Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Efekt wymiany licznika na FIS


koziol

Rekomendowane odpowiedzi

Podepnę się pod temat. Otóż kilka miesięcy temu miałem taki problem ze zapalił mi się błąd oleju. Mimo jego dolania oraz sprawdzenia ciśnienia błąd nadal się wyświetlał. Mechanik zregenerować deskę rozdzielczą ale pozostał problem zasięgu na fisie (2000km w każdym położeniu poziomu paliwa). Próbowałem robić adaptację rezerwy w vcdsie na kanale 30 ale problem dalej pozostał. Podpowie ktoś jak sobie z tym poradzić? Z góry dziękuję

Edytowane przez cabaton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14.2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciekawe co mechanik robił, bo błąd o którym piszesz to zużyty czujnik poziomu oleju w misce olejowej. To co masz teraz z licznikiem to prawdopodobnie uszkodzony procesor, nienaprawialne, jedynie wymiana licznika na drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to licznik poszedł na regenerację do elektryka. Po jego usłudze miałem tak że FIS pokazywał mi spalanie na poziomie 0.0 i zasięg rósł. Mechanik adaptował licznik ale powiedział że muszę zatankować do pełna i przyjechać jeszcze raz na adaptację. Tylko dziwi mnie fakt ze po odłączeniu akumulatora zasięg wraca do normy ale po paru minutach znowu pokazuje stan przed odłączenia.

Dodam że czujnik wymieniłem na nowy i dalej pokazywało mi błąd 

Edytowane przez cabaton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego powodu był odesłany na regenerację? Co w związku z tym było regenerowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

Moja Audi jest wyprodukowana w kwietniu 2000 roku. Licznik mam z cyfrowym zagarkiem. Chciałbym mieć pełny FIS. Silnik to 1.9 TDI AHU. O jakich numerach muszę szukać licznika aby był OK?

Edytowane przez kgracjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D 

Pytanko - rozpisuję sobie co jak przepiąć podczas zmiany licznika 1 lift na 2 lift ( zegar cyfrowy )

 

i mam pytanko czy muszę przełożyć pin 14 zielona kostka  ( electronic throttle )  do pin 13 niebieska kostka ( e-gas ) czy zostawiam bez zmiany ?

 

Czy coś muszę wpinać w kostkę zielona Pin 2,17 ( transponder 1,2 ) , Pin 14 ( CHECK ) , Pin 1 ( door contack, all doors)

 

Immo w ECU będzie off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, VRGOOD napisał(a):

mam pytanko czy muszę przełożyć pin 14 zielona kostka  ( electronic throttle )  do pin 13 niebieska kostka ( e-gas ) czy zostawiam bez zmiany ?

Bez zmiany

 

4 godziny temu, VRGOOD napisał(a):

Czy coś muszę wpinać w kostkę zielona Pin 2,17 ( transponder 1,2 ) , Pin 14 ( CHECK )

Tu też bez zmian.

4 godziny temu, VRGOOD napisał(a):

Pin 1 ( door contack, all doors)

A nie masz tam aktualnie wpiętego przewodu brązowo białego?

 

 

IMG_20221101_223618.thumb.jpg.2625ecda3c1f7bf20cedd3efdb2d2f82.jpg

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie korzystałem z tej rozpiski ;) 

Pin 1 ( door contack, all doors) - dowiem się czy jest coś wpięte jak zacznę działać przy liczniku

 

Dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 22:33, Fazii napisał(a):

Bez zmiany

 

Tu też bez zmian.

A nie masz tam aktualnie wpiętego przewodu brązowo białego?

 

 

IMG_20221101_223618.thumb.jpg.2625ecda3c1f7bf20cedd3efdb2d2f82.jpg

 

A powiedz mi co to za piny do przełożenia ? Jakieś dodatkowe ? 

image.png.981ec58dab371e8772949f7b54685b0d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa kolumna to pinout z polifta, prawa to piny które przekładasz z minilifta. 

Screenshot_2022-11-03-17-10-07-516_cn_wps.moffice_eng.thumb.jpg.b49bc9ba3d696e33db76eb7fcbe08e71.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Jak przekładaliście piny z zielonej wtyczki do niebieskiej to przedłużaliście je ? Bo te z zielonej sa krótsze jak niebieskie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, 

mam kolejne pytanko - w kostce zielonej mam wpięty przewód pin 15 ( opisany jest jako side marke light ) a tam mam wpiąć przewód od czujnika z miski. Gdzie mam przepiąć aktualny przewód z zielonej kostki ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki,  odpaliłem licznik i mam błąd z czujnika poziomu oleju... open or short to plus .. czujnik nowy hella,  podłączone masa do budy , +12 po stacyjce i sygnał pin 15 Zielona kostka. Ktoś ma jakieś pomysły? Zepsuty nowy czujnik ? Jak to sprawdzic 

 

I drugi błąd 

01300 Control module for navigation with cd-rom ( j401)

Edytowane przez VRGOOD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być że czujnik strzelony , ale sprawdź czy na pewno masz przejście na kablach no i czy pinout czujnika masz prawidłowy

 

co do błędu drugiego - w kanale 62 adaptacji daj 0 ( noc chyba że masz jakieś radio fabryczne z komunikacja po CAN to wtedy odpowiednią wartość musisz wpisać wg podpowiedzi ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Banan napisał(a):

może być że czujnik strzelony , ale sprawdź czy na pewno masz przejście na kablach no i czy pinout czujnika masz prawidłowy

 

co do błędu drugiego - w kanale 62 adaptacji daj 0 ( noc chyba że masz jakieś radio fabryczne z komunikacja po CAN to wtedy odpowiednią wartość musisz wpisać wg podpowiedzi ) 

 

Właśnie przy okazji wrzucania licznika dołożyłem CAN do rns-e led ( 2010 ) - jakie powinienem dać kodowanie ? mam zmieniarke i wzmacniacz BOSE + ori antene GPS - radio gra normalnie,  dodatkowo mam problem z godziną - nie jest taka sama zegary/rns-e 

 

 

Edytowane przez VRGOOD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adaptacji 62 kanału wartosć 5 powinna byc jak masz navi , co do godziny to liczniki z b5 mialy z tym problem - w tym firmware do rnse było to niby naprawione 

RNSE.PCBBC.CO.UK

RNS-E Custom Firmware, VIM, Digital Speedo, SD Card Maps

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok działa już rns-e - nie woła o pin po zmianie adaptacji na 5. Co do czujnika od poziomu oleju, dzisiaj sprawdzałem i jest zasilanie we wtyczce 12v - 1 pin +12 , 2 pin masa , 3 pin sygnałowy, kupię drugi nowy hella .. zobaczę czy coś się zmieni i mam pytanko od razu czy jak go podłączę do wtyczki to błąd powinien zniknąć ? Czy musi być zanużony w oleju ?  Bo w razie czego jak to nie będzie wina czujnika to bym go zwrócił :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być w oleju. Na sucho też pokaże temperaturę. Wejdź w licznik, bloki pomiarowe i w bloku 050 będzie widoczne wskazanie temperatury.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...