julo23 8 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Ja sie tylko wtrące, bo chciałem dodać jeden szczegół, nie wiem czy wniesie coś do sprawy. EGR mi sie poci, ale nie w tych typowych miejscach - z tych malutkich otworków jego odpowietrzających tylko z tego plastikowego trzpienia, który wychodzi z tej gruszki od klapy gaszenia. Tak czy inaczej jak będe miał wiecej czasu spróbuje wyczyścić dolot. No chyba że @Robercie, to coś zmienia w tej sprawie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Ten trzpień klapy gaszącej nie jest plastikowy , ramię siłownika tejże klapy tak ale nie trzpień ( jest metalowy ) , czyszczenie dolotu ( a przede wszystkim IC ) jak najbardziej powinna pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rt87 0 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 W mojej sprawie to może być pompowtrysk zamiast EGR? Poczytałem conieco na internecie i ludzie mieli podobne objawy do moich czyli słabo pali, głównie jak jest ciepły, gdy stoi zapalony na luzie telepie samochodem (choć nie zawsze) i te błędy gdy podpiąłem do VAGa 19558 - klapa gasząca i bezpiecznik? 16618 - zbyt duże ciśnienie na turbine 16567 - uszkodzony czujnik temperatury paliwa? 16685 - to jest to co obawiam się najgorzej - pompowtrysk? być może coś nie łączy ale musze przygotowywać się najgorsze 17055 - świece żarowe padają? może ktoś pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo23 8 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Masy rację, chodziło mi o ramię siłownika plastikowe. Ono sie poci. Czym najlepiej wziąść sie za czyszczenie dolotu i IC ? Benzyną ekstrakcyjną czy może jakimś rozpuszczalnikiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 Z ramienia na pewno nie cieknie tylko ze sforznia klapy gaszącej który wychodzi z wnętrza EGR ( w tym miejscu właśnie cieknie ) i do którego przymocowane jest to plastikowe ramię siłowniczka klapy gaszącej IC i cały dolot - benzyna ekstrakcyjna , nitro ... + nowe uszczelnienia ... jakbyś chciał kolektor ssący też wyczyścić to coś żrącego , może coś do czyszczenia kominków ... Najwięcej oliwy będzie w IC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
julo23 8 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No dzięki za szybką odpowiedz. A to uszczelnienie to co konkretnie ? Jakieś oringi czy obejmy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT 7 Opublikowano 28 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2011 No dzięki za szybką odpowiedz. A to uszczelnienie to co konkretnie ? Jakieś oringi czy obejmy ? Oringi na łączeniu rur i uszczelki przy EGRze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny 1 Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 panowie wymontowałem coś co w środku miało pełno syfu coż to może być montowane jest przed EGR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flaha 3 Opublikowano 1 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2011 stronę wcześniej pisał o tym kolega rt87 i nawet wkleił zdjęcie, to jest właśnie egr tylko, że sterowany elektronicznie. A co do czyszczenia - po odpięciu kostki z gniazdka wykręcasz trzy śruby imbusowe po czym wyjmujesz go. Ja czyściłem go ponieważ auto przy przyspieszaniu, zwłaszcza na II biegu i w granicach ok. 2200 obr od czasu do czasu szarpało tak jakby się dławiło, po prostu umyłem tą ruchomą część (grzybek-jakby zawór na prowadnicy) w ropie, później potraktowałem to dodatkowo płynem do czyszczenia silników i cały nagar spłynął, grzybek pięknie chodzi i nie jest blokowany przez nagar, auto przestało poszarpywać. Operacja zajęła około godziny i 3 browary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny 1 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 tak widziałem to ale również widziałem takie coś dlategon nie byłem pewien http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-2-0tdi-brd-i1881057217.html chodzi o tą puszkę przed tym co na zdjęciu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flaha 3 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 no ale to jest egr od BRD - inna konstrukcja silnika i inne elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny 1 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 to inaczej w takim razie co to jest? to zaznaczone, tak podałem od BRD bo nie potrawiłem poszukać od BPW a kiedyś pamniętam że było:) Ja to wymoczyłem w benzynie a reszte musiałem usunąć śrubokrętem gdyż nie chciało zejsc skała się zrobiła z tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flaha 3 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 nie wiem co to jest to coś co zaznaczyłeś. Ale chętnie bym się dowiedział. Ps. w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=132216.msg1582080#msg1582080 masz zrzuty z Etki, wygląda na to, że to coś co zaznaczyłeś to klapa regulacyjna (gasząca?) nie, nie mam fotek, pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny 1 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 to widzisz wykręciłem coś i z niewiedzy dobrze przeczyściłem masz moze zdjęcie jak