Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] EGR - Wymiana, czyszczenie, zaślepienie - Temat zbiorczy


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

to mnie nie pocieszyles :( a co z ta odma ?? da sie cos z tym zrobic zeby tak nie lalo czy aaa, a tak wg co to jest to OCT ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma jest razem z pokrywą klawiatury wiec albo nówka albo płukanie ktore praktycznie nic nie da. U mnie tez jest tak jak u Ciebie z tym olejem i nie przejmuje sie tym. W poprzedniej B6 tez tak mialem pomimo wymiany za 550zl niby poprawionej pokrywy i reg. turbo. Jakby sie szklanka oleju na dzień dobry wylała to wtedy by był problem. OCT to tak po polsku zbiornik do wyłapywania oleju z oparów odpowietrzenia skrzyni korbowej [emoji3]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli wymienic EGR na ten wahlera i reszte miec gdzies troszka cieknie to cieknie widocznie ten typ tak ma :) glownie chodzilo mi o ten EGR bo pod nim jest tak obzygane ze szkoda gadac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyrwiesz na forum za pół ceny używkę, ja dwa lata temu tak zrobiłem i narazie jeżdżę bez przecieku

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme można w taki sposób sprawdzić :-)809759fee007a99f424028915ce98cbb.jpg

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z czystej ciekawości,

Ta część zaworu EGR (chyba że to coś innego), która wystaje z wycięcia  plastikowej osłony silnika-przy wlewie oleju opisane na obrazku "what's this" , po dłuższej jeździe jest powiedzmy  ciepła, po zgaszeniu silnika robi się bardzo gorąca. Tak ma być?

muzuqa8u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czyściłem w ostatnim czasie tubo (zapieczone kierowniczki) robił to spec od turbo i przed tym zabiegiem egr był trochę zapocony ale teraz po tym czyszczeniu jest bardziej 

czy ten fachowiec mógł coś źle uszczelnić że turbina przepuszcza olej bo mam cały dolot zawalony olejem włącznie z ic przed wyjęciem turbiny ic był suchy .

I teraz gdzie jest winna tego oleju w dolocie naprawy turbiny czy może gościa który to składał 

Czy wymiana na nowy egr usunie problem oleju w dolocie czy niech wyciąga jeszcze raz turbo 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR nie ma nic do oleju w dolocie, olej wypływający z egr to skutek a nie przyczyna... Olej w dolocie to albo puszczające turbo albo odma... Wsadź na próbę wąż od odmy w butelkę jak pokazał kolega wyżej i zobacz czy pluje olejem, jak nie to winne turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kamil-vag napisał:

EGR nie ma nic do oleju w dolocie, olej wypływający z egr to skutek a nie przyczyna... Olej w dolocie to albo puszczające turbo albo odma... Wsadź na próbę wąż od odmy w butelkę jak pokazał kolega wyżej i zobacz czy pluje olejem, jak nie to winne turbo...

:hi:

Zawartość dodana 16 minutes later

Ale mogli coś spiepszyc z tym turbo bo tak jak pisałem przed wyjęciem nie miałem mokrego ic tylko lekko zapocony egr 

czy po prostu zbieg okoliczności że tak leje do icka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin120383 Nie chcę Cię martwić, ale ostatnio był właśnie wysyp tematów na forum o poboru oleju/wyciekach z egr itd po regeneracji turbiny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil dodam tylko że po zdjęciu węża ten który idzie od puszki filtra oleju i łączy się z odmom jest na dole olej to może by wina turbiny 

a mokro mam na dole po stronie pasażera jak zdemontowałem kratkę halo to jest tam taka czarna puszka i ona jest mokra od oleju co to jest 

Zawartość dodana 1 minute later

A jeszcze jedno czy po wymianie cieknącego EGR będzie mniej oleju w układzie dolotowym 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kamil-vag napisał:

ostatnio był właśnie wysyp tematów na forum o poboru oleju/wyciekach z egr itd po regeneracji turbiny... 

To wynik pogoni za najniższą ceną, dotyczy nie tylko turbosprężarek, ale ogólnie wszystkich tematów więc tandeta rządzi.

Dopóki społeczeństwo nie dojrzeje, że co tanie to drogie, lepiej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram Musashi to co napisałes, ale u nas nawet z tak zwanymi OE jest loteria.

w wielu sklepach rzadzi najtańsza chinszczyzna w nie małej cenie, a ori części maja kosmiczne ceny w stosunku do tego co zarabia przecietny użytkownik 15-sto letniego zajechanego  audi. pozatym podwójne standardy East/West aktualne jak nigdy.

taki OT . sory ale nóż w kieszeni się otwiera w sklepach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marcin120383 napisał:

A jeszcze jedno czy po wymianie cieknącego EGR będzie mniej oleju w układzie dolotowym 

Marcin, pisałem - EGR nie ma nic do poboru oleju, jedynie co to da Ci komfort psychiczny, że masz sucho i olej zamiast przy EGR to będzie gdzieś tam się skraplał na łączeniach rur :P lub gromadził w IC... Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju w dolocie, a nie próbować maskować problem... 

Każde TDi coś tam puszcza, jednym mniej, drugim więcej.  A bagnet kontrolujesz ? ? ? Szybko ubywa na miarce ? Z tego co opisujesz to powinno być widać, że ssie oliwę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem 8 tyś i wlałem może 100 ml
Ale niepokoi mnie ten olej na dole od strony pasażera

to jaka przyczyna mam założy separator oct czy wymienić pokrywę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR nie ma nic do oleju w dolocie, olej wypływający z egr to skutek a nie przyczyna... Olej w dolocie to albo puszczające turbo albo odma... Wsadź na próbę wąż od odmy w butelkę jak pokazał kolega wyżej i zobacz czy pluje olejem, jak nie to winne turbo...

Dziś założylem butelke zobaczymy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :), również przymierzam się do czyszczenia i zaślepienia egr'u, u mnie leje się z tych dwóch górnych dziurek i od spodu rurki co idze do kolektora wydechowego. Tak wygląda teraz plecionka :/ 16990395_1306462766077810_137357400_o.jpg

Po zdjęciu rury od Egr i próbie gaszenia widać, że nie domyka do końca ( pewnie zasyfione ). Po demontażu i czyszczeniu chce zamontować wszystkie uszczelki z pierwszego postu, po zaślepieniu egr'u mogę śmiało zaślepić te małe dziurki na gorzę gdzie leje nimi teraz olej  ? Czy po tym zabiegu mam też zaślepić wężyk który dochodzi do egr'u od góry ? Auto z lutego 2003r. , wyczytałem, że bład wyskakuję od 06.2003r. jak to z tym jest ? Programowe wyłączenie u mnie 200zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MilUl napisał:

po zaślepieniu egr'u mogę śmiało zaślepić te małe dziurki na gorzę gdzie leje nimi teraz olej  ? Czy po tym zabiegu mam też zaślepić wężyk który dochodzi do egr'u od góry ? Auto z lutego 2003r. , wyczytałem, że bład wyskakuję od 06.2003r. jak to z tym jest ?

Jak dasz zaślepkę pod EGR to możesz zaślepić/zakleić śmiało te boczne dziurki. Wężyk możesz zostawić a możesz i zdjąć, Twoja wola ;) A czy wywali błąd - łatwo sprawdzić. Ściągnij właśnie wężyk, zaślep go śrubką i trochę pojeździj (wykluczysz pracę zaworu EGR) i zobaczysz czy wywali błąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...