Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Te otwory mają właśnie wyrównywać ciśnienie i ich zaślepienie może zakłócać pracę membrany. Więc jeśli nie zaślepiasz EGRa to otwory również muszą pozostać drożne

a no właśnie :(

Najlepiej byłoby wyłączyć go gdzieś w sofcie i byłby spokój z wywalaniem błędu po odłączeniu podciśnienia. Niestety nie mam nikogo w okolicy kto wie jak to zrobić :(

Opublikowano

Pokaże tutaj jak ogarnąłem swój egr, może komuś sie przyda...

Najpierw rozkręciłem wszystko, egr i ta rurka od wydechu na stół. Wszystko wyczyszczone do gołej blachy z tego czarnego gówna.

Później odrysowałem i wyciąłem z blachy alu zaślepki góra i dół. Na końcu wszystko złożone na wysoko temperaturowy silikon.

DSC_0960.jpg

Później w otwory pod grzybkiem poszły nity, bo jak wiadomo to jest najczęstsze miejsce wycieku. Oczywiście po zaślepieniu otworów należy odpiąć też sterowanie egrem, żeby był zamknięty :)

DSC_0958.jpg

Do tego oczywiście nowe uszczelki gumowe, wyczyscilem też dokładnie ten zagięty wąż dolotu i skręciłem na nowych opaskach(w ajm skręcane opaski a nie klipsy). Wymieniałem też siłownik klapy gaszącej bo mój miał rozerwaną membrane. Po około 500km kontrolnie zajrzałem jak to wygląda i jak na razie ani kropelki oleju a egr czysciutki jak nowy. Zobaczymy co bedzie dalej :naughty:

nie prościej założyć klapę gaszącą z 2,5 tdi ?

Opublikowano

Ja juz mam problem z egr za sobą. Strasznie mnie to męczyło jak z niego leci olej,do tego było go na tyle dużo,że lało się po tłumiku i śmierdziało w aucie. Nie pozostało mi nic innego i wymieniłem na nowy Wahler kupiony na forum. Zrobiłem już 300km i wszystko suche i mogę spać spokojnie.

Opublikowano

Pokaże tutaj jak ogarnąłem swój egr, może komuś sie przyda...

Najpierw rozkręciłem wszystko, egr i ta rurka od wydechu na stół. Wszystko wyczyszczone do gołej blachy z tego czarnego gówna.

Później odrysowałem i wyciąłem z blachy alu zaślepki góra i dół. Na końcu wszystko złożone na wysoko temperaturowy silikon.

DSC_0960.jpg

Później w otwory pod grzybkiem poszły nity, bo jak wiadomo to jest najczęstsze miejsce wycieku. Oczywiście po zaślepieniu otworów należy odpiąć też sterowanie egrem, żeby był zamknięty :)

DSC_0958.jpg

Do tego oczywiście nowe uszczelki gumowe, wyczyscilem też dokładnie ten zagięty wąż dolotu i skręciłem na nowych opaskach(w ajm skręcane opaski a nie klipsy). Wymieniałem też siłownik klapy gaszącej bo mój miał rozerwaną membrane. Po około 500km kontrolnie zajrzałem jak to wygląda i jak na razie ani kropelki oleju a egr czysciutki jak nowy. Zobaczymy co bedzie dalej :naughty:

nie prościej założyć klapę gaszącą z 2,5 tdi ?

A cos trudnego w tym jest?:) pracy na godzinke: kupić albo zrobić zaslepki, zapakować 2 nity, złożyć na nowych uszczelkach i mamy spokój z egrem dozywotnio właściwie
Opublikowano (edytowane)

dożywotnio albo do przepalenia blaszek :)

Edytowane przez marekg
Opublikowano

dożywotnio albo do przepalenia blaszek :)

No a jak już przepali te 2 blaszki to co będzie? :decayed:
Opublikowano

dożywotnio albo do przepalenia blaszek :)

No a jak już przepali te 2 blaszki to co będzie? :decayed:
Stoisz na drodze

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

dożywotnio albo do przepalenia blaszek :)

No a jak już przepali te 2 blaszki to co będzie? :decayed:
Stoisz na drodze

wysłane z Commodore 64

A to ciekawe :naughty: rozwiń swoją myśl

Opublikowano

A co w tym ciekawe? Na spalinach nie pojedziesz.

Opublikowano

A co w tym ciekawe? Na spalinach nie pojedziesz.

