Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki bin85 ładnie śmiga,wcześniej coś musiałem pozamieniać że mi nie śmigało. Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam takie pytanie. W jaki sposób immo. w liczniku powoduje że silnik gaśnie. Musi być chyba jakiś pin wyjściowy z licznika do ECU. Podejrzewam że jest to STYK S pin nr. 30 w 32-pinowej niebieskiej wtyczce. Ale analizując schemat licznika bez immobilizera coś mi tu nie pasuje, bo tam też jest STYK S (czerwony kabel). I tu znów pytanie do czego on służy?

5a8d0354b6c3fcc2.jpg

Już chyba wiem który przewód przesyła sygnał do ECU blokujący zapłon silnika, (przewód W) pin 5 w 32-pinowej zielonej wtyczce (zielono-czarny kabelek)

Opublikowano

trochę sie pospieszyłem z tym chwaleniem rds na fis bo on działa ładnie ale tylko przez chwilę później tak jakby się zacinał i wyświetla ciągle to samo jak przełączam stacje to na fis sie nie zmienia a na radiu tak, dopiero jak wyłączę w włączę to się pojawia ta inna stacja ale tylko to co pierwsze na wyświetlaczu się pojawi później zwis i tak stoi ktoś ma jakiś pomysł :mysli:

Opublikowano

Już chyba wiem który przewód przesyła sygnał do ECU blokujący zapłon silnika, (przewód W) pin 5 w 32-pinowej zielonej wtyczce (zielono-czarny kabelek)

ale to jest sterowany ten pin podaniem masy czy plusa????
Opublikowano

Już chyba wiem który przewód przesyła sygnał do ECU blokujący zapłon silnika, (przewód W) pin 5 w 32-pinowej zielonej wtyczce (zielono-czarny kabelek)

ale to jest sterowany ten pin podaniem masy czy plusa????

Raczej to nie będzie na zasadzie podania sygnału plusa czy masy bo wtedy immo nie miało by racji bytu i z ominięciem poradziłoby sobie niemowle. Wchodzisz do fury wyjmujesz zegary robisz zwarcie do masy czy plusa i odjeżdzasz bez sensu. Immo w zegarch napewno przesyła jakis syganł w postaci cyfrowej że kluczyk został rozpoznany chociaż mogę się mylić wtedy chylę czoła takim zabezpieczeniom.

Do pavol1986 - troszkę to dziwne, połączenie musi być ok bo by chyba nic nie wyświetlało, ale możesz jeszcze sprawdzić czy napewno jest dobry kontakt, może coś z radiem jest nie tak lub zegarami jak masz możliwość to podmień radio.

Opublikowano

Tego już nie wie jaki stan trzeba podać na ten pin (przewód W). Możliwe jest że jest to jakaś sekwencja jak napisał bin85 ale z pewnością będzie to ten przewód. A mimo tego jak by to miała być jakaś sekwencja to przecież musi być taka sama we wszystkich autach bo przecież można zmienić licznik z immo. na inny licznik z immo. ( oczywiście w aucie z orginalnie immo. w liczniku)

Ja mam licznik z fis z 1997r i immo w liczniku. U mnie te immo jest niepotrzebne bo w aucie mam zewnętrzne.

Teraz jestem na etapie przygotowywania tego licznika do mojego auta.

Rozebrałem licznik i okazało się że jest tak jakby konstrukcyjnie przygotowany do tego aby kontrolka od immo. sterowana była z zewnętrznego immobilizera. Wystarczyło wylutować jeden rezystor i dodać zwykłą diodę tuż przy zielonym 32-pinowym gnieździe do pinu nr. 4. I teraz będę mógł normalnie to podłączyć.

Planuję jeszcze wykorzystać czujnik temperatury zewnętrznej od klimy aby podłączyć go też do licznika. Lecz aby to działał i temperatura wyświetlana nie była mocno zaniżona moim zdaniem należy wylutować jeden rezystor z licznika.

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie z czujnikiem poziomu cieczy chłodzącej. W liczniku wyskakuje komunikat gdy obwód jest rozwarty a ja mam zbiornik cieczy chłodzącej z czujnikiem który zwiera styki gdy poziom cieczy jet mały. Planowałem pozmieniać elementy w liczniku ale okazało się to nie realne i zdecyduję się pewnie na ominięcie tego problemu przez zastosowania jakiegoś miniaturowego przekaźnika.

