karbonek Opublikowano 14 Września 2009 Opublikowano 14 Września 2009 Objawy opuszczenia drzwi: - Pada deszcz, otwierasz drzwi a woda wychodzi poza uszczelki (uszczelki są ok). - Jedziesz 120km/h a czujesz jak byś jechał maluchem 80km/h (szum itp). - Łapiesz klamkę i lekko domykasz drzwi, widzisz że są opadnięte lekko w rogu (u mnie ok 5mm) Wyniki po naprawie: Jadę sobie 7 do Wawki i patrzę na zegar ile... myślałem, że jechałem 120 po hałasie a tu niespodziewanie 180 Przy 120km/h cisza :gwizdanie: A teraz mały opis naprawy. Potrzebny jest: - torx 8mm - dobry, jakimś badziewiem rozwalicie sobie śruby które w moim przypadku były nieźle dokręcone. - jakaś przedłużka - klucz 10 Podkładamy coś pod drzwi na samym końcu tak aby drzwi się lekko uniosły, ale były zablokowane. Odkręcamy górną śrubę, z nią jest problem bo jest kiepski dostęp, takim torxem w kluczu łamanym w kształcie litery L da radę, ale ja miałem rozwalony więc użyłem nasadki. Nasadkę przekręciłem kluczem 10. Dolne śruby odkręciłem nasadką na przedłużce, pewnie gdyby mój torx w kluczu był sprawny to bym nic więcej nie potrzebował... Po poluzowaniu śrub ustawiłem drzwi, następnie dokręciłem i sprawdzałem jaki jest efekt. Sprawdzania dokonywałem w taki sposób, że łapałem za klamkę i delikatnie zamykałem drzwi. Gdy w końcu tak je ustawiłem, że idealnie pasowały dokręciłem mocno śruby.
kori Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą
karbonek Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 Jeżeli na śrubach ustawisz odległości i nie masz dużego opadnięcia to podkładek nie musisz dawać... 1
_Solar_ Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą można również podnieśc ramę drzwi.Trzeba zdjąć boczek drzwi i tam są bodajże 2 śruby,podnieść odpowiednio do góry i już mamy po problemie z szumem w drzwiach też musze sie za to wziąść ale nie mam takiego torxa w sklepie z narzędziami najtańszy zestaw torx'ów możesz zakupic za ok 10 zł
rikardo Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 można również podnieśc ramę drzwi.Trzeba zdjąć boczek drzwi i tam są bodajże 2 śruby,podnieść odpowiednio do góry i już mamy po problemie z szumem w drzwiach Jeżeli jest luz na zawiasach to podnoszenie ramki to tylko półśrodek. Zawiasy bardzo łatwo jest wymienić zwłaszcza, że jeden górny jest dzielony i wymiana jego trwa do 5 minut. Z dolnym jest więcej roboty ponieważ najpierw trzeba go odkręcić od drzwi następnie przy podłodze zdjąć plastikową osłonę pod którą są kostki oraz jedna z dwóch śrub którymi jest przykręcony zawias do karoserii. Po odkręceniu śruby i odpięciu kostek drzwi można cofnąć do tyłu i odkręcamy druga śrubę przy błotniku. Do pomocy jest potrzebna druga osoba.
rafi1985 Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Panowie czy ktos mi wytlumaczy o co chodzi z ta ramka?? Gdzie ona sie znnajduje? na gorze czy na dole?? jakies foto moge prosic?? Super porada, tez sie za to biore
_Solar_ Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 ramke drzwi zaznaczyłem na czerwono.Musisz zdjąc boczek drzwiowy,tam sa chyba 2 śruby.Podnieś lekko i problem świszczenia powinien ustąpić
karbonek Opublikowano 17 Września 2009 Autor Opublikowano 17 Września 2009 Tylko teraz pytanie jakie mi się nasuwa. Jeżeli drzwi są opadnięte i podciągniemy ramkę to robimy większą powierzchnię która musi być zamknięta
_Solar_ Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 ja bym proponował najpierw ustawić drzwi na zawiasach,jeśli po tej operacji nie przestanie świszczeć to można ustawić to na ramce i wtedy powinno pomóc a jak nie to kupic zwykłą uszczelkę okienna i po prostu ją przykleić
rikardo Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Tylko teraz pytanie jakie mi się nasuwa. Jeżeli drzwi są opadnięte i podciągniemy ramkę to robimy większą powierzchnię która musi być zamknięta A opadnięte drzwi i tak będą ocierać o rygiel. W rodzinie jest drugie a4 w którym przypuszczalnie osoba która go sprowadziła i sprzedała dokonała regulacji opadniętych drzwi tylko ramką. Efekt jest taki, że uszczelka się powycierała, drzwi na zawiasach zaczęły się z czasem telepać i skończyło się na wymianie zawiasów. Wówczas wyszło, że ramka tylną częścią była podnoszona ponieważ przy sprawnych zawisach drzwi odbijało do tyłu i bez trzaśnięcia nie można było zamknąć. Ale jest to każdego indywidualna sprawa.
