aju Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 Witam Pomijając całą sprawę legalności czy nielegalności takich przeróbek przedstawiam montaż krok po kroku zestawu HID do auta AUDI A4 po 2 lifcie więc z lampami zespolonymi z szoczewką. - Zaczynamy wiadomo od kupna zestawu z palnikiem na gniazdo żarówki H7, wybór jest bardzo duży, ale polecam coś co kosztuje ponad 200zł, widziałem jakość zestawów za 150zł i uwierzczie że szkoda gadać - Jaki kolor wybrać? 4300 lub 6000 (6k montowane w nowych autach, 4,3K w starszych seryjnych ksenoach) (zestawów szukajcie na allegro bądź w innych sklepach ale najczęściej są tam sporo droższe) - Instalacja zestawu jest dość łatwa więc można pokusić się o zrobienie to samemu, szczególnie że montaż w warsztacie kosztuje od 40 do 100zł zależy od "znawcy" - potrzebujemy wiertarke lub wkrętarkę oraz otwornicę na wymiar 23-25mm lub wiertło łopatkowe 24 (do drewna) - ściągamy przykrywki plastikowe zakrywające żarówkę w światłach mijania. - w przykrywce na środku wiercimy delikatnie dziurkę o rozmiarze 23-25mm. - wyrównujemy krawędzie zewnętrzne (nie bujcie się jeśli dziurka nie jest idealnie okrągła, guma wszytko zakryje, ale bez przesady) - gdy mamy przygotowaną dziurkę odkładamy przykrywki na bok i wyciągamy delikatnie żarówkę, przyjżyjcie się jak jest zamocowana, będzie wam łatwiej zamontować palnik, który jest delikatny. - rozpakowujemy zestaw, palnik posiada przewody oraz okrąglą gumę zawleczkę. Przekładamy tak aby palnik wraz z dwoma kablami zakończonymi metalowymi wsuwkami były od wewnętrznej strony plastikowej zakrywki, a wtyczki były na zewnątrz. - dopasowujemy gumę do dziurki w naszej klapce. - gdy ściągaliśmy żarówkę odbezpieczaliśmy specyficzny "pręcik" mocowanie które trzymało żarówkę. Wyciągamy go delikatnie z mocowania i odkładamy na bok! - mocujemy palnik w gnieździe (róbcie to powoli, szkoda go zniszczyć) - po umiejscowieniu przełożcie zabezpieczenie tak aby można było je zapiąć, zobaczycie o co chodzi.... żarówka nie miała kabla i dlatego nie trzeba było ściągać zabezpieczenia. Mocowanie zabezpieczenia z pręcika jest dość łatwe przy lampie od strony kierowcy (dużo miejsca) jednak od strony pasażera trochę się namęczyłem. Uważajcie przy tym żeby go nie upuścić - po zabezpieczeniu palnika należy podpiąć dwa wystające nam kabelki do kostki która była przypięta do żarówki. Patrzcie na kolory, czerwony do czerownego, filozofii nie ma ale lepiej się upewnić! Drugi kabelek, może być niebiski, brązowy, czarny lub inny, montujemy do drugiego miejsca w wtyczce (są tylko dwa) - układamy wszytko tak żeby zmieściło się pod klapką i montujemy ją dokładnie na miejsce, na dole dwa zaczepy na górze jeden z drucikiem, zróbcie to dokładnie bo inaczej lampa będzie parować. - niby wszytko zrobione ale.... trzeba gdzieś umieścić przetwornice (balast-y) widomo że można je podpiąć byle gdzie ale ja chciałem żeby to ładnie wyglądało więc trochę mi zeszło... Po tym zabiegu, profilaktycznie można sprawdzić ustawienie świateł na stacji diagnostycznej, ich sprawdzenie i regulacja na stacji jest darmowa!
