Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja sie tylko wtrące, bo chciałem dodać jeden szczegół, nie wiem czy wniesie coś do sprawy.

EGR mi sie poci, ale nie w tych typowych miejscach - z tych malutkich otworków jego odpowietrzających tylko z tego plastikowego trzpienia, który wychodzi z tej gruszki od klapy gaszenia.

Tak czy inaczej jak będe miał wiecej czasu spróbuje wyczyścić dolot.

No chyba że @Robercie, to coś zmienia w tej sprawie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten trzpień klapy gaszącej nie jest plastikowy , ramię siłownika tejże klapy tak ale nie trzpień ( jest metalowy :wink4: ) , czyszczenie dolotu ( a przede wszystkim IC ) jak najbardziej powinna pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej sprawie to może być pompowtrysk zamiast EGR? Poczytałem conieco na internecie i ludzie mieli podobne objawy do moich czyli słabo pali, głównie jak jest ciepły, gdy stoi zapalony na luzie telepie samochodem (choć nie zawsze) i te błędy gdy podpiąłem do VAGa

19558 - klapa gasząca i bezpiecznik?

16618 - zbyt duże ciśnienie na turbine

16567 - uszkodzony czujnik temperatury paliwa?

16685 - to jest to co obawiam się najgorzej - pompowtrysk? być może coś nie łączy ale musze przygotowywać się najgorsze

17055 - świece żarowe padają?

może ktoś pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy rację, chodziło mi o ramię siłownika plastikowe. Ono sie poci.

Czym najlepiej wziąść sie za czyszczenie dolotu i IC ? Benzyną ekstrakcyjną czy może jakimś rozpuszczalnikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ramienia na pewno nie cieknie tylko ze sforznia klapy gaszącej który wychodzi z wnętrza EGR ( w tym miejscu właśnie cieknie ) i do którego przymocowane jest to plastikowe ramię siłowniczka klapy gaszącej :wink4:

IC i cały dolot - benzyna ekstrakcyjna , nitro ... + nowe uszczelnienia ... jakbyś chciał kolektor ssący też wyczyścić to coś żrącego , może coś do czyszczenia kominków ...

Najwięcej oliwy będzie w IC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki za szybką odpowiedz.

A to uszczelnienie to co konkretnie ? Jakieś oringi czy obejmy ?

Oringi na łączeniu rur i uszczelki przy EGRze :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stronę wcześniej pisał o tym kolega rt87 i nawet wkleił zdjęcie, to jest właśnie egr tylko, że sterowany elektronicznie. A co do czyszczenia - po odpięciu kostki z gniazdka wykręcasz trzy śruby imbusowe po czym wyjmujesz go. Ja czyściłem go ponieważ auto przy przyspieszaniu, zwłaszcza na II biegu i w granicach ok. 2200 obr od czasu do czasu szarpało tak jakby się dławiło, po prostu umyłem tą ruchomą część (grzybek-jakby zawór na prowadnicy) w ropie, później potraktowałem to dodatkowo płynem do czyszczenia silników i cały nagar spłynął, grzybek pięknie chodzi i nie jest blokowany przez nagar, auto przestało poszarpywać. Operacja zajęła około godziny i 3 browary :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak widziałem to ale również widziałem takie coś dlategon nie byłem pewien

http://allegro.pl/zawor-egr-audi-a4-2-0tdi-brd-i1881057217.html

chodzi o tą puszkę przed tym co na zdjęciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to jest egr od BRD - inna konstrukcja silnika i inne elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to inaczej w takim razie co to jest? to zaznaczone,

20111026121.jpg

tak podałem od BRD bo nie potrawiłem poszukać od BPW a kiedyś pamniętam że było:)

Ja to wymoczyłem w benzynie a reszte musiałem usunąć śrubokrętem gdyż nie chciało zejsc skała się zrobiła z tego :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mysli: nie wiem co to jest to coś co zaznaczyłeś. Ale chętnie bym się dowiedział.

Ps. w tym wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=132216.msg1582080#msg1582080 masz zrzuty z Etki, wygląda na to, że to coś co zaznaczyłeś to klapa regulacyjna (gasząca?)

nie, nie mam fotek, pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to widzisz wykręciłem coś i z niewiedzy dobrze przeczyściłem :evil:

masz moze zdjęcie jak twoje wyglądało? bo ja powiem autko szło normalnie a tam taki nagar :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zrobiłem test silnika VAGiem i wyskoczyły mi takie błędy:

19558 Nie znany kod błędu

zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

16618 Turbodoładowanie - przekroczona wartość graniczna

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie

- BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

17055 Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

z tym że wiedziałem o tym że turbawka nadaje się do przeczyszczenia bo przy nabieraniu prędkości załączał mi się tryb awaryjny, ponoć za duże ciśnienie dostaje

tak wygląda dolot do egr

20111028122.jpg

a tak rurka wewnątrz

20111028123.jpg

zrobiłem też jakiś test na działanie egr i wydaje mi się że jest w porządku

test_audi.jpg

widziałem dużo bardziej zasyfione te dojścia do egr i wydaje mi się że to nie egr powoduje słaby start silnika...

ja osobiście stawiam na ten czujnik temperatury silnika... z tego co wiem znajduje się z tyłu silnika (od strony przedniej szyby)

Jakieś sugestie?

