Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć Bartek, Cześć koledzy,

Jestem posiadaczem Audi A5 C5 z 2003r, silnik 1.9 tdi PD 130 HP, skrzynia multitronic ale nie wiem jakie oznaczenie ponieważ nie mam książki serwisowej do tego samochodu. We wlepce na koło jest napisane FWL ale nie wiem czy to właściwe oznaczenie.
Poczytałem kilkanaście stron w tym wątku więc najpierw napiszę kilka informacji o moim aucie zanim zapytam o problem.

Auto Scan:
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HM
Component: 1,9l R4 EDC G000AG 1601
Coding: 00001
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B53N073379 AUZ5Z0BD128191
No fault code found.

Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B1 910 156 C
Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3410
Coding: 00001
Shop #: WSC 04940
No fault code found.


Jeśli chodzi o bloki pomiarowe wyglądają następująco (przepraszam nie wiem jak wkleić zdjęcia)

http://www.directupload.net/file/d/4484/8tdqlla4_gif.htm

http://www.directupload.net/file/d/4484/onxz64vo_gif.htm

Ostatnie udokumentowana wymiana oleju w tej skrzyni była wykonana przy przebiegu 118 000. Przynajmniej tak mi powiedzieli w w Łodzi u Krotoskiego. W związku z tym że w tym roku miałem zaplanowany wyjazd do Chorwacji postanowiłem przygotować samochód do podróży.

Po wielkich bólach poszukiwania w Łodzi i okolicy kogoś kto wymieniłby mi olej w skrzyni zrobiłem to sam :banan: . Jako że, prowadzimy z kolegą warsztat po godzinach znalazłem w sieci procedurę wymiany oleju, wymieniłem i skrzynia do dnia dzisiejszego pracuje bez zarzutu, nie szarpie, pracuje płynnie ale.....

W zeszłym tygodniu wracając z Pomorza poniosła mnie ułańska fantazja :D i przez 15 km na autostradzie pozwoliłem sobie na 200 km/h.

i na drugi dzień pojawił się dziwny dźwięk szumu, churgotania, podobny do zużytej rolki napinacza (nie wiem jak to opisać) ale brzmi mniej więcej tak

https://drive.google.com/open?id=0B1NcsAITEpvnV282SFNnZEN2WEk

:eusathink:

Jak auto miałem na podnośniku dźwięk wyraźnie dochodzi od strony układu sterującego skrzynią biegów.

Prosiłbym o opinie i uwagi.

I jeszcze pytanie do Bartka czy miałbyś trochę czasu po 24 września to wybrałbym się do Ciebie na diagnozę skrzyni i przy okazji poznamy się osobiście.

Edytowane przez Adam737
  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Troszkę później... 30 września / 1-2 października...

Opublikowano

Troszkę później... 30 września / 1-2 października...

Ok. To pozwolę sobie do Ciebie zadzwonić w przyszłym tygodniu to dokładniej domówimy termin.

A tak wstępnie co do mojego wpisu masz jakieś podejrzenia?

Opublikowano

Panowie, mam możliwość zakupu fajnej B6 w konfiguracji BFB + GEB. Oczywiście powstrzymuje mnie tylko multitronic 6. Przebieg 205tys. ostatni wpis sprzed miesiąca w ASO. Jeszcze nie znam szczegółów wpisów, ale to kwestia czy dążyć temat, czy nie. Pytanie do znawcow: Ile te skrzynie z tym motorem są wstanie przejechać bez problemów. Jakie znacie najwyzsze przebiegi bez remontów w multi 6 w benzynie?

Opublikowano

Panowie, mam możliwość zakupu fajnej B6 w konfiguracji BFB + GEB. Oczywiście powstrzymuje mnie tylko multitronic 6. Przebieg 205tys. ostatni wpis sprzed miesiąca w ASO. Jeszcze nie znam szczegółów wpisów, ale to kwestia czy dążyć temat, czy nie. Pytanie do znawcow: Ile te skrzynie z tym motorem są wstanie przejechać bez problemów. Jakie znacie najwyzsze przebiegi bez remontów w multi 6 w benzynie?

Widziałem i 400 000km bez remontu... Wszystko zależy od tego jak jest eksploatowana...

Opublikowano

Jakie logi i jakich wartości miałbym oczekiwac by określić stan skrzyni?

Opublikowano

Jakie logi i jakich wartości miałbym oczekiwac by określić stan skrzyni?

Logi są tylko podpowiedzią - nie do końca odzwierciedlają faktyczny stan skrzyni. Więcej powie test drogowy oraz analiza oleju.

Opublikowano

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

Opublikowano

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

Podstawa to przetestować auto na zimnym oraz następnie na porządnie rozgrzanym silniku. W zestawieniu z Multitronikiem napęd zawsze musi być "płynny" - nie może szarpać. Auto musi też samo ruszać.

Opublikowano

Dzięki wielkie za podpowiedzi.

