przem8 Opublikowano Czwartek o 10:00 Opublikowano Czwartek o 10:00 Tego dokładnie nie wiem ale właściciel na nic się nie skarżył.
RALF76 Opublikowano Czwartek o 10:06 Opublikowano Czwartek o 10:06 3 minuty temu, mk_welding napisał(a): Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj
mk_welding Opublikowano Czwartek o 10:13 Autor Opublikowano Czwartek o 10:13 6 minut temu, RALF76 napisał(a): pisałeś że auto chodzi w trasach więc na pewno się wypalał w dobrych warunkach, jeśli raz czy dwa na m-c zgasiłeś jak się wypalał nie powinno mieć znaczenia nie pozostaje nic jak wymienić czy wyczyścić ale jak Muskel pisał raczej nie da rady, podzwoń po firmach co się tym zajmują i popytaj Tak zrobię!
Koalakm Opublikowano Czwartek o 12:10 Opublikowano Czwartek o 12:10 2 godziny temu, mk_welding napisał(a): Może i zarżnąłem swojego dpf swoim brakiem wiedzy, ale na ten moment spróbuje odratować zgodnie z tym co wczoraj usłyszałem. Jeżeli się nie poprawi to trudno, kupie nowy dpf żaden problem. nie przejmuj sie - nie tylko Ty tak robiles z niewiedzy - ja swego czasu tez. Tez uwazam ze to nie jest ok zrobione. Powinna pojawiac sie kontrolka mowiaca "jezeli nie musisz to nie gas auta bo wypalam dpf". A skoro zaprojektowali tak ze mozesz auto zgasic (w sumie tutaj niegli zabronic przeciez gaszenia auta) no to powinno jednak byc tak zrobione ze auto i dpf sobie z tym jakos radzi... albo dawac pozniej komunikat - "nie dopalilem ostatnio dpf, jezeli jeszcze 2x tak sie stanie to trwale zostanie czesciowo zapchany" a jak jest, dopiero jak juz sie zapcha - to kontrolka jakas sie chyba zapala.... No nic jestem ciekaw Twoich dalszych przygod i tego czy jakies dzialanie faktycznie wplynie na to spalanie (w sensie czyszczenie / wymiana DPF).
46lukasz Opublikowano Czwartek o 13:46 Opublikowano Czwartek o 13:46 (edytowane) ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF Edytowane Czwartek o 13:47 przez 46lukasz
mk_welding Opublikowano Czwartek o 16:21 Autor Opublikowano Czwartek o 16:21 (edytowane) 2 godziny temu, 46lukasz napisał(a): ciekawa sprawa, mówisz ze 32hPa ciśnienie na luzie a pod obciążeniem przy 3 tyś obrotów ciśnienie w okolicach 100hPa, i wypalanie co 150 - 250km w moim przypadku na luzie ciśnienie to około 12hPa ale za to pod obciążeniem podchodzi pod 300hPa, czyli totalnie na odwrót niż u ciebie, wypalanie średnio co 600-650km. wypalanie co 1000km to faktycznie bardzo rzadko troche to mi się nie klei, jeśli filtr przypchany to nie powinno być wyższe ciśnienie w obu przypadkach (na luzie i pod obciążeniem)? oboje mamy przypchany filtr tylko na inny sposób? druga sprawa, myślę o tym oscylowaniu spalania chwilowego przy stałych warunkach drogowych. jeśli filtr DPF jest przypchany i to faktycznie on powoduje wyższe spalanie, to czy nie powinno być tak ze to spalanie będzie wyższe cały czas? a tutaj troche pokazuje ze spala więcej, chwile potem troche mniej, a droga, prędkość, obciążenie i jazda takie same. Troche mi to wygląda jakby cos się przycinało, jakiś zaworek albo cos podobnego, i chwile działało prawidłowo (niższe spalanie) a chwilowo nie (wyższe spalanie), i tak w kółko. totalnie się zgadzam ze powinny być komunikaty na ekranie podczas wypalania DPF byłem po pracy u tego gościa, ale pożyczył komputer, jak zapytałem o te wartości to powiedział, że niby 30 gram popiolu a 20 hPa na jałowym ciśnienia. Ja jestem pewien, że widziałem rożnicę ciśnienia 32 hPa a o popiole nic nie mówił. Nie ważne, jak przyjdzie obd eleven to podłącze i sam sprawdzę. Edytowane Czwartek o 16:30 przez mk_welding
patryciusz Opublikowano 22 godziny temu Opublikowano 22 godziny temu A może czujnik różnicy ciśnień źle pokazuje, trzeba by było go sprawdzić i te rurki co do niego dochodzą. Trzeba by było też sprawdzić jaka różnica ciśnień jest przed wypalaniem i po wypalaniu. Bez dobrej diagnostyki bez sensu brać się za wymienianie.
krzychuG Opublikowano 21 godzin temu Opublikowano 21 godzin temu Na jałowym nawet przed wypalaniem powinno być ok.10 , a pod obciążeniem to podajemy min 4 bieg i but w podłodze.
przem8 Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu Wyczyściłem u siebie po raz drugi przepływomierz w ciągu trzech tygodni i spalanie spadło o 1,5 l na trasie, którą codziennie pokonuje do pracy. Wcześniej pomogło takie czyszczenie na tydzień. Ciekawe na ile teraz. Poza tym auto stało się zrywniejsze z dołu więc chyba winowajaca się znalazł.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się