Może to być czujnik temp. , buble się trafiają i to dość często , przez to taki czujnik kupuje się tylko ORI w ASO

A tak nawiasem mówiąc :vaglogi: i będzie wszystko wiadomo

Proszę o to mój log. Gdy zaczyna trząść samochodem dawka na pierwszym cylindrze idzie mocno do góry (grupa 013) do maksymalnej dawki 2,99

Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/rt87_61859.html

[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 16:02_________________________________________________Wyciągnąłem u siebie ten elektrozawór i zasyfiony był konkretnie. Po wyczyszczeniu autko lepiej pali i płynniej pracuje, przy zmianie biegów również płynniej wszystko chodzi... Nie myślałem że taki zawór może mieć taki wpływ na pracę silnika. Oto foto jak wyglądał:

cefc02f077a8fa7fgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zrobiłem test silnika VAGiem i wyskoczyły mi takie błędy:

19558 Nie znany kod błędu

zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY

16618 Turbodoładowanie - przekroczona wartość graniczna

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

16567 Czujnik temperatury paliwa A wysokie napięcie

- BŁĄD SPORADYCZNY

16685 Brak zapłonu cylinder 1

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

17055 Zawór przełączający E możliwości lub zamknięty

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

z tym że wiedziałem o tym że turbawka nadaje się do przeczyszczenia bo przy nabieraniu prędkości załączał mi się tryb awaryjny, ponoć za duże ciśnienie dostaje

tak wygląda dolot do egr

20111028122.jpg

a tak rurka wewnątrz

20111028123.jpg

zrobiłem też jakiś test na działanie egr i wydaje mi się że jest w porządku

test_audi.jpg

widziałem dużo bardziej zasyfione te dojścia do egr i wydaje mi się że to nie egr powoduje słaby start silnika...

ja osobiście stawiam na ten czujnik temperatury silnika... z tego co wiem znajduje się z tyłu silnika (od strony przedniej szyby)

Jakieś sugestie?

Może to być czujnik temp. , buble się trafiają i to dość często , przez to taki czujnik kupuje się tylko ORI w ASO

A tak nawiasem mówiąc :vaglogi: i będzie wszystko wiadomo

Proszę o to mój log. Gdy zaczyna trząść samochodem dawka na pierwszym cylindrze idzie mocno do góry (grupa 013) do maksymalnej dawki 2,99

Grupy: 001,013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/rt87_61859.html

[br]Dopisany: 04 Listopad 2011, 16:02_________________________________________________Wyciągnąłem u siebie ten elektrozawór i zasyfiony był konkretnie. Po wyczyszczeniu autko lepiej pali i płynniej pracuje, przy zmianie biegów również płynniej wszystko chodzi... Nie myślałem że taki zawór może mieć taki wpływ na pracę silnika. Oto foto jak wyglądał:

cefc02f077a8fa7fgen.jpg

Kolego rt87 ten zawór gdzie sie znajduje w tej półce na 2 foto :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

egr.jpg

Dzieki ci serdeczne jutro zabieram się do czyszczenia zobaczymy jaki u mnie będzie :naughty: chociaż nic mi się nie dzieje ale nie zaszkodzi wyczyścić :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś i ja wziąłem się za czyszczenie :naughty: jednak gdy odkręciłem EGR lekko się zdziwiłem bo u mnie dolot i sam EGR jest tylko lekko okopcony :shocked:

IMG_20111129_155006.jpg

IMG_20111129_155015.jpg

IMG_20111129_155021.jpg

W zasadzie czyszczenie wyglądało tak, że przetarłem szmatą w środku i był czysty... sam nie wiem czy powinienem się martwić widząc inne zawory :gwizdanie: czy wszystko jest OK, a może ktoś już tam wcześniej zaglądał ? ( auto mam od 2 lat )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy może ktoś czyścił w BRD?

Na co uważać? Czy procedura opisywana w powyższych postach jest taka sama jak w BRD?

Postanowiłem napisać to tutaj ponieważ ten temat jest chyba poprawniejszy

Moja bolączka jest opisana tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=233151

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...