Jak na spalinach? Zakładając że przepali mi blaszke przy kolektorze w co moge jeszcze uwierzyć, oraz tą przy egrze w co nie uwierze nigdy, to egr będzie nadal zamknięty tak jak bym tylko odpiął podciśnienie a nie zaślepiał blaszkami ;)

Więc drodzy koledzy wytłumaczcie mi o co wam chodzi bo chyba sie nie rozumiemy :facepalm:

może pomyśleliście że dając blaszke przy egrze i blaszke przy kolektorze wyrzuciłem rurkę łączącą kolektor z egrem?

wtedy w przypadku przepalenia dolnej rzeczywiście byłby problem, chociaż "stania na drodze" to nie spowoduje.

kompletnie nie rozumiem natomiast co znaczy "Na spalinach nie pojedziesz. "

Opublikowano

No ja np. nie mam tloczka bo wycięty. Rurki też brak. [emoji12]

Ale np. Jak kawałki upalonej blachy wpadną do środka to szczęścia zdrowia życzę.

Opublikowano

No ja np. nie mam tloczka bo wycięty. Rurki też brak. [emoji12]

Ale np. Jak kawałki upalonej blachy wpadną do środka to szczęścia zdrowia życzę.

Co do wypalonych kawałków to tak jak mówie zakładając że jakimś cudem wypaliły by sie obie blaszki to egr zostaje zamknięty. A zamknięty jest szczelnie bo cała powierzchnia przelegania wyczyszczona więc nic tam nie odstaje. Jak miało by sie coś tam dostać?

btw w ojca afnie od 5 lat bodajże egr zaślepiony przy kolektorze blaszką 2x cieńszą od mojej i ostatnio oglądaliśmy to nawet nie była pokaleczona od temperatury :wink:

dlatego pytam jeszcze raz: dlaczego miałbym "stać na drodze"? :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Nie do EGR wpadnie, tylko do turbo i pa pa. [emoji12]

I dobrze zakładasz bo ją pierwszą przepala.

Ale jak masz solidną to ok.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Nie do EGR wpadnie, tylko do turbo i pa pa. [emoji12]

aa, w te strone :naughty: Nie sądze żeby temperatura kiedykolwiek dała rade mojej zaślepce a pozatym nie potrafie sobie wyobrazić żeby mogła się ona wypalić tak aby coś się tam z niej oderwało...

btw. czyli uważasz że wszyscy ludzie zaślepiający EGR narażają się na zniszczenie suszarki? A ty jesteś bezpieczny bo?

Opublikowano (edytowane)

Mam 4 mm ori aso i ja widzę bo nie ma rury.[emoji12]

I nie wszyscy, zaczęło się od tego że spytales co jak się przepali.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

aa, no dobra to już rozumiem o co Ci chodzi :)

chociaż nie słyszałem nigdy aby komuś przepalenie blaszki rozwaliło turbo to dzięki za ostrzeżenie :decayed::hi:


Na spalinach nie pojedziesz.

Jeszcze mi wytłumacz o co chodzi z jeżdżeniem na spalinach

Opublikowano

A to już w przypadku np. zatartego tloczka w uchylonej pozycji. Przepala blaszke i spaliny idą non stop w obieg. Spróbuj wyjąć zaślepki, otworzyć EGR i cały czas z otwartym jechać.

Opublikowano

A to już w przypadku np. zatartego tloczka w uchylonej pozycji. Przepala blaszke i spaliny idą non stop w obieg. Spróbuj wyjąć zaślepki, otworzyć EGR i cały czas z otwartym jechać.

No ale mój jest odłączony, wyczyszczony, zamknięty. Więc nie jarze dlaczego miałby sie zatrzeć i to w pozycji otwartej.

No chyba że nie przejrzałeś mojego posta albo znowu piszesz ogólnie a nie o mnie

Opublikowano

Cały czas ogólne odpowiedzi. Nikt o Tobie tu słowa nie powiedział. Cały czas tylko odpowiedzi na twoje pytania coby gdyby. [emoji12]

Opublikowano

Cały czas ogólne odpowiedzi. Nikt o Tobie tu słowa nie powiedział. Cały czas tylko odpowiedzi na twoje pytania coby gdyby. [emoji12]

Czyli ja pytam co będzie jak przepali mi blaszki a Ty mówisz co by było jakby ktoś miał zatarty EGR w pozycji otwartej i przepaliło by mu blaszki? :grin:

Ciężko sie z Tobą dogadać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...