Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Znaczne zużycie oleju w fabrycznie nowym Audi A4 B9 40 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Koalakm napisał(a):

no tak rozumiem, tyle ze to nie wina modelu a silnika - w obu jest ten sam...

No nie jest ten sam. W A4 był diesel 190 KM z oznaczeniem DETA a w Q5 jest diesel 204 KM z oznaczenie DTPA

Opublikowano
20 godzin temu, Koalakm napisał(a):

no tak rozumiem, tyle ze to nie wina modelu a silnika - w obu jest ten sam...

a4 b9 przedlift ma inne silniki 2.0 tdi niż polift, to samo Q5 przedift ma inne niż polift

 

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, RALF76 napisał(a):

a4 b9 przedlift ma inne silniki 2.0 tdi niż polift, to samo Q5 przedift ma inne niż polift

 

Zgadza się w przedliftach masz silniki generacji VW EA288 a w poliftach masz już silniki generacji VW EA288evo, VW EA897evo2 oraz VW EA897evo3, z czego EA288evo to 2.0 TDI, a EA897evo2,3 to 3.0 TDI.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 13.01.2025 o 15:41, Sebss napisał(a):

No nie jest ten sam. W A4 był diesel 190 KM z oznaczeniem DETA a w Q5 jest diesel 204 KM z oznaczenie DTPA

a tak zle spojrzałem - nie na Twoj profil (myslalem ze masz Q5 z 2018 roku) - wtedy silniki w A4 B9 (2018) i Q5 (2018) byly te same (chyba :) )

Opublikowano

 Na grupie A6 Gościu napisał ,,w książce serwisowej u mnie pisze 0w20 508/509 lub przy interwale do 15tys 5w30 504/507" Pytanie czy zmiana na 5W30 coś pomoże, czy tędy powinna iść droga ? 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, duzy616 napisał(a):

Na grupie A6 Gościu napisał ,,w książce serwisowej u mnie pisze 0w20 508/509 lub przy interwale do 15tys 5w30 504/507" Pytanie czy zmiana na 5W30 coś pomoże, czy tędy powinna iść droga ? 

masz benzynę a piszemy o dieslach, nie mieszajmy wątków  - jeśli w benz bierze olej załóż nowy wątek

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
58 minut temu, RALF76 napisał(a):

masz benzynę a piszemy o dieslach, nie mieszajmy wątków  - jeśli w benz bierze olej załóż nowy wątek

Ja nie mam problemu.

Chciałem się podzielić informacją zaczerpniętą z innego źródła. Oczywiście dotyczącej 2.0 TDI 204KM

Opublikowano
6 minut temu, duzy616 napisał(a):

Chciałem się podzielić informacją zaczerpniętą z innego źródła. Oczywiście dotyczącej 2.0 TDI 204KM

co tam napisał z A6? że zmiana oleju pomogła??

Opublikowano

Zadałem mu to pytanie i cisza.

Bardziej mnie zaskoczył tym wpisem z książki  serwisowej. 

Opublikowano
19 minut temu, RALF76 napisał(a):

co tam napisał z A6? że zmiana oleju pomogła??

nie wiem czy cos w tym jest ale ja mam wrazenie ze sa sytuacje ze auto na 0W bierze olej a po zmianie na 5W juz jest znaczna poprawa - nie wiem niech sie wypowiedza osoby znajace sie bardziej.

W kazdym razie ja mialem 2.0 TDI (2016) - lalem 5W - zero brania oleju

Teraz mam 2 auta z silnikami 2.0 TFSI (2018, przebiegi 120 tys i 160 tys) - takze leje 5W - nie biora oleju.

Opublikowano (edytowane)

niestety jest coraz więcej informacji że grupa VAG ma spore pobory oleju w autach po 2020, reasumując jest to wada 2.0 tdi lub cecha produktu (jak kto woli) jak kiedyś było w 2.0TFSI

 

ps, Ciekawe jakie silniki są w nowym A5/Q5, te same czy "poprawione"

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
W dniu 28.01.2025 o 09:05, RALF76 napisał(a):

ps, Ciekawe jakie silniki są w nowym A5/Q5, te same czy "poprawione"

obstawiam ze jednak poprawili... tak jak to bylo z 2.0 TFSI swego czasu...

Opublikowano

To ja doloze pare slow...

Ja mam tez 40 TDI a5 DTPA 204 KM z lutego 2021 roku - praktycznie to samo co a4.

 

Nie sadze ze rocznik ma tu znaczenie. Raczej kod silnika to kod silnika

 

Wymienialem olej przy 2k, 15k i tak co 15k.

Na ten moment 90k

 

Co ciekawe u mnie nie wyglada to zle (moze poki co...)

 

Do 30k bral jakies sporadyczne ilosci oleju. Dolalem moze raz, dwa 100-200ml ale mowili mi ze to normalne przy docieraniu.

Po 30k problem calkowicie zniknal. Przestal brac olej a lubialem podpatrzec na ekranie i pomyslalem aha spoko.

 

Dopiero przy 85k raz wyskoczylo mi zeby dolac 1l oleju. Dolalem jakies 700-800 ml i od tamtej pory spokoj poki co. 

(Pomyslalem ze pewnie jakis kaprys albo kij wie)

 

A chcialem brac 35 TDI ;)

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, dobroduszny napisał(a):

Nie sadze ze rocznik ma tu znaczenie. Raczej kod silnika to kod silnika

oczywiście że kod ale wszystko wskazuje na to że poliftowe mają problem z oliwą.. gdzieś od około 2020 roku, nie ważne czy to audi czy skoda DTUA, DFFBA itd należące do rodziny EA288evo

 

Opublikowano
2 godziny temu, dobroduszny napisał(a):

Po 30k problem calkowicie zniknal. Przestal brac olej a lubialem podpatrzec na ekranie i pomyslalem aha spoko.

wg info aso tak miało być ale w większości przypadków olej bierze dalej :(

Opublikowano (edytowane)

Przed chwila gdzies na fejsie znalazlem post sprzed roku ze ktos mial pobor i zmienil na 5w30 i przestal brac olej.

Po osiagnieciu tempretury roboczej 0w30 a 5w30 powinny miec takie same wlasciwosci lecz moze cos ma na to wplyw (Mocniejsza jazda na zimnym? - choc to dziwne)

 

Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30.

 

UPDATE: Odpisala mi osoba z facebooka ze minal ponad rok od wymiany, olej zmienia co 10k a problem z poborem zniknal takze moze cos w tym jest

Edytowane przez dobroduszny
Opublikowano
52 minuty temu, dobroduszny napisał(a):

Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30

zawsze to pisalem. Zmieniac i nie czekac.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, dobroduszny napisał(a):

Gdybym u siebie mial wieksze ilosci poboru rzedu 1l na 4k-5k to dlugo bym sie nie zastanawial i zmienil olej na 5w30.

na jakim jeździsz? 0 czy 5W? z tego co piszesz u Ciebie nie ma tego problemu

Edytowane przez RALF76
Opublikowano

Jezdze na 0W 30 - poki co problemu nie ma zobaczymy co dalej

Opublikowano
13 minut temu, dobroduszny napisał(a):

Jezdze na 0W 30 - poki co problemu nie ma zobaczymy co dalej

jak przy przebiegu 90k nie bierze to jest szansa że będzie ok ale jak widać 0w czy 5w nie bardzo ma znaczenie skoro na 0w jest OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...