GILI Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 U mnie silnik AYM skrzynia FSL Resztę podam później
Bart-S Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 K, czekam na dane BTW nazbierało się trochę nowych faktów ale cholera nie mam czasu wklepać ich do "encyklopedii". Może w przyszłym tygodniu...
spocke Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Na początek podaję dane do powiększenia bazy danych przez Bartka: - dokładna data produkcji: 2002 (na pokrywie od koła zapasowego widnieje data 08.10.2001) - skrzynia: multitronic, 01J, FSF; - wersja oprogramowania: 2011, numer sterownika skrzyni: 01J 927 156 CR - 2.0 benzyna 96KW, ALT - wersja oprogramowania silnika: Part No SW: 8E0 907 557 S HW: Component: 2.0L R4/5VS 0010 Coding: 0004581 - przebieg: 186 000Km - wcześniej skrzynia nie była naprawiana. Mam problem ze skrzynią biegów, mianowicie na zimno auto zachowuje się bez problemów, natomiast po nagrzaniu, podczas ruszania z miejsca auto na chwilę wpada w wibrację, jakby "grzechocze". Utrudnia to rozpędzenie auta, po tym jakby "zaksztuszeniu" dalsza jazda przebiega płynnie. Trochę historii o moim autku: Auto zakupiłem jakiś czas temu, niestety miało parę usterek. Naprawiłem ABS, wymieniłem pasek rozrządu, zmieniłem alternator (przepalony wirnik) oraz pompę wspomagania kierownicy. Sprawdziłem w serwisie i z tego co wiem w skrzyni wcześniej nie był wymieniany olej. Auto było lekko uderzone z prawej strony z przodu. Po wypadku przekrój rurki idącej od zewnętrznego filtra oleju do chłodnicy oleju był zmniejszony o połowę. Dwa dni temu wymieniłem olej w skrzyni i zewnętrzny filtr oleju wraz z pogiętą rurką. Miałem nadzieję że po zmianie oleju i pogiętej rurki nastąpi poprawa, ale niestety tak się nie stało. Po sprawdzeniu VAGiem skrzynia nie pokazuje żadnych błędów, choć niedawno przed zmianą oleju i filtra przejechałem się trochę poza miasto i niestety, po dłuższej jeździe wszystkie lampki od biegów zaczęły mrugać i nie działały żadne biegi. Po zgaszeniu i zapaleniu samochodu ponownie auto ruszyło i przejechałem brakujące 100m do parkingu przed domem. Podczas tej jazdy, po nagrzaniu, szarpanie przy ruszaniu również dawało się we znaki. Po sczytaniu błędów po tej awarii interfejs pokazał: 18181 - Hydraulic Pressure Sensor 1 (G193): Signal Too Large; P1773 - 35-10 - - - Intermittent Na moje nieszczęście mieszkam poza Polską - w Katarze i niestety serwisy, nie mówiąc już nawet o innych mechanikach są bardzo słabe i nie sądzę że znalazłbym kogoś kto pomógłby mi naprawić tą skrzynię tutaj. Dlatego skazany jestem tylko na siebie. Czy ktoś mógłby mi udzielić informacji co może być przyczyną opisanych wyżej objawów? Mam małe doświadczenie z naprawą manualnych skrzyni biegów i jestem elektronikiem więc myślę że z waszą pomocą i ewentualnie z literaturą na temat CVT będę w stanie naprawić tą skrzynię. Jest jeszcze jeden objaw który występował przed zmianą oleju, nagrzane auto na biegu D i wciśniętym hamulcu obciążało silnik od czasu do czasu i spadały nieznacznie obroty. Po zmianie oleju za bardzo nie testowałem auta, bo skoro wystąpiło ponownie to szarpanie, nie chce jeździć i dalej niszczyć skrzyni. Jest to mój pierwszy post na tym forum, nieco przydługi, ale mam nadzieję, że ktoś pomoże rodakowi za granicą. [br]Dopisany: 08 Marzec 2010, 07:04_________________________________________________Dzisiaj po raz pierwszy zrobiłem adaptację skrzyni. Podczas jazdy rozgrzewającej miałem podłączony interfejs. Po rozgrzaniu, na biegu do przodu pojawiła się informacja Adaptacja OK. Bieg wsteczny nie miał adaptacji. Bez rozłączania akumulatora zrobiłem adaptację biegu wstecznego. Wartość adaptacyjna sprzęgła wynosiła 0.310 i 0.260odpowiednio – przód, tył. Następnie po znalezieniu spokojnego miejsca odłączyłem akumulator na 15min. Po odpaleniu samochodu w okienkach