ksiadz99 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Opublikowano 28 Sierpnia 2009 Mam zamiar niedlugo kupic nowe autko z duzym silniczkiem i naprawde bardzo nie chce go gazowac, ale z drugiej strony jak pomysle o kosztach w dluzszej trasie to az mnie sciska.. a w trasie jestem dosc czesto. Wiem ze najrozsadniej byloby pozostac przy dieselku, ale mam fioła na punkcie tego auta i musze je miec.. I teraz moje pytanie: czy jazda na zmiane - LPG w trasie a benzyna na krotszych odcinkach i w miescie - ma jakies negatywne skutki dla silnika i dla instalacji lub innych elementów..? oczywiscie jezeli sie zdecyduje na LPG to bedzie to jakas porządna sekwencja
@vant Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Moim zdaniem żadne znam ludzi którzy maj zagazowane auta i zrobione na tej instalacji po 300 tys.km. :>
moskal Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 I teraz moje pytanie: czy jazda na zmiane - LPG w trasie a benzyna na krotszych odcinkach i w miescie - ma jakies negatywne skutki dla silnika i dla instalacji lub innych elementów..? oczywiscie jezeli sie zdecyduje na LPG to bedzie to jakas porządna sekwencja Pamiętaj że odpowiednia instalacja dobrej jakości nie zaszkodzi w żaden sposób silnikowi , w Polsce utarło sie że gaz jest bebe , bo ludzi na słowo LPG mają przed oczami zagazowanego Poloneza Caro od którego śmierdzi na kilometr. Jeśli nie bedziesz oszczędzał na instalacji to nie bedziesz miał problemów , ja w 1.8 ADR miałem STAG-a 200 i przez 3 lata kompletnie żadnych problemów z LPG , tylko wymiana filtrów , czestsza wymiana świec i chodziła jak pszczólka. a zmiana z LPG na PB napewno nie zaszkodzi silnikowi
Buba Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Nie ma zadnej zaleznosci. Mozesz jezdzic na benzynie caly rok a na gazie w niedziele i swieta. Zreszta zalozysz i pojezdzisz to sie przekonasz co do gazu. tylko dobrego gazu
Bogumił Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jazda raz na benzynie raz na gazie nie szkodzi, ja osobiście uważam, że dobrze jest żeby na jakiś czas po zrobieniu kilku tys. km przełączyć z gazu na benzynę i wyjechać jeden zbiornik. Ale żeby przełączać na gaz tylko na dłuższe odcinki a po mieście śmigać na benzynie, to uważam, że gra nie jest warta świeczki - instalacja będzie długo musiała na siebie zapracować aby się zwrócić. Należy pamiętać, że dobra instalacja swoje kosztuje, ja za swojego STAG-300 dałem 2200zł, a to nie jest sprzęt z wyższej półki.
bakuś Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jazda raz na benzynie raz na gazie nie szkodzi, ja osobiście uważam, że dobrze jest żeby na jakiś czas po zrobieniu kilku tys. km przełączyć z gazu na benzynę i wyjechać jeden zbiornik. Ale żeby przełączać na gaz tylko na dłuższe odcinki a po mieście śmigać na benzynie, to uważam, że gra nie jest warta świeczki - instalacja będzie długo musiała na siebie zapracować aby się zwrócić. Należy pamiętać, że dobra instalacja swoje kosztuje, ja za swojego STAG-300 dałem 2200zł, a to nie jest sprzęt z wyższej półki. Policz najpierw może ile zaoszczędzisz już na kilku wyjazdach po powiedzmy 1200 km, bo to uważam za TRASĘ.
ksiadz99 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 2200zl ? jesli dobrze licze to zwrociloby sie to mi po jakies 15 kkm.. dobra niech bedzie po 20 kkm a ja rocznie robie 40 kkm wiec moge instalacja zalozyc i za 4000zl byle dobrze gazowala
Bogumił Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Jeżeli faktycznie robisz 40000km rocznie to zdecydowanie opłaca się założyć w twoim przypadku gaz. Przy dzisiejszej cenie gazu do benzyny ja oszczędzam około 17-18zł/100km.
