Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam...nie przeglądałem całych 35 stron bo temat niby dotyczy B6 i B7, skrytykujcie mnie jeśli to gdzieś jest o co pytam :decayed:.

Mam Audi A4 B8 2009 rok 2.0 TDI w automacie (skrzynia bezstopniowa) w wyniku demontażu chłodnicy nastąpił ubytek oleju, chciałbym sprawdzić jego stan lecz nie ma jak w starszych modelach 2 korków w skrzyni, jest tylko jeden ten na klucz 12-kątny...podpowie ktoś jak sprawdzić jego stan?? co do temp oleju myślę ze mogę sprawdzić go za pomocą VCP (odpowiednik VCDS)

Zasada jest taka sama - tyle tylko że w nowych skrzyniach poziom generuje rurka wkręcana w otwór upustowy.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bartku czy moglbys wytlumaczyc jaki zwiazek ma poziom oleju w skrzyni z chlodnica ( mowa jest o chlodnicy oleju w skrzyni czy chlodnicy silnika? ) i jakie czynnosci przy chlodnicy ( o ile mowa jest o chlodnicy silnika) powoduja,ze poziom oleju w skrzyni moze sie zmienic i trzeba go skontrolowac?

Opublikowano
Witam...nie przeglądałem całych 35 stron bo temat niby dotyczy B6 i B7, skrytykujcie mnie jeśli to gdzieś jest o co pytam :decayed:.

Mam Audi A4 B8 2009 rok 2.0 TDI w automacie (skrzynia bezstopniowa) w wyniku demontażu chłodnicy nastąpił ubytek oleju, chciałbym sprawdzić jego stan lecz nie ma jak w starszych modelach 2 korków w skrzyni, jest tylko jeden ten na klucz 12-kątny...podpowie ktoś jak sprawdzić jego stan?? co do temp oleju myślę ze mogę sprawdzić go za pomocą VCP (odpowiednik VCDS)

Zasada jest taka sama - tyle tylko że w nowych skrzyniach poziom generuje rurka wkręcana w otwór upustowy.

Nie jasno to napisałeś skoro autor problemu zapytał też na innym forum :decayed:

Po prostu wystarczy odkręcić ten korek i sprawdzić stan oleju jak w starych skrzyniach, czy trzeba mieć do tego jeszcze jakąś specjalną rurkę wkręcaną w ten korek?

Opublikowano
Witam...nie przeglądałem całych 35 stron bo temat niby dotyczy B6 i B7, skrytykujcie mnie jeśli to gdzieś jest o co pytam :decayed:.

Mam Audi A4 B8 2009 rok 2.0 TDI w automacie (skrzynia bezstopniowa) w wyniku demontażu chłodnicy nastąpił ubytek oleju, chciałbym sprawdzić jego stan lecz nie ma jak w starszych modelach 2 korków w skrzyni, jest tylko jeden ten na klucz 12-kątny...podpowie ktoś jak sprawdzić jego stan?? co do temp oleju myślę ze mogę sprawdzić go za pomocą VCP (odpowiednik VCDS)

Zasada jest taka sama - tyle tylko że w nowych skrzyniach poziom generuje rurka wkręcana w otwór upustowy.

Nie jasno to napisałeś skoro autor problemu zapytał też na innym forum :decayed:

Po prostu wystarczy odkręcić ten korek i sprawdzić stan oleju jak w starych skrzyniach, czy trzeba mieć do tego jeszcze jakąś specjalną rurkę wkręcaną w ten korek?

Nie że nie jasno, tylko trzeba czytać ze zrozumieniem. Rurka jest wkręcona, jak się ją wykręci to cały olej spłynie..

ifwm.png

Opublikowano

No dobra, ale jak ten stan oleju sprawdzić :doh:

Opublikowano
Bartku czy moglbys wytlumaczyc jaki zwiazek ma poziom oleju w skrzyni z chlodnica ( mowa jest o chlodnicy oleju w skrzyni czy chlodnicy silnika? ) i jakie czynnosci przy chlodnicy ( o ile mowa jest o chlodnicy silnika) powoduja,ze poziom oleju w skrzyni moze sie zmienic i trzeba go skontrolowac?

