Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miękki hamulec po swapie 320/288 w Audi A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zrobiłem upgrade hamulców w B6 z 312/255 na 320/288 lecz problem jest z pedałem hamulca. Pomimo odpowietrzania 7 razy pedał nadal jest miękkawy, hamuje nawet ok. Przed wymianą był twardy. W czym może być problem ? Z zacisków powietrze nie idzie, lecz może pompa ABS się zapowietrzyła bo uciekł mi prawie cały płyn przez nieuwagę. 

869c7db4-8f1b-47e6-97f2-8918b978a0e8.jpg

31f3463d-97db-47ea-80dc-fcacc79da15d.jpg

Opublikowano

Czym i jak odpowietrzane?

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Czym i jak odpowietrzane?

Jeden pompował hamulcem a ja odkręcałem odpowietrznik w zacisku (LP, PP, LT, PT) i spuszczałem płyn z powietrzem.

Opublikowano

Podłącz pod maszynę do odpowietrzania. 

Opublikowano (edytowane)

Ja zawsze się trzymam zasady żeby odpowietrzać od najdalszego, czyli PT, LT, PP, LP i nigdy problemów nie miałem. Zaciski w Audi są szczególnie odporne na odpowietrzanie i często trzeba zmarnować 2l płynu aby skutecznie odpowietrzyć.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

Podłącz pod maszynę do odpowietrzania. 

To muszę komuś samochód podstawić, może być tak, że pompa jest zapowietrzona ?

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

Jak zapowietrzyłeś pompę abs to musisz wymusić jej pracę testerem lub na drodze np. trawie ze 3 hamowania z poślizgiem i z powrotem na warsztat odpowietrzać, jeśli była  zapowietrzona to płyn będzie leciał mętny.

Opublikowano

zapowietrzony uklad. Czesto trzeba chwile pojezdzic i nagrzac plyn zeby sie dalo "lepiej" odpowietrzyc.

Opublikowano

pilnowałeś płynu hamulcowego w zbiorniczku w trakcie odpowietrzania ?

Opublikowano

Potelepać trzeba:decayed:

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Dev napisał(a):

pilnowałeś płynu hamulcowego w zbiorniczku w trakcie odpowietrzania ?

Pilnowałem, ale podczas wymiany zacisków nie. Mam jechać dalej próbować odpowietrzać bo trochę już pojeździłem. Czy lepiej dać komuś kto maszyną odpowietrzy ?

Edytowane przez Kacpzyl17
Opublikowano

Pojeździj trochę ostro hamując, aby włączyć ABS, tylko tarcz nie przegrzej. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

Opublikowano

Jesteś pewien żeby odpowietrzać od najdalszego koła ? Przypadkiem tak się nie robiło gdy nie było abs'u ?

2 godziny temu, Langista napisał(a):

Pojeździj trochę ostro hamując, aby włączyć ABS, tylko tarcz nie przegrzej. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

 

Opublikowano

Bez pompy ABS, a na korektorach i rozdzielaczach robiło się przemiennie na skos, czyli lewy tył i prawy przód a potem prawy tył i lewy przód, oczywiście zależnie od położenia pompy hamulcowej. Zrobisz jak będziesz chciał, odpowietrzyć i tak musisz jeszcze przynajmniej raz, możliwe że chwilę pojeździsz i znowu będziesz musiał odpowietrzyć.

Opublikowano
2 godziny temu, Langista napisał(a):

Bez pompy ABS, a na korektorach i rozdzielaczach robiło się przemiennie na skos, czyli lewy tył i prawy przód a potem prawy tył i lewy przód, oczywiście zależnie od położenia pompy hamulcowej. Zrobisz jak będziesz chciał, odpowietrzyć i tak musisz jeszcze przynajmniej raz, możliwe że chwilę pojeździsz i znowu będziesz musiał odpowietrzyć.

Spróbuję po twojemu, specjalnie trochę pojeździłem, może znowu powietrze pójdzie.

Opublikowano
14 godzin temu, Langista napisał(a):

. Potem siądź i zacznij odpowietrzać od najdalszego koła do najbliższego.

Odwrotnie

Opublikowano

Ja tam znawcą nie jestem ale wg Elsy kolejność powinna być następująca:

 

Kolejność odpowietrzania dla lewo- i prawostronnego układu kierowniczego

1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy

2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy

3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy

4 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z prawej strony

 

 

Proces odpowietrzania w samochodach z elektronicznym programem stabilizującym (ESP).pdf

Opublikowano

W takim razie w każdym aucie do tej pory robiłem to źle, a odpowietrzałem z całego powietrza w układzie 😅

Opublikowano
13 godzin temu, lucasek napisał(a):

Ja tam znawcą nie jestem ale wg Elsy kolejność powinna być następująca:

 

Kolejność odpowietrzania dla lewo- i prawostronnego układu kierowniczego

1 - Przedni lewy zacisk hamulcowy

2 - Przedni prawy zacisk hamulcowy

3 - Tylny lewy zacisk hamulcowy

4 - Zacisk hamulcowy z tyłu, z prawej strony

 

 

Proces odpowietrzania w samochodach z elektronicznym programem stabilizującym (ESP).pdf 152.29 kB · 1 pobranie

 

Przedni lewy

Tylny prawy

Przedni prawy

Tylny lewy

Opublikowano

Odpowietrzanie standardowe nic nie pomagało, dałem do gościa aby to ogarnął. Pompa ABS była zapowietrzona, teraz jest super.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...