Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana koła dwumasowgo na koło jednomasowe 1.9 TDI AFN - 1Z


kalik

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj macie oznaczenia silników benzynowych w jakich występowały koła zamachowe.

zamach.png

Edytowane przez enore
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KingRaider napisał:

Może mi ktoś podpowiedzieć jaki zestaw założyć do AFN'a po chipie z wiekszym turbo cos około 140 km ?

Seryjne nowe sprzeglo i tyle.

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale jak trza pamietac ze sprzegło z awx  nie ma sprężyn tłumiących i przez nie tez dm dostaje bardziej po pupie.

Dm tez nie pierwszej świeżości i nie wiadomo jak zniesie takie moce.

Moze byc tak ze sprzegło z awx podoła a padnie dm tak jak było u mnie ale przy tym co mam w opisie i wtedy i tak trzeba bedzie robic po raz 2.

140km to nie jest duzo i spokojnie seria to przeniesie no chyba ze jakis tuner zrobi strzała  to wtedy wiadomo...

Kolega ma wybór.:decayed:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po wymianie sprzegła na sztywne.

koło zamachowe uzywka z audi 80 2.0 benzyna ABK

sprzegło nowe luk z audi 80 1.9 tdi 1Z

wszystko pięknie pasuje, ale szarpnięcia przy szybszym puszczaniu sprzegła przy ruszaniu i zmianie biegów są ogromne w porównaniu do dwumasy

do tego gdy odpale zimny silnik i natychmiast chce ruszyc z małych obrotów to silnik dostaje jakby drgawek,

pewnie dlatego ze koło zamachowe jest za lekkie. na ciepłym silniku zjawisko nie wystepuje

robota ogólnie niepotrzebna bo moj stary dwumas tak nie szarpał jak to sztywne sprzegło

 plus taki  ze było tanio: koło zamachowe ze srubaki kpl 80zł i sprzegło luk 380zł.

no i leciutko działa pedał sprzegła, jednym paluszkiem sie wciska


 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam na sprzedaż dwa koła zamachowe, jednomasowe, nadające się na przeróbkę dwumasy z 1,9 tdi AHU, AHH, AFN.

1. Pierwsze pochodzi z Audi 80 1,9 tdi w cenie 60 zł ze śrubami w gratisie:-)  zdjęcia na białym kartonie

2. Drugie pochodzi z Audi a4 b5 1,6 w cenie 110 zł ze śrubami w gratisie:-) w stanie bardzo dobrym!  zdjęcia na niebieskim kartonie

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Mirek A
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany wkleje sie tu z moim problemem:wink:

 

 

Mam zgrzyta ze swoim sprzeglem.

Wiec zamiast dm dalem sztywne,do tego kupilem sztywne oraz uzywke sprzeglo.

Tarcza i docisk pojechaly do wwa na sprawdzenie i obicie kewlarem.

Wsio bylo fajnie tj setap z podpisu kleilo jak glupie.

Rozrzad przyszedl zawiatala 11 i sie zaczelo.

Na starym docisku puszczalo ok 100obr mysle spoko zwalamy skrzynie dajemy sprzeglo do roboty a jak okaze sie ze tarcza gruba dajemy new docisk i po klopocie.

Tarcza okazala sie dosc gruba dalem new docisk i zabawa sie zaczela.slizgalo sie jak zima na sankach.

4,5 od 2 tys i nie szlo jechac z butem w podlodze czesto wyprzedzanie bylo z dystansem aby dac rady.

Najfajniejsze ze jak bujnelem dziada na 1,2,3 to na 4,5 biegu nic sie nie dzialo.

Zrobilem tak ok 10 tys i w koncu zakupilem new sztywne i new sprzeglo gdyz stara tarcza miala 7 mm

Wsio pojechalo do wawki na kewlar i wyladowalo w aucie.

Niestety problem zostal.

Jak bujam go to jest ok jak chce na 3,4,5  bujac od dolu to sa poslizgi jak szalone.wsio z butem w podlodze.

Dzwonilem do majstrow od sprzegla to powiedzieli mi ze musze to wyregulowac ukladem tj wysprzeglikiem.

Kupilem 2 wysprzeglik i ramie skrucilem ok 0,5cm i dalej mamy to samo.

Nowy docisk po przejechaniu ok 10tys km mial tzw prazki tak jak to wyszlo z fabryki zas byl fioletowy.

Nie chce juz poraz enty zwalac skrzyni bo to juz robi sie nudne.

