Marynarz____ Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Uważam że odłączenie EGR-a podnosi sprawność silnika. Silnik dostaje czyste powietrze bez domieszki spalin a jak wiadomo w dieslu im więcej powietrza tym lepiej spala się paliwo co przekłada się na wyższa sprawność. Czy jest to odczuwalne pod nogą to już inna kwestia... Olej który jest w dolocie nie pochodzi z samych spalin tylko z odmy lub turbo. Olej nie może być ze spalin bo byłby całkowicie spalony w cylindrze.Po przejechaniu 10 km zaswiecila się kontrolka silnika... moje auto to AVF rocznik 2003. Wygląda na to że jednak ECU "wyczuwa" odłączenie EGR-a... chyba będę musiał kupić nowy ;-( Jeśli chodzi o odme to po 100 km z obrotami powyżej 3 tys. na dnie duża kropla oleju czy też oparów skroplonych. Brak smrodu w środku auta. Auta od 06.2003 muszą mieć dodatkowo odłączony EGR programowo np. u jakiegoś Tjunera
elmer80 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 No to wykopales... Wysłane z Commodore 64
PRZEMEKC Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 tez miałem cieknacy egr , ktorego powodem jest olej zaciagany przez odme do turbo i dalej układem chłodzenia powietrza przez egr do kolektora i , odpiełem przewód odmy od tego grubego weza co idzie od filtra powietrza do turbo , otwór zaślepiłem korkiem do szampana bo idelanie pasuje, a przewód odmy do buteleczki plastikowej włozyłem i teraz ładnie sie tam olej zbiera , narazie tak śmigam i egr przestał przeciekać ,auto duzo lepiej śmiga oczywiscie układ intercoolera w miare samoistnie sie oczyszcza, i jest good, juz z 5000km tak smigam, z czasem postaram sie i jakiś Oil Catch Tank. w sumie juz tez myslałem o flanszy ale narazie to dalsza przyszłosć, choc flansza da tyle ze pocic sie nie bedzie a olej dalej bedzie w układzie, a jak zostane przy egr to wyczyszcze go i moze tez kolektor ,zobacze.
elmer80 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Smrodu w aucie nie czujesz? Wysłane z Commodore 64
PRZEMEKC Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 jakos cos tam poczułem a praktycznie wcale, w sumie tego oleju tam to moze z 50gram mi sie zebrało to co odma wypluła, bo turbo to napewno wiecej zasysa zwłaszcza jak sie sieknie tak powyzej 3000 obr.min ---------- Post dopisany at 12:36 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ---------- wiecej czuc jak olej z egr kapie na kolektor wydechowy wtedy czuc było smazony olej czasami
Marynarz____ Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Opublikowano 7 Sierpnia 2013 N18 kupowałem i wymieniałem sam, płaciłem jakieś 48 euro w serwisie VW za oryginał. Co do EGR to robił mi to SSerwis i zdarli ze mnie 750 zeta za EGR. Jeśli to nie jest oryginał to chyba przepłaciłem trochę a jeśli ori to jakoś tani. W sumie nie wnikałem bo mi się nie chciało. 750 za oryginał EGR to ładnie się dałeś w bambuko zrobić
Kshyhu87 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Opublikowano 24 Sierpnia 2013 czy ktoś dodatkowo wymieniał uszczelki przy rurce łączącej tej pod EGR ? rzućcie okiem na mój post tutaj: http://a4-klub.pl/b6-division-175/b6-division-146445/index1183.html#post3737703
cabanmat Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Opublikowano 25 Sierpnia 2013 Jeśli kupować nowy zamiennik to jakich firm najlepiej ? W EGR-rze są przecież uszczelki...może tylko je wystarczy wymienić ? Można dostać je w ASO ? Podsyłam zdjęcie mojego EGR-u Posłuży jeszcze trochę ? Niech ktoś luknie fachowym okiem. W sumie to gdzieś teraz zaczął się ślinić...może dlatego że poziom oleju był na max ?