Podstawa to przetestować auto na zimnym oraz następnie na porządnie rozgrzanym silniku. W zestawieniu z Multitronikiem napęd zawsze musi być "płynny" - nie może szarpać. Auto musi też samo ruszać.
Tak, o tym już doczytałem. Przeczytałem encyklopedie i diagnostykę. Chciałem dopytać o logi do pełnej diagnostyki.

Ps.Cierpliwy z Ciebie człowiek. Co kilka stron te same pytania...

Opublikowano

Wiesz no... jak nie mam dnia to też pękam i wyzywam ;)

Opublikowano

Witam !
Mam pytanko, czy na podstawie tych informacji mogę stwierdzić że mam skrzynię 7 lamel'ową ? Nie zakupiłem jeszcze kostki do VAG'a i chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej informacji na podstawie tego co posiadam :) Wiem, że wersji oprogramowania nie jestem w stanie wywnioskować ...

Szukałem w tym temacie podobnej odpowiedzi na swoje pytanie, ale opcja szukaj zawodzi, a przekopywanie ponad 80 stron jest dosyć czasochłonne :/

2mdigit.jpg

Opublikowano

Z wlepy za wiele się nie dowiesz. Bardzo pomocne będzie odczytanie Vagiem wersji sterownika. Choć czytałem, że "fachowcy" wkładali sterownik od 7 do fizycznej skrzyni 6 lemel.

Opublikowano

Wiesz, znalazłem na wlepie oznaczenie FSG - 8E2, skojarzyłem z tym z pierwszej strony tematu i sie upewniam [emoji848]

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Najlepiej niech wypowie się Bartek.

Opublikowano

8E2 we wlepce to tylko znaczy że to a4 b6 sedan..... Np. 8E5 avant , 8D5 a4 b5 avant , 4B2 a6 c5 sedan itd..

Opublikowano (edytowane)

Ahaaa... Dzięki za wyjaśnienie :) Pozdrawiam !

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez szafa96
Opublikowano

Witam !

Mam pytanko, czy na podstawie tych informacji mogę stwierdzić że mam skrzynię 7 lamel'ową ? Nie zakupiłem jeszcze kostki do VAG'a i chciałbym dowiedzieć się jak najwięcej informacji na podstawie tego co posiadam :) Wiem, że wersji oprogramowania nie jestem w stanie wywnioskować ...

Szukałem w tym temacie podobnej odpowiedzi na swoje pytanie, ale opcja szukaj zawodzi, a przekopywanie ponad 80 stron jest dosyć czasochłonne :/

2mdigit.jpg

FSG na pewno nie wyjechała z fabryki z 7-płytkami. Mogłeś mieć modyfikację gdzieś w trakcie eksploatacji auta a wskazówką będzie wersja sterownika skrzyni biegów. Trzeba podłączyć się do skrzyni i odczytać oznaczenia (w pierwszym poście są wskazówki jak to zrobić).

Jednak oznaczenie które odczytamy ze sterownika nigdy nie daje gwarancji.. Trafiały już do mnie różne przypadki:

- sprzęgło 6, sterownik 7

- sprzęgło 7, sterownik 6

No nic... pozostaje sprawdzić ECU skrzyni i mieć nadzieję, że rzeczywiście jest tak jak sugeruje...

Sterowanie dla sprzęgła 6-płytkowego w FSG to 01J 927 156 CS. Dla sprzęgła 7-płytkowego 8E2 910 155 P.​​

Opublikowano

Dzięki za ukierunkowanie. Kupie kostkę i sie podepnę :)

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Cześć.Mam okazję kupić piękną b6 1.8t w sekwencji ze skrzynią multitronic,ale jestem przerażony tym co do tej pory wyczytałem.

Nigdy nie byłem użytkownikiem automatycznej skrzyni i wolałbym zostać przy manualu,ale trafiłem na dobrą okazję i poważnie zastanawiam się nad kupnem.

I teraz moje pytanie,jak jest naprawdę z tą skrzynią multitronic przy mniejszym silniku (czytaj 1.8).Do tej pory myślałem że to tiptronic jest kiepską wadliwą skrzynią,bo się nasłuchałem o awariach w b5.Teraz znowu przeszukałem forum i internet i multitronic jest pokazany jako największe zło,na które trzeba wyłożyc 5tysięcy przynajmniej po 150 000km.

Wiadomo że wszystko zależy od eksploatacji auta,ale są też rzeczy które będą się psuły tak czy siak(jak wielowachacz w b5).

Czy mógłby ktoś powiedzieć jak wygląda kwestia tej skrzyni z własnego doświadczenia? Czy jest to naprawdę wadliwa i kiepska konstrukcja? I czy przy poważnej usterce takiej skrzyni można zrobić bez problemu swap na manual? (widziałem ciekawy temat że za ok.3000 można zrobić taki swap i chyba czasem bardziej opłaca się to od naprawy...)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...