Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B9 2.0TDI stanęło podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Według mnie też zastanawiająca jest ta diagnoza. Opiłki w układzie - widziałeś te opiłki? :) 

Dzięki takiej diagnozie wymienią wszystko, wymieniając wszystko trafią na to co jest uszkodzone, a nie potrafią tego zdiagnozować.

Skąd opiłki, przecież jest filtr. Dlaczego też auto stanęło ot tak, jakby usterka była bardziej przez sterowanie a nie mechaniczna.

Opublikowano
56 minut temu, Antek50 napisał(a):

Ja wiem czy żarty, na forum jest temat że nowe 2.0tdi w a4 z tego roku bierze olej od nowości... 

 

 

 

 

No to nie żatry ?

Przecież to nie najtańsza marka chińska tylko relatywnie drogie auto.

Opublikowano

Przecież to mega masowo produkowane pojazdy, jak drogie by nie były to usterki się zdarzały zdarzają i będą zdarzać nawet po wyjeździe z salonu. Pierwsze słyszę żeby 2.0 tdi taki jak jest w B9 nie odpalił albo brał olej. Te silniki są dobre, samochód się popsuł trzeba naprawić i tyle. 

Opublikowano
17 minut temu, wuPiotrek napisał(a):

Przecież to mega masowo produkowane pojazdy, jak drogie by nie były to usterki się zdarzały zdarzają i będą zdarzać nawet po wyjeździe z salonu. Pierwsze słyszę żeby 2.0 tdi taki jak jest w B9 nie odpalił albo brał olej. Te silniki są dobre, samochód się popsuł trzeba naprawić i tyle. 

Też nie słyszałem o innym przypadku w B9 aby pompa opiłkowala. Nie znamy historii pojazdu, jak długo masz to auto?
Być może poprzedni właściciel zatankował benzynę i szybko pozbył się "miny".

Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Też nie słyszałem o innym przypadku w B9 aby pompa opiłkowala. Nie znamy historii pojazdu, jak długo masz to auto?
Być może poprzedni właściciel zatankował benzynę i szybko pozbył się "miny".

@Muskel1

 

jest post z odpowiedzią na to pytanie:

 

  

W dniu 19.07.2023 o 06:43, spalski1 napisał(a):

Panowie auto kupiłem jak miało 60 tys nalotu

Zrobiłem nim następne 60 i stanęło!

Akcja serwisowa była przy 90 tys w aso ja osobiście potem wymieniałem olej i filtr oleju, filtra powietrza nie tykałem.

 

i:

 

  

W dniu 19.07.2023 o 09:40, spalski1 napisał(a):

W aso zaproponowali mi:

Pakiet serwisowy Audi Used Cars 4+ 40 tys.km/2lata 

Czyli 1 akcja standard przzy około 90tys.km  olej i wszystkie filtry.

I 2 akcja przy 120tys. standard olej i filtry + wymiana oleju w S-TRONIKU (łączny koszt takiego pakietu w aso 2860 pln płatne z góry)

Ja przy 100tys. zrobiłem sam wymianę oleju z filtrem.

Tak wygląda sytuacja że dokładnie przy 118 tys. auto stanęło i jak na razie nie doczekało się tej 2 akcji na serwisie w aso

 

 

 

 

Opublikowano

Widziałeś te opiłki? w filtrze? w baku? Dla mnie też dziwne żeby przez wtryski zatkane opiłkami auto tak nagle stanęło. Wcześniej nie było żadnych dziwnych objawów?

Opublikowano

Auto wcześniej nie miało żadnych objawów wszystko było ok normalnie odpalał i nic się nie działo z nim wcześniej.

Ja widziałem tylko fotki wykręconego zaworu tego z pompy wysokiego. I rzeczywiście były tam trociny.

Zaraz je spróbuję dodać.

 

Opublikowano

ZAWÓR.jpg

ZAWÓR1.jpg

Opublikowano

Witam ponownie

Auto odebrane z ASO 

Postanowiłem że sam spróbuję ogarnąć temat (okres wakacyjny mechanicy na urlopach najbliższy termin wrzesień)

Jeśli ktoś może coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny.