Slyszal ktos o czyms podobnym?????

 

Dodam ze koles smiga na tym jak i full ludzi z forum i jest ok.

Z reszta ten sam kolezka montowal to samo u siebie.

Sprzeglo powinno poddawac sie moze przy 420nm u mnie moze jest 370..

Moment idzie lagodnie nie ma zadnych strzalow itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,

mam pytanie takie: z jakim momentem dokręcać sruby mocujące koło zamachowe do wału silnika, chodzi o krótsze sruby które sa stosowane w silnikach z kołem jednomasowym, tj. np. 1Z.

Oraz czy dawać tam klej anaerobowy? Fabrycznie wiem że sruby były smarowane jakimś klejem, ale to wydaje mnie się że chyba to inny klej bo już jest zaschniety na srubach, a typowo anaerobowy to nie zasycha na wolnym powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.10.2017 o 04:10, wesz82 napisał:

Pany wkleje sie tu z moim problemem:wink:

 

 

Mam zgrzyta ze swoim sprzeglem.

Wiec zamiast dm dalem sztywne,do tego kupilem sztywne oraz uzywke sprzeglo.

Tarcza i docisk pojechaly do wwa na sprawdzenie i obicie kewlarem.

Wsio bylo fajnie tj setap z podpisu kleilo jak glupie.

Rozrzad przyszedl zawiatala 11 i sie zaczelo.

Na starym docisku puszczalo ok 100obr mysle spoko zwalamy skrzynie dajemy sprzeglo do roboty a jak okaze sie ze tarcza gruba dajemy new docisk i po klopocie.

Tarcza okazala sie dosc gruba dalem new docisk i zabawa sie zaczela.slizgalo sie jak zima na sankach.

4,5 od 2 tys i nie szlo jechac z butem w podlodze czesto wyprzedzanie bylo z dystansem aby dac rady.

Najfajniejsze ze jak bujnelem dziada na 1,2,3 to na 4,5 biegu nic sie nie dzialo.

Zrobilem tak ok 10 tys i w koncu zakupilem new sztywne i new sprzeglo gdyz stara tarcza miala 7 mm

Wsio pojechalo do wawki na kewlar i wyladowalo w aucie.

Niestety problem zostal.

Jak bujam go to jest ok jak chce na 3,4,5  bujac od dolu to sa poslizgi jak szalone.wsio z butem w podlodze.

Dzwonilem do majstrow od sprzegla to powiedzieli mi ze musze to wyregulowac ukladem tj wysprzeglikiem.

Kupilem 2 wysprzeglik i ramie skrucilem ok 0,5cm i dalej mamy to samo.

Nowy docisk po przejechaniu ok 10tys km mial tzw prazki tak jak to wyszlo z fabryki zas byl fioletowy.

Nie chce juz poraz enty zwalac skrzyni bo to juz robi sie nudne.

Slyszal ktos o czyms podobnym?????

 

Dodam ze koles smiga na tym jak i full ludzi z forum i jest ok.

Z reszta ten sam kolezka montowal to samo u siebie.

Sprzeglo powinno poddawac sie moze przy 420nm u mnie moze jest 370..

Moment idzie lagodnie nie ma zadnych strzalow itd.

 

A powiedz, czy po obiciu tarczy i zmontowaniu tego wszystkiego zrobiłeś jakieś 500-1000km na spokojnie żeby tarcza się dotarła i ułożyła? Bo jak od razu but to ja bym się nie dziwił że ślizga. No i druga sprawa czy toczyłeś koło przed montażem tego? Jeśli toczyłeś tylko w miejscu pracy tarczy to jest kolejny powód do ślizgania.

 

JANIKO, ja u siebie dokręcałem z momentem zdaje się 120Nm i dawałem po kropelce kleju. Ważne żeby wszystkie były jednakowo dokręcone.

Edytowane przez dj domin1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ponad tysiaka bez szału.

Nie słuchaj sie tego ze ma sie slizgac,jak dobrze zrobione nie powinno sie slizgnacdłuzej niz 20 km.

Koło było lekko lizniete w miejscu styku tarczy ale róznicy nie ma nawet 0,5mm.

To nie jest slizgajaze sie sprzegło po 100-300 obr one leci na łeb od 2200 do konca.

Tak jakbym trafił nagle na lod pod kołami...

Prawdopodobnie winna bedzie pompka sprzegła.

