Muskel1 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia Nie widać obrotów silnika na nich więc ciężko określić czy ciśnienie jest w normie. Zachowania mas sadzy wyglądają ok.
Danko23 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia 44 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Nie widać obrotów silnika na nich więc ciężko określić czy ciśnienie jest w normie. Zachowania mas sadzy wyglądają ok. A ciśnienie jak sprawdzić dokładnie? vcds, bądż w vag dpf ostatnie okienko na dole chyba tez pokazuje? Przełączyc na manual i gaz do spodu ? Czy bardziej pod górke go troche zdławić i do spodu? Jaka maksymalna norma?
Muskel1 Opublikowano 5 Stycznia Opublikowano 5 Stycznia W aplikacji pokazuje na dolnym prawym okienku ale nic mi to nie da, bo nie widać stanu obciążenia silnika. Trzeba zrobić logi VCDSem. 1
robson760 Opublikowano 6 Stycznia Opublikowano 6 Stycznia 19 godzin temu, Danko23 napisał(a): Czyli już dpf nadaje sie do wymiany/prania? Można coś wywnioskowac z tych screenów? U mnie w VW 2.0 TDI 190 KM przebieg 108 tys . Na 100% oryginał to popiół jest 36 gramów (oil ash). I to by się zgadzało z tym co piszą ile powinno być .
robson760 Opublikowano 6 Stycznia Opublikowano 6 Stycznia 20 godzin temu, Danko23 napisał(a): Czyli już dpf nadaje sie do wymiany/prania? Można coś wywnioskowac z tych screenów? U mnie takie dane , przebieg 108 tys . Prędkość 140 km/h obroty około 2 tys/min. Przy pedale praktycznie w podłogę przy DSG to tak oko 100 HP wskoczyło
robson760 Opublikowano 6 Stycznia Opublikowano 6 Stycznia 19 minut temu, robson760 napisał(a): U mnie takie dane , przebieg 108 tys . Prędkość 140 km/h obroty około 2 tys/min. Przy pedale praktycznie w podłogę przy DSG to tak oko 100 HP wskoczyło Dla Kolegi @Danko23 wrzuciłem do porównania , bo u mnie przebieg na 100% pewny i nie kombinowane. Tak jak w internetach piszą to 1 gr popiołu na 3-3,5 tys. km się odkłada i mam że max może być 80 gr popiołu czyli wychodzi że dpf do czyszczenia przy około 240 tys. Km
Danko23 Opublikowano 6 Stycznia Opublikowano 6 Stycznia Dzięki @robson760. Kupiłem przy przebiegu 180k auto z checkiem p2002 i była padnięta chlodniczka spalin, także przeszło mi przez myśl, ze poprzedni właściciel mógl od razu oddac DPF do prania jak zobaczył błąd i jak mu jakis mechanik doradzil, że to DPF i skasował VCDSem wartości, dlatego nie wiem co myśleć
MiruK Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia W dniu 6.01.2025 o 11:20, robson760 napisał(a): Dla Kolegi @Danko23 wrzuciłem do porównania , bo u mnie przebieg na 100% pewny i nie kombinowane. Tak jak w internetach piszą to 1 gr popiołu na 3-3,5 tys. km się odkłada i mam że max może być 80 gr popiołu czyli wychodzi że dpf do czyszczenia przy około 240 tys. Km Według tego co wyliczyłem to w moim samochodzie wychodzi 1g popiołu na 4300km
robson760 Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 23 minuty temu, MiruK napisał(a): Według tego co wyliczyłem to w moim samochodzie wychodzi 1g popiołu na 4300km N dobra , ale jak masz popiół wykasowany w którymś momencie to i wyjdzie 1 gr na 10 tys .
MiruK Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia W dniu 8.01.2025 o 19:28, robson760 napisał(a): N dobra , ale jak masz popiół wykasowany w którymś momencie to i wyjdzie 1 gr na 10 tys . Nic nie było kasowane
roxerxc90 Opublikowano 10 Stycznia Opublikowano 10 Stycznia A tak zapytam, wyciągał ktoś z was samodzielnie dpf w 2.0 TDI kod silnika DETB? Wychodzi górą? Dużo roboty? Zastanawiam się też jak że skutecznością prania kiedy u mnie dpf jest połączony z katalizatorem scr, i nie są ustawione w jednej linii, a równolegle do siebie
lukasz1868 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia W dniu 29.12.2024 o 14:32, Muskel1 napisał(a): Gdy wartość różnicy ciśnień oraz wartości sadzy nie przekroczą pewnych wartości progowych, to warość popiołu może być nawet znacznie przekroczona, a błędu nie wywali. To nie jest tak, że gdy wartość popiołu wskoczy na 80g, to wywala błąd. Wartość popiołu jest wartością obliczoną przez sterownik silnika na podstawie algorytmu i te 80g jest wartością, przy której osiągnięciu producent zaleca wymianę dpf. Wyprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to?
Koalakm Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 35 minut temu, lukasz1868 napisał(a): yprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to? przesledz temat bo mi sie zdaje ze Muskel pisal zeby zawsze czujnik wymieniac na nowy...
lukasz1868 Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia 1 minutę temu, Koalakm napisał(a): przesledz temat bo mi sie zdaje ze Muskel pisal zeby zawsze czujnik wymieniac na nowy... Własnie nie wiedziałem ale zajade za 5 tyg do PL to się wymieni
krzychuG Opublikowano 13 Stycznia Opublikowano 13 Stycznia Łukasz a ile pokazuje czujnik różnicowy na wolnych i pod obciążeniem?
mareksz82 Opublikowano Czwartek o 20:00 Opublikowano Czwartek o 20:00 Co oznacza jeśli zapali się kontrolka DPF i informacja patrz instrukcja? Zapaliła się kontrolka, dojechałem gdzie chciałem, zgasiłem silnik i odpaliłem i znów kontrolka, zgasiłem. Po paru minutach odpaliłem i kontrolka zapalona, przejechałem parę kilometrów zatankowałem. Po odpaleniu kontrolki nie było. SQ5 8R 140000 odczyty z DPF 0,09l i trochę ponad 10g
RALF76 Opublikowano Piątek o 06:34 Opublikowano Piątek o 06:34 (edytowane) 13 godzin temu, mareksz82 napisał(a): Co oznacza jeśli zapali się kontrolka DPF i informacja patrz instrukcja? co w instrukcji jest napisane? że filtr zapchany i żeby jechać z 15 min na wyższych obrotach... Edytowane Piątek o 09:41 przez RALF76
ELLIOTT Opublikowano Niedziela o 14:19 Opublikowano Niedziela o 14:19 W dniu 13.01.2025 o 12:43, lukasz1868 napisał(a): Wyprałem DPF a odczyty mam takie teraz, pan z serwisu powiedział ze moze czujnik cisnienia przekłamuje i trzeba wymienic.. Co Ty na to? Przy praniu dpf, pan wymieniacz powinien zresetować parametry dpfu. Dodatkowo przy praniu, zaleca się wymianę dwóch czujników różnicy ciśnień oraz adaptacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się