U nich zakupiłem tylko pompę w ''baku'' koszt 2158 pln brutto nie mogłem nigdzie znaleźć nowej tylko ASO

Reszta gratów czyli pompa wysokiego wtryskiwacze i listwa filtr paliwa mnie kosztowało prawie 7k czyli w sumie ponad 9K

Jak tylko ściągnąłem auto do domu wymontowałem zbiornik paliwa i o dziwo nie było w nim opiłek ale za to dość sporo ciemno-brązowej mazi która była w z zbiorniku i ciężko było to umyć!! nie rozpuszcza się to w ON 

Próbowałem też naftą ale też nie chciało się rozpuszczać jedynie tylko rozpuszczalnik nitro dawał radę.(trzeba liczyć 1 cały dzień żeby umyć dobrze)

Powoli będę czyścił cały układ paliwowy.

Zaraz wrzucę fotki z tego co było w zbiorniku.

W zaworze na pompie wysokiego po wykręceniu rzeczywiście sporo metalowych trocin. 

Opublikowano

Obraz1.jpg

Obraz3.jpg

Obraz4.jpg

Opublikowano
W dniu 27.07.2023 o 12:30, Rabbi napisał(a):

 

No to nie żatry ?

Przecież to nie najtańsza marka chińska tylko relatywnie drogie auto.

 

Niestety ale to nie żarty ... 14 tys przebiegu od nowości w tym jedna wymiana oleju przy przebiegu 4 tys km + 3 dolewki po litrze i szykuje się nastepna dolewka ....

Te k*tasy z ASO twierdza ze to normalne i każą mi czekać do 30 tys. przebiegu - rzekomo się unormuje 😤

Opublikowano

To , że oni obie gadają to ich sprawa.Na podstawie czego tak sądzą , co uszczelni się cudownie ? Należało by znależdż dokument stwierdzający max. zużycie oleju w tym silniku.

Co ok 3000km zjada litr oleju , to silnik do wymiany w nowym aucie wg mnie.

Opublikowano

Przecież 'te kutasy z aso' mają też wytyczne od producenta, producent nie da im nowego silnika w tej chwili - pewnie są zalecenia na test poboru oleju dopiero po pierwszych 30k km. Przecież sami nie będą na swój koszt Ci silnika wymieniać bo to nie ich wina że dostali wadliwy egzemplarz. 


Swoją drogą, przy takim poborze oleju to cała ekologia będzie też do wymiany, koszt naprawy będzie naprawdę duży. 

Opublikowano

Witam

Podjąłem się sam naprawy auta.

3 Dni czyszczenia instalacji paliwowej (za pomocą wody, nafty, rozpuszczalnika) wyczyściłem każdą rurkę i oczywiście zbiornik paliwa.

Wymieniona pompa w zbiorniku, filtr paliwa, pompa wysokiego, listwa z zaworem i czujnikiem i wszystkie wtryski a i przy okazji wymieniłem kpl. rozrząd razem z pompą wody.

Auto przed uruchomieniem zostało odpowietrzone w układzie paliwowym i odpaliło szybko.

Panowie żeby dobrze wyczyścić układ paliwowy potrzebne jest na to kilka dni (mnie zajęło 3)

Znajomy przypisał mi wtryski i auto pracuje bardzo dobrze

Opublikowano (edytowane)

Wszystko nowe 

Po pierwszym uruchomieniu pracował idealnie ale wtryski zostały zakodowane.

Wydałem prawie 9k (nie licząc robocizny:)

Ale nie wiedzieć czemu pokazał się inny problem.

Kierunkowskazy dynamiczne w tylnej klapie przestały działać :(

Wyświetla się komunikat awaria świateł lewy/prawy tył

Światłą w klapie działają poprawnie brak tylko kierunków

Jest też komunikat ze scanu VCDS:

46 Maduł komfortu USTERKA 0010

Kolego Muskel1 może coś podpowiesz?

 

 

Edytowane przez spalski1
Opublikowano

Rozpinałeś wtyczki przy lampach lub module komfortu?

Opublikowano (edytowane)

Tak

Ale właśnie dlatego że nie działały kierunki w klapie

Edytowane przez spalski1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...