adaptacji był napis Adaptacja OK. Wygląda na to że mimo odłączonego akumulatora adaptacja nie wyskoczyła. Mimo tego przeprowadziłem procedurę adaptacyjną. Zauważyłem że wartości adaptacyjne zmieniają się podczas jazdy, parametr do jazdy do przodu zmieniał się w granicach 0.300-0.315 (wartości odczytywane na postoju z włączonym D i naciśniętym pedałem hamulca). Po tych testach zatrzymałem się pod domem z włączonym D i wciśniętym hamulcem. Skrzynia co jakiś czas obciążała silnik i spadały nieznacznie obroty. Oczywiście jak zawsze skrzynia przy ruszaniu nie działała poprawnie, przyduszała silnik i silnik ze skrzynią wpadał w chwilowe wibracje, co bardzo utrudniało ruszenie ze skrzyżowania. Przeprowadziłem jeszcze jeden test, na manualnej zmianie biegów podczas ruszania na pierwszym biegu skrzynia wpadała w wibracje ok. 3000-4000 obrotów. Czy macie może jakieś sugestie co może być przyczyną takiego zachowania?
Bart-S Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Opublikowano 10 Marca 2010 Marcin - dzięki za dane. Spróbuję dowiedzieć się czegoś w Twojej sprawie...
jacek Opublikowano 13 Marca 2010 Opublikowano 13 Marca 2010 witam kolegow,jak sie powinno prawidlowo wymienic olej w multitroniku? czy filter tez do wymiany,niemiecka sewisowka pisze,wymiana oleju po 175.000 km moja skrzynka byla naprawiana blad F125,robi to facet w Zielonej gorze za 800 zl i daje 2 lata gwarancji, klopot jest przy ruszaniu w tyl,jak rusze szybko potrafi mocno zerwac,i dochodzi metaliczny dzwiek,Jesli ruszam lagodnie to jest spokoj,troche sie poci,widac slady wycieku. moze ktos cos podpowie.
Magdalenah Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Bart wracając do tematu- mam równieź wymienić filtr w moim multironicu, co to jest za filtr? Musi byc kosmicznie drogi skoro wymiana w ASO rośnie o 800 zł i zamyka sie razem z olejem w 2 tysiącach. Czy ktoś z was dysponuje jakąs instrukcją co do wymiany tego nieszczęsnego oleju ? Filtr żeby wymienić to podobno grubsza robota i nie dla zwykłego mechanika.
H4mm3R Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Magdalenah stronę wcześniej pisałem, że filtra się nie wymienia bez powodu... http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html;msg1443738#msg1443738 Sam filtr w ASO kosztuje ok. 100zł, ale żeby go wymienić to trzeba rozpołowić skrzynię....
Magdalenah Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 W takim razie korzystając z Waszych doświadczeń wymienię ten olej nie grzebiąc w skrzyni i filtr zostawię, aczkolwiek nie wiem czy to dobry pomysł bo auto ma spory przebieg a patrząc na to jak wyglądał i z czego się składał rozrząd śmiem twierdzić, że filtr który jest w skrzyni jest już leciwym staruszkiem. Pozdro
truckmaniac Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Magdalenah stronę wcześniej pisałem, że filtra się nie wymienia bez powodu... http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_b7_multitronic_encyklopedia-t94996.0.html;msg1443738#msg1443738 Sam filtr w ASO kosztuje ok. 100zł, ale żeby go wymienić to trzeba rozpołowić skrzynię.... Nie o ten filtr chodzi Chodzi o filtr zewnętrzny umiejscowiony na przewodzie olejowym. Poczytaj tutaj Magda, coś tam będziesz wiedzieć : http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t25514.0.html;highlight=multitronic http://www.a4-klub.pl/smf/uklad_napedowy/all_b6_plukanie_skrzyni_multitronik-t69523.0.html;new Gdzieś miałem zdjęcie tego filtra, ale za cholerę nie mogę znaleźć A ha. Ten filtr wymienia sie co drugą wymianę oleju, czyli co 120 tysi
david_n Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Bart orientujesz sie moze, jak te skrzynie sie zachowuja przy silnikach 2.5 / 2.7 TDI ? Z tego co wiem te skrzynie sa dosc podatne na moment obrotowy, a wiemy ze 2.7 TDI ma 380Nm.. czy te modele w 2.7 byly jakies mocniejsze/wytrzymalsze?