GRazny Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 6000 są montowane seryjnie? przecież gorsza barwa to po co?
aju Opublikowano 23 Maja 2009 Autor Opublikowano 23 Maja 2009 chyba dla lepszego wyglądu a tak na prawdę to nie wiem, różnica prawie żadna, ale widziałem już kilka nowych aut z 6k, rodzice też mają od nowości 6K.
adadur Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 ustawienie świateł na stacji diagnostycznej, ich sprawdzenie i regulacja na stacji jest darmowa! A skąd taka informacja?
rotter Opublikowano 27 Maja 2009 Opublikowano 27 Maja 2009 no ja potwierdzę że montowane są w nowych modelach aut 6000k opierając się na artykułach prasy motoryzacyjnej - a co do kwestii montażu kolego to troche przekombinowałeś moim zdaniem, bo wystarczy wyciągnąć lampy i zamontować przetwornice na belce pod lampami i jest jeszcze lepiej a co by dopełnić sprawy to kupić mocowania pod d2s i nie będziesz miał nigdy problemu z dostępnością palników a kable będą wszystkie ładnie schowane pod spodem jak je wpuścisz od spodu i na pierwszy rzut oka nie będzie nawet wiadomo co masz założone :>
aju Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Opublikowano 28 Maja 2009 Nie chiałem lamp wyciągać i myślę że wiele osób też nie będzie chciało, dlatego pokazałem że bez wyciągania też się da. ustawienie świateł na stacji diagnostycznej, ich sprawdzenie i regulacja na stacji jest darmowa! A skąd taka informacja? ze stacji diagnostycznej
mrogal Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 ze stacji diagnostycznej zeby jeszcze sie patalachom chcialo to robic bylem na 2 stacjach niby takich ąę superowych na dwoch lachom sie nie chcialo krecic podjechali urzadzonkiem i mowia paaanie super ustawione idealnie!! cud miod i orzeszki ja mowie panie nie wal pan w ch00ja bo ta lampe wyjmowalem 5 razy i krecilem pokretlem a on mowi no panie idealnie jest gdzie pan to ustawiales a ja mowie nie ustawialem, no chyba jestem inzynier od ustawiania lamp ze idealnie suatwilem tak jak na urzadzeniu
cookiemonster Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 No dobra... a czy da sie wymontowac lampy zespolone valeo, bez sciagania zderzaka?? Ja jak montowalem swoj zestaw to nie potrafilem wymontowac reflektorow, zeby tam umiescic balasty, wiec poupychalem je tu i owdzie... Prosze o jakas instrukcje jak wymontowac reflektor zespolony po II lifcie, bez zdejmowania zderzaka... Pozdro. no ja potwierdzę że montowane są w nowych modelach aut 6000k opierając się na artykułach prasy motoryzacyjnej - a co do kwestii montażu kolego to troche przekombinowałeś moim zdaniem, bo wystarczy wyciągnąć lampy i zamontować przetwornice na belce pod lampami i jest jeszcze lepiej a co by dopełnić sprawy to kupić mocowania pod d2s i nie będziesz miał nigdy problemu z dostępnością palników a kable będą wszystkie ładnie schowane pod spodem jak je wpuścisz od spodu i na pierwszy rzut oka nie będzie nawet wiadomo co masz założone :>
Kowi87 Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Normalnie odkręcasz 3 śruby mocujace reflektor odłaczasz kostki i wyciągasz :gwizdanie: A co do barw w xenonach ja bym raczej polecał barwe 5k
Art_A4 Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Witam. Podajcie przykładową aukcję, z której da się takie coś wyrezać
rotter Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Normalnie odkręcasz 3 śruby mocujace reflektor odłaczasz kostki i wyciągasz :gwizdanie: A co do barw w xenonach ja bym raczej polecał barwe 5k gdzie ty masz kolego tak 3 śruby są dwie od góry normalnie i masz taki bolec pod spodem i żeby wyciągnąć almpę nie ciągniemy ją do siebie tylko trzeba przesunąć do zewnątrz samochodu i ci wychodzi ładnie
