Bart-S Opublikowano 23 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Chciałbym prosić wszystkich użytkowników multi o pomoc i przeprowadzenie kilku testów... Pomoże mi to w dalszej diagnostyce tej skrzyni no i w encyklopedii pojawi się więcej informacji 1. Zacznę od testu wibracji dla przełożenia D. Potrzebny równy odcinek drogi - puszczamy hamulec ale nie dodajemy gazu. Auto osiągnie płynne pełzanie w okolicach 12km/h - interesuje mnie czy gdzieś po drodze (tak przy 8km/h) odczuwacie chwilowe delikatne wibracje, które można interpretować jak buksowanie kół. Ten efekt jest słabo odczuwalny ale kierowca, który zna swoje auto wyczuje to na pewno. Test warto wykonać po trasie gdy mamy większą pewność, że adaptacja została wykonana poprawnie oraz skrzynia osiągnęła prawidłową temperaturę. Jednak dla porównania możecie też zrobić test na zimno. 2. Kolejna sprawa dotyczy osób mających dostęp do VAGa. Proszę o sprawdzenie MVB (bloków wartości mierzonych) w module skrzyni - dokładnie są to MVB 10 (pole nr 1) oraz MVB 12 (pole nr 1 i 2). Odczytu należy dokonać gdy skrzynia osiągnie już temperaturę roboczą (70 stopni) - pomiar wykonujemy na postoju z lewarkiem w pozycji P, bieg jałowy. Jeśli istnieje taka możliwość - w obu przypadkach proszę o sprawdzenie numeru sterownika i wersji oprogramowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truckmaniac Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Co do pierwszego punku. U mnie "płynne pełzanie" osiąga właśnie ok. 8 km/h i do tego momentu nie wyczuwalne są żadne wibracje. Numer sterownika 8E2 910 155 F oprogramowanie 3400 Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Diego Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Chwilowo nie mam vaga u siebie, więc tylko p.1 Pełzanie osiąga równo przy 10 km\h. Na zimnej i na rozgrzanej skrzyni brak wibracji, sunie bardzo płynnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 U mnie nic nie drga, a pełza ~8-9km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 25 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Artur - troszkę niskie masz natężenie prądu dla sterowania ciśnieniem sprzęgła. Mimo wszystko jest w granicach więc OK. Tomek - u Ciebie bardzo ładne pomiary. Nie ma się do czego przyczepić Czekam na następne - nie zapomnijcie podawać nr sterownika i softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Bartku skoro tak mówisz, to tak musi być Mój nr. sterownika i softu masz na str. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiu- Opublikowano 26 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 Byłem na serwisie w Szczecinie i powiedzieli mi, że wymieniają około 7 litrów oleju. Powiedzieli, że w tym multitroniku jest tylko 1 filtr i go nie wymienia się. Podjechałem więc do http://www.prnd.pl/warsztaty/zachodniopomorskie i tutaj również powiedzieli, że wymieniają około 7 litrów oleju i jest tylko jeden filtr, którego się nie rusza. Koszt w obydwu przypadkach taki sam, czyli 700 zł (wliczając robociznę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2010 01J 301 517 D - filtr (magnetyczny, zabudowany w skrzyni) 8E0 317 823 L - filtr (na przewodach układu chłodzenia oleju) Przy prawidłowej eksploatacji, jeśli ze skrzynią nic się nie dzieje - rzeczywiście nie ma potrzeby wymiany filtrów. Co 50/60tyś wymieniamy tylko olej (co 60tyś robiłbym statycznie a co 120tyś dynamicznie). Jednak jeśli ze skrzynią coś się dzieje - i okaże się, że powodem jest usterka układu hydraulicznego co z reguły wiąże się z zawalonym filtrem zewnętrznym (od MY03 da się to sprawdzić VAGiem) to przecież takim autem nie będziesz jeździł powołując się na serwis, który twierdził, że filtru się nie wymienia. No chyba, że nie liczysz się z padniętą pompą oleju i konsekwencjami jakie ta usterka ze sobą niesie... Z drugiej strony filtr zewnętrzny nie jest filtrem chemicznym, zatrzymuje cząsteczki stałe więc ewentualnie istnieje możliwość, że da się go wyczyścić (przepłukać). W takim przypadku 1100zł w kieszeni Co do wymiany oleju - nie wiem za bardzo