Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Drgania auta w zakresie 100-140 km/h przy dodawaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Od pewnego czasu pojawily się drgania w zakresie predkości ok od 100-140 km/h, ale tylko przy dodawaniu gazu. Drgania przenoszą się na cały samochód. Objawy:

1. Im mocniej depcze tym drgania są większe. Jeśli bardzo powoli przechodze zakres to drgania sa male

2. Im wieksze obciązenie tym drgania wieksze przy przyspieszaniu pod gorke to samo. Z górki prawie nie odczuwalne.

3. Jak nie dodaje gazu w wspomnianym przedziale to drgan nie ma.

4. Sprawdzalem na biegu 3,4,5 i na kazdym to samo w tym zakresie predkosci

Jeżdze na 18''/235/40. Skrzynia biegów malual 5. Proszę Kolegów o pomoc :).

Opublikowano

Entreri a nie wynika to bardziej z obrotow silnika ?

Opublikowano

Wlasnie sprawdzalem to na roznych biegach tak zeby byly rozne predkosci obrotow i to samo na kazdym z biegow 3,4,5[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 09:51_________________________________________________Wyglad na to ze powinienem umiescic ten temat w dziale zawieszenia :confused4: sorry Koledzy za niedopatrzenie.

Opublikowano

Czy ja wiem Audi to jak na razie jedyna mi znana marka ktorej auta maja problemy z nieokreslonymi wibracjami nie dajacymi sie w zaden sposob zjdjagnozowac :rolleyes:

Opublikowano

moze dwumas juz niedomaga :mysli:

Opublikowano

na początek poduszki silnika do sprawdzenia :mysli: przyczyną może być też dwumas, pompowtryskiwacze :gwizdanie:

Opublikowano

jak nie zależnie od obrotów to mogą byc felgi opony

a jak nie to od zawiechy

Opublikowano

zacznij od oglądnięcia kol, sprawdź czy felgi proste, wyważone, czy nie są po wewnętrznej stronie zabrudzone

Opublikowano

Przy takim szarpaniu silnikiem to jedyna możliwością jest dwumas tez mi to kiedyś dolegało. Powiedz mi czy nie zwiększałeś mocy silnika ? Uszkodzony wtrysk tez wywołałby szapanie ale o dynamicznej jeździe to już nie ma mowy.

Opublikowano

Przez pewien czas mnie nie bylo - urlop :). Ale Koledzy powaznie wzialem sie za te drgania i tak:

1. Wyprostowalem felgi i wywazylem - praktycznie nic to nie dalo drgania nadal pozostaly co wiecej po przejechaniu ok 1000km pojawily sie nowe w zakresie od 40-70 km/h.

2. Pojechalem do jeszcze jednego mechanika postawil na przeguby wewnetrzne, wiec wymienilismy i od tamtej pory auto poprostu plynie!! zero jakich kolwiek wibracji. Z tego co rozmawialem to bardzo czesto zdaza sie ze te przeguby sie wyrabiaja.

Dzieki za pomoc Koledzy

pozdro

Opublikowano

Ja obstawiam pompowtryskiwacze :)

Właśnie sam będę je wymieniał, u mnie nie chodzi o predkość tylko raczej o obroty miedzy 1800 a 2200. sprawdzałem już poduszki, zawieszenie, nawet rozkrecałem silnik i sprawdzałem kolo dwumasowe, pada na pompowtryski. Bałem się tego jak ch...ra ale niestety trzeba będize wyłożyć z 4-5 kafli.

Miej nadzieję, ze u Ciebie to nie to.

Opublikowano

A sprawdzałeś wydech, ja miałem podobnie przymierzałem się do dwumasa ale wymieniłem plecionkę i po sprawie -drgania znikneły.

Jej oglądanie właściwie nic nie daje bo u mnie wyglądała jak nowa - trzeba wymienić żeby się przekonać.

Opublikowano

Witam

JA mam podobny problem u mnie drgania zaczynają sie od 120 km/h w góre. Drgania są bardziej odczuwalne na gładkiej nawierzchni. na koleinach można powiedziec ze sie nie odczuwa. przy 120 na zgaszonym silniku te samdrgania. Drążek zmiany biegów nie lata ale jak trzyma sie reke na nim to czuje sie wibracje.

Opublikowano

Jeśli byłaby to plecionka trzęsło by tez na postoju, to tylko podczas jazdy.

a ile kosztuje plecionka?

Rozkręciliśmy silnik by dobrać się do kola dwumasowego i sprzęgła, wszystko ok ,natomiast przy przęglądaniu wtrysków wyszło, że ktoś przy nich grzebał i je juz regenerował. Dlatego podejrzenie na nie.

teraz czytając posty, wydaje mi się, że kazdy ma problem z wtryskami :)

Opublikowano

U mnie problem z drganiami nawet jest jak przy 120 zgasze silnik. Zreszta każdy może to sobie przetestować to wykluczy np. wtryski. A mampytanie czy jak sie zgasi silnik to czy nadal mogą dochodzić drgania od skrzyni biegów i koła dwumasowego.

Opublikowano

U mnie panowie jest tak: koła wyważone felgi proste :disgust: ale od 80km/h zaczyna się padaka drgania kiery i całej budy :kwasny:ja stawiam na opony fulda carat exelero 225/17/45.Czytałem gdzieś że są trefne moje akurat made in china.Ale jak to nie bedą opony to powidzcie od czego zacząć.Jutro zmienie na zimówki na ori felach 15,zobaczymy. :mysli:.Widze że możliwości jest wieleeeee.......

Opublikowano

bobek80081 w twoim przypadku stawiam na przeguby

Opublikowano

A jest jakaś możliwość sprawdzenia przegłubów czy aby napewno to ich winna?Bo to napewno nie tani element a nikt nie chce pieniędzy wyrzucać w błoto :mysli:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...