elmer80 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Założyłem butelkę na wężu ogrodowym... Przegonilem auto i nic nie smierdzi. Dziś jeszcze będę leciał A4 jakieś 80 km to dam znać co ze smrodem. Czy się dostaje do auta. Nadmienie ze mam filtr kabinowy z wkładem węglowym. Taki mały OT ... Czy temp. płynu na zegarach ma stać na kresce "90" czy może wachac się w lewo o grubość wskazówki?
julo23 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Ma stać, ale może też opaść np. w zimę i to jest normalne. Ale normalna robocza praca w taką pogodą na zew. to jest wskazówka równiutko. Ja kiedys zaslepiałem i tez miałem to odczucie, ale po jakims czasie wrócilo to do normalnosci. nie wiem czemu. Ale zaraz na początku po zaślepieniu blachą rwał jak szalony. Aż w szoku byłem. Może wypalilo blaszke.. nie wiem. Najlepiej oddalbym to komuś żeby to ogrnął bo nie ogarniam tego.
elmer80 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 no właśnie jak lecialem 140 wskazówka była równo na kresce jak zwolnilem wskazówka poszła w lewo ;-( też miałem wrażenie jakby kopyto lepsze zwłaszcza przy niskich obrotach lepiej się zbierał. może to tylko siła sugestii ;-) ogólnie jakoś tak fajnie się zrobiło nawet dźwięk przyjemniejszy ale to już chyba zasługa nowego oleju. Motul od wczoraj zalany
flex78 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Pany, czy zaślepienie EGR-a w silniku AJM jest bezpieczną operacją? CZy ktoś z Was ma w twkim motorze zaślepiony EGR. Też mi trochę pluje z tego wynalazku i planuję coś z tym zrobić, ale nie wiem czy to nie zaszkodzi silnikowi pozdro
marekg Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 no nie wiem. u mnie przestało cieknąć kiedy EGR nie pracował, tzn jeździłem na odpiętym wężyku. Wcześniej dopóki pracował zawór to ciekło. Uznałem więc, że olej dostaje się do dolotu właśnie od dołu od strony kolektora wydechowego. Po drugie temat klapy gaszącej, przepraszam co ma klapa gasząca do zaślepiania EGR? niezależnie czy EGR zaślepimy blachą czy też odepniemy wężyk klapa gasząca pracuje niezależnie. Po trzecie mityczna odma - bardziej temat się tyczy V6 bo AWX, AWF czy AVB nie mają odmy jako takiej a jedynie proste odprowadzenie gazów ze skrzyni korbowej. Tam się nie ma co zepsuć/zapchać. Przejeździłem dość sporo bez EGR ale w końcu mi się udało wyremontować cały układ recyrkulacji i teraz mam jak fabryka dała. Jeśli chodzi o przyrost mocy po wyłączeniu EGR odczuwany przez niektórych to uznałbym to za efekt placebo. Nie ma powodu żeby auto lepiej jeździło. Jeśli jest poprawa to świadczy ona tylko o tym, że albo sam EGR albo układ podciśnienia szwankuje. Odłączenie EGR jest wtedy tylko doraźnym środkiem ułatwiającym jazdę a nie naprawą.
elmer80 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Uważam że odłączenie EGR-a podnosi sprawność silnika. Silnik dostaje czyste powietrze bez domieszki spalin a jak wiadomo w dieslu im więcej powietrza tym lepiej spala się paliwo co przekłada się na wyższa sprawność. Czy jest to odczuwalne pod nogą to już inna kwestia... Olej który jest w dolocie nie pochodzi z samych spalin tylko z odmy lub turbo. Olej nie może być ze spalin bo byłby całkowicie spalony w cylindrze. Po przejechaniu 10 km zaswiecila się kontrolka silnika... moje auto to AVF rocznik 2003. Wygląda na to że jednak ECU "wyczuwa" odłączenie EGR-a... chyba będę musiał kupić nowy ;-( Jeśli chodzi o odme to po 100 km z obrotami powyżej 3 tys. na dnie duża kropla oleju czy też oparów skroplonych. Brak smrodu w środku auta.
marekg Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 EGR pracuje tylko w kilku szczególnych przypadkach w cyklu pracy silnika. Poza nimi jest zamknięty i silnik dostaje czyste powietrze. Sprawność nie ma tutaj nic do rzeczy. Nie wiesz o czym mówisz. Silnik jeśli wszystko jest sprawne dostaje dokładnie tyle powietrza ile powinien. Odłączenie EGR nie dopuści mu więcej powietrza niż potrzebuje. ECU nie oszukasz. Zaburzenie składu mieszanki od razu widać w lusterku wstecznym, tak samo jak przy dziurawym dolocie. Jesteś pewien, że kontrolka silnika to wynik odłączenia EGR? bo mi się wydaje (tutaj nie jestem pewien) ale ten silnik jest jeszcze za stary żeby walić komunikaty o braku EGR..