twoje wyglądało? bo ja powiem autko szło normalnie a tam taki nagar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rt87 0 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Więc zrobiłem test silnika VAGiem i wyskoczyły mi takie błędy: 19558 Nie znany kod błędu zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 16618 Turbodoładowanie - przekroczona wartość graniczna nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie - BŁĄD SPORADYCZNY 16685 Brak zapłonu cylinder 1 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 17055 Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY z tym że wiedziałem o tym że turbawka nadaje się do przeczyszczenia bo przy nabieraniu prędkości załączał mi się tryb awaryjny, ponoć za duże ciśnienie dostaje tak wygląda dolot do egr a tak rurka wewnątrz zrobiłem też jakiś test na działanie egr i wydaje mi się że jest w porządku widziałem dużo bardziej zasyfione te dojścia do egr i wydaje mi się że to nie egr powoduje słaby start silnika... ja osobiście stawiam na ten czujnik temperatury silnika... z tego co wiem znajduje się z tyłu silnika (od strony przedniej szyby) Jakieś sugestie? Może to być czujnik temp. , buble się trafiają i to dość często , przez to taki czujnik kupuje się tylko ORI w ASO A tak nawiasem mówiąc i będzie wszystko wiadomo Proszę o to mój log. Gdy zaczyna trząść samochodem dawka na pierwszym cylindrze idzie mocno do góry (grupa 013) do maksymalnej dawki 2,99 Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/rt87_61859.html [br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 16:02_________________________________________________Wyciągnąłem u siebie ten elektrozawór i zasyfiony był konkretnie. Po wyczyszczeniu autko lepiej pali i płynniej pracuje, przy zmianie biegów również płynniej wszystko chodzi... Nie myślałem że taki zawór może mieć taki wpływ na pracę silnika. Oto foto jak wyglądał: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab 2 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Więc zrobiłem test silnika VAGiem i wyskoczyły mi takie błędy: 19558 Nie znany kod błędu zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 16618 Turbodoładowanie - przekroczona wartość graniczna nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie - BŁĄD SPORADYCZNY 16685 Brak zapłonu cylinder 1 nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY 17055 Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY z tym że wiedziałem o tym że turbawka nadaje się do przeczyszczenia bo przy nabieraniu prędkości załączał mi się tryb awaryjny, ponoć za duże ciśnienie dostaje tak wygląda dolot do egr a tak rurka wewnątrz zrobiłem też jakiś test na działanie egr i wydaje mi się że jest w porządku widziałem dużo bardziej zasyfione te dojścia do egr i wydaje mi się że to nie egr powoduje słaby start silnika... ja osobiście stawiam na ten czujnik temperatury silnika... z tego co wiem znajduje się z tyłu silnika (od strony przedniej szyby) Jakieś sugestie? Może to być czujnik temp. , buble się trafiają i to dość często , przez to taki czujnik kupuje się tylko ORI w ASO A tak nawiasem mówiąc i będzie wszystko wiadomo Proszę o to mój log. Gdy zaczyna trząść samochodem dawka na pierwszym cylindrze idzie mocno do góry (grupa 013) do maksymalnej dawki 2,99 Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/rt87_61859.html [br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 16:02_________________________________________________Wyciągnąłem u siebie ten elektrozawór i zasyfiony był konkretnie. Po wyczyszczeniu autko lepiej pali i płynniej pracuje, przy zmianie biegów również płynniej wszystko chodzi... Nie myślałem że taki zawór może mieć taki wpływ na pracę silnika. Oto foto jak wyglądał: Kolego rt87 ten zawór gdzie sie znajduje w tej półce na 2 foto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rt87 0 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrab 2 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Dzieki ci serdeczne jutro zabieram się do czyszczenia zobaczymy jaki u mnie będzie chociaż nic mi się nie dzieje ale nie zaszkodzi wyczyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Killer1984 0 Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 Dziś i ja wziąłem się za czyszczenie jednak gdy odkręciłem EGR lekko się zdziwiłem bo u mnie dolot i sam EGR jest tylko lekko okopcony W zasadzie czyszczenie wyglądało tak, że przetarłem szmatą w środku i był czysty... sam nie wiem czy powinienem się martwić widząc inne zawory :gwizdanie: czy wszystko jest OK, a może ktoś już tam wcześniej zaglądał ? ( auto mam od 2 lat ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carles 0 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Witam, czy może ktoś czyścił w BRD? Na co uważać? Czy procedura opisywana w powyższych postach jest taka sama jak w BRD? Postanowiłem napisać to tutaj ponieważ ten temat jest chyba poprawniejszy Moja bolączka jest opisana tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=233151 Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się