Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedyś wymieniłem na nowy i po jakimś miechu dalej się pociło :confused4:

Czyli nie ma co wymieniać :thumbdown:

Jak bym chciał zaślepić od razu błędy będzie łapał :wallbash:

Przed wymianą na nowy EGR trzeba byłoby chyba wyczyścić cały dolot (głównie IC)

Ja nie wyczyściłem dolotu a później sprzedałem :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ma ktos jakis sposob na zapieczone sruby?? nie chce ich poprzekrecac/pourywac a troche ciasno jest... tak samo mam tez problem zeby odkrecic kata od turbo.....

Spróbuj polać coca cola tylko orginał :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

People jak ktoś ma fotki to niech zapoda PLS ;) bo tak to manual po wuju :P

PS. Czy EGR warto przeczyścić profilaktycznie czy zabierać się za to dopiero jak będą problemy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość elvis80

Generalnie już wiem co się stało i czemu się pali check engine. Po czyszczeniu poszła mebrama w egr. Teraz trzeba wymienić cały zawór bo nie ma możliwości tego naprawienia.

Jak to sprawdziłem. Wyciągam wężyki i zasysam powietrze (dokładnie robił mi to mechanik), ale teraz już wiem jak to sprawdzić i mógł bym to sam zrobić. Sama wymiana to już banał tym bardziej że już wyciągałem do czyszczenia.

mi też świeci CHECK ale mam błąd 17912 a na chwilkę obecną nic nie modziłem po prosu wydaje mi się że dolot cały muszę przegrzebać tzn mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym konkretnie czyścić egr ?????? :mysli:

nawet i takowy preparat http://www.olejesamochodowe.com.pl/p/1516,82/stp---spray-do-czyszczenia-gaznika-500ml/

benzyna ekstrakcyjna,rozpuszczalnik itd. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytania:

czy cieknacy egr moze byc przyczyna lapania notlaufa na 3 biegu powyzej 4200rpm?

w czym pomaga to czyszczenie?

jak go czyscic...moczyc calego czy tylko czesciowo??

Prosze o pomoc...przymierzam sie do programu [br]Dopisany: 20 Marzec 2011, 21:29_________________________________________________pomoze ktos??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co go kręcisz powyżej 4200?

Cieknący EGR raczej na to nie ma wpływu, szybciej jakieś niedomagania turbo lub mała nieszczelność która przy takim pałowaniu daje o sobie znać.

Zrób logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ArturB6.

Ja osobiście przed czyszczeniem EGR zanurzyłem go na 2 doby w benzynie ekstrakcyjnej. Zanurzony był nie cały, tylko ta część zasyfiona z klapką. Nad lustro benzyny wystawał około 2 cm, czyli ta metalowa część do której podłączony jest czarny, gumowy wężyk podciśnieniowy. Następnie od żony z kuchni "pożyczyłem" sobie twardą szczotkę do mycia butelek i do roboty. Po około 0,5 h zawór był jak nowy. Jedna uwaga - przy operacji tej załóż sobie jakieś gogle bo jak Ci się dostanie ten szlam z benzyną do oka - to normalnie orgazm :o)

Podobnie postąpiłem z kolektorem dolotowym oraz tą metalową rurką idącą od wydechu do EGR. Na całą operację zarezerwuj sobie około 3-4 l tej benzynki i jakieś 1 - 1,5 h czasu.

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co go kręcisz powyżej 4200?

Cieknący EGR raczej na to nie ma wpływu, szybciej jakieś niedomagania turbo lub mała nieszczelność która przy takim pałowaniu daje o sobie znać.

Zrób logi

sorry ze nie nt. ale jestes kolejny ktory mi to pisze...wiec chyba sobie odpuszcze takie pociagniecia bo do 4200 nie mam nigdy zadnych problemow...i kopa ma jak nalezy

Kolego ArturB6.

Ja osobiście przed czyszczeniem EGR zanurzyłem go na 2 doby w benzynie ekstrakcyjnej. Zanurzony był nie cały, tylko ta część zasyfiona z klapką. Nad lustro benzyny wystawał około 2 cm, czyli ta metalowa część do której podłączony jest czarny, gumowy wężyk podciśnieniowy. Następnie od żony z kuchni "pożyczyłem" sobie twardą szczotkę do mycia butelek i do roboty. Po około 0,5 h zawór był jak nowy. Jedna uwaga - przy operacji tej załóż sobie jakieś gogle bo jak Ci się dostanie ten szlam z benzyną do oka - to normalnie orgazm :o)

Podobnie postąpiłem z kolektorem dolotowym oraz tą metalową rurką idącą od wydechu do EGR. Na całą operację zarezerwuj sobie około 3-4 l tej benzynki i jakieś 1 - 1,5 h czasu.

Pozdrawiam i życzę sukcesów.

dzieki za odp

a w jakims rozpuszczalniku tez mozna go pomoczyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArturB6,

Możesz zastosować rozpuszczalnik ekstrakcyjny - to jest to samo co benzyna ekstrakcyjna. Ja osobiście stosowałem to rozwiązanie i podziałało - więc po co kombinować. Wiem że w tej części górnej zaworu EGR jest membrana podciśnieniowa. Nie wiadomo jak ona zachowa się z aktywniejszym rozpuszczalnikiem typu Nitro, Aceton - jak wejdzie w reakcje może nawet zostać uszkodzona.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArturB6,

Możesz zastosować rozpuszczalnik ekstrakcyjny - to jest to samo co benzyna ekstrakcyjna. Ja osobiście stosowałem to rozwiązanie i podziałało - więc po co kombinować. Wiem że w tej części górnej zaworu EGR jest membrana podciśnieniowa. Nie wiadomo jak ona zachowa się z aktywniejszym rozpuszczalnikiem typu Nitro, Aceton - jak wejdzie w reakcje może nawet zostać uszkodzona.

Pozdrawiam

ja stosowałem benzyne ekstrakcyjna i drapałem ale ostrożnie bo mozna uszkodzic membrane i bo zabawie wtedy bedzie :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po niedzieli mam urlop rozbiore obejrze i wtedy bede wiedzial jak sie za to zabrac...zdam rejacje jak mi poszlo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega właśnie jest po rozmowie z Alim, (Tuner Dynosoft)

Przy problemach z EGR zalecił wywalenie tego ustrojstwa i wstawienie rure i modyfikacja softu aby nie wywalał błędu. Koszt na gotowo 250zł

Zastanawiam się nad tą operację EGRu :wink4:

Zalety - spokój z tym syfem, wyciekami.

Wady - brak klapy gaszącej czyli bardziej szarpnie przy gaszeniu silnika, druga sprawa nieco dłużej sie nagrzewa zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...