Sztomel Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Opublikowano 26 Sierpnia 2013 Poziom oleju na max nie ma nic wspólnego z tym, że są wycieki z EGR'a. Wycieki z niego są spowodowane nieszczelnościami już wcześniej istniejącymi lub pogłębiającymi się. Twój EGR jest zaolejony przy gumowym wężu powietrza doładowanego, który nachodzi na obudowę EGR jak i przy osi obrotu klapy gaszącej. Wytrzyj całą obudowę EGR a zwłaszcza przy tych dwóch przeciwległych sobie otworkach co się znajdują pod srebrnym grzybkiem EGR'a (jego siłownikiem podciśnieniowym) i po przejechaniu kilkunastu km sprawdź gdzie pojawia się źródło wycieku. Jeśli przy osi obrotu klapy gaszącej (foto nr 2) to nic na to sam nie zaradzisz. Jeśli przy wężu wchodzącym na wejście do EGR'a (foto nr 1 i 4) to sprawdź stan tego gumowego węża pod tą metalową opaską sprężystą - będzie jego pęknięcie - będzie wyciek a jeśli cieknie z dwóch lub z jednego z dwóch otworków pod srebrnym grzybkiem siłownika podciśnienia sterującego zaworem EGR to otworki zaślep kołkami - obojętnie jakimi a wężyk podciśnienia od grzybka odłącz i jego koniec zaślep czymkolwiek. Pozbędziesz się wtedy wycieków (poza tym z uosiowania klapy gaszącej - bo tego nie da się usunąć domowymi sposobami).
Marynarz____ Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 czy ktoś dodatkowo wymieniał uszczelki przy rurce łączącej tej pod EGR ?rzućcie okiem na mój post tutaj: http://a4-klub.pl/b6-division-175/b6-division-146445/index1183.html#post3737703 Zaślepiając EGR wymieniłem uszczelkę w miejscu łączenia rury od EGR z kolektorem dolotowym. ---------- Post dopisany at 08:25 ---------- Poprzedni post napisany at 08:23 ---------- Jeśli kupować nowy zamiennik to jakich firm najlepiej ?W EGR-rze są przecież uszczelki...może tylko je wystarczy wymienić ? Można dostać je w ASO ? Podsyłam zdjęcie mojego EGR-u Posłuży jeszcze trochę ? Niech ktoś luknie fachowym okiem. W sumie to gdzieś teraz zaczął się ślinić...może dlatego że poziom oleju był na max ? http://obrazki.elektroda.pl/2672268400_1377450855_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/9956395500_1377450857_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5004912500_1377450860_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/5072781100_1377450862_thumb.jpg Jeśli koniecznie chesz EGR kupić to najlepiej WAHLERA (Pierburg podobno nie jest tak dobry), koszt koło 500 zł.
cabanmat Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 TOM77 powiedział mi 350zł za EGR Wahlera
marekg Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 N18 kupowałem i wymieniałem sam, płaciłem jakieś 48 euro w serwisie VW za oryginał. Co do EGR to robił mi to SSerwis i zdarli ze mnie 750 zeta za EGR. Jeśli to nie jest oryginał to chyba przepłaciłem trochę a jeśli ori to jakoś tani. W sumie nie wnikałem bo mi się nie chciało. 750 za oryginał EGR to ładnie się dałeś w bambuko zrobić jakbym chciał Wahlera to bym wołał Wahlera za połowę ceny. Stosuję takie części zamienne jakie uważam za właściwe. Wydaje na to swoje pieniądze a nie twoje ani niczyje inne więc daj spokój z takimi głupkowatymi, prowincjonalnymi komentarzami.
Sztomel Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Właśnie przymierzyłem pozostały mi patyk po lodzie córki i pasuje w te dwa otworki pod grzybkiem siłownika EGr jak ulał. Spokojnie można ten patyczek pociąć i wbić go w obydwa otworki - wchodzą na około 0,5 cm idealnie pasując w średnicę otworu a wibracje silnika z pewnością ich nie wyplują po dłuższej eksploatacji - chyba nie muszę wklejać fotek bo myślę, że to zbędne. Proponuję nie wbijać patyczków głębiej bo i tak nie da rady gdyż zaraz za otworkami wewnątrz jest widoczny korpus wznoszący się po skosie w stronę membrany. 0,5 cm w zupełności wystarczy a dodatkowo jeśli koniec patyczka się nasączy olejem to dodatkowo rozpręży i uniemożliwi jego wypadnięcie z otworków - polecam - koszt loda niewielki a nie trzeba kombinować.