Kowi87 Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 Normalnie odkręcasz 3 śruby mocujace reflektor odłaczasz kostki i wyciągasz :gwizdanie: A co do barw w xenonach ja bym raczej polecał barwe 5k gdzie ty masz kolego tak 3 śruby są dwie od góry normalnie i masz taki bolec pod spodem i żeby wyciągnąć almpę nie ciągniemy ją do siebie tylko trzeba przesunąć do zewnątrz samochodu i ci wychodzi ładnie no dobrze mówisz u mnie ten bolec jest wyłamany i myślałem że to na śrube tam idzie, ale fakt faktem nie trzeba zdejmować zderzaka
aju Opublikowano 28 Maja 2009 Autor Opublikowano 28 Maja 2009 Witam. Podajcie przykładową aukcję, z której da się takie coś wyrezać każde z małą przetwornicą np: http://www.allegro.pl/item624467617_zestaw_hid_h7_slim_digital_xenony_xenon_warszawa.html http://www.allegro.pl/item640694041_xenon_slim_h1_i_h7.html http://www.allegro.pl/item632326867_xenon_h1_h3_h7_hb3_hb4_xenony_d2s_d2r_denso.html
slepy Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 no ja chyba też założę 5k, może głupie pytanie ale czy można założyć HIDy do do lamp poliftowych w miejsce, świateł długisz, czy można tylko w soczewce, jak to będzie świecić bedzie oślepiac czy co?? :gwizdanie:
rotter Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 założyć możesz tylko pytanie jak to bedzie świeciło - wiadomo że jak na długich będziesz jechał to będziesz i tak oślepiał i jest to bez znaczenia czy będzie to h7 cz hid tylko pytanie jak ty bedziesz widział na długich czy przypadkiem klosz nie rozproszy ci tak światła że sam nie będziesz nic widział - ja sam ma założone 4300 i świecą pięknie i ludzie mogą ci gadać co chcą ale ta barwa jest naj lepsza i daje najwięcej lumerów - wyższa temperatura mniej lumerów, już 6000 ma mniej lumerów a przy 12000 w deszcz jedziesz bez świateł a ja ostatnio jechałem za kolesiem i zaczął kombinować na drodze a siedziałem mu na ogonie i dałem mu długimi po oczach, to jak się światło odbiło z h7 w połączeni z 4300 to aż sam się oślepiłem, światła długie mają inną ogniskową i świecą wyżej dla tego zawsze bedzie je widać, bez względy na barwe jaką bedziesz miał założoną w soczewkę - na twoim miejscu nie kombinował bym nic z długimi
slepy Opublikowano 28 Maja 2009 Opublikowano 28 Maja 2009 tak tylko pytam, zamirzam założyć 5k, na soczewkę, a na długie philips BlueVision
cookiemonster Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Jestes pewny, ze tak da sie wymontowac reflektor poliftowy zespolony? W takim razie przyrezam w weekend i zmienie polozenie moich balastow Normalnie odkręcasz 3 śruby mocujace reflektor odłaczasz kostki i wyciągasz :gwizdanie: A co do barw w xenonach ja bym raczej polecał barwe 5k gdzie ty masz kolego tak 3 śruby są dwie od góry normalnie i masz taki bolec pod spodem i żeby wyciągnąć almpę nie ciągniemy ją do siebie tylko trzeba przesunąć do zewnątrz samochodu i ci wychodzi ładnie
Grzesiekkbc Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 Polecam 5k ostatnio założyłem i w nocy jazda stała się przyjemnością zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Miałem 6k i wg mnie jest o niebo lepiej teraz.
aju Opublikowano 29 Maja 2009 Autor Opublikowano 29 Maja 2009 z ciekawości odkręciłem dziś dwie śruby i coś nie mogłem wyjąć lampy nie chiałem jej szarpać ale coś ją trzyma u dołu
endriuu Opublikowano 29 Maja 2009 Opublikowano 29 Maja 2009 musisz jej dać mocny kuksaniec wypychajacy na bok auta. musi wyjsc - łaski nie robi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się