Zasada zachowania cieczy przy wzroście temperatury - zwiększa się objętość. Dlatego monitorując prawidłowy poziom oleju w skrzyni, korek kontrolny odkręca się w odpowiednim zakresie temperatur. Chłodnica oleju nie ma nic do poziomu oleju - a przynajmniej nie w kontekście kontroli poziomu.

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:35 ----------

Witam...nie przeglądałem całych 35 stron bo temat niby dotyczy B6 i B7, skrytykujcie mnie jeśli to gdzieś jest o co pytam :decayed:.

Mam Audi A4 B8 2009 rok 2.0 TDI w automacie (skrzynia bezstopniowa) w wyniku demontażu chłodnicy nastąpił ubytek oleju, chciałbym sprawdzić jego stan lecz nie ma jak w starszych modelach 2 korków w skrzyni, jest tylko jeden ten na klucz 12-kątny...podpowie ktoś jak sprawdzić jego stan?? co do temp oleju myślę ze mogę sprawdzić go za pomocą VCP (odpowiednik VCDS)

Zasada jest taka sama - tyle tylko że w nowych skrzyniach poziom generuje rurka wkręcana w otwór upustowy.

Nie jasno to napisałeś skoro autor problemu zapytał też na innym forum :decayed:

Gdybym miał tyle wolnego czasu co Ty - to może i byłby czas na elaborat. Staram się odpowiadać rzeczowo i zawsze gdy tylko mam wolną chwilę. Poza tym - Tomek już Ci napisał. Czytaj ze zrozumieniem (tak jak i pytanie Daniela, które nie miało nic wspólnego z tym co napisałeś).

---------- Post dopisany at 14:39 ---------- Poprzedni post napisany at 14:37 ----------

No dobra, ale jak ten stan oleju sprawdzić :doh:

:facepalm: Frost - ogarnij się chłopie. Wykręcasz korek - zlatuje nadmiar oleju. Rurka jest wkręcona w ten sam otwór (nie ma już dwóch otworów: kontrolnego i upustowego). Zatem poziom sprawdzasz po odkręceniu korka we właściwym zakresie temperatur ATF. A jeśli wykręcisz rurkę - zlejesz cały olej.

Opublikowano

Witam, Nie wiem czy temat był tu poruszany, ale mam następujący problem ze skrzynią multitronic w audi a4 b7 2006, 2.0tdi; Otóż gdy skrzynia się rozgrzeje, to podczas przyspieszania słychac "szuranie" w skrzyni tak jakby następował jakiś poślizg. Auto normalnie przyspiesza. Najgłośniej słyszalne jest to gdy przyspieszam i odpuszczam gaz.

Druga sprawa, ponieważ jest to mój pierwszy automat więc nie wiem czy to zachowanie jest normalne. Gdy wyhamowuje auto do ok 20km/h i chce ponownie nacisnąc gaz żeby przyspieszyc to niezwykle ciężko jest to zrobic, żeby auto mocno nie szarpnęło.

Opublikowano
Witam, Nie wiem czy temat był tu poruszany, ale mam następujący problem ze skrzynią multitronic w audi a4 b7 2006, 2.0tdi; Otóż gdy skrzynia się rozgrzeje, to podczas przyspieszania słychac "szuranie" w skrzyni tak jakby następował jakiś poślizg. Auto normalnie przyspiesza. Najgłośniej słyszalne jest to gdy przyspieszam i odpuszczam gaz.

Druga sprawa, ponieważ jest to mój pierwszy automat więc nie wiem czy to zachowanie jest normalne. Gdy wyhamowuje auto do ok 20km/h i chce ponownie nacisnąc gaz żeby przyspieszyc to niezwykle ciężko jest to zrobic, żeby auto mocno nie szarpnęło.

Ani jeden ani drugi objaw nie są normalne. Więcej mógłbym powiedzieć gdybym przejechał się autem i zerknął do bloków pomiarowych.

Opublikowano

Ten objaw który opisałem występuje już długi czas, ale mam wrażenie że to "szuranie" częściej się pojawia. Czy to możliwe że łańcuch ślizga się na bieżni?

A to szarpnięcie przy przyspieszaniu po hamowaniu jest denerwujące. Występuje w momencie kiedy czuje że skrzynia hamuje silnik przy zwalnianiu i gdy nacisnę nawet lekko gaz to jest szarpnięcie. Przy prędkościach powyżej 40, 50 km/h po dodaniu gazu objaw nie występuje i można swobodnie dodac gazu.