Marynarz____ Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 N18 kupowałem i wymieniałem sam, płaciłem jakieś 48 euro w serwisie VW za oryginał. Co do EGR to robił mi to SSerwis i zdarli ze mnie 750 zeta za EGR. Jeśli to nie jest oryginał to chyba przepłaciłem trochę a jeśli ori to jakoś tani. W sumie nie wnikałem bo mi się nie chciało. 750 za oryginał EGR to ładnie się dałeś w bambuko zrobić jakbym chciał Wahlera to bym wołał Wahlera za połowę ceny. Stosuję takie części zamienne jakie uważam za właściwe. Wydaje na to swoje pieniądze a nie twoje ani niczyje inne więc daj spokój z takimi głupkowatymi, prowincjonalnymi komentarzami. A myślisz że co masz pod maską oryginalnego montowane - seryjnie (przynajmniej u mnie) był Wahler. hehe wyjechał do Turynu czy gdzieś tam, siedzi na zmywaku i świruje pawiana nowobogacki. Ja nie jestem taki słaby i sobie w tej polskiej prowincji radzę i nie muszę wyjeżdżać żeby sobie stare Audi kupić ---------- Post dopisany at 10:21 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ---------- TOM77 powiedział mi 350zł za EGR Wahlera To poszukaj może uda Ci się za 350 dorwać Wahlera, ja się w to nie bawiłem i wywaliłem to ustrojstwo.
marekg Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 N18 kupowałem i wymieniałem sam, płaciłem jakieś 48 euro w serwisie VW za oryginał. Co do EGR to robił mi to SSerwis i zdarli ze mnie 750 zeta za EGR. Jeśli to nie jest oryginał to chyba przepłaciłem trochę a jeśli ori to jakoś tani. W sumie nie wnikałem bo mi się nie chciało. 750 za oryginał EGR to ładnie się dałeś w bambuko zrobić jakbym chciał Wahlera to bym wołał Wahlera za połowę ceny. Stosuję takie części zamienne jakie uważam za właściwe. Wydaje na to swoje pieniądze a nie twoje ani niczyje inne więc daj spokój z takimi głupkowatymi, prowincjonalnymi komentarzami. A myślisz że co masz pod maską oryginalnego montowane - seryjnie (przynajmniej u mnie) był Wahler. hehe wyjechał do Turynu czy gdzieś tam, siedzi na zmywaku i świruje pawiana nowobogacki. Ja nie jestem taki słaby i sobie w tej polskiej prowincji radzę i nie muszę wyjeżdżać żeby sobie stare Audi kupić ---------- Post dopisany at 10:21 ---------- Poprzedni post napisany at 09:26 ---------- Strasznie prymitywne to co napisałeś. Na przyszłość jednak jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie rób prywatnych wycieczek w stronę moją czy innych osób. To bardzo źle o tobie świadczy, tym bardziej że nie masz i nie możesz mieć pojęcia co gdzie i przede wszystkim za ile robię... bo to ani twój interes ani tym bardziej temat do komentowania.
elmer80 Opublikowano 6 Września 2013 Opublikowano 6 Września 2013 Warto przeczytać całość. Najlepiej dwa razy ze zrozumieniem http://fbody.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=58:egr-co-to-takiego-i-po-co&catid=46:artykuly-techniczne-f-body wysłane z Commodore 64
jajcosz Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 dobra Panowie, wyłączyłem egr, zaślepiłem od dołu blaszką, rurka powrotna spalin wyrzucona i zaślepiona, dziurki w egr zaślepione i... d*pa....cieknie mi spod talerzyka egr jakieś pomysły
elmer80 Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Pomysł jest jeden... Wyeliminować olej z dolotu czyli "naprawić" fabryczna odme. 1. Wymienić pokrywę klawiatury na NOWĄ. 2. Zamontować dodatkową zewnętrzną ODME. 3. Wyprowadzić rure pod spód auta ew. do butelki... wysłane z Commodore 64
jajcosz Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 no do AJM'a nową odme ? to juz wole nowy egr
elmer80 Opublikowano 28 Września 2013 Opublikowano 28 Września 2013 Wpisz w aledrogo odma lublin. 5 dyszek :-) wysłane z Commodore 64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się