elmer80 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Kontrolka zaswiecila się pierwszy raz odkąd mam to auto. Jakieś 15 minut po odlaczeniu EGR-a. Więc kiedy EGR się otwiera?
greg2505 Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 u mnie odpięcie wężyka nie załatwiło sprawy wycieku ,wywaliłem rurkę od egr do kolektora dałem zaślepki i zrobiło się sucho, nic nie leci
julo23 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Ja dodam że po programie mam wyłączony EGR programowo. Teraz chyba będe musiał wrócić do DynoSoftu żeby go włączyli zanim go wymienie na nowy. Sam nie wiem....
elmer80 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Julo23 masz odlaczony mechanicznie oraz elektronicznie EGR i rozumiem ze dalej cieknie? Odme masz odpieta?
raffik Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 EGR pracuje tylko w kilku szczególnych przypadkach w cyklu pracy silnika. Poza nimi jest zamknięty i silnik dostaje czyste powietrze. Sprawność nie ma tutaj nic do rzeczy. Nie wiesz o czym mówisz. Silnik jeśli wszystko jest sprawne dostaje dokładnie tyle powietrza ile powinien. Odłączenie EGR nie dopuści mu więcej powietrza niż potrzebuje. ECU nie oszukasz. Zaburzenie składu mieszanki od razu widać w lusterku wstecznym, tak samo jak przy dziurawym dolocie.Kolego marekg nie upieraj się bo nie masz racji!!! Słuchaj kolegów z innych postów : EGR został zamontowany po to aby silnik przepalał część wyprodukowanych przez siebie spalin,co robi przez cały czas od uruchomienia - chodzi tu tylko i wyłącznie o ekologię. A poprzez zaślepienie go na dole pod rurką blaszką na kolektorze,sprawiasz iż silnik dostaje tylko i wyłącznie czyste powietrze z dolotu a całość spalin idzie w komin. Dla tego od razu odczuwalne jest podniesienie mocy,zwłaszcza na początku każdego biegu,mniej zasyfiony dolot itp... Jest o tym bardzo dużo na naszym forum i na każdym innym dotyczącym silników diesla. Pozdrawiam!
marekg Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 Raffik, Najpierw miałem rozpisać się dość szeroko na temat ale nie wiem czy jest sens tłumaczyć oczywistości. Poza tym, Nie do końca rozumiem co mi zarzucasz. Możesz jaśniej napisać gdzie mijam się z prawdą? bo poza jednym faktem to raczej potwierdziłeś moje wypowiedzi zamiast im zaprzeczyć (czyli napisałeś coś żeby napisać, tak jak nasi politycy najpierw coś palną że tamten nie ma racji ale potem jadą całą litanię dokładnie taką samą jak oponent). Nie ważne czy z sensem, ważne że dobrze brzmi, ale chyba nie o to ci chodziło? Gdzie się z tobą nie zgadzam? a mianowicie jeśli chodzi o przyst mocy. Niby skąd ten przyrost? Jeśli ktoś po odłączeniu EGR czuje wyraźną zmianę na plus to oznacza to tylko jedno - układ recyrkulacji spalin nie działał prawidłowo i dlatego auto było przymulone. Jeśli EGR i całe jego sterowanie pracują prawidłowo to nie ma powodu żebyś znacząco odczuł zmiany. Ja jestem po komplentym remoncie i widzę jak auto jeździ. I ostatania rzecz jaką mogę powiedzieć to to, że przez EGR auto ma mniej mocy. Zanim komuś zarzucisz mijanie się z prawdą to sam najpierw sprawdź czy ty ją masz.
Sztomel Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 u mnie odpięcie wężyka nie załatwiło sprawy wycieku ,wywaliłem rurkę od egr do kolektora dałem zaślepki i zrobiło się sucho, nic nie leci Umhhh, akurat ! Koledzy, czy Wy nie potraficie zrozumieć prostej rzeczy ? już nie będę więcej pisał bo mam tego dość. Jak ktoś nie potrafi zrozumieć dlaczego w dolocie pojawia się olej i cieknie przez otwory z obudowy zaworu EGR'a to się z tym męczcie sami.
julo23 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Julo23 masz odlaczony mechanicznie oraz elektronicznie EGR i rozumiem ze dalej cieknie? Odme masz odpieta? No niby mam programowo wył. i coś tam próbowałem sam zaślepiać blachą. Po tym zabiegu dostał niezłego kopa. Nawet pojechałem po kolege zeby zobaczył jak teraz auto rwie jak szalone. Ale to mineło. Może zajrzeć czy ta blaszka sie nie przepaliła czasem ? Nie mam pojęcia... No to ładnie, wkurzyliście jedynego gościa co ogarniał ten temat.