Będę musiał podjechac w chwili wolnego czasu na ekspertyzę.

Opublikowano
Ten objaw który opisałem występuje już długi czas, ale mam wrażenie że to "szuranie" częściej się pojawia. Czy to możliwe że łańcuch ślizga się na bieżni?

A to szarpnięcie przy przyspieszaniu po hamowaniu jest denerwujące. Występuje w momencie kiedy czuje że skrzynia hamuje silnik przy zwalnianiu i gdy nacisnę nawet lekko gaz to jest szarpnięcie. Przy prędkościach powyżej 40, 50 km/h po dodaniu gazu objaw nie występuje i można swobodnie dodac gazu.

Będę musiał podjechac w chwili wolnego czasu na ekspertyzę.

Nie to nie łańcuch. Zapraszam!

Opublikowano

Teraz rozumiem co napisałeś :decayed:

Opublikowano
Bartku czy moglbys wytlumaczyc jaki zwiazek ma poziom oleju w skrzyni z chlodnica ( mowa jest o chlodnicy oleju w skrzyni czy chlodnicy silnika? ) i jakie czynnosci przy chlodnicy ( o ile mowa jest o chlodnicy silnika) powoduja,ze poziom oleju w skrzyni moze sie zmienic i trzeba go skontrolowac?

Zasada zachowania cieczy przy wzroście temperatury - zwiększa się objętość. Dlatego monitorując prawidłowy poziom oleju w skrzyni, korek kontrolny odkręca się w odpowiednim zakresie temperatur. Chłodnica oleju nie ma nic do poziomu oleju - a przynajmniej nie w kontekście kontroli poziomu.

Sorry za OT ale czy w multitronikach to nie jest tak jak w automatach innych że w chłodnicy silnika jest od razu chłodnica oleju skrzyni - są dwa oddzielne wejścia na olej ze skrzyni , oczywiście nie miesza się on z płynem chłodniczym ( choć były takie historie w pierwszych rocznikach Vectry C , wadliwe chłodnice :decayed: )

Czyli jeśli ja dobrze zrozumiałem pytanie wcześniejsze to przy wymianach chłodnicy zawsze nam trochę ucieknie oleju ze skrzyni i powinno się sprawdzić jego poziom po prostu

Opublikowano
Bartku czy moglbys wytlumaczyc jaki zwiazek ma poziom oleju w skrzyni z chlodnica ( mowa jest o chlodnicy oleju w skrzyni czy chlodnicy silnika? ) i jakie czynnosci przy chlodnicy ( o ile mowa jest o chlodnicy silnika) powoduja,ze poziom oleju w skrzyni moze sie zmienic i trzeba go skontrolowac?

Zasada zachowania cieczy przy wzroście temperatury - zwiększa się objętość. Dlatego monitorując prawidłowy poziom oleju w skrzyni, korek kontrolny odkręca się w odpowiednim zakresie temperatur. Chłodnica oleju nie ma nic do poziomu oleju - a przynajmniej nie w kontekście kontroli poziomu.

Sorry za OT ale czy w multitronikach to nie jest tak jak w automatach innych że w chłodnicy silnika jest od razu chłodnica oleju skrzyni - są dwa oddzielne wejścia na olej ze skrzyni , oczywiście nie miesza się on z płynem chłodniczym ( choć były takie historie w pierwszych rocznikach Vectry C , wadliwe chłodnice :decayed: )

Czyli jeśli ja dobrze zrozumiałem pytanie wcześniejsze to przy wymianach chłodnicy zawsze nam trochę ucieknie oleju ze skrzyni i powinno się sprawdzić jego poziom po prostu

Jest tak jak napisałeś Michał ale, skoro z jakiegoś powodu wymienia się chłodnicę lub zdejmuje przewody chłodnicy oleju - co wiąże się z wyciekiem ATF to chyba oczywiste, że olej w takim przypadku trzeba uzupełnić? Nie popadajmy w skrajności i nie piszmy tutaj o "oczywistych oczywistościach".

