Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wypalanie filtra DPF w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie widać obrotów silnika na nich więc ciężko określić czy ciśnienie jest w normie. Zachowania mas sadzy wyglądają ok.

Opublikowano
44 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Nie widać obrotów silnika na nich więc ciężko określić czy ciśnienie jest w normie. Zachowania mas sadzy wyglądają ok.

A ciśnienie jak sprawdzić dokładnie? vcds, bądż w vag dpf ostatnie okienko na dole chyba tez pokazuje?

Przełączyc na manual i gaz do spodu ? Czy bardziej pod górke go troche zdławić i do spodu?

Jaka maksymalna norma? 

Opublikowano

W aplikacji pokazuje na dolnym prawym okienku ale nic mi to nie da, bo nie widać stanu obciążenia silnika. 

Trzeba zrobić logi VCDSem.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
19 godzin temu, Danko23 napisał(a):

Czyli już dpf nadaje sie do wymiany/prania?

Można coś wywnioskowac z tych screenów?

U mnie w VW 2.0 TDI 190 KM przebieg 108 tys . Na 100% oryginał to popiół jest 36 gramów (oil ash). I to by się zgadzało z tym co piszą ile powinno być .

Opublikowano
20 godzin temu, Danko23 napisał(a):

Czyli już dpf nadaje sie do wymiany/prania?

Można coś wywnioskowac z tych screenów?

U mnie takie dane , przebieg 108 tys . Prędkość 140 km/h obroty około 2 tys/min. Przy pedale praktycznie w podłogę przy DSG to tak oko 100 HP wskoczyło 

Screenshot_2025-01-06-10-44-06-592_com.ovz.carscanner.jpg

Opublikowano

Wartości są dobre.

Opublikowano
19 minut temu, robson760 napisał(a):

U mnie takie dane , przebieg 108 tys . Prędkość 140 km/h obroty około 2 tys/min. Przy pedale praktycznie w podłogę przy DSG to tak oko 100 HP wskoczyło 

Screenshot_2025-01-06-10-44-06-592_com.ovz.carscanner.jpg

Dla Kolegi @Danko23 wrzuciłem do porównania , bo u mnie przebieg na 100% pewny i nie kombinowane. Tak jak w internetach piszą to 1 gr popiołu na 3-3,5 tys. km się odkłada i mam że max może być 80 gr popiołu czyli wychodzi że dpf do czyszczenia przy około 240 tys. Km

Opublikowano

Dzięki @robson760. Kupiłem przy przebiegu 180k auto z checkiem p2002 i była padnięta chlodniczka spalin, także przeszło mi przez myśl, ze poprzedni właściciel mógl od razu oddac DPF do prania jak zobaczył błąd i jak mu jakis mechanik doradzil, że to DPF i skasował VCDSem wartości, dlatego nie wiem co myśleć

Opublikowano
W dniu 6.01.2025 o 11:20, robson760 napisał(a):

Dla Kolegi @Danko23 wrzuciłem do porównania , bo u mnie przebieg na 100% pewny i nie kombinowane. Tak jak w internetach piszą to 1 gr popiołu na 3-3,5 tys. km się odkłada i mam że max może być 80 gr popiołu czyli wychodzi że dpf do czyszczenia przy około 240 tys. Km

Według tego co wyliczyłem to w moim samochodzie wychodzi 1g popiołu na 4300km

Opublikowano
23 minuty temu, MiruK napisał(a):

Według tego co wyliczyłem to w moim samochodzie wychodzi 1g popiołu na 4300km

N dobra , ale jak masz popiół wykasowany w którymś momencie to i wyjdzie 1 gr na 10 tys .

Opublikowano
W dniu 8.01.2025 o 19:28, robson760 napisał(a):

N dobra , ale jak masz popiół wykasowany w którymś momencie to i wyjdzie 1 gr na 10 tys .

Nic nie było kasowane

Opublikowano

A tak zapytam, wyciągał ktoś z was samodzielnie dpf w 2.0 TDI kod silnika DETB? Wychodzi górą? Dużo roboty? 

 

Zastanawiam się też jak że skutecznością prania kiedy u mnie dpf jest połączony z katalizatorem scr, i nie są ustawione w jednej linii, a równolegle do siebie

Opublikowano
W dniu 29.12.2024 o 14:32, Muskel1 napisał(a):

Gdy wartość różnicy ciśnień oraz wartości sadzy nie przekroczą pewnych wartości progowych, to warość popiołu może być nawet znacznie przekroczona, a błędu nie wywali. To nie jest tak, że gdy wartość popiołu wskoczy na 80g, to wywala błąd. Wartość popiołu jest wartością obliczoną przez sterownik silnika na podstawie algorytmu i te  80g jest wartością, przy której osiągnięciu producent zaleca wymianę dpf.

Wyprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to?

Zdjęcie WhatsApp 2025-01-13 o 12.42.28_b039c946.jpg

Opublikowano
35 minut temu, lukasz1868 napisał(a):

yprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to?

przesledz temat bo mi sie zdaje ze Muskel pisal zeby zawsze czujnik wymieniac na nowy...

Opublikowano
1 minutę temu, Koalakm napisał(a):

przesledz temat bo mi sie zdaje ze Muskel pisal zeby zawsze czujnik wymieniac na nowy...

Własnie nie wiedziałem ale zajade za 5 tyg do PL to się wymieni

Opublikowano

Łukasz a ile pokazuje czujnik różnicowy na wolnych i pod obciążeniem?

Opublikowano

Co oznacza jeśli zapali się kontrolka DPF i informacja patrz instrukcja? Zapaliła się kontrolka, dojechałem gdzie chciałem, zgasiłem silnik i odpaliłem i znów kontrolka, zgasiłem. Po paru minutach odpaliłem i kontrolka zapalona, przejechałem parę kilometrów zatankowałem. Po odpaleniu kontrolki nie było. SQ5 8R 140000 odczyty z DPF 0,09l i trochę ponad 10g

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, mareksz82 napisał(a):

Co oznacza jeśli zapali się kontrolka DPF i informacja patrz instrukcja?

co w instrukcji jest napisane?  że filtr zapchany i żeby jechać z 15 min na wyższych obrotach...

 

Edytowane przez RALF76
Opublikowano
W dniu 13.01.2025 o 12:43, lukasz1868 napisał(a):

Wyprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to?

Zdjęcie WhatsApp 2025-01-13 o 12.42.28_b039c946.jpg

Przy praniu dpf, pan wymieniacz  powinien zresetować parametry dpfu. Dodatkowo przy praniu, zaleca się wymianę dwóch czujników różnicy ciśnień oraz adaptacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...