Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Pisk hamulców po rozgrzaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy końcowym hamowaniu (ok. 10-20 km/h) zaczynają mi piszczeć hamulce (klocki hamulcowe), a więc pytanie brzmi, czy bez wymiany klocków mógłbym jakoś pozbyć się tego piszczenia? Co do nagrzewania, chodzi mi o to, że dopiero po ok. 10 minutach od rozpoczęcia jazdy klocki zaczynają piszczeć. Tu mam jeszcze jedno pytanie, czy mógłbym w jakiś sposób przegrzać elementy układu hamulcowego?

Oczywiście użyłem opcji :szukaj: lecz nic nie znalazłem.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja u siebie ponacinałem klocki piłką do metalu i objaw znikł ( naciąłem po dwa rowki na klocek).

Pozdro

Opublikowano

A autopsji wiem, że niektóre klocki piszczą przez jakiś tam etap swojego zużycia.

Miałem rewelacyjny zestaw tarcze Brembo + klocki Ferodo Premium i otóż te klocki jak przekroczyły mniej więcej połowę swojego żywota to zaczęły popiskiwać przy lekkim hamowaniu (przy małej już prędkości).

Po jakimś czasie objaw ustąpił, a na klockach jeszcze trochę pojeździłem.

Może to taki czujnik zużycia :tongue4:

Opublikowano

Czujnik zużycia powiadasz :D, spróbuje z nacięciami na klocku, albo podjadę do mechanika i się spytam co o tym sądzi. A czy jakiś negatywny wpływ mogą mieć te rowki?? Ahhh no i dziś zauważyłem, że jest wyciek zza tylnej prawej opony :/... co to może być, czy też coś związane z hamulcami?

Opublikowano

W '96 w AHU (bo taki masz a nie AHH) nie było raczej czujników, wyciek z tyłu: pewnie zacisk ham. (chyba są zestawy naprawcze)

Opublikowano

Chodzi nam o to piszczenie, że to taki "niby czujnik zużycia hamulców" :), przynajmniej ja to tak odebrałem :P. Hmmm czyli wyciek jest powiązany z zaciskiem? W sumie parę dni wcześniej na spocie coś mi wyciekało z lewej przedniej strony :/... co jest grane?

Opublikowano

a w tym sensie to raczej nie ma takich niby ostrzegaczy, materiał klocka nie jest jednorodną substancją, podejrzewam że akurat trafiło na jakieś "ziarno", które piszczy więc za jakiś czas jak się trochę zetrze, przestanie. No a te wycieki-niepokopjące, trza by na kanale popatrzeć żeby nie było jakiegoś zonka w awaryjnej sytuacji

Opublikowano

Czyli gdybym papierem troszkę poczyścił to by pomogło? Czy lepiej poczekać aż samo przestanie piszczeć? Jak wiecie nie jest to najlepsza opcja, po prostu człowieka to denerwuje :/. Co do wycieku to się sprawdzi na czasie.

Dziękuję bardzo za porady!

Opublikowano

A autopsji wiem, że niektóre klocki piszczą przez jakiś tam etap swojego zużycia.

Miałem rewelacyjny zestaw tarcze Brembo + klocki Ferodo Premium i otóż te klocki jak przekroczyły mniej więcej połowę swojego żywota to zaczęły popiskiwać przy lekkim hamowaniu (przy małej już prędkości).

Po jakimś czasie objaw ustąpił, a na klockach jeszcze trochę pojeździłem.

Może to taki czujnik zużycia :tongue4:

ja mam to samo-w końcowym etapie hamowania też mi piszczy,tak od dwóch tygodni.pojezdze jeszcze troche i zobaczymy czy ustąpi...

Opublikowano

No i się dowiedziałem, że to już jest taki typ hamulców, które "pracują głośniej" niż inne.

Co do nacięć to troszkę się boje skutków, czy będzie coś później nie tak?

Jak jeszcze mogę pozbyć się pisków hamulców? Oczywiście prócz ich wymiany :P.

Opublikowano

Co do nacinania klocków nie musisz się bać bo to jest dosyć powszechna metoda do likwidacji pisków przy hamowaniu.

Podejrzyj sobie fotki :

klocki-hamulcowe-przedni_3424.jpg

klocki.JPG

241579104487526d3e12d6.JPG

SFP100460.jpg

klocki1.jpg

Opublikowano

Czy to są oryginalne nacięcia :o? Bo tak wyglądają... oj to pewnie przy wizycie u mechanika powiem żeby zastosował metodę nacięcia klocków. Najpierw spróbuje sam przód... jak nic się nie będzie odzywało to zostawię już tył w spokoju :).

