SowaBezOka Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Zmagam się z problemem w w 2.5 TDi. Wymienilem wałki, wtrysk sterujący i pozostał problem z pompą wtryskową. Na VAGu wywała błąd: 00550 - Regulacja kąta początku wtrysku 17-10 - Różnica regulacji - Sporadyczny Poniżej logi z nastawów podstawowych https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-a2a68016-a001-4b45-96d0-e9e6b6e5f856 Co tu jeszcze do zrobienia jest, aby nie kopcil, mial moc i nie bylo tego bledu? C
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Jeżeli pompa nie da się wyregulować to jest uszkodzona. Jaką masz wyregulowaną wartość kąta wtrysku?
SowaBezOka Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Opublikowano 6 Lutego 2023 @Muskel1 - a ten log co wyslalem w pierwszym poście to nie jest wartosc kąta wtrysku?
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Ta jest 04 BS i z tego co widzę masz żle ustawiony.
SowaBezOka Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Opublikowano 6 Lutego 2023 @Muskel1 - dopiero zgłębiam wiedzę nt. napraw 2.5 TDi. Podpowiedz jakie logi wykonać jeszcze, aby wiedzieć co robić i na czym stoję (tzn czy pompa do wymiany czy tylko regulacj).
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Spróbuj najpierw poprawnie ustawić na 1.8 ATDC Pomęcz wyszukiwarkę bo wszystko jest już obszernie opisane co i jak
SowaBezOka Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Opublikowano 6 Lutego 2023 (edytowane) @Muskel1- męczę przeglądarkę. a to, ze nie zmienia się wartość kata pomiędzy wczesnym i późnym to nie wróży złe jeśli chodzi o pompę?? Edytowane 6 Lutego 2023 przez SowaBezOka
SowaBezOka Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Opublikowano 6 Lutego 2023 (edytowane) @Muskel1 dorzucam jeszcze pare logow, moze idzie cos wiecej po nich odczytac?? https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-8b27b3d3-8535-4acf-8555-634e5ec7ece6 (BS) https://vaglogs.com/log/000-Zatrzymany-Zatrzymany-347e147e-5ea3-4a5d-9ee6-17d85b8b79f6 (BS) https://vaglogs.com/log/004-007-Zatrzymany-4ebf387d-58bc-414f-9420-893b5306a436 (MS) https://vaglogs.com/log/000-Zatrzymany-Zatrzymany-3b197324-7bc7-43f5-a9e3-b22243c52511 (MS) https://vaglogs.com/log/000-001-004-2ffaf274-8c40-45a9-9198-b40f2ae8d30d (MS) Edytowane 6 Lutego 2023 przez SowaBezOka
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 4 minuty temu, SowaBezOka napisał(a): @musek71 dorzucam jeszcze pare logow, moze idzie cos .. Chyba źle sobie kliknąłeś
Muskel1 Opublikowano 6 Lutego 2023 Opublikowano 6 Lutego 2023 Jeżeli dalszą dyskusję chcesz prowadzić z kolegą @musek71 to nie.
SowaBezOka Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Opublikowano 7 Lutego 2023 @Muskel1 mam nowe logi. Kąt ustawiłem na około -1 (BS) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-3e04ab73-3911-4839-9748-823553b33cef (MS) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-1cf7e146-dbe2-4dfe-9d41-8dcfbbcae970 (MS - podczas jazdy) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-eadf62dd-ab37-4a36-be22-9f6d2a670ade Idzie cos wywnioskowac??
Muskel1 Opublikowano 7 Lutego 2023 Opublikowano 7 Lutego 2023 Kąt musisz ustawić na 1.8 ATDC tak jak już wyżej napisałem.
SowaBezOka Opublikowano 8 Lutego 2023 Autor Opublikowano 8 Lutego 2023 @Muskel1 kat ustawiony. Lata między 1.6 a 2 atdc Sprawdzam miernikiem przewody te co są na pompie wtryskowej i każdy przewód ma przejście do minusa (masy). tak ma być??
