korn3i Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Cześć, wiem ze temat wałkowany wielokrotnie apopro poboru oleju przez silniki 2.0TFSI, ale u mnie jest to bardzo duży pobór w porównaniu do tego co czytam i słucham od innych właścicieli tych silników. Do rzeczy, jakoś 2 lata temu zakupiłem A4 B8 właśnie z wyżej wymienionym silnikiem, pobór wahał się w okolicy 2 litrów na 1000km, od niedawna pobór stał się ogromny bo dochodzi do 1l na 150/200km.. Wiem, że problem dotyczy pierścieni i tłoków, ale jest możliwe żeby aż tak? Jeżeli nie to gdzie mógłbym zacząć szukać powodu tak nadmiernej ilości spalania tego oleju? Dodam, ze testowałem już wiele olejów od Motulow po orlenowskie i nadal to samo. Z góry dziękuje za każda pomoc..
przem8 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Pogódź się, że remont jest nieunikniony.
Muskel1 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Silnik złom. Kat pewnie już tak samo. Albo sprzedaj za półdarmo uszkodzony albo zainwestuj i oddaj do remontu.
Patrykbfb Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Przy takim poborze to już agonia. Piec na stół i reanimacja, żaden olej nic tu nie pomoże
pilKOZAK Opublikowano 1 Grudnia 2022 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Szczepan VAG Auto ostatnia deska ratunku dla Twojego silnika, znaczy się generalny remont koszt u niego ~7tyś
Berserker Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 (edytowane) Za tyle nie wiem czy zrobi - ja właśnie robię, ale TDI - wszystko podrożało - tyle, że u mnie jeszcze turbo do regenaracji i dpf od razu do czyszczenia. Edytowane 2 Grudnia 2022 przez Berserker
przem8 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Opublikowano 2 Grudnia 2022 (edytowane) Teraz bardziej 12tys w górę. 7 to bylo ze 2 lata temu i w kolejce przynajmniej pół roku trzeba czekać Edytowane 2 Grudnia 2022 przez przem8
michawar Opublikowano 12 Grudnia 2022 Opublikowano 12 Grudnia 2022 Mój silnik poddał się po 103 tyś km. Zużycie oleju było na poziomie 4l/1000 km. W 2019r. został przeprowadzony remont silnika który ostatecznie załatwił temat poboru oleju. Przejechałem po remoncie 60 tyś km i wszystko jest ok. Pomiędzy wymianami nie ma potrzeby dolewać oleju. Nie trzeba było wymieniać żadnych katalizatorów czy turbin. Prawidłowo wykonany remont załatwia problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się