Opublikowano

Znowu wrócę do problemu, po zmianie licznika na fis nie ma odczytu temperatury na klimatronicu na 49 a na starym zegarze jest. Troszkę mnie to irytuje bo jak włączę zapłon na rozgrzanym silniku to zamiast odrazu klimatronic dmuchać to bierze odczyty z kanału 51 i powoli rośnie średnio od 30 do 90 stopni. a jak jest stary licznik to kanał 51 nie spada niżej niż temp Na kanale 49. Jak robiłem test wyjść na liczniku i zrobiłem przegrzanie silnika to na klimie na 49 pokazało w tym momencie 121 stopni. Czyli jakieś wyjście jest na klime. Jakieś pomysły???

Opublikowano

Witam,

powoli u mnie rysuje się wizja zmiany licznika na FIS. mam kilka pytań:

W aucie mam wywalone immo i klime reczną czyli brak klimatronika. Czy szukać jakiś konkretną wersje licznika z FIS. Czy w takim przypadku jak u mnie będzie problem z podłączeniem funkcji FIS spalanie, temp itd??

Dziękuje za odpowiedzi.

Opublikowano

Witam,

powoli u mnie rysuje się wizja zmiany licznika na FIS. mam kilka pytań:

W aucie mam wywalone immo i klime reczną czyli brak klimatronika. Czy szukać jakiś konkretną wersje licznika z FIS. Czy w takim przypadku jak u mnie będzie problem z podłączeniem funkcji FIS spalanie, temp itd??

Dziękuje za odpowiedzi.

wszystko da się podłączyć i każdy zegar z tym że jak weźmiesz ten nowszy z białym podświetlaniem jest więcej roboty z tymi starszymi jest mniej

Opublikowano

Witam

Mam pytanie..może nieco z innej beczki do ludzi którzy rozbierali liczniki. Interesują mnie dwa dodatkowe wskaźniki: ładowanie i temp. oleju. Mam mozliwość kupić tanio licznik z tymi dwoma wskaźnikami ale jest z angola i benzyny, ja mam motor diesla. Doczytałem w tym wątku, że podmiana tarcz benzyna - diesel nie przejdzie.

Czy w moim liczniku jest miejsce na dorzucenie dwóch dodatkowych zegarków, tak żeby z dwóch zrobić jeden??

Opublikowano

Nie wiem dokładnie jak jest w liczniku przed liftem ale w po liftowym to nie przejdzie ponieważ wszystkie wskaźniki są na jednej płytce i nie da się ich oddzielić.

Opublikowano

Nie da się oddzielic to moze byc pojęciem względnym.... może da się wylutować ?? A czy w zegarach bez dodatkowych wskaźników są miejsca na wskaźniki temp i ładowania ??

Opublikowano

W zegarach bez tych wskaźników nie ma pustego miejsca bo płytka jest całkiem inna - mniejsza. Wylutować się da ale to tylko będzie sam mechanizm wskazówki trzeba by do dorobić mocowanie i sterowanie.

W sumie jest to do zrobienia ale niech ktoś dla pewności się wypowie co rozbierał zegary przed liftem ewentualnie wrzuci fotke.

Opublikowano

Rozumiem, że po przełożeniu tarczy prędkosciomierza diesel anglik na diesel euro wsio pasuje...nie będzie przekłamań w prędkości ??

Opublikowano

W po liftowych przekłamuje a w przed liftowych z tego co pamiętam nie. Chodzi o to że licznik angielski ma w połowie skali 130km/h a eu 100 dlatego jest przekłamanie jeżli masz ta samą wartość to można przekładać jeżeli nie trzeba wgrać inny wsad.

Opublikowano

Nie wiem co mi jeszcze przyjdzie do głowy odnośnie podmiany liczników ale jakby udało sie podmienić wsad (mam możliwość) to jeszcze pozostaje kwestia różnic w kontrolkach pomiędzy dieslem a benzynka ??

Z tym można sobie poradzić ??

Skad te różnice w wyglądzie tyłu licznika i czy mozna je stosować zamiennie, ewentualnie który lepszy??

http://allegro.pl/item900636266_licznik_zegar_audi_a4_1_9_tdi_90km_anglik.html

http://allegro.pl/item908964168_licznik_zegar_audi_a4_tdi_95_8d0919034x.html

Opublikowano

Masz inne kostki trzeba poprzekładać piny, wszytkie informacje są w tym wątku i na forum jest rozpiska pinów licznika.

Opublikowano

Masz inne kostki trzeba poprzekładać piny, wszytkie informacje są w tym wątku i na forum jest rozpiska pinów licznika.

no to widze ze roboty troche przy nim będzie :disgust: jak nie to na handel zaraz pójdzie :decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...