Muskel1 Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) Tu masz schemat, sterownik pompy wtryskoerj to J248 https://www.kolhosniki.ru/elsaonline&ver=170805&elsalang=de-DE&dir=slp&marke=A&modelljahr_numerisch=2002&mkb=AKE&gkb=ENV&karosserie=8E2&file=A00590200048.htm Edytowane 8 Lutego 2023 przez Muskel1
sahipp Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 (edytowane) ja nie jestem ekspertem, uczę się dopiero tego silnika... to że są przejścia to nic nie znaczy tam muszą być odpowiednie ,,omy,, a W OGÓLE NIE BAW SIĘ TYM - najpierw zdobądź wiedzę o tym sterowniku i sprawdzaniu bo to jest łatwo uwalić przez takie zabawy.... Tak w miarę sensownie wytłumaczył to PHU omega czy jakoś tak na YT... - nie nie znam tych ludzi ani nie reklamuje i nie korzystałem z ich usług, a do tego nie we wszystkim mają rację ale.... po prostu fajnie wytłumaczyli jak to sprawdzić aby nie uszkodzić sterownika... Tak kolego spojrzałem na Twoje zdjęcie. Trochę masz tam bałagan. Bardzo ważna sprawa by te przewody były wszystkie całe w izolacji, zwarcia raz że mogą powodować błędy, nie poprawne działanie pompy, a dwa to z czasem możesz uszkodzić sterownik... Patrząc na te u Ciebie ze zdjęcia stwierdzam że jest bardzo duże prawdopodobieństwo tego ,,sporadycznego błędu,, Te konkretne przewody słyną z tego że mają tendencję że z biegiem lat ich izolacje się kruszą ( jak wampiry na słońcu, dosłownie) trzeba to dobrze zaizolować, najlepiej rozebrać i nasunąć koszulki termokurczliwe aż na sam dół... musi być pewność że nigdzie nie ma gołej żyły... w takim stanie jak u Ciebie, a nie wiemy jak wyglądają tam gdzie ich nie widać (w dole) raczej na pewno mają wpływ na złą pracę pompy co by mogło wyjaśniać ten sporadyczny błąd u Ciebie.... Ogarnij to czym prędzej... Edytowane 8 Lutego 2023 przez sahipp
sahipp Opublikowano 8 Lutego 2023 Opublikowano 8 Lutego 2023 aha i taka moja podpowiedź, masz dwie możliwości... albo się przygotujesz i izolujesz te przewody albo jeżeli nie czujesz sie na siłach, nie jesteś pewny to ich nie dotykaj, nie oglądaj, ani nawet nie oddychaj przy nich.... one na prawdę są specyficzne i jak zaczniesz cokolwiek to ich izolacja w oczach będzie z nich odpadać zamieniając się w proszek... dosłownie wampiry na słońcu.... jeżeli posypią się Tobie bardzo to właściwie masz unieruchomione auto....
robson_s Opublikowano 9 Lutego 2023 Opublikowano 9 Lutego 2023 W dniu 7.02.2023 o 09:43, SowaBezOka napisał(a): @Muskel1 mam nowe logi. Kąt ustawiłem na około -1 (BS) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-3e04ab73-3911-4839-9748-823553b33cef (MS) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-1cf7e146-dbe2-4dfe-9d41-8dcfbbcae970 (MS - podczas jazdy) https://vaglogs.com/log/004-Zatrzymany-Zatrzymany-eadf62dd-ab37-4a36-be22-9f6d2a670ade Idzie cos wywnioskowac?? Praktycznie nie przestawia kąta, najprawdopodobniej zaciera się tłoczek , oddaj pompę do sprawdzenia
sahipp Opublikowano 9 Lutego 2023 Opublikowano 9 Lutego 2023 33 minuty temu, robson_s napisał(a): Praktycznie nie przestawia kąta, najprawdopodobniej zaciera się tłoczek , oddaj pompę do sprawdzenia może tak być, ale najpierw ja bym ogarnął te przewody... jeżeli na nich jest zwarcie to będzie problem z tłoczkiem, bądź jego prawidłową pracą... a patrząc na zdjęcie to te przewody słabo wyglądają.... z tego co widzę to już jedna żyła ma kontakt z masą...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się