Dzięki za pomoc!

Opublikowano

Z doświadczenia wiem że piszczą przeważnie tanie klocki, szczególnie po ostrej jezdzie gdy się troszkę przegrzeją.

Kiedyś miałem taki preparat w sprayu , który natryskiwało się na blachy klocków (tam gdzie naciska na nie tłoczek).

Powstawała po nim cienka jakby gumowa , odporna na temperaturę warstwa , która tłumila drgania klocka i pisk już nigdy nie występował.

Opublikowano

Czy przypominasz sobie jak się taki preparat nazywał? Gdzie mógłby być dostępny? No i w jakiej cenie jest?

Opublikowano

ZAPOBIEGANIE GŁOŚNEJ PRACY HAMULCÓW TARCZOWYCH

1. wymontować wkładki ceramiczne.

2. oczyścić wkładki i zacisk szczotką z miękkiego drutu lub szmatką zmoczoną w spirytusie. UWAGA:nie należy wdychać wydzielającego się pyłu.

3. nałożyć cienką warstwę specjalnego smaru Plastilube lub smaru odpornego na wysokie temperatury, np. Liqui Moly LM-508-ASC, na następujące miejsca:

a)wszystkie dostępne miejsca na grzbietowej płytce wkładki cemarmicznej

b)czołowa stronę tłoczka

c)współpracujące powierzchnie ramy zacisku

d)powierzchnie prowadzące zacisku

UWAGA: Smar Plastilube lub smar odporny na wysokie temperatury nie powinien dostać się na powierzchnie cierne tarczy hamulca lub wkładek. Ślady smaru na tych powierzchniach należy zetrzeć szmatką i zmyć spirytusem.

4. zamontować wkładki cierne.

Opublikowano

Liqui Moly ma w ofercie Bremsen Anti Quietsch Paste/Spray tu poszukaj opis: http://www.liquimoly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3078.html

Będę akurat robił zamówienie w tygodniu na oleje itd, to i ten bzdet mogę wziąść dla Ciebie ta mała saszetka pasty 10 gram, ok 9 złoty, spray 400ml ok. 60 zł

Jeśli nie znasz "krzyżackiej" mowy wstawiam polski opis. Polska strona LM jest lekko skopana i czasem nieścisła (np. klasyfikacja olejów), zwracałem już uwagę w centrali mają poprawić, ale ja wolę posługiwać się niemiecką

opis: BREMSEN - ANTI - QUIETSCH - PASTE/SPRAY

Syntetyczny spray/pasta specjalnie przystosowany/a do systemu hamulcowego. Usuwa sól, wodę i piasek. Przeciwdziała powstawaniu szmerów i piszczeniu hamulców. Zapewnia bezpieczne funkcjonowanie całego układu hamulcowego

Opublikowano

=] Dzięki bardzo za pomoc!

Ostatnio jakoś mi te hamulce nie piszczą... nie mam pojęcia dlaczego... a stało się to po wymianie poduszek pod silnikiem, ale nie wydaje mi się że miało to coś wspólnego ze sobą ^ ^.

No ale jeżeli problem wróci, to skorzystam z jednej z tych opcji.

Dzięki!

Opublikowano

Panowie należy pamiętać ze klocki dobieramy do tarcz i stylu jazdy.jeżeli po kilku ostrych hamowaniach zaczynaj nam piszczeć to znaczy ze mamy je za twarde i zamiast sie ścierać zostaje na nich spalony nalot z opiłkami tarczy i ztat ten pisk.najlepszym spososobem na pozbycie sie piszczenia jest przeszlifowanie klocków drobnym popierem ściernym.pozdrawiam :a4fan: :quattro:e

Opublikowano

nowe trcze nowe klocki wszysto oczyszczone i grzeje mi sie prawy przedni zacisk i piszczy przy wolnej jeździe oraz podczas jazdy na rądzie w lewo... pomóżcie audi a4 1.9 tdi 2000r

Opublikowano

U mnie teżzaczyna piszczećjedno koło przy takim właśnie dochamowywaniu. Również na tarczy zauważylem nakreślajace się linie, a wręcz powstające rowki. Według mnie wymiana klocków mnie czeka i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...