Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też poproszę o fotki na pierwszej stronie :gwizdanie: . Bo bez nich klapa będzie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak wielu ludzi proszę o dodanie zdjęć gdyż bez nich trochę trudno to rozebrać za 1 razem. Dlatego jak możecie to zapodajcie je. Dzięki z góry[br]Dopisany: 03 Sierpień 2009, 17:10_________________________________________________Znalazłem zdjęcia w sieci na starej stronie a4club (chyba) także Murzyn jest autorem postu tylko jest 8 zdjęć. Jak będę wieczorem w domu to je wrzucę bo jestem u rodziców i nie mam odpowiednich programów aby je skompresować. Pozdrawiam idę umyć Audiczke.[br]Dopisany: 03 Sierpień 2009, 17:32_________________________________________________Nie wiem za bardzo jak dodać zdjęcia na stronce więc wrzuciłem na fotosika. Oto linki zdjęcia są poklei jak było w tamtym poście (tak mi się wydaję). Mam nadzieje że Murzyn się nie obrazi i nie pozwie mnie o prawa autorskie, bo to nie są moje zdjęcia tylko z sieci ktoś chyba zapisał stronę i wrzucił na neta (jakby co to proszę usunąć tego posta). Sam niedługo się zabiorę za czyszczenie EGR tylko jeszcze u mamy w Passacie to razy dwa tylko muszę dłuższą chwilę wolnego czasu znaleźć. Szkoda, że we wrześniu poprawka z fizyki. Pozdro

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4535f4fe92da4f5.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c3f9693ff504380.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/157eee98f1c74e38.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c7ec75b064802c6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5152915763891805.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a913e590ef8fceed.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/13f046d0cc4dbb9c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5095042ae59a2fa9.html

Powodzenia

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie już wiem co się stało i czemu się pali check engine. Po czyszczeniu poszła mebrama w egr. Teraz trzeba wymienić cały zawór bo nie ma możliwości tego naprawienia.

Jak to sprawdziłem. Wyciągam wężyki i zasysam powietrze (dokładnie robił mi to mechanik), ale teraz już wiem jak to sprawdzić i mógł bym to sam zrobić. Sama wymiana to już banał tym bardziej że już wyciągałem do czyszczenia.

Witam,

Jako świeży nabywca A4 AJM, postanowiłem zapoznać się z zasadą działania TDI i przywlokło mnie do tego wątku.

Czy mógłby ktoś określić gdzie znajduje się membrana o której wyżej, planuje zajrzeć do tego zaworu ale wolałbym uniknąć uszkodzenia jak kolega.

Z góry dzięki za info

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ja mam inne pytanie bo próbuje znalesc usterke w swojej perełce gdy jade sam auto normalnie smiga a gdy jedzie 5 osób ( zwieksza sie ciezar) to podczas jazdy nagle traci moc zgasze go odrazu zapale i jest ok i czasami przejdzie i normalnie jezdzi a czasami strace moc na dłuzszy czas i powyzej 2,5tys obrotów zostawia za soba straszny dym prosze o pomoc czy przyczyna moze byc ten EGR pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/5168%20Pro-Line%20Ansaug%20System-Reiniger%20Diesel.pdf/$file/5168%20Pro-Line%20Ansaug%20System-Reiniger%20Diesel.pdf

Na razie nowość, ale myślę że w ciągu miesiąca powinienem mieć w ofercie. (dla nielubiących mowy adolfa: środek dedykowany do czyszczenia układu dolotowego , w tym EGR , w Dieslach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rtocki... ale że niby do czego to? jakoś bez obsługowo czyści ? czy po prostu mniej zabawy z brudem będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego .pdf opisu zastosowania (nie wiem czemu forum nie traktuje tego linka jako całość, trzeba zaznaczyć całość i wkleić do przeglądarki), czyści się bez rozbierania, podczas pracy na wolnych obr. wtryskując, będzie dostępny, się wytestuje i poinformuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie już wiem co się stało i czemu się pali check engine. Po czyszczeniu poszła mebrama w egr. Teraz trzeba wymienić cały zawór bo nie ma możliwości tego naprawienia.