H4mm3R Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Dawid polecam Ci ten TEMAT była tu poruszona ta kwestia
david_n Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Dawid polecam Ci ten TEMAT była tu poruszona ta kwestia [br]Dopisany: 04 Kwiecień 2010, 20:24_________________________________________________Ide sobie kawet zrobic i biore sie za czytanie Dzieki Hammer za linka, dziwne ze wczesniej na ten watek nie wpadlem :doh1:
Pzwmichal Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Bart orientujesz sie moze, jak te skrzynie sie zachowuja przy silnikach 2.5 / 2.7 TDI ? Z tego co wiem te skrzynie sa dosc podatne na moment obrotowy, a wiemy ze 2.7 TDI ma 380Nm.. czy te modele w 2.7 byly jakies mocniejsze/wytrzymalsze? moje multi w 2.7 chodzi idealnie - nie chcę innej skrzyni
Rafiku Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Witam po świętach. Znalazłem jeszcze coś czego nie widziałem jeszcze na żadnym forum audi: http://www.docin.com/p-37892554.html Może ktoś wie jak to zassać, bo plik jest tylko do przeglądu.
Diego Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 http://www.docin.com/DocinViewer-37892554-144.swf Tak będzie wygodniej Stronka fajna tylko trzeba sie zalogowac aby sciagac pdf. Jak ktos zna uproszczony chinski
czaki22 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Opublikowano 18 Kwietnia 2010 skrzynie w 2,7 maja prawie odentyczna budowe , ale oprogramowanie , tak potrafi ograniczyc moment przy ruszaniu ze robia po 300tys. to sa inf bezpośrednio od P. Sopy, cod o filtra poco zmieniac zewn filtr?? skoro wew moze byc zapchany, ?? najpierw badanie skladu oleju zuzytego pozneij działanie,
Bart-S Opublikowano 5 Maja 2010 Autor Opublikowano 5 Maja 2010 Uzupełniłem wątek o kilka ciekawych elementów (adaptacja, wymiana oleju i filtrów, opis trybu awaryjnego i koszt modyfikacji sprzęgła). Obecnie pracuję nad wersjami oprogramowania dla poszczególnych wersji sterownika (co poprawiono, kiedy stosować). Dorzucę też opis najczęstrzych usterek - opis błedu i co należy w danym przypadku robić (np. F125). Aby ułatwić odnalezienie się w numerach sterowników dodam też podział na skrzynie w których dokonuje się modyfikacji sprzęgła i te w których producent tego nie przewidział. Oprócz tego pojawiła sie jeszcze jedna bardzo ważna kwestia - dotyczy ona wymiany wałka wejściowego skrzyni w przypadku modyfikacji sprzęgła 6->7. Na pewno zabieg ten stosuje się w przypadku benzyniaków o większej pojemności - jednak natrafiłem na materiały wg. których całkiem możliwe, że jest to konieczne także w niektórych modelach diesla. Generalnie olałbym temat ale... w przypadku gdy modyfikujemy sprzęgło skrzyni w której wraz z nowym kompletem tarcz powinien pojawić się inny model wałka wejściowego i nie zostanie on zamontowany - rozwalimy przekładnię Jak tylko sprawa się wyjaśni wrzucę info
H4mm3R Opublikowano 5 Maja 2010 Opublikowano 5 Maja 2010 Bartku super robota Ja jutro wrzucę wykresik z hamowni poza tym zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni, to podjadę do Sopy na jakąś grubszą inspekcję jak trochę pojeżdżę na nowym programie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się