Opublikowano

Witam Bart -S

Nalezy pamietac ( m.in za pomoc bezinteresowną ) . Zatem A-6 2.5 tdi z multitronikiem , po jej remoncie w marcu zrobiła juz 22 000 km i chodzi super. Zgodnie z zaleceniami po 5000 km po remoncie wymieniono statycznie olej . Weszło jak w mądrych książkach pisze równe 4 litry - na 5, 7 litra przy zalewaniu skrzyni po remoncie. Koszt 228 zł ( olej ) . Warto. Jeszcze raz Ci dziękuję !! i ... NIE BAĆ się multitronika . Należy o niego dbać !!! . Nie tylko o niego o autko też . Zresztą jak o każde - a nie narzekać ( czytaj OSZCZĘDZAĆ...głupio lub imponować. Wole mieć wymienione tarcze i klocki i stalowe felgi niż aluminiowe bez nowego układu hamulcowego. Na całe szczęście mam to i to , nawet przy kompletach opon zimowych . Polecam nie jeść to dopiero oszczędność - a jaka skuteczna ) . Jak się dba tak się ma. A każde auto się " odwdzięczy ". Nie ma złych aut są tylko żli posiadacze.

PS. Żeby było ciekawiej olej zalewano przez .... odpowietrznik skrzyni. Trochę to trwało .

Pozdrawiam wszystkich Forumowiczów .

MJR

Opublikowano

Rozumiem że nie zalałeś oryginalnego oleju tylko np. Febi.

Opublikowano
Rozumiem że nie zalałeś oryginalnego oleju tylko np. Febi.

PT Tomasz

Kupiłem tego roku w styczniu w czasie pobytu u rodziny w Niemczech wszystkie oleje z zapasem - w związku z remontem skrzyni . Więc do skrzyni ( 10 L ), mechanizmu różnicowego ( 3 L) , przy okazji do silnika (10 L + filtr ) wszystko wg ksiązki serwisowej ( czyli z serii VW ). Im więcej tym większy rabat !( takie dla znajomych - Sonder angebote ) Z rozliczenia wynika ,że za olej do skrzyni 1 litr kosztował mnie w przeliczeniu 56 zł. W polskim serwisie najtaniej chcieli 92 zł ( były też po 122 zł za 1 L ) . Nie ma jak kochany kraj !

serdecznie pozdrawiam MJR

Opublikowano

Nic tylko pogratulować takiego zakupu :hi:

Opublikowano
Nic tylko pogratulować takiego zakupu :hi:

PT Tomasz

Dziękuję , ale nie ma CZEGO. Ponieważ stary jestem ( 66 latek ) wiec daaaaawno nauczyłem się liczyć szczególnie na zasadzie : " Umiesz liczyć , no to licz na siebie ".

Życzę Waści szerokiej drogi , mało wizyt w warsztatach oraz kultury na polskich drogach. ( ewidentnie BOJĘ się tutaj jeżdzić . Bywa )

Serdecznie Waści pozdrawiam MJR wraz samochodzikiem , rodziną i dwoma kotami

Opublikowano

Witam,

gdzie aktualnie najlepiej wymienić olej w multi w Warszawie i okolicach? I pytanie - czy wymianą oleju w skrzyni mogę ją uszkodzić tzn. - pytanie głupio brzmi, ale nie mam pojęcia kiedy olej był wymieniany a zaczynam zauważać dziwne objawy (mam nadzieję że to nie skrzynia). Auto podczas przyspieszania delikatnie szarpie - tak jak by na ułamek sekundy odcinało gaz. Wymienię najpierw świece - może przyczyna leży z tej strony, a nie od skrzyni - ale olej tak czy inaczej muszę wymienić.

Opublikowano
Witam,

gdzie aktualnie najlepiej wymienić olej w multi w Warszawie i okolicach? I pytanie - czy wymianą oleju w skrzyni mogę ją uszkodzić tzn. - pytanie głupio brzmi, ale nie mam pojęcia kiedy olej był wymieniany a zaczynam zauważać dziwne objawy (mam nadzieję że to nie skrzynia). Auto podczas przyspieszania delikatnie szarpie - tak jak by na ułamek sekundy odcinało gaz. Wymienię najpierw świece - może przyczyna leży z tej strony, a nie od skrzyni - ale olej tak czy inaczej muszę wymienić.

Nie świece wymień tylko cewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...