Jak to sprawdziłem. Wyciągam wężyki i zasysam powietrze (dokładnie robił mi to mechanik), ale teraz już wiem jak to sprawdzić i mógł bym to sam zrobić. Sama wymiana to już banał tym bardziej że już wyciągałem do czyszczenia.

Witam,

Jako świeży nabywca A4 AJM, postanowiłem zapoznać się z zasadą działania TDI i przywlokło mnie do tego wątku.

Czy mógłby ktoś określić gdzie znajduje się membrana o której wyżej, planuje zajrzeć do tego zaworu ale wolałbym uniknąć uszkodzenia jak kolega.

Z góry dzięki za info

Pozdrawiam

Membranka się znajduje pod metalowym grzybkiem

Koledzy a ja mam inne pytanie bo próbuje znalesc usterke w swojej perełce gdy jade sam auto normalnie smiga a gdy jedzie 5 osób ( zwieksza sie ciezar) to podczas jazdy nagle traci moc zgasze go odrazu zapale i jest ok i czasami przejdzie i normalnie jezdzi a czasami strace moc na dłuzszy czas i powyzej 2,5tys obrotów zostawia za soba straszny dym prosze o pomoc czy przyczyna moze byc ten EGR pzdr

Najlepiej zrobić logi i wyjdzie odrazu co jest grane - generalnie obstawiam 2 rzeczy: dziura w dolocie lub zapieczone turbo, ale polecam też obejrzeć wałki (krzywki) rozrządu.

Ale którędy ten syf wyjdzie? Przez turbawke? :kox:

Syf się rozpiści poleci do cylindrów trochę się przepali i poleci na wydech.

Chyba wolałbym już rozebrać dolot spisikać jakimś środkiem do mycia kominków (aktywne cholerstwo rozpuszczające sadze), polem przemyć ropką/benzynką i zmontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.Zainspirowany tym tematem postanowiłem zabrać się do czyszczenia EGR-a.Nie wiem czy był bardzo zabrudzony bo robiłem to po raz pierwszy posiłkując się tym tematem.Dodam foty to będzie można coś powiedzieć.Mam parę pytań co do tego całego EGR.Wyczyściłem go w ropie i sprayu do czyszczenia hamulców ale nie zamaczałem zbytnio tej membrany z rureczką do podpięcia wężyka,bo się bałem żebym czegoś nie uszkodził.Cy można go zamoczyć całego w ropie np i nic się nie stanie?Domniemywam że nawet po jego przeczyszczeniu dmuchając w tą rureczkę nie powinno dać się dmuchać przez nią jak przez słomkę?Kiedy dmuchałem do niej to jest wyraźny opór lecz na początku troszkę idzie.Gdy odkręciłem imbusy a zwór moczył się w ropie zabrałem się do czyszczenia nagaru ze sadzy i jakiegoś syfu,który skutecznie zmniejszał przez to przekrój.Niestety wyczyściłem tylko tam gdzie mogłem bo dalej odprowadzanie spalin zakręca w dół (nie mówię o tej cienkiej rurce z siatką) Sory za nie fachowe nazewnictwo.Bez tego zajęło mi to sporo czasu a co dopiero gdybym odkręcał cały ten (chyba żeliwny) układ odprowadzania spalin.Czy można go odkręcać i myć np w ropie,nafcie?W dziale silniki Diesla jest temat o preparatach do czyszczenia układów paliwowych i wzmianka o tym że zmniejsza zanieczyszczenia na dolocie i EGR-u może warto to sprawdzić.Po wyczyszczeniu wydaje mi się że lepiej autko wchodzi na obroty,co mogę jeszcze zrobić np które wężyki powymieniać może jakoś wyczyścić intercooler,choć nie spotkałem takiego tematu na tym super forum.Proszę o jakieś rady,na kompie już byłem i co trzeba zrobiłem ale chcę by autko miało wszystko na tip top.Nie warto oszczędzać na takiej marce.A oto foty.