do czego przypiąć te ok. 7L. Do skrzyni wchodzi 7.7L - na pełną wymianę potrzebujesz 8L, na zwykłą max. 5L. Podczas tej drugiej wymiany ze skrzyni spłynie tylko 60% starego ATF - reszta zostaje w układzie chłodzenia i systemie hydraulicznym oddzielonym pozamykanymi zaworami. Mogłeś zapytać, którą metodę zastosują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magdalenah Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Co do wymiany oleju - nie wiem za bardzo do czego przypiąć te ok. 7L. Do skrzyni wchodzi 7.7L - na pełną wymianę potrzebujesz 8L, na zwykłą max. 5L. Podczas tej drugiej wymiany ze skrzyni spłynie tylko 60% starego ATF - reszta zostaje w układzie chłodzenia i systemie hydraulicznym oddzielonym pozamykanymi zaworami. Mogłeś zapytać, którą metodę zastosują Tak ja też znam te bajki o 7l. Bierze się to zapewne z tego jaka jest pojemność układu. Przy wymianie każą kupić 7 a wykorzystują 4,5-5 l. Interes się kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marecki.b Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Jednak jeśli ze skrzynią coś się dzieje - i okaże się, że powodem jest usterka układu hydraulicznego co z reguły wiąże się z zawalonym filtrem zewnętrznym (od MY03 da się to sprawdzić VAGiem) Bartku, czy mozesz powiedzieć w jaki sposób mozna sprawdzić zawalony filtr, domyslam się że chodzi o jakieś ciśnienie, tylko nie wiem w której grupie tego szukać pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Jednak jeśli ze skrzynią coś się dzieje - i okaże się, że powodem jest usterka układu hydraulicznego co z reguły wiąże się z zawalonym filtrem zewnętrznym (od MY03 da się to sprawdzić VAGiem) Bartku, czy mozesz powiedzieć w jaki sposób mozna sprawdzić zawalony filtr, domyslam się że chodzi o jakieś ciśnienie, tylko nie wiem w której grupie tego szukać pozdr Można do tego dojść sprawdzając poszególne wartości w blokach wartości mierzonych sterownika skrzyni - dokładnie grupa 10, indeks 1, oraz grupa 65 indeksy 1 i 2. DIY do diagnostyki skrzyni z opisem wszystkich MVB już powstaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stalko Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Jestem po wymianie oleju atf w audi Bydgoszcz wlazło tego 5,8 litra 2 setki oddał .Dolał więcej jak spuścili mówił ze brakowało trochę niewiem czemu skrzynka była sucha i to by sie zgadzało bo jak naprawiałem sterownik to spuściłem niecałe 5 litrów. Jestem jeszcze ciekaw jak oni wlewają ten olej na fakturze był jeden korek a trzeba odkręcić dwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiu- Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 01J 301 517 D - filtr (magnetyczny, zabudowany w skrzyni) 8E0 317 823 L - filtr (na przewodach układu chłodzenia oleju) Co do wymiany oleju - nie wiem za bardzo do czego przypiąć te ok. 7L. Do skrzyni wchodzi 7.7L - na pełną wymianę potrzebujesz 8L, na zwykłą max. 5L. Podczas tej drugiej wymiany ze skrzyni spłynie tylko 60% starego ATF - reszta zostaje w układzie chłodzenia i systemie hydraulicznym oddzielonym pozamykanymi zaworami. Mogłeś zapytać, którą metodę zastosują Dzisiaj ponownie zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że wymieniają płyn statycznie, bo dynamicznie to podobno tylko kilka serwisów w PL posiada. Powiedzieli, że po odkręceniu korka spływa prawie cały płyn w mulitritroniku, w układzie zostaje około 0,5 litra. Potrzebują oni 7 litrów do wymiany. Powiedzieli, że nie wszystkie multitroniki mają zamontowane dwa filtry. Sprawdzili po VIN'ie i okazało się, że ja posiadam ten "filtr siatkowy" (tak do nazwali-91 zł). Całkowity koszt wymiany oleju+filtra+robocizna = 800 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 27 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Dzisiaj ponownie zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że wymieniają płyn statycznie, bo dynamicznie to podobno tylko kilka serwisów w PL posiada. Powiedzieli, że po odkręceniu korka spływa prawie cały płyn w mulitritroniku, w układzie zostaje około 0,5 litra. Potrzebują oni 7 