grzesu3 Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 witam A więc tak: ustawiłem drzwi. Podniosły się, jest lepiej, ale odstaje uszczelka. Teraz zdejmę boczek i pokombinuje z ramą. pozdr.
iwadrian Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Jęśli drzwi są opadnięte przy zamku to taka regulacja nic nie da, pod dolny zawias trzeba podłożyc blaszke ! Wtedy drzwi się uniosą Blaszki to się w maluchu podkłada Prawidłowo drzwi powinno się ustawiać przy zdemontowanym ryglu. Należy je tak ustawić na zawiasach aby po domknięciu i przytrzymaniu ręką do nadwozia wszystkie szczeliny pomiędzy sąsiadującymi elementami były równe,płaszczyzny elementów były w jednej linii, i żeby drzwi były na jednakowej wysokości. Gdy wszystko leży o.k dopiero wtedy montujemy rygiel. Jeżeli są luzy na zawiasach to trzeba je wymienić bo będą hałasować na dziurach a po czasie znowu opadną.Regulowanie ramki ma sens( po uprzednim ustawieniu drzwi na zawiasach i ryglu), w celu skorygowania przylegania do uszczelek.
_Solar_ Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 iwadrian możesz bliżej powiedzieć o jaki rygiel chodzi
iwadrian Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 O metalowy uchwyt zamocowany za pomocą dwóch śrub na słupku środkowym służący do zatrzaskiwania zamka.
pawelwor Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 U mnie również drzwi są opadnięte o ok. 5mm, obcierają o dolną uszczelkę uszkadzając ją, jednak po odkręceniu torxów dolnego zawiasu nie da się do regulować góra dół, tylko na boki Jakaś rada poza podkładaniem blaszek i wymianą na nowe?
Daimos Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Chyba tylko wymiana dolnego zawiasu pozostaje ;(
iwadrian Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 U mnie również drzwi są opadnięte o ok. 5mm, obcierają o dolną uszczelkę uszkadzając ją, jednak po odkręceniu torxów dolnego zawiasu nie da się do regulować góra dół, tylko na boki Jakaś rada poza podkładaniem blaszek i wymianą na nowe? Zauważ, że zawiasy są mocowane do ramy drzwi i do słupka(A).Zależy jak opadły,czy całe drzwi opadły względem nadwozia czy zwisają tylko przy słupku (środkowym.Jeżeli opadły przy słupku środkowym( to musisz poluzować dolny zawias ale nie na śrubach przy drzwiach a tych mocowanych do słupka przedniego(A) (jedna od zewnątrz druga od wewnątrz pod plastikiem od strony kabiny) unieść drzwi do góry i dokręcić śruby.
pawelwor Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 Myślałem o tej śrubie co piszesz, ale byłby problem, bo błotnik ją zasłania... Chyba naprawdę zostanie tylko wymiana zawiasów... Jeszcze pytanko, czy tą czarną ramę powinno się ustawiać przy zamkniętym oknie, czy otwartym? Otóż robiąc przy otwartym drzwi zamykały się lekko, jednak jak tylko zamknąłem szybę to był problem z zamknięciem Przez to kilka godzin straciłem na ustawianiu w miarę całych drzwi. A żeby nie obcierało mi o uszczelkę to boczek zamontowałem trochę wyżej, chociaż pewnie wkońcu sam opadnie po pewnym czasie...
iwadrian Opublikowano 21 Września 2009 Opublikowano 21 Września 2009 O ile nie masz luzów na zawiasach to nie ma sensu ich wymieniać. Szczerze mówiąc ustawienie drzwi to dość skomplikowana robota i trzeba mieć trochę doświadczenia aby to dobrze przeprowadzić a jeszcze trudniej jest to komuś wytłumaczyć. Ja ramkę ustawiam zawsze przy zamkniętej szybie a gdy ramki nie są ustawiane (w większości aut) to lepiej ją doginać ( w ostateczności)przy szybie opuszczonej. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się