Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek oleju z rurki od EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeśli dotknąć palcem tej harmonijki od dołu to tam gdzieś przecieka olej bo nawet jest mokro/skapuje na dół silnika i podłogę jak lampką przyświecić. Nie wiem czy pęknięta jest czy co. Od czego jest ta rurka i czy tam w ogóle powinien być olej? Czy może to skutkować poważniejszymi następstwami bo nie wiem czy umawiać się do warsztatu? Drugą strzałką zaznaczyłem gniazdo tych przewodów - w jednym na dnie jest jakby zapocone olejem - pozostałe są suche - czego to może być objaw?

InkedInkedP3100355_LI.jpg.df9b9b7d9b3c1a107c40ae2de1389c9e.jpg

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Rurka od egr ,czyli nie powinno być tam oleju, ele pod nią jest elektrozawór i gdyby stracił szczelnośc na osi

a do tego turbo lub odma puszczałyby olej to właśnie tam będziesz miał usmarkane.Weź to umyj i zaobserwój czy dużo leci i dokładnie skąd.

Opublikowano (edytowane)

Oleju w silniku ubywa ok. 0.5l na 1000km - muszę w końcu umówić się do warsztatu z tym poborem bo chyba przez samą nieszczelną rurkę EGR tyle nie ubywa. Ciężko zdiagnozować ubytek oleju jeśli warsztat/ mechanik w miarę ogarnięty? Niepokojące jakie mogą być koszty ewentualnej naprawy.

Edytowane przez Berserker
Opublikowano (edytowane)

jaki przebieg? jeśli był eksploatowany  w trybie LL to może być drogo

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)

194 tyś.km przebiegu - 1 właściciel w Szwecji latał na LL bo jakżeby inaczej - kraj biedny i serwis tak zalecał  i na oleju i filtrze fest zaoszczędzone. W sumie jeśli chodzi o samo dolewanie oleju to żaden problem - tylko czy coś poważnego się nie stanie przy takim ubywaniu oliwy.

Edytowane przez Berserker
Opublikowano (edytowane)

mogą pojawić się problemy także z dpf bo to wszystko w wydech leci, są przypadki na forum że silnik który przejeździł 200k w LL to już niestety trup bo brał duże ilości oliwy

 

do weryfikacji także inne elementy jak min turbo

Edytowane przez RALF76
Opublikowano (edytowane)

Czy da się zdiagnozować przed rozbebeszaniem co jest winowajcą poboru np. odma , turbina,  silnik i wykluczyć rzeczy których nie trzeba niepotrzebnie wymieniać? 

Taki podstawowy remont silnika TDI CGLC ile w dzisiejszych czasach kosztuje? Czy pomiarem ciśnienia sprężania można zdiagnozować stan silnika, tzn. ubytek oleju?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano (edytowane)

Na początek możesz zajrzeć w dolot czy zaolejony.Jak byś zrzucił zderzak to zobaczysz

czy z intercoolera zleci olej.

Edytowane przez krzychuG
Opublikowano

Umówiłem się do warsztatu dopiero za 2 tygodnie bo mają zawalone terminy to zobaczymy co z tego wyniknie.

Opublikowano
2 godziny temu, Berserker napisał:

Umówiłem się do warsztatu dopiero za 2 tygodnie bo mają zawalone terminy to zobaczymy co z tego wyniknie.

poinformuj o wynikach weryfikacji

Opublikowano (edytowane)
W dniu 3.10.2022 o 10:58, RALF76 napisał:

poinformuj o wynikach weryfikacji

Wg warsztatu silnik do remontu - ma duże przedmuchy - czy faktycznie po tym można stwierdzić, że silnik do roboty? Na razie nie mają czasu dopiero za miesiąc nie wiem czy się decydować. Turbina do regeneracji by była też. Jeśli bym się decydował  to zabierak w pompie olejowej wymieniać czy to dużo roboty? Trzeba docierać silnik po takim remoncie? Może robił ktoś taką naprawę w swojej A4 - ile to wyjdzie?

Edytowane przez Berserker
Opublikowano

Nie rozumiem, czekałeś dwa tygodnie, żeby sprawdzili auto i jedyne co powiedzieli, to przedmuchy? To jakiś nieśmieszny żart chyba. Kompresję na cylindrach sprawdzali? Szczelność dolotu sprawdzali? 

Opublikowano (edytowane)

Jutro podjadę po samochód to dopytam dokładniej bo tak przez telefon nie za bardzo miałem jak rozmawiać. 

Edytowane przez Berserker
Opublikowano
W dniu 17.10.2022 o 14:34, Berserker napisał(a):

Jutro podjadę po samochód to dopytam dokładniej bo tak przez telefon nie za bardzo miałem jak rozmawiać. 

Jaki finał ?

Opublikowano (edytowane)

Finał taki, że dokładnie za tydzień autko idzie do remontu silnika a turbina do regeneracji. Sam właściciel warsztatu osobiście sprawdzał samochód - sporo oleju w przewodach dolotowych i przedmuchy na silniku. Pytałem czy sprawdzali kompresję na cylindrach stwierdził, że kompresja nie ma nic wspólnego ze spalaniem/braniem oleju. Nie wiem nie znam się wiec nie będę dyskutował - warsztat chwalą ludzie - właściciel zapewniał, że sporo takich silników robią. Cenowo też powiedział ile mniej więcej powinno się zmieścić. Nie wiem czy po naprawie trzeba jakoś docierać silnik?

Edytowane przez Berserker
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Silnik już rozebrany - pomierzone wszystko. Olej uciekał przez tłoki do góry, zasysało go do kolektora ssącego i dalej szedł na turbinę. Wymiana pierścieni, tłoków, całość do honowania potem pójdzie do Krakowa. Turbina do regeneracji, DPF od razu warto dać do czyszczenia. Przejeżdżając palcem po ściankach głowicy wyczuwalne progi od góry. W kolektorze wydechowym nalepione oleju. Może za dwa tygodnie będzie gotowe. Później docieranie przez 1000 km. Można było robić rok temu to może taniej by wyszło. Mogłem coś tam poprzekręcać z nazewnictwem bo specjalistą w temacie nie jestem. Czy tego silnika co mam też dotyczy problem wyrabiającego się zabieraka jak i gniazda w pompie olejowej?

Edytowane przez Berserker
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wiadomo w jakiej kwocie się zamknie remont?

Opublikowano (edytowane)

Niby 10k , ale muszę jeszcze dopytać o wymianę panewek i napędu pompy olejowej bo może warto wymienić jak rozebrany silnik chyba, że z automatu to robią tylko nic nie mówili to wtedy koszt pewnie cos niedużo większy byłby. 

Edytowane przez Berserker
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...