Sebss Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 2 godziny temu, Koalakm napisał(a): no tak rozumiem, tyle ze to nie wina modelu a silnika - w obu jest ten sam... No nie jest ten sam. W A4 był diesel 190 KM z oznaczeniem DETA a w Q5 jest diesel 204 KM z oznaczenie DTPA
RALF76 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia 20 godzin temu, Koalakm napisał(a): no tak rozumiem, tyle ze to nie wina modelu a silnika - w obu jest ten sam... a4 b9 przedlift ma inne silniki 2.0 tdi niż polift, to samo Q5 przedift ma inne niż polift
Muskel1 Opublikowano 14 Stycznia Opublikowano 14 Stycznia (edytowane) 9 minut temu, RALF76 napisał(a): a4 b9 przedlift ma inne silniki 2.0 tdi niż polift, to samo Q5 przedift ma inne niż polift Zgadza się w przedliftach masz silniki generacji VW EA288 a w poliftach masz już silniki generacji VW EA288evo, VW EA897evo2 oraz VW EA897evo3, z czego EA288evo to 2.0 TDI, a EA897evo2,3 to 3.0 TDI. Edytowane 14 Stycznia przez Muskel1 1
Koalakm Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia W dniu 13.01.2025 o 15:41, Sebss napisał(a): No nie jest ten sam. W A4 był diesel 190 KM z oznaczeniem DETA a w Q5 jest diesel 204 KM z oznaczenie DTPA a tak zle spojrzałem - nie na Twoj profil (myslalem ze masz Q5 z 2018 roku) - wtedy silniki w A4 B9 (2018) i Q5 (2018) byly te same (chyba )
duzy616 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Na grupie A6 Gościu napisał ,,w książce serwisowej u mnie pisze 0w20 508/509 lub przy interwale do 15tys 5w30 504/507" Pytanie czy zmiana na 5W30 coś pomoże, czy tędy powinna iść droga ?
RALF76 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia (edytowane) 19 minut temu, duzy616 napisał(a): Na grupie A6 Gościu napisał ,,w książce serwisowej u mnie pisze 0w20 508/509 lub przy interwale do 15tys 5w30 504/507" Pytanie czy zmiana na 5W30 coś pomoże, czy tędy powinna iść droga ? masz benzynę a piszemy o dieslach, nie mieszajmy wątków - jeśli w benz bierze olej załóż nowy wątek Edytowane 15 Stycznia przez RALF76
duzy616 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia 58 minut temu, RALF76 napisał(a): masz benzynę a piszemy o dieslach, nie mieszajmy wątków - jeśli w benz bierze olej załóż nowy wątek Ja nie mam problemu. Chciałem się podzielić informacją zaczerpniętą z innego źródła. Oczywiście dotyczącej 2.0 TDI 204KM
RALF76 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia 6 minut temu, duzy616 napisał(a): Chciałem się podzielić informacją zaczerpniętą z innego źródła. Oczywiście dotyczącej 2.0 TDI 204KM co tam napisał z A6? że zmiana oleju pomogła??
duzy616 Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia Zadałem mu to pytanie i cisza. Bardziej mnie zaskoczył tym wpisem z książki serwisowej.
Koalakm Opublikowano 15 Stycznia Opublikowano 15 Stycznia 19 minut temu, RALF76 napisał(a): co tam napisał z A6? że zmiana oleju pomogła?? nie wiem czy cos w tym jest ale ja mam wrazenie ze sa sytuacje ze auto na 0W bierze olej a po zmianie na 5W juz jest znaczna poprawa - nie wiem niech sie wypowiedza osoby znajace sie bardziej. W kazdym razie ja mialem 2.0 TDI (2016) - lalem 5W - zero brania oleju Teraz mam 2 auta z silnikami 2.0 TFSI (2018, przebiegi 120 tys i 160 tys) - takze leje 5W - nie biora oleju.
