Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyciek płynu z króćca w Audi A4 B6 1.8T


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem od jakiegoś czasu auto a4 b6 1.8t bex dobrze odpalało z rana ale po odpaleniu chodziło jakby na 3 cylindry przez 3-5 sek. sprawdzałem na a4 klub wszyscy piszą że reduktor. No to pojechałem do gazownika i faktycznie przez zawór bezpieczeństwa do kolektora ssącego ulatnia się gaz ale znikome ilości. Ale też zauważyłem że na vagu mam błąd czujnika temperatury wody na wyjściu z chłodnicy podobno to też może być powodem takiego działania silnika dlatego wczoraj go zamówiłem od razu. Tego samego dnia gdy jeździłem autem to silnik się nie przegrzewał termostat pracował prawidłowo. Ale po powrocie do domu i wieczorem gdy musiałem gdzieś podjechać wsiadam odpalam, auto się trzęsie i nagle błąd płynu chłodzącego, zgasiłem silnik patrze przed autem kałuża sprawdzam wszystkie węże i jest sucho ale centralnie pod kolektorem ssącym mokro. Pierwsza myśl że to termostat ale termostat jest suchy tak jak mówię nie było z nim problemów ale dalej jest króciec. Właśnie on był cały zalany. Dziś rozebrałem i okozalo się że plastik był cały pęknięty oring też cały stwardniały niestety z drugiej strony też był pęknięty dlatego byłem zmuszony odkręcić cały trójnik bo znajdowały się tam odłamki plastiku w trójniku jak i króćcu niestety masełko a pod korkiem brak. Teraz moje pytanie brzmi czy wyciek płynu to może być właśnie przez to czy to w ogóle nie jest z tym związane. Bo jedyne miejsce gdzie było widać gdzie była kapało spod silnika cały płyn wyciekł tamtędy no nigdzie indziej nie zauważyłem wycieku więc myślę że to będzie właśnie to. Z odma problemów nie było korek skakał po odkreniu więc czy lepiej od razu zamówić nowy zaworek odmy ten zielony czy skoro nie było problemów to zostawić ten stary i go wyczyścić ? I jak nazywa się ten króciec załączam zdjęcie bo muszę go zamówić. I czy i jak najlepiej przepłukać cały układ ? Pomóżcie pozdrawiam 

IMG_1195.jpeg

IMG_1197.jpeg

IMG_1204.jpeg

IMG_1205.jpeg

IMG_1206.png

Opublikowano
52 minuty temu, Bloody_dave napisał(a):

Teraz moje pytanie brzmi czy wyciek płynu to może być właśnie przez to czy to w ogóle nie jest z tym związane.

To jest kolanko od odmy więc nie ma związku. Nad tym masz całą obudowę z termostatem i obstawiam, że stamtąd wali płynem albo rozszczelniła się chłodniczka oleju, która jest chłodzona płynem.

Opublikowano
Godzinę temu, przem8 napisał(a):

To jest kolanko od odmy więc nie ma związku. Nad tym masz całą obudowę z termostatem i obstawiam, że stamtąd wali płynem albo rozszczelniła się chłodniczka oleju, która jest chłodzona płynem.

Widzę że góra skrzyni jest zalana ale sam króciec wody wygląda na dobry. I suchy bardziej zastania mnie wąż który jest do niego podłączony i ściśnięty obejmą 

Opublikowano

Do wymiany wąż, on idzie do nagrzewnicy. Też mi to pękło nagle. Ta obejma jest fabrycznie zaprasowana, a wąż jest na spinkę do króćca mocowany. Kupowałem ori koło 200zł ze 2 lata temu.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, przem8 napisał(a):

Do wymiany wąż, on idzie do nagrzewnicy. Też mi to pękło nagle. Ta obejma jest fabrycznie zaprasowana, a wąż jest na spinkę do króćca mocowany. Kupowałem ori koło 200zł ze 2 lata temu.

