Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie. Czytam cala ta encyklopedie i bardzo mi pomogla. Jedno tylko pytanie mam. Jak przerabiam multi na 7 lamel to koniecznie musze zmienic sterownik? Czy tylko przekodowac?

Nadpisuje się pamięć sterownika wrzucając program dla 7 lamel. Ale nie ma to nic wspólnego z przekodowaniem...

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Rozumiem. Gadalem dzis z tym gosciem co robil ta skrzynie, i pytalem sie o przerobke na 7 lamel. To on mi powiedzial ze w tym modelu z tym silnikiem nie jest to konieczne. :no: ze nie w tym lezy problem i ze on poprawi ta skrzynie. Co wy panowie o tym sadzicie? Nie chce sie tez madrowac przed nim bo on juz troche automatow zlozyl i to nie jest jego pierwsze multi :confused4: Ale z drugiej strony w norwegi nei ma duzo specow, mozna powiedziec ze wiekszosci to same matoly sa :tongue4: Ja jestem uczniem na VW na drugim roku, i oni wszyscy sa w szoku ze ja tyle umiem. Ale to nei wazne. Jutro jade do znajomego na audi sprawdzic sobie akcje serwisowe audi jak to bylo z ta przerobka, a w srode odwoze mu skrzynie i zadecyduje czy ma ja przerabiac czy nie.

A jeszcze jedno, to nadpisanie tego sterownika to musze zrobic online? Czy jest mozliwosc sciagnac oprogramowania z internetu i wgrac vag kanem np?

Opublikowano

Bart wiem ze nie masz teraz do tego głowy , ale tak teraz sobie przypomniałem jak mi robili tą skrzynie i zrobili 7 lameli i nadpisali sterownik, to wtedy mowiłes ze to dziwne bo i tak nie potrzebuje tego bo w benzynie 1,8 nie przekrocze bariery momentu obrotowego . czy cos od tamtego czasu wiesz wiecej na temat 7 lameli do benzyny?? niby je mam ;) ale h ... wie;))

Opublikowano

Rozumiem. Gadalem dzis z tym gosciem co robil ta skrzynie, i pytalem sie o przerobke na 7 lamel. To on mi powiedzial ze w tym modelu z tym silnikiem nie jest to konieczne. :no: ze nie w tym lezy problem i ze on poprawi ta skrzynie. Co wy panowie o tym sadzicie? Nie chce sie tez madrowac przed nim bo on juz troche automatow zlozyl i to nie jest jego pierwsze multi :confused4: Ale z drugiej strony w norwegi nei ma duzo specow, mozna powiedziec ze wiekszosci to same matoly sa :tongue4: Ja jestem uczniem na VW na drugim roku, i oni wszyscy sa w szoku ze ja tyle umiem. Ale to nei wazne. Jutro jade do znajomego na audi sprawdzic sobie akcje serwisowe audi jak to bylo z ta przerobka, a w srode odwoze mu skrzynie i zadecyduje czy ma ja przerabiac czy nie.

A jeszcze jedno, to nadpisanie tego sterownika to musze zrobic online? Czy jest mozliwosc sciagnac oprogramowania z internetu i wgrac vag kanem np?

Jeśli gość zna się na CVT - będzie wiedział jak wgrać soft. Co do opinii, że sprzęgła 7 nie montuje się do AVF 2004 - jestem odmiennego zdania. Raczej nie mam zamiaru czekać na usterkę, wolę się przed nią zabezpieczyć. Nie rozumiem też co kryje się za zdaniem "nie w tym leży problem i on poprawi tę skrzynię" :mysli: Jedyne o czym jeszcze można pomyśleć to aktualizacja softu (jeśli wcześniej nie została wykonana) oraz wymiana sterownika hydraulicznego na wersję z wydajniejszą pompą (trzeba sprawdzić po VIN bo mająć rocznik 2004 całkiem możliwe, że nową skrzynkę zaworów masz już z fabryki).

Bart wiem ze nie masz teraz do tego głowy , ale tak teraz sobie przypomniałem jak mi robili tą skrzynie i zrobili 7 lameli i nadpisali sterownik, to wtedy mowiłes ze to dziwne bo i tak nie potrzebuje tego bo w benzynie 1,8 nie przekrocze bariery momentu obrotowego . czy cos od tamtego czasu wiesz wiecej na temat 7 lameli do benzyny?? niby je mam ;) ale h ... wie;))

Tylko w najmocniejszych benzynach montowano sprzęgło 7 (silnik 3.0, ponieważ tam maks. moment dochodził do 300 Nm). Dla 1.8T nie ma przewidzianej takiej opcji - jak dla mnie to ktoś wcisnął Ci kit. Podeślij numer sterownika i wersję softu - zweryfikujemy rzeczywistość.

Opublikowano

Tylko w najmocniejszych benzynach montowano sprzęgło 7 (silnik 3.0, ponieważ tam maks. moment dochodził do 300 Nm). Dla 1.8T nie ma przewidzianej takiej opcji - jak dla mnie to ktoś wcisnął Ci kit. Podeślij numer sterownika i wersję softu - zweryfikujemy rzeczywistość.

ok jutro wkleje, ale ich zjade jak sie okaze inaczej, tak sie cieszyłem ze jest ok ze o tym wogule zapomniałem , jutro sie okaze....

