu, Audifan2 napisał:

W czym może byc problem ? Czy do wypalenia całkowitego DPF potrzeba 1/2 pełnego baku?

Skąd takie info? Regeneracja dpf trwa w zależności od zapełnienia 15-20 minut i ok. 20-30 km.

Opublikowano

W czym może być problem ? Zero błędów w sterowniku....

Opublikowano

Jesteś pewny przebiegu? Jak na 115 kkm zapełnienie popiołem jest niskie (tylko 9ml). Może miałeś już więcej przebiegu i ktoś wyzerował wartość popiołu bez wymiany/czyszczenia filtra? Różnica ciśnień rzędu 15 hPa na wolnych obrotach jest rochę wysoka jeżeli miałbyś rzeczywiście tylko 9ml popiołu. Tak jak już wyżej napisałem sczytaj błędy jak kontrolka się zapali.

Opublikowano

Dziękuję za tak szybkie odpowiedzi - jesteś mistrzem ! ?. Przebieg jest w 100 % oryginalny. O to nie ma obawy. Od nowości serwisowany w ASO kilka razy rocznie.

Opublikowano

Dziś znowu kontrolka DPF. Brak błędów w sterowniku...

Opublikowano
W dniu 3.07.2022 o 21:51, Muskel1 napisał:

Jesteś pewny przebiegu? Jak na 115 kkm zapełnienie popiołem jest niskie (tylko 9ml). Może miałeś już więcej przebiegu i ktoś wyzerował wartość popiołu bez wymiany/czyszczenia filtra? Różnica ciśnień rzędu 15 hPa na wolnych obrotach jest rochę wysoka jeżeli miałbyś rzeczywiście tylko 9ml popiołu. Tak jak już wyżej napisałem sczytaj błędy jak kontrolka się zapali.

Kontrolka się świeci - błędów brak 

Opublikowano

Trudno zdiagnozować nie mając punktu zaczepienia.

Opublikowano

Trochę duża różnica ciśnień jak dopiero było wypalanie, a sprawdzałeś pod pełnym obciążeniem ile wynosi?

Opublikowano
9 minut temu, krzychuG napisał:

Trochę duża różnica ciśnień jak dopiero było wypalanie, a sprawdzałeś pod pełnym obciążeniem ile wynosi?

3 bieg, obroty pod pole czerwone. Cisnienie ok. 300 Hpa

Opublikowano (edytowane)

Za dużo. Sprawdzić drożność przewodów do czujnika ,jak ok to zrobić pranie.

Edytowane przez krzychuG
Opublikowano (edytowane)

PROBLEM ROZWIĄZANY !!! Winowajcą był wadliwy soft diesel gate. Każda nieudana próba wypalania DPF konczyła się kontrolką na desce. Zmienione oprogramowanie na starsze - problemu brak :)). Drugim problemem był czujnik temp. spalin przed turbo. Jeśli ktoś bedzie miał taki problem - podam namiary na speca. Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie. 

Edytowane przez Audifan2
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

I ciśnienie różnicowe wróciło do normy?

Opublikowano

Cisnienie dla tych silników na postoju 14-20 mbar to norma 

Opublikowano

Fajnie że udało się rozwiązać problem :thumbup1:

Opublikowano

Norma dla częściowo przypchanego dpf, nie dla w pełni sprawnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...