litrów do wymiany. Powiedzieli, że nie wszystkie multitroniki mają zamontowane dwa filtry. Sprawdzili po VIN'ie i okazało się, że ja posiadam ten "filtr siatkowy" (tak do nazwali-91 zł). Całkowity koszt wymiany oleju+filtra+robocizna = 800 zł W takim razie mam prośbę - jeśli możesz spróbuj poszukać kanału lub podnośnika, zdejmij dolną osłonę silnika i skrzyni i zrób fotkę - to chyba jedyny sposób aby się przekonać Z tego co mi wiadomo skrzynie CVT montowane w 2.0TDI BRE mają zewnętrzny filtr ATF - wszystkie multitroniki w B6 i B7 posiadają ten filtr. Potwierdza to także ETKA - jedyna różnica polega na jego umiejscowieniu - zwykle znajduje się po prawej stronie przekładni, przy 2.5TDI i 2.7TDI po lewej stronie a benzyniaki 2.0, 2.4, 3.0 i 3.2 mają go przy chłodnicy na froncie auta. Generalnie dla B6 wygląda to następująco: - filtr dla 2.0: 8E0 317 826 Q (1075zł) - filtr dla 2.4 i 3.0: 8E0 317 826 P (1050zł) - filtr dla 1.8 i 1.9TDI: 8E0 317 827 L (1120zł) - filtr dla 2.5TDI: 8E0 317 823 A (1050zł) I analogicznie dla B7: - filtr dla 1.8: 8E0 317 823 L (1120zł) - filtr dla 2.0 (ALT): 8E0 317 826 Q (1075zł) - filtr dla 2.0 (pozostałe jednostki): 8E0 317 823 L (1120zł) - filtr dla 3.2: 8E0 317 826 AK (1050zł) - filtr dla 2.0TDI: 8E0 317 823 Q (1165zł) - filtr dla 2.5TDI: 8E0 317 823 A (1050zł) - filtr dla 2.7TDI: 8E0 317 817 AD (1050zł) Z olejem to jakieś przegięcie - widziałem na własne oczy ile schodzi i wchodzi ATF do skrzyni w trybie statycznym i na pewno nie jest to 7L. Teoria "0,5L i prawie cały olej" przeczy instrukcji przygotowanej przez Audi jak i opiniom, które podają inni koledzy w tym wątku. Zacznij może od sprawdzenia czy masz filtr i wtedy będzie wiadomo kto ma rację a kto żeni kity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 Opublikowano 29 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2010 wszytskie 2.0 HHF po prawej stronie tez maja, co wiecej jako ciekawostka skrzynia hhf pasuje do 2.0 tdi jaki 2.0 tfsi , dodam tez iz skrzynie na usa byly o całkiem innych oznaczeniach niz skrzynie na europe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kille Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Witam .Posiadam B7,multitronic ,1.8T. Nie mam pojecia co oznaczaja te wszystkie liczby i cyfry ale moze sie przyda.Pozdrawiam Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: AKP\01J-927-156.lbl Oznaczenie elementu SW: 8E0 910 159 B HW: 01J 927 156 HT Komponent: V30 01J 1.8l5VT RdW 0010 Weryfikacja: 00000008 Numer seryjny: 00000000951477 Kodowanie: 0000001 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 Nie znaleziono błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magdalenah Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Witam ponownie olej wymieniony, wyglądał wręcz tragicznie więc czas był najwyższy. Nie wybrałam się do stolicy. Wybrałam polecony warsztat w Łodzi, u p. Jarosława Szczęsnego J.S.Auto, na ul.Bulwarowej, były salon Opla. Jeśli ktoś chciałby korzystać to polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 10 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 No i pięknie. Jakie odczucia po wymianie? Coś się zmieniło? Wymienili Ci cały olej czy tylko statycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
david_n Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dzis po trasie ok 900km przy dosc mocnej jezdzie odczulem jak skrzynia ma dosc mocno opozniona reakcje.. Podejrzewam ze moglem ja troszke przegrzac, doszla jeszcze temeratura ok 38stopni na zewnatrz, mam nadzieje ze nic jej powaznego nie bedzie, jutro umawiam sie na wymiane oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4mm3R Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Dawid wybierasz się do Sopy? jak będziesz wiedział, kiedy masz termin to napisz to postaram się przyjechać, chyba że.... wpadniesz w tą niedziele do Krk, bo najprawdopodobniej będę tam w godz. popołudniowych. Muszę jeszcze napisać do MrMol bo on również jest ciekaw jak auto chodzi po programie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się