Opublikowano

Bart- S. Jak Ci podam nr VIN i nr sterownika to mi sprawdzisz ta skrzynie? Co jeszcze musialbym Ci podeslac?

Z gory dzieki :)

Jeszcze jedno male pytanko :kwasny: jak przerabiaja na te 7 lameli to zmieniaja caly kosz sprzegla? czy tylko dokladaja jedna lamele??

Opublikowano

Wystarczy VIN - podeślij na pw.

Swap na 7 to wymiana całego sprzęgła (nowy komplet płytek).

Opublikowano

No, wreszcie postawilem autko na kola:) od czwartku czekalem na update. Ale w koncu zrobilem vasem z audi. Na razie autko smiga az milo jezdzic. Ale jak dlugo :mysli:

Obilo mi sie o uszy ze po update sterownika powinno byc 7 biegow po przelaczeniu na tiptronic, prawda to?

Opublikowano

Nie. Ilość biegów definiuje sterownik. W B6 masz 6 biegów, w B7 - 7. Nie ma to nic wspólnego ze sprzęgłem.

Opublikowano

No to elegancko, dobrze zrobilem tego updata :naughty: Dziekuje bardzo za pomoc :hi: Pozdrawiam :notworthy:

Opublikowano

Witam.

Posiadam audi a6 multitronic 2004. Przebieg oryginalny 150 tys, 10 tys temu zmieniany olej, wczesniej okolo 80 tys. Co moze oznaczac,jesli czasami gdy mocniej przyspiesze a potem odejme gaz to czuje jakby gluche pukniecie,cos w rodzaju wstrzasu? Poza tym brak problemow,szarpania ani na zimnym ani na cieplym,innych niedogodnosci takze brak.

Skrzynia ma 6 lameli,byla naprawiana przy 80tys, z tego co widze po numerach czesci wymienione byly lamele,mimo to biegow w trybie sekwencyjnym jest 6.

Opublikowano

Witam.

Posiadam audi a6 multitronic 2004. Przebieg oryginalny 150 tys, 10 tys temu zmieniany olej, wczesniej okolo 80 tys. Co moze oznaczac,jesli czasami gdy mocniej przyspiesze a potem odejme gaz to czuje jakby gluche pukniecie,cos w rodzaju wstrzasu? Poza tym brak problemow,szarpania ani na zimnym ani na cieplym,innych niedogodnosci takze brak.

Skrzynia ma 6 lameli,byla naprawiana przy 80tys, z tego co widze po numerach czesci wymienione byly lamele,mimo to biegow w trybie sekwencyjnym jest 6.

Zobacz czy masz dokręcony akumulator ;)

Liczba płytek sprzęgła nie ma żadnego związku z ilością biegów w trybie sekwencyjnym. Sterowniki montowane w skrzyniach B6 mają zaprogramowane 6 przełożeń, natomiast w wersji B7 jest ich 7.

Opublikowano

Witam.

Posiadam audi a6 multitronic 2004. Przebieg oryginalny 150 tys, 10 tys temu zmieniany olej, wczesniej okolo 80 tys. Co moze oznaczac,jesli czasami gdy mocniej przyspiesze a potem odejme gaz to czuje jakby gluche pukniecie,cos w rodzaju wstrzasu? Poza tym brak problemow,szarpania ani na zimnym ani na cieplym,innych niedogodnosci takze brak.

Skrzynia ma 6 lameli,byla naprawiana przy 80tys, z tego co widze po numerach czesci wymienione byly lamele,mimo to biegow w trybie sekwencyjnym jest 6.

Zobacz czy masz dokręcony akumulator ;)

Liczba płytek sprzęgła nie ma żadnego związku z ilością biegów w trybie sekwencyjnym. Sterowniki montowane w skrzyniach B6 mają zaprogramowane 6 przełożeń, natomiast w wersji B7 jest ich 7.

dokrecony :) a tak na serio to mam sie martwic? w jakis sposob to zaczac ogarniac?

Opublikowano

Sprawdź poduszki pod skrzynią i silnikiem...

Opublikowano

Bartku ostatnio mi skrzynia wpadła w tryb awaryjny. Taki błąd wyskoczył:

001872 - shift solenoid 1 (N88): Malfunktion

To coś poważnego?

Opublikowano

Tak. Błąd wraca czy to jednorazowy przypadek?

Opublikowano

Tak. Błąd wraca czy to jednorazowy przypadek?

Jak na razie tylko raz było, jak zgasiłem i ponownie odpaliłem auto, to znowu było OK.

Opublikowano

Potwierdź przebieg auta. Jeśli bierzesz ze sobą interfejs to sprawdź czy sterownik skrzyni zapisał jakieś błędy. Przejedź się, koniecznie przetestuj auto - jak zachowuje się zimne a jak rozgrzane (pamiętaj, że troszkę czasu potrzeba aby podgrzać ATF - płyn chłodniczy podgrzewa się o wiele szybciej). Szukaj szarpań i wibracji. Zwróc uwagę czy skrzynia pracuje w trybie awaryjnym (DIS).

Osobiście uważam, że zestaw BDG + HEK to jeden z lepszych (ten cfg wytrzymał bez żadnych modyfikacji 2 lata - do końca produkcji 2.5TDI w B7).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...