NelsonPL Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września (edytowane) Dziwny problem z samochodem. Opis sytuacji: Jechałem (trasa 200km) w deszczu i było z temperaturą płynu chłodniczego wszystko OK Calutką drogę auto utrzymywało 90*C Na drugi dzień jadę (trasa 10km) w mieście , kilka minut w korkach. Nagle temp płynu chłodniczego 120*C wyskakuje kontrolka od płynu. Natychmiast zjeżdżam z drogi gaszę silnik. Spod maski widzę biały dym z lewej strony( od strony kierowcy) Otwieram po chwili maskę i dym wydostaje się spod zbiorniczka płynu chłodniczego a płyn się gotuje. Po chwili wszystko ustaje. Auto zostawiam na 2 godz i jak ostygło wracam (10km) do domu. Temperatura cały czas 90* Na drugi dzień sprawdzam płyn, olej itd wszystko jak było tak nadal w normie. Ruszam w trasę. 200km Na autostradzie i w korkach cały czas 90* Na autostradzie daje mu wycisk, klima itd Prędkość czasami 180-200 km/h🏴☠️ Temperatura cały czas 90* Pytanie: Co to mogło być? Edytowane 20 Września przez NelsonPL
Muskel1 Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września 3 godziny temu, NelsonPL napisał(a): czasami 180-200 km/h🏴☠️ Na polskich autostradach?
NelsonPL Opublikowano 20 Września Autor Opublikowano 20 Września (edytowane) Tylko chwilami... (wyprzedzanie tirów itp) Nie jestem piratem. Więc co to może być za awaria skoro potem auto trzymało 90*C i sprawowało się dobrze na autostradzie i w korkach? Jeśli byłby to UPG to chyba by tak nie było... Mam racje? 21 godzin temu, Dev napisał(a): UPG Raczej chyba nie bo byłby spadek mocy i ubytki w płynie chłodniczym lub oleju. Tego nie ma. Może to zwykłe zawieszenie termostatu było...? Edytowane 21 Września przez NelsonPL
dekiel 13 Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września A zrób skan silnika , może coś się zapisało . 1
george Opublikowano 20 Września Opublikowano 20 Września 4 godziny temu, NelsonPL napisał(a): Prędkość czasami 180-200 km/h🏴☠️ Większe obciążenie to większa ilość ciepła, a pamiętaj, że wskaźnik analogowy pokaże więcej niż 90°C, gdy przekroczy co najmniej 105°C, wynika to z wysokiego progu otwarcia termostatu bez jednoczesnego niepokojenia użytkownika. Jak pisał @dekiel 13 sprawdź błędy. Sprawdziłbym kompresję.
Petroholic Opublikowano 21 Września Opublikowano 21 Września Mialem kiedys podobny przypadek w busie. Okazalo sie, ze nieszczelny byl waz miedzy zbiorniczkiem a pompa. Nie cieklo ale podsysal powietrze z zewnatrz. Tworzyl sie babel powietrza na wyjsciu z termostatu. Jak samochod byl non stop cieply to przegrzewal plyn. Jak ostygl to termostat sie zamykal i po rozgrzaniu pierwsze otwarcie przepychalo babel dalej i chwile bylo dobrze poki nie zrobil sie nowy... Doszedlem do tego tylko dlatego, bo zaraz za termostatem byl odpowietrznik. Dokrecenie opasek zalatwilo sprawe.
NelsonPL Opublikowano 21 Września Autor Opublikowano 21 Września (edytowane) Pompa wody nie była robiona... Czy podpięcie pod vcds - sa pokaże przyczynę problemu? Teraz śmigam i jest wszystko OK (przejechane 300km) Auto po chwili osiąga 90*C i już cały czas tyle utrzymuje. Klima działa jak wcześniej OK. Edytowane 21 Września przez NelsonPL
Petroholic Opublikowano 22 Września Opublikowano 22 Września Podpiecie VCDS pokaze czy sterownik silnika wykryl jakies anomalie. Audi mierzy w kilku miejscach wiec moze cos zlapal...
NelsonPL Opublikowano 22 Września Autor Opublikowano 22 Września (edytowane) Czy po takim jednorazowym przegrzaniu plynu chłodniczego należy go wymienić? Czy mogę na nim nadal jezdzic? Czy vcds pod ktory jutro podpinam auto może też wykryc np uszkodzenie termostatu lub awarie np wentylatora chlodnicy ? Mile widziane porady co mogę dzis sam sprawdzić. Edytowane 22 Września przez NelsonPL
NelsonPL Opublikowano 22 Września Autor Opublikowano 22 Września (edytowane) Chyba znalazłem problem... Zauważyłem , że nie uruchamia się wentylator chlodnicy nawet gdy auto osiągnie temperaturę 90*C i gdy odpalę na maxa klimatyzacje (AC) w pozycji chłodzenia.(LO).. Z klimy leci wtedy tylko ciepłe powietrze.. Na postoju cały czas wentylator przy chłodnicy nie kręci. Rozumiem , że powinien wentylator przy chłodnicy odpalać od razu po wł klimy.. Mam racje? Edytowane 22 Września przez NelsonPL
dekiel 13 Opublikowano 22 Września Opublikowano 22 Września Podepnij VCDSa , to może przestaniesz gdybać . 1
Petroholic Opublikowano 22 Września Opublikowano 22 Września Wentylator glowny nie odpala sie przy 90 ale wyzej. Dopiero jak temperatura na chlodnicy podskoczy ponad prog. Za to wentylator klimy powinien sie odpalic od razu.
NelsonPL Opublikowano 23 Września Autor Opublikowano 23 Września To dlaczego plyn się zagotował?..Mysle , że wentylator przy chlodnicy nie ruszył.. Dzis vcds może coś powie. .
Petroholic Opublikowano 23 Września Opublikowano 23 Września Wedlug mnie termostat sie zacial chwilowo. Wentylator odpala sie jak temperatura podskoczy na chlodnicy. Jesli sie zacial to na silniku zagotowalo, a w chlodnicy byl zimny...
NelsonPL Opublikowano 23 Września Autor Opublikowano 23 Września Powiedzmy, że zaciął się termostat to dlaczego teraz przestała chłodzić klima?
NelsonPL Opublikowano 23 Września Autor Opublikowano 23 Września Nie miałeś racji...Termostat jest sprawny. Klima jak najbardziej działa. Winny jest wentylator chłodnicy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się