Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 TDI 115 km turbina zaczyna działać po czasie


Greg1237

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio pojawiły się taki problem że po odpaleniu silnika i przejechania mniej więcej 150 metrów turbina zaczyna działać i działa poprawnie do monetu zgaszenia silnika. Po odpaleniu nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik muszę przejechać kawałek żeby działała poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przewody podciśnienia i nadal to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Greg1237 napisał(a):

Witam

Ostatnio pojawiły się taki problem że po odpaleniu silnika i przejechania mniej więcej 150 metrów turbina zaczyna działać i działa poprawnie do monetu zgaszenia silnika. Po odpaleniu nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik muszę przejechać kawałek żeby działała poprawnie.

ja miałem taki przypadek, że podczas jazdy samochód przechodził w tryb awaryjny w losowych momentach, co za tym idzie turbo przestawało działać. Wystarczyło zgasić samochód, odpalić i znowu śmigało. Byłem u elektronika i wyszło że zawór n75 i jednocześnie wyszło że za mało czynnika klimy xd, pojechałem nabić klime i mechanikowi powiedziałem o tym co się dzieje, zerknął pod maske i szybciutko doszedł do tego, że " wąż" idący od intercoolera jest poluzowany. Zacisnął obejmą i problem minął. 

Może zanim wymienisz n75 sprawdz właśnie taką opcje.

Edytowane przez Szyszunia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Szyszunia napisał(a):

ja miałem taki przypadek, że podczas jazdy samochód przechodził w tryb awaryjny w losowych momentach, co za tym idzie turbo przestawało działać. Wystarczyło zgasić samochód, odpalić i znowu śmigało. Byłem u elektronika i wyszło że zawór n75 i jednocześnie wyszło że za mało czynnika klimy xd, pojechałem nabić klime i mechanikowi powiedziałem o tym co się dzieje, zerknął pod maske i szybciutko doszedł do tego, że " wąż" idący od intercoolera jest poluzowany. Zacisnął obejmą i problem minął. 

Może zanim wymienisz n75 sprawdz właśnie taką opcje.

Dzięki

Zaraz sprawdzę jak wrócę do domu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Greg1237 napisał(a):

Dzięki

Zaraz sprawdzę jak wrócę do domu 

daj znać, bo sam jestem ciekaw Co u Ciebie wyjdzie. Druga sprawa wstaw rozwiązanie dla potomnych, bo często jest tak, że temat się urywa i nie wiadomo jak sprawa została rozwiązana i znowu kolejne osoby otwierają nowe tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Greg1237 napisał(a):

Wymieniłem przewody podciśnienia i nadal to samo.

 

ja Ci nie pisałem zebys wymienił przewody tylko zebyś sprawdził podcisnienia 

czego nie rozumiesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną była pęknięta membrana zaworu nagrzewnicy , wylądował u mechanika bo sam nie dałem rady

Pytanie PANOWIE

Jak sprawdzić lub zdiagnozować że to akurat było uszkodzone, bo przez kompa mechanikowi nie wyszedł ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Greg1237 napisał(a):

Przyczyną była pęknięta membrana zaworu nagrzewnicy , wylądował u mechanika bo sam nie dałem rady

Pytanie PANOWIE

Jak sprawdzić lub zdiagnozować że to akurat było uszkodzone, bo przez kompa mechanikowi nie wyszedł ten problem.

 

bo membrana nagrzewnicy nie jest w zaden sposób na diagnozie

wystarczy zwykły zegar doładowania jaki -1...2 bary i bez problemu znajdziesz dziursko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędzej uszkodzona membrana recyrkulacji spalin czyli EGR.

W tych silnikach uszkodzenie membrany EGR nie jest komunikowane kontrolką Check Engine oraz nie generuje błędu w sterowniku silnika.

Błąd związany z EGR zostanie zapisany w przypadku uszkodzenia zaworu N18 który steruje EGRem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Dev napisał(a):

 

bo membrana nagrzewnicy nie jest w zaden sposób na diagnozie

wystarczy zwykły zegar doładowania jaki -1...2 bary i bez problemu znajdziesz dziursko

Podpowiedz gdzie podłączyć,  i gdzie wpompować to ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalasz  silnik i najpierw sprawdzasz na króćcu z vacumpompy do serwa, widzisz jaka masz wartość. Potem rozpinasz po kolei złącza i podpinasz zegar, tam gdzie wartości będą inne to na tym odcinku masz nieszczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności: jeżeli pompa daje przykładowo - 0.9bar to tyle powinno być w każdym miejscu w układzie? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, serdzio napisał(a):

Dla jasności: jeżeli pompa daje przykładowo - 0.9bar to tyle powinno być w każdym miejscu w układzie? 
 

 

Wszędzie poza turbo, tam powinno być o 0.2 mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...