Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie EGR


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko co to jest ten bączek czarny?z podciśnieniem ?jeśli jest mokry od oleju co to znaczy?wymiana?czy można wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

W sobotę w końcu znalazłem czas i zainspirowany tym postem wziąłem się za czyszczenie EGR.

Po wyjęciu nie wyglądał najgorzej :naughty:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b8b3293d0f177e9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5628f0c05a221fe2.html

Jednak gdy włożyłem paluch do kolektora to się przeraziłem :shocked:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/41bfc90deb922309.html

i po jego zdjęciu ukazał mi się taki widok :shocked: :shocked:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe8b6586d6cfdd4a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c740ecc1d7fb5027.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a5cde3907b425dc.html

A tyle udało mi się wydłubać :shocked:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62f4a2fbe3170c75.html

normalnie przez chwilę nie mogłem uwierzyć - tak jakby ktoś na mazucie jeździł :wallbash:

Do tego mam trochę oleju w suszarce i pytanie brzmi skąd to??? - wiem że to temat na inny dział, ale nie chciałem nowego wątku zakładać.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b704c7892d74c3ca.html

czy to turbo do regeneracji czy wali z odpowietrzenia silnika???

z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam wszystkich :a4fan:

P.S> czyściłem wszystko naftą, płynem do silnika i szczotką do zębów. KOlektor dodatkowo szorowałem szczotką do butelek - abrałem mamie z kuchni :kox: Rąk wciąż nie mogę domyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie podepne do tematu... przy wcisnietym sprzegle i zapietej jedynce czasem lekko szarpie mi autem :no:... moze to byc przez EGR??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pobaw" się tym sprzęgłem jeszcze bo może to sprzęgło lub koło dwumasowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slyszlaem ze wymiana kola dwumasowego to okolo 2 tys zl...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem ze sprzęgłem ma to sens naczęściej i jakies 2,5 tysiaka pyknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazjo podepne się, autko i silnik jak w profilu - przy wymianie rozrządu w serwisie zwrócono mi uwagę na cieknący EGR i konieczność jego wymiany, tu pojawia się moje pytanie: czy wyczyszczenie ów zaworu ma jakiś sens czy odrazu wymieniać?

14082008153.jpg

14082008152.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja czyściłem i tak jak pisze adadur nic to nie dało. Troszkę mniej ale jednak leje cały czas. Na razie jeżdzę ale kiedyś trzeba będzie wymienić bo wszystko cały czas brudne a i oleju troche ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej kontroluje i nie widze ubytków a problem chcę usunąć bo leje na tą elastyczną złączkę pod spodem i powoduje to szybsze jej zurzycie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem :confused4: cieknie z ERG na ta elastyczną złączke( minimalne slady oleju) za jakiś miesiąc będę robił przegląd w ASO, najprawdopodobnie zlece wymiane ERG .

Jak ktoś już wymieniał to ustrojstwo w ASO niech sie podzieli wiedzą na temat kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej samemu wymienic :gwizdanie: EGR 450zł (Wahlera) + koszta robocizny odpadaja :rolleyes:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię mały remont silnika i mam zamiar wyczyścić EGR (220 000 nigdy nie czyszczony), ale gdzies wyczytałem że przy czyszczeniu trzeba wymienić uszczelki. Nie mam dostępu do ASO (najbliżej Kraków, troche daleko) a tam gdzie się zaopatruję w części nie mają tych uszczelek w katalogu. Może ktoś podać numery katalogowe? Typ silnika poczciwy 1Z.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię mały remont silnika i mam zamiar wyczyścić EGR (220 000 nigdy nie czyszczony), ale gdzies wyczytałem że przy czyszczeniu trzeba wymienić uszczelki. Nie mam dostępu do ASO (najbliżej Kraków, troche daleko) a tam gdzie się zaopatruję w części nie mają tych uszczelek w katalogu. Może ktoś podać numery katalogowe? Typ silnika poczciwy 1Z.

b2c652e2e961c622m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię mały remont silnika i mam zamiar wyczyścić EGR (220 000 nigdy nie czyszczony), ale gdzies wyczytałem że przy czyszczeniu trzeba wymienić uszczelki. Nie mam dostępu do ASO (najbliżej Kraków, troche daleko) a tam gdzie się zaopatruję w części nie mają tych uszczelek w katalogu. Może ktoś podać numery katalogowe? Typ silnika poczciwy 1Z.

b2c652e2e961c622m.jpg

Dzięki :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...