Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana tylnych klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie dziś z ciekawości i z nudów :tongue4: ściągnąłem sobie pozostałe kola aby posprawdzać sobie wszystko i czy odpowiednio prowadnice chodzą od zacisków i przy jednym kole zaniepokoiło mnie to ze siłownik nie chciał się wkręcić(miałem do tego odpowiednie narzędzie) wszystkie fajnie wchodziły a ten jeden nie. Moje pytanie: czy to nie przeszkadza ze tak jest? czy może coś się z nim jednak stało i trzeba to jakoś naprawić. Siłownik był taki ze nawet przekręcić się go nie dało za pomocą odpowiedniego klucza. Nie wiem co się z nim stało i czy pełni on obecnie dobrze swoją funkcję. Za odpowiedz z góry dzięki. :hi:

Opublikowano

Witam, czy ktoś mógłby podpowiedzieć "procedurę" zdejmowania pierścienia/zębatki ABS ?, zamierzam wymienić tarcze z łożyskami (tył b5 po lifcie) i przełożyć pierścień, będę wdzięczny za wskazówki co by przypadkiem nie okazało się że również "pierścieńe" ABS będą do wymiany.

Czy należy go zdjąć przed czy po wybiciu łożysk? czy może nie ma to znaczenia, jak i czym go zbić by nie uszkodzić ?

Z góry dzięki za info

pozdr

Opublikowano

jeśli chodzi o pierścień ABS to lepiej kup nowy w ASO :naughty:

jak zobaczysz w jaki stanie jest twój to nie będziesz go nawet ruszał :cool1:

są dwie wersje ;

z bardzo cienkiej blaszki - tak było u mnie nawet tego nie ruszałem

pierścień taki sam jak w aso czyli pełny odlew, ale go ciężko ściągnąć bo nie ma jak tam dobrze podejść no i ryzyko całkowitego pęknięcia

Opublikowano

Dzięki za wskazówki,

według ETKI wygląda to następująco (chyba że się pomyliłem):

ETKA: 443614149A

name: wirnik

brutto ok.: 70.75zł

cena x2 = 140zł dodatkowego wydatku )-;

Czy w przypadku chwilowego braku takiego pierścienia (po nieszczęsnym np. pęknięciu w trakcie operacji) Da się jeździć tymczasowo bez niego? Sensor ABS (który pewnie będzie pokazywał błąd) umożliwi jeżdżenie i sprawne hamowanie?

Opublikowano

nie bedzie Ci działał abs wiec nie polecam

kupuj i sie nie zastanawiaj po co pozniej dwa razy sciagać tarcze z łozyskami dodatkowy wydatek i niebezp. uszkodzenia łozysk itd.

kupuj i nie oszczedzaj na bezpieczeństwie :wallbash:

Opublikowano

Kolega _Solar w pkt 6 popełnił powazny błąd, który niestety jest przez wielu powielany :confused4: :confused4: :confused4: :confused4:

Opublikowano

Kolega _Solar w pkt 6 popełnił powazny błąd, który niestety jest przez wielu powielany :confused4: :confused4: :confused4: :confused4:

możesz to jakos bardziej rozwinąc.jaki to poważny błąd :przebiegly:
Opublikowano

Kolega _Solar w pkt 6 popełnił powazny błąd, który niestety jest przez wielu powielany :confused4: :confused4: :confused4: :confused4:

możesz to jakos bardziej rozwinąc.jaki to poważny błąd :przebiegly:

wydaje mi sie ze ten bład to wyssanie płynu hamulcowego ze zbiorniczka, bo niby dlaczego miałbys tak robic

narazasz tylko na ewentualne zapowietrzenie lub kontakt z wilgocią

Opublikowano

podczas wciskania tloczka NIE WOLNO !!!!!!!! doprowadzic do stanu aby stary zuzyty plyn wracal z zacisku poprzez uklad ABS (ESP) do zbiorniczka

w tym celu podczas wciskania tloczka nalezy wykonac nastepujace czynnosci:

zakladamy urzadzenie do wciskania tloczka na zacisk,

wciskamy pedal hamulca noznego I trzymamy, odkrecamy odpowietrznik i wciskamy tloczek,

nadmiar plynu usuwamy, zakrecamy odpowietrznik,

pompujemy dzwignia hamulca, az tloczek sie ustali sie do tarczy i klockow,

uzupelniamy plyn, najlepiej od razu go wymienic

Amen

Opublikowano

devastation dzięki wielkie za bardzo cenne wskazówki :notworthy::good: jak będę mógł to skorzystam z Twojego tekstu wstawie go na 1 stronę w tym 6 punkcie :wink4: więc czekam na zezwolenie :gwizdanie:

Opublikowano

zrob tak aby bylo dobrze

Opublikowano

po co wam te klucze do odpychania tłoczkow wystarczy przed zdjeciem z tarczy odsunac tloczek srubokretem i po sprawie

Hmmm, w książce "Sam naprawiam..." Etzolda jest napisane:

W żadnym wypadku nie wolno wciskać tłoka (bez wkręcania) [...], gdyż spowoduje to uszkodzenie regulacji hamulca awaryjnego.

Samo kręcenie bez wciskania też nie zawsze pomaga - tłoczek kręci się w miejscu...

Co do narzędzi do wkręcania, to znalazłem na allegro uniwersalny zestaw do większości aut na rynku (89zł).

823895309

Opublikowano

albo wystarczy długie strzypce ja czasem tak robie i sie w kręca elegancko

Opublikowano

ja wymieniajac sciskalem sciskiem i zabka krecilem-chowal sie tloczek bez problemu,ale widzialem sciski z koncowka,ktora sie kreci,co umozliwia latwiejsze wkrecanie tloczka...

Opublikowano

devastation dzięki wielkie za bardzo cenne wskazówki :notworthy::good: jak będę mógł to skorzystam z Twojego tekstu wstawie go na 1 stronę w tym 6 punkcie :wink4: więc czekam na zezwolenie :gwizdanie:

jakoś nie widzę korekty.... :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

Opublikowano

devastation dzięki wielkie za bardzo cenne wskazówki :notworthy::good: jak będę mógł to skorzystam z Twojego tekstu wstawie go na 1 stronę w tym 6 punkcie :wink4: więc czekam na zezwolenie :gwizdanie:

jakoś nie widzę korekty.... :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

jak to nie :przebiegly: z małym opóznieniem ale poprawiłem :good:
Opublikowano

ten zestaw kolego Tomek jest niezbędny raczej latwiej mozna to zrobic i nie ma ryzyka ze sie oslone gumowa tloczka uszkodzi polecam robic to za pomoca takiego chocby zestawu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...