TsV6Kqr.jpg

TsV7kQA.jpg

TsV7Rgr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie do kolegi Murzyna czy może mi udostępnić zdjęcia z forum z opisem na meila [email protected] dziękuje z góry.

Mam taki problem że podczas jazdy na 5 biegu przy prędkości ok 120 km auto nieciągnie dalej obroty ledwo dochodzą do 2500 i gaz w podłoge i nieidzie nic dalej.

Wymianiłem zawory podciśnienia powietrza wymieniłem wężyki i dlaej nic.

Czytałem gdzieś że można zaślepić zawór ERG i wężyk od podciśnienia i będzie lepiej szedł czy ktoś może mi pokazać na zdjęciu jak można to zrobić.

Mechanicy mówią że może to być wina Turba ale to jest koszt 800zł turbo ze zmienną geometrią.

Chciałbym to jakoś sprawdzić filtr powietrza zmieniłem przepływomierz jest ok .

Poradźcie mi prosze czy zaślepienie EGR pomoże chciałbym to sprawdzić pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega murzyn już nie jest na tym forum więc na pewno Ci zdjęc nie udostępni.

A z opisu wynika że turbina wpada ci w tryb awaryjny. Najprawdopodobniej masz kierownice do czyszczenia w turbo

i czyszczenie EGR niedużo tu da.

Co do zaślepienia to poszukaj na forum trochę o tym było.

Najlepiej byłoby jakbyś zrobił logi i wrzucił do działu diagnostyka wtedy na pewno ktoś ci wystawi diagnozę.

JAk robić logi też znajdziesz w dziale diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odgrzewam...

Dziś jestem wlaśnie po zabiegu czyszczenia EGR (oczywiscie sam-zaoszczedzone ok 80 zl wg mechanika + inne oplaty montowania i wymontowania) nie byl ON szczególnie zapchany ale jak juz si epodjalem i rozkrecilem to wstawiłem na noc do nafty i tak sie kapal rano przeczyscilem ladnie szczoteczką i wytarłem szmatka oraz zamontowalem :naughty: nie zostala zadna czesc to chyba dobrze wyszło :kox: efekt tego byl taki ze auto przestalo zamulac przy przyspieszeniu na poczatku po mialem taki problem ze po gwałtownyw wcisnięciu pedału gazu najpierw tak jakby go cos ciągnelo do tylu po czym dopiero po chwili dostawal mocy i bardzo mnie ten fakt ucieszym gdy nie doswiadczylem tego po tym zabiegu :decayed: a i rowniez przy gaszeniu silnika wczesniej sie lekko dlawil i zatrzasl delikatnie teraz tego brak :D taki zabiego to nie za duzo pracy a takie efekty jak u mnie :naughty: koszt to jedynie ten zwiazany z kupnem oringa oraz uszczelki od rury kolektora z dolu EGR oraz nafta :kox: ale wrazenia bezcenne :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zapytanie nie mam mocy w swoim silniczku2.0tdi 140KM zapaliła się kontrolka silnika mechanik twierdzi ze to zawór erg oprócz tego przy zaworze są TAM JAKIEŚ STEROWNIKI Z JEDNEGO SIĘ POCI OLEI I WYDMUCHANA JEST USZCZELKA A W DRUGIM COŚ GŁOŚNO STUKA ODRAZO PRZY WYŁĄCZENIU SILNIKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też już po czyszczeniu EGR-a, dolotu i kolektora ssącego i tak jak u kolegi xDieselx nie był szczególnie zanieczyszczony.

NIe był uwalony więc go nie kąpałem w nafcie ani tam w inny specyfiku, na miejscu wyczyszczony wymieniony oring i to wszystko.

Co do efektu po czyszczeniu to wydaje się ze jest jakby świeższy i nie zamula przy przyśpieszaniu :naughty:

więc do roboty kto nie zrobił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...