Dlaczego,bo po wyjeciu wysprzeglika i jezdzie ok 20 km auto nie slizgło sie ani razu,po zamomtowaniu wysprzeglika mamy znów poslizg.

Na razie pogoda nie pozwala ruszac pompki wiec zostawiam to az mina ulewy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, wesz82 napisał:

Zrobiłem ponad tysiaka bez szału.

Nie słuchaj sie tego ze ma sie slizgac,jak dobrze zrobione nie powinno sie slizgnacdłuzej niz 20 km.

Koło było lekko lizniete w miejscu styku tarczy ale róznicy nie ma nawet 0,5mm.

To nie jest slizgajaze sie sprzegło po 100-300 obr one leci na łeb od 2200 do konca.

Tak jakbym trafił nagle na lod pod kołami...

Prawdopodobnie winna bedzie pompka sprzegła.

Dlaczego,bo po wyjeciu wysprzeglika i jezdzie ok 20 km auto nie slizgło sie ani razu,po zamomtowaniu wysprzeglika mamy znów poslizg.

Na razie pogoda nie pozwala ruszac pompki wiec zostawiam to az mina ulewy.

Mieliśmy podobny problem w A4 2.8 u kumpla. Również był liźnięty docisk i to nawet mniej jak u Ciebie. Z tym że tam została DM.
Po zmianie docisku i tarczy na nowe problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu jest wsio new.

Koles ma ten zestaw i zero problemow.

Tak jak mial wyrowany docisk to byl za cienki ale pytanie skad ktos zjechal tyle docisk???

Skoro bez uklada wspomagania zmiany biegow wsio jest ok to moim zdaniem samo sprzeglo zrobione jest dobrze.

Bede walczyl i dam znac.

Chyba ze ktos ma jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się ślizgało, ale odpowietrzyłem i jest OK! Ale i tak bierze dość wysoko.

Edytowane przez Pomidor888
źle wkleiłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odp na kilka sposobow i lipa.

Wszystko zalezy od nm.

Na 10 kleilo jak wsciekle.11 jednak cos tam podniosla nm.

Na razie brak czasu na to by sie tym zajac.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec pany w końcu problem rozwiązany.

Winna okazała sie pompa sprzęgła,wymiana na używkę załatwiła sprawe.

Ja szalałem i wymieniłem docisk a nastepnie kompletne sprzegło.

Pompa za 35 zl z kw ucieszyła mnie jak dziecko.

Teraz wsio sie dociera jak powinno.

Dziekuje ze pomoc w sumie długo zwlekałem z wymiana ale nie było czasu a ja mało tras robie wiec nie przeszkadzało mi to tak.

 

Jakby ktoś chciał mam na seal sztywne,tarcze z domieszka kewlaru oraz docisk po ok 5 tys km.

 

Wesołych:decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 22.12.2017 o 18:46, wesz82 napisał:

Jakby ktoś chciał mam na seal sztywne,tarcze z domieszka kewlaru oraz docisk po ok 5 tys km.

 

Pany mam pytanko, mianowicie czy zestaw od wesz82 podejdzie do Passata B5 1.9 AFN z 1998 roku. Motor seryjny 110 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, potrzebuję pomocy bo z moim sprzęgłem jest coś nie tak.

Silnik AFN seria. Jestem po przekładce z automatu na manual, skrzynia FHN z passata B5 AWX + jednomas z benzyniaka i zestaw sprzęgła LUK od 1Z 

Mam przejechane na tym sprzęgle jakieś 4tys. km i na 3, 4 biegu z butem w podłodze jest uślizg. Od jakiś czasu, na luzie coś zrzęzi jakby skrzynia nie do końca była rozłączona. Głównie pomaga podpompowanie pedałem i szybkie rozruszanie lewarkiem lewo-prawo i jest cisza aż do momentu kolejnego wciśnięcia sprzęgła, wybrania biegu i spowrotem wrzuceniu na luz. Biegi wchodzą z małym oporem, jakby na dwa razy przy pracującym jak i zgaszonym silniku z tym że po wbiciu danego biegu i ponownym wrzucenieu tego samego wchodzi jak po maśle. Sprzęgło bierze bardzo gwałtownie od połowy wysokości pedału a sam pedał pracuje bardzo miękko.

Co jest nie tak? Coś z pompką sprzęgła, wysprzęglikiem czy jedno i drugie? A może skrzynia już jest kaput?

Nie wiem za co się złapać, macie jakieś pomysły?

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...