Sztomel Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Ten temat ogarnia wiele osób na różnych forach bo jest on prosty jak budowa cepa. Albo pozbywa się oleju stosując OCT lub wypinając odmę z dolotu albo zatyka się otworki przy zaworze EGR a jak już leje turbo w takiej ilości to powinno się je wymienić (potwierdzi to wcześniejsze wywalenie odmy z dolotu - brak odmy w dolocie i duża ilość oleju w dolocie świadczą o przepuszczaniu oleju przez turbo - moje już sporo przepuszczało i jest to najlepsze sprawdzenie jej kondycji.)
elmer80 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 marekg - nie zgodzę się z Tobą. Nadal uważam że EGR to tylko wymysł ekologów. Pogrzebałem trochę w necie i wszędzie gdzie się pojawia ten temat jest jednoznaczne stwierdzone, że EGR w jakimś stopniu ogranicza sprawność, moc, moment silnika - zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Nie ważne jest w jakich to "specyficznych warunkach" EGR się otwiera. Ważne, że dostarcza spaliny zamiast czystego powietrza do cylindra. Będę dążył do wyeliminowania tego elementu w swoim aucie a wynikami podzielę się po przejechaniu kilkuset km lub więcej. julo23 - jeżeli masz programowo wyłączony to nie ma bata! zawór EGR nie może się sam otwierać. Sprawdź czy jest zamknięty tak w ogóle. Wężyk podciśnienia na wszelki wypadek też odłącz to wtedy masz 100%, że się nie otworzy bo programowo niekoniecznie fachowo jest to zrobione lub wcale nie było zrobione! sztomel - nie denerwuj się... tylko sobie dyskutujemy a każdy może mieć własne poglądy... nawet na tak oczywisty temat jak likwidacja EGR-a ;-) Jak w końcu masz zrobioną odme? OCT czy kawał rury z butelką? ja mam prowizoryczną butelkę oczywiście z otworami u góry. Zauważyłem że spod korka wlewu oleju wydostaje się olej. I teraz mam dylemat: czy zawsze tak było ale tego nie zauważałem bo EGR wszystko obryzgiwał czy to może nadciśnienie się zwiększyło pod deklem zaworów i wypycha olej którędy się da?! Akurat ta ostatnia opcja nie jest zbyt optymistyczna - wiadomo czym to grozi. Czy na pewno w silniku AVF w tej tzw. odmie nie ma jakiegoś zaworka ciśnieniowego? Co tam się tak naprawdę znajduje? Filtr w postaci siatki? Korci mnie żeby ściągnąć pokrywę zaworów i się przekonać organoleptycznie... Teraz mała prywata... forum internetowe jest właśnie po to żeby dyskutować, wałkować temat aż do bólu. Czasami udaje się dojść do wspólnego konsensusu dla potomnych. Tacy jak ja którzy na nowo odkrywają zawór EGR w silniku TDI byli, są i będą! Przeglądając podobne tematy nie zawsze są one zakończone a właściwie nigdy nie ma ostatniego posta w stylu "tak! to działa! naprawione" zakładając powyższy temat chciałem przy udziale drogich forumowiczów wyleczyć swoje TDI z błędów Panów z Ingolstadt a rezultatami podzielić się na forum - ot co ;-)
marekg Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Te ubytki mocy to taka teoria, stiwerdzenie żeby coś stwierdzić. EGR dla przypomnienia jest zaworem czyli zamyka się i otwiera. Jeśli potrzebujesz mocy, nawet na tym mitycznym "dole" EGR zostaje przez ECU zamknięty. O jakim więc ubytku mocy mówilmy jeśli spaliny nie mają dostępu do silnika? To nie jest rura, która stale dostarcza spaliny...
Rafal_1188 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 elmrowski80 wejdz na tą aukcje masz tam pokrywe pokazaną od dołu. W sumie to nic specjalego tam nie ma. VW 1.9 TDI AVF POKRYWA GŁOWICY, ZAWORÓW (2592123327) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
elmer80 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 dzięki za link - faktycznie nic specjalnego... coś jakby syfon patrząc od środka pokrywy. Czyli raczej nie ma tam nic ukrytego w rodzaju zaworka itp. Konkluzja - odma w postaci rury i butelki narazie zostaje. Nabije trochę kilometrów i rozbiorę dolot aby się przekonać jaki poziom oleju mam ;-) oczywiście chodzi mi o kondycję turbiny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się