Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie.mam takie objawy że na wolnych obrotach jak dodam wiecej gazu to zaczyna mi sie dusić do 1500- 2000 obtotów i później ciągnie ładnie,zdarza sie że zgaśnie tez.. i czasami jadąc stałą prędkoscia czuje szarpniecie i mysle ze może to być EGR,czy tez czujnik przy zaworze egr?jjak sie zabrać do czyszczenia tego w silniku 2.4 ? prosze o pomoc bo jestem zielony troche w tym temacie ,z góry dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez odpowiednich narzędzi nie da się go naprawić.Jest firma w brzegu która to robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa dni temu czyściłem EGR sprawdziłem też sztange (czyli ten zawór przy turbo) troszkę popryskałem ten pręt od sztangi WD 40 i rozruszałem ją.Co do EGR powiem że moje audi ma około 250 000 przebiegu i było co czyścić membrana chodziła ciężko a nawet się zawieszała(zbyt duże ciśnienie doładowania). Wymieniłem również wężyki ciśnieniowe do od strony podszybia praktycznie sparciały i odpadły, do wymiany również był wężyk od EGR. Muszę jeszcze zresetować błąd "zbyt duża wartość doładowania" problem pojawiała się sporadycznie podczas jazdy z obrotami tak około 2500 i jak dodałem gazu to wtedy lipka ale szedł tylko wolno po chwili odpuszczało. Być może powoli kończy się przepływka lub turbo(ale w to raczej nie wierze) bo mam realną książkę no i realne pochodzenie. Ale zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dwa dni temu czyściłem EGR sprawdziłem też sztange (czyli ten zawór przy turbo) troszkę popryskałem ten pręt od sztangi WD 40 i rozruszałem ją.Co do EGR powiem że moje audi ma około 250 000 przebiegu i było co czyścić membrana chodziła ciężko a nawet się zawieszała(zbyt duże ciśnienie doładowania). Wymieniłem również wężyki ciśnieniowe do od strony podszybia praktycznie sparciały i odpadły, do wymiany również był wężyk od EGR. Muszę jeszcze zresetować błąd "zbyt duża wartość doładowania" problem pojawiała się sporadycznie podczas jazdy z obrotami tak około 2500 i jak dodałem gazu to wtedy lipka ale szedł tylko wolno po chwili odpuszczało. Być może powoli kończy się przepływka lub turbo(ale w to raczej nie wierze) bo mam realną książkę no i realne pochodzenie. Ale zobaczymy.

Zrób logi i będzie wiadomo :) najprawdopodobniej zacinają się kierownice w turbo od mało dynamicznej jazdy :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już go przepchałem z racji tego że to automat można przy nieco wolniejszej jeździe przepalić go. Teraz wrażenia są niesamowite. Ale faktycznie logi muszę porobić. Teraz auto chodzi trochę ciszej nie trzepie nim tak no i lepiej się wkręca tzn pedał gazu lekko naciskam a on idzie jak przeciąg bez szarpnieć i mulenia. Na wiosnę może lekkie podkręcenie tak żeby przybyło choćby 10-20 Nm. I wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem u mnie EGR i cały dolot. Teraz mam takie poszarpywania. Już się pare razy zdarzyło, że na biegu jałowym zgaśnie. Dzieje się to i w trakcie jazdy i na postoju. Nigdy wcześniej nic takiego się nie działo może to być EGR? Podczas czyszczenia się skończył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!! jaki numer ma zawór EGR w AJMie i od jakiego innego motoru może podejść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam 2 błędy 19958 i 16618

Samochód pali normalnie , nic nie trzęsie, problem tkwi w tym że do 3 biegu system awaryjny włącza się przy 3,5 nawet do 4tys. obrotów. Na 5 biegu odcina zawsze przy 120/h gdzieś tak przy 2800 obrotów. Wtedy samochód powoli zwalnia tak do 110 i nie reaguje na gaz , słabo przyśpiesza , turbina się rozłącza. Nieraz pojawi się kontrolka silnika chwile pojeżdżę zniknie, potem znowu się pojawia :) czyściłem zawór egr , był mocno zabrudzony , praktycznie cały w syfie , co uniemożliwiajo mu jakąkolwiek pracę , nagar który w nim był , był skamieniały , trzeba było nieźle się namęczyć żeby go usunąć. Czy ten grzybek co w nim jest powinien się chować lekko po przyciśnięciu go palcem? U mnie da się go może wcisnąć palcem na 2mm przy użyciu dużej siły. Czy Egr do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy ktoś z was drodzy koledzy jest w stanie odświeżyć pierwszy post o egr? Chodzi mi dokładniej o zdjęcia. Wszystkie linki zostały usunięte...

Zamierzam czyścić egr i będę to robił pierwszy raz :P

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak można sprawdzić bez Vaga czy Egr a dokladnie klapa gasząca działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam zaślepić EGR-a, wiem że komp wywali błąd moje pytanie jak to obejść czy da się coś zmienić w programie i ile to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej samemu obejscia nie robisz tylko kompem chyba , fajnie jak by byłó sie dało inaczej ,ale moze co ktos odpisze bardziej wtajemniczony w egr ponoc po 6.2003 wkazdym wywala błendy egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...