RALF76 Opublikowano 28 Stycznia Opublikowano 28 Stycznia (edytowane) niestety jest coraz więcej informacji że grupa VAG ma spore pobory oleju w autach po 2020, reasumując jest to wada 2.0 tdi lub cecha produktu (jak kto woli) jak kiedyś było w 2.0TFSI ps, Ciekawe jakie silniki są w nowym A5/Q5, te same czy "poprawione" Edytowane 28 Stycznia przez RALF76
Koalakm Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia W dniu 28.01.2025 o 09:05, RALF76 napisał(a): ps, Ciekawe jakie silniki są w nowym A5/Q5, te same czy "poprawione" obstawiam ze jednak poprawili... tak jak to bylo z 2.0 TFSI swego czasu...
dobroduszny Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia To ja doloze pare slow... Ja mam tez 40 TDI a5 DTPA 204 KM z lutego 2021 roku - praktycznie to samo co a4. Nie sadze ze rocznik ma tu znaczenie. Raczej kod silnika to kod silnika Wymienialem olej przy 2k, 15k i tak co 15k. Na ten moment 90k Co ciekawe u mnie nie wyglada to zle (moze poki co...) Do 30k bral jakies sporadyczne ilosci oleju. Dolalem moze raz, dwa 100-200ml ale mowili mi ze to normalne przy docieraniu. Po 30k problem calkowicie zniknal. Przestal brac olej a lubialem podpatrzec na ekranie i pomyslalem aha spoko. Dopiero przy 85k raz wyskoczylo mi zeby dolac 1l oleju. Dolalem jakies 700-800 ml i od tamtej pory spokoj poki co. (Pomyslalem ze pewnie jakis kaprys albo kij wie) A chcialem brac 35 TDI ;)
RALF76 Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia 2 godziny temu, dobroduszny napisał(a): Nie sadze ze rocznik ma tu znaczenie. Raczej kod silnika to kod silnika oczywiście że kod ale wszystko wskazuje na to że poliftowe mają problem z oliwą.. gdzieś od około 2020 roku, nie ważne czy to audi czy skoda DTUA, DFFBA itd należące do rodziny EA288evo
RALF76 Opublikowano 29 Stycznia Opublikowano 29 Stycznia 2 godziny temu, dobroduszny napisał(a): Po 30k problem calkowicie zniknal. Przestal brac olej a lubialem podpatrzec na ekranie i pomyslalem aha spoko. wg info aso tak miało być ale w większości przypadków olej bierze dalej
dobroduszny Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Przed chwila gdzies na fejsie znalazlem post sprzed roku ze ktos mial pobor i zmienil na 5w30 i przestal brac olej. Po osiagnieciu tempretury roboczej 0w30 a 5w30 powinny miec takie same wlasciwosci lecz moze cos ma na to wplyw (Mocniejsza jazda na zimnym? - choc to dziwne) Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30. UPDATE: Odpisala mi osoba z facebooka ze minal ponad rok od wymiany, olej zmienia co 10k a problem z poborem zniknal takze moze cos w tym jest Edytowane 30 Stycznia przez dobroduszny
Koalakm Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia 52 minuty temu, dobroduszny napisał(a): Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30 zawsze to pisalem. Zmieniac i nie czekac.
RALF76 Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia (edytowane) Godzinę temu, dobroduszny napisał(a): Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30. na jakim jeździsz? 0 czy 5W? z tego co piszesz u Ciebie nie ma tego problemu Edytowane 30 Stycznia przez RALF76
dobroduszny Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia Jezdze na 0W 30 - poki co problemu nie ma zobaczymy co dalej
RALF76 Opublikowano 30 Stycznia Opublikowano 30 Stycznia 13 minut temu, dobroduszny napisał(a): Jezdze na 0W 30 - poki co problemu nie ma zobaczymy co dalej jak przy przebiegu 90k nie bierze to jest szansa że będzie ok ale jak widać 0w czy 5w nie bardzo ma znaczenie skoro na 0w jest OK
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się