Kurde ale myślisz że to może być ten wyciek bo no mówię coś tam ubywało płynu małe ilości ale nie dolewałem codziennie a teraz nagle wczoraj jeszcze jeździłem i po 8 godzinach przychodzę a w zbiorniczku pusto jest na dnie tylko płyn myślisz że tamtędy aż tak płyn wywaliło? A i drugie pytanie mam zaworek odmy był tylko brudny on działał prawidłowo nic się z nim nie działo czy mogę go wyczyścić i zamontować spowrotem czy lepiej kupić nowy?

Edytowane przez Bloody_dave
Opublikowano

Jak działa to zostaw. 

23 minuty temu, Bloody_dave napisał(a):

Kurde ale myślisz że to może

No może. Sprawdź dokładnie.

Opublikowano (edytowane)

Też mi pękł ten wąż od nagrzewnicy. Peklo plastikowe złącze przy trujniku. Niestety lata i temperatura zrobiło swoje

Wymieniałem wtedy wszystko co jest z tyłu głowicy na wszelki wypadek.

Edytowane przez Rob@k
Opublikowano
W dniu 7.12.2024 o 17:09, przem8 napisał(a):

Jak działa to zostaw. 

No może. Sprawdź dokładnie.

A jeszcze pytanko auto po nocy odpala na strzała po czym się trzęsie przesz 3-5sek na kompie mam błąd czujnika temperatury ale na wyjściu z chłodnicy. Czy ten czujnik może to robić ? Bo dużo słyszałem że takie problemy stwarza czujnik temperatury ale nie ten a ten z tyłu silnika. Miałem wymieniać ten przy chłodnicy ale przyszedł mi właśnie ten 4 pinowy z tyłu silnika. Skoro nie mam błędu na Vagu czy jest sens go wymieniać czy to raczej ten właśnie na wyjściu z chłodnicy też może powodować takie problemy?

Opublikowano

A jakie masz wskazania temperatury na tych czujnikach? Nie wymieniaj na ślepo dobrego czujnika bo te nowe gorzej wskazują jak stare Ori.

Opublikowano
18 minut temu, Langista napisał(a):

A jakie masz wskazania temperatury na tych czujnikach? Nie wymieniaj na ślepo dobrego czujnika bo te nowe gorzej wskazują jak stare Ori.

Na vagu nic nie sprawdzałem narazie tak tylko chciałem zapytać skoro błędu nie ma to chyba jest dobry ? Ten na wyjściu z chłodnicy i tak jest do wymiany bo jest błąd. Tylko czy on też może właśnie powodować szarpanie silnika na zimnym po odpaleniu?

Opublikowano

Jaki masz błąd tego czujnika? Sprawdź najpierw wiązkę. Jeszcze się nie spotkałem aby czujnik w chłodnicy powodował szarpanie, on głównie decyduje czy wentylator ma włączyć 1 lub drugi bieg.

Opublikowano
W dniu 11.12.2024 o 02:59, Langista napisał(a):

Jaki masz błąd tego czujnika? Sprawdź najpierw wiązkę. Jeszcze się nie spotkałem aby czujnik w chłodnicy powodował szarpanie, on głównie decyduje czy wentylator ma włączyć 1 lub drugi bieg.

 

IMG_1223.png

 

W dniu 11.12.2024 o 02:59, Langista napisał(a):

Jaki masz błąd tego czujnika? Sprawdź najpierw wiązkę. Jeszcze się nie spotkałem aby czujnik w chłodnicy powodował szarpanie, on głównie decyduje czy wentylator ma włączyć 1 lub drugi

Auto złożone do kupy wszystko działa jak należy nawet się już nie trzęsie myślę że wina była właśnie odma sprawa rozwiązana 

Opublikowano

A sprawdzałeś wskazania tego czujnika, jakie pokazuje wartości?