juby_p Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 oczywiscie jezeli sie zdecyduje na LPG to bedzie to jakas porządna sekwencja Zamontuj Landi Renzo i nierób scen smigaj cały czas na gazie:) i zapomnij że za 2200PLN ktoś zaloży ci cos dobrego i dobrze do jak to napisałeś dużego silnika domyślam sie że miales na mysli minimalnie 6 garków?
ksiadz99 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2009 3.0 V6 dokladnie.. jakie sa koszty takiej instalacji o ktorej piszesz?
bakuś Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Wydaje mi się, że jeszcze tak z 1k musiałbyś dołożyć...
ksiadz99 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2009 ok robi sie nam ot dzieki wszystkim za info
MoorPH Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Nie zaszkodzi.. Jak założysz dobrą instalację to nawet nie będziesz zauważał różnicy..
bimmer Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 A ja uważam, że jak zaczniesz jeździć na gazie to na benzyne nie bedziesz miał odwagi przełączyć. Ręka będzie ci się trzesła. gazuj i nie zastanawiaj się.
bossawka Opublikowano 1 Września 2009 Opublikowano 1 Września 2009 Ja założyłem gaz rok temu. Mam instalację BRC w W-wie zapłaciłem 2000zł. Przed założeniem byłem przeciwnikiem choć sam nie wiem czemu (chyba faktycznie instalacja kojażyła mi się ze starym śmierdzącym poldkiem). Jestem zadowolony z jazdy no i oczywiście kosztów Ja głównie je jeżdżę na gazie ale odcinki powyżej 15km, krótsze na benzynie. Tylko pamiętaj żeby do jakiegoś sprawdzonego gazownika pojechać.
rafi_a4 Opublikowano 2 Września 2009 Opublikowano 2 Września 2009 co jakis czas jest wskazane zeby sie przejechac na pb
juby_p Opublikowano 3 Września 2009 Opublikowano 3 Września 2009 3.0 V6 dokladnie.. jakie sa koszty takiej instalacji o ktorej piszesz? dokladnie niewiem zadzwoń do najblizszego warsztatu http://www.landi.pl/lista-warsztatow/
SKIBA29 Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 I teraz moje pytanie: czy jazda na zmiane - LPG w trasie a benzyna na krotszych odcinkach i w miescie - ma jakies negatywne skutki dla silnika i dla instalacji lub innych elementów..? oczywiście jeżeli sie zdecyduje na LPG to będzie to jakaś porządna sekwencja Pamiętaj że odpowiednia instalacja dobrej jakości nie zaszkodzi w żaden sposób silnikowi , w Polsce utarło sie że gaz jest bebe , bo ludzi na słowo LPG mają przed oczami zagazowanego Poloneza Cargo od którego śmierdzi na kilometr. Jeśli nie będziesz oszczędzał na instalacji to nie będziesz miał problemów , ja w 1.8 ADR miałem STAG-a 200 i przez 3 lata kompletnie żadnych problemów z LPG , tylko wymiana filtrów , częstsza wymiana świec i chodziła jak pszczółka. a zmiana z LPG na PB na pewno nie zaszkodzi silnikowi Witam. Przez dwa lata przejechałem 56 tys. km na gazie.Wymiana świec i filtrów na czas i przeglądy zimowy i wiosenny trzeba robić systematycznie . Nigdy mnie nie zawiodło, byłem zadowolony z tej instalacji gazowej ( Stag - 300). Pozdrawiam Paweł.
kepasa Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 A ja uważam, że jak zaczniesz jeździć na gazie to na benzyne nie bedziesz miał odwagi przełączyć. Ręka będzie ci się trzesła. gazuj i nie zastanawiaj się. dobre... racja , nie obawiaj się gazu... ja miałem b6 1.8T i tez podobne dylematy dwa lata temu... instalka zwróciła się po pół roku, a chodziłao tak samo na gazie i na benzynie... żadnych złych objawów... tylko nie oszczędzaj na instalacji i zakładaj w renomowanym zakładzie... ja miałem akurat BRC. była super. to było moje pierwsze auto na gaz...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się