Opublikowano
W dniu 12.12.2024 o 03:35, Langista napisał(a):

A sprawdzałeś wskazania tego czujnika, jakie pokazuje wartości?

A jak to sprawdzić i na jakim kanale? Jakie powinny być wartości?

Opublikowano

IMG_1229.jpeg

 

W dniu 14.12.2024 o 02:23, Langista napisał(a):

Ale jeszcze jedna sprawa auto odpala dobrze ale po odpaleniu właśnie tak go trzęsie jak na filmiku przez 3 sekundy a potem jest git. Zauważyłem że kolanko odmy całe zapocone po wyciągnięciu było całe popękane wyciągnąłem resztki z kanału i wymieniłem ezektor z separatorem. Dodam że przed wymianą korek oleju normalnie skakał czyli jakby odma była drożna ale rurka od odmy była strasznie gorąca oraz nagrzewał się kolektor ssący przy wymianie właśnie kolanka zdjąłem całą odmę i porządnie przeczyściłem. Teraz po „upalaniu” przegonione porządnie kolektor ssący jest zimny a rurka od odmy letnią czyli jest dobrze korek również skacze. Po samej wymianie auto odpaliło idealnie ale następnego dnia znowu ten sam objaw. Gaz nie ma z tym nic wspólnego bo wyjeździłem przed wymianą kolanka cała butle. Więc pytanie co może powodować trzęsienie się auta zaraz po odpaleniu strasznie mnie to już irytuje ? Zauważyłem że na zimnym zaraz jak odpalę to gdy odkręcę korek oleju to nie skacze tylko leżę ale jak go zdejmę to dmucha wypycha powietrze i chwilę trzeba poczekać i wtedy już jak odkręcę to normalnie skacze czyli co to odpalanie to może być przez odmę jednak? I co o tym myślisz? Zmieniłem ten wychodzący z chłodnicy i błąd zniknął może też nie pokazuje idealnie ale dużo lepiej jest na vagu

Opublikowano

Dolot dobrze poskładany? Wygląda jakby chwilę łapał lewe powietrze i się uszczelniał. Czujnik faktycznie walnięty ale też i ta temperatura oleju -2 stopnie.. jak długo auto stało?

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Langista napisał(a):

Dolot dobrze poskładany? Wygląda jakby chwilę łapał lewe powietrze i się uszczelniał. Czujnik faktycznie walnięty ale też i ta temperatura oleju -2 stopnie.. jak długo auto stało?

Poczytałem trochę i to co na vcds pokazuje 140 stopni to czujnik za silnikiem tak? Wymienię go i sprawa z odpalaniem powinna się rozwiązać. A co do temperatury oleju to auto stało jakieś 14h a przez noc było na - a jak rano sprawdzałem na vcds to bylo na dworzu -2.5 stopnia

Edytowane przez Bloody_dave
Opublikowano

Te 140 stopni to wartość, której oczekuje ECU, po tym jak dostaje sygnał -48 (padnięty czujnik) w chłodnicy. Po wymianie tego czujnika, drugim powinien dobrze wskazywać.

Opublikowano
16 minut temu, Bloody_dave napisał(a):

No dobrze rozumiem ale czy chłopaki wtedy mają rację ? Że ten blok drugi pokazuje 149 to zielony uszkodzony ? Czy tak jak ty mówisz że tamten źle pokazywał przez ten pierwszy. Sprawdzę dziś wartości na vcds. W razie co wymienię drugi też 

IMG_1236.png

IMG_1237.png

IMG_1239.png

 

44 minuty temu, Langista napisał(a):

Te 140 stopni to wartość, której oczekuje ECU, po tym jak dostaje sygnał -48 (padnięty czujnik) w chłodnicy. Po wymianie tego czujnika, drugim powinien dobrze wskazywać.

Kurde ale dużo osób pisało właśnie że mieli ten sam problem ze auto trzęsło i że wymiana tego zielonego czujnika płynu pomogła a mój jest dobry czy do wymiany?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...