Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może ktoś polecić jakiś warsztat do wymiany oleju na Podkarpaciu - okolice Rzeszowa, myślałem o wymianie statycznej. Jeśli chodzi o skrzynię to nic niepokojącego nie zaobserwowałem jednak na liczniku pojawiło się 240tys. Pozdrawiam

Edytowane przez bociek666x
  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Cześć.Mam okazję kupić piękną b6 1.8t w sekwencji ze skrzynią multitronic,ale jestem przerażony tym co do tej pory wyczytałem.

Nigdy nie byłem użytkownikiem automatycznej skrzyni i wolałbym zostać przy manualu,ale trafiłem na dobrą okazję i poważnie zastanawiam się nad kupnem.

I teraz moje pytanie,jak jest naprawdę z tą skrzynią multitronic przy mniejszym silniku (czytaj 1.8).Do tej pory myślałem że to tiptronic jest kiepską wadliwą skrzynią,bo się nasłuchałem o awariach w b5.Teraz znowu przeszukałem forum i internet i multitronic jest pokazany jako największe zło,na które trzeba wyłożyc 5tysięcy przynajmniej po 150 000km.

Wiadomo że wszystko zależy od eksploatacji auta,ale są też rzeczy które będą się psuły tak czy siak(jak wielowachacz w b5).

Czy mógłby ktoś powiedzieć jak wygląda kwestia tej skrzyni z własnego doświadczenia? Czy jest to naprawdę wadliwa i kiepska konstrukcja? I czy przy poważnej usterce takiej skrzyni można zrobić bez problemu swap na manual? (widziałem ciekawy temat że za ok.3000 można zrobić taki swap i chyba czasem bardziej opłaca się to od naprawy...)

Poświęć trochę czasu i poczytaj w wolnej chwili ten wątek... Szkoda czasu na pisanie po raz kolejny tego samego.

Opinii o skrzyni szukaj u użytkowników - nie w serwisach. Większość sprzedawanych na rynku wtórnym aut to złom - nie ważne czy z multi czy nie (mam na myśli starsze roczniki). Sęk w tym aby dobrze sprawdzić auto przed zakupem bo żyjemy w czasach gdzie najczęstszą przyczyną pozbywania się samochodu jest konieczność wykonania napraw. Trafisz zadbaną jednostkę - nie będzie problemu o ile nie masz zamiaru katować auta. Jeśli masz ciężką nogę, CVT nie jest dla Ciebie.

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Zgodnie z tym co tu było pisane wcześniej - dużo zależy od modelu skrzyni, aczkolwiek w późniejszych wersjach większość problemów została wg mnie zredukowana.

Sam użytkuję co prawda nie długo ale póki co nie mam zarzutów do skrzyni a przejechanie 260kkm, przy czym ostatnie info o serwisie mam z 190kkm i poza wymianami oleju

oraz zmianą na 7 lamel nie było nic robione ze skrzynią. Wg mnie ta skrzynia nie nadaje się do dużych diesli, generalnie silników z dużym momentem (imo 2.0 tdi w wersji 170km

jest już lekko za mocne na tą skrzynie) ale 1.8t nie powinien zajechać tej skrzyni jeżeli tylko wiesz coś o wymianach oleju. Kwestią swapu na manual się nie interesowałem, ale powiem

że po przesiadce z manuala na tą skrzynię trzeba się chwilę przyzwyczaić :D

Opublikowano

Zgodnie z tym co tu było pisane wcześniej - dużo zależy od modelu skrzyni, aczkolwiek w późniejszych wersjach większość problemów została wg mnie zredukowana.

Sam użytkuję co prawda nie długo ale póki co nie mam zarzutów do skrzyni a przejechanie 260kkm, przy czym ostatnie info o serwisie mam z 190kkm i poza wymianami oleju

oraz zmianą na 7 lamel nie było nic robione ze skrzynią. Wg mnie ta skrzynia nie nadaje się do dużych diesli, generalnie silników z dużym momentem (imo 2.0 tdi w wersji 170km

jest już lekko za mocne na tą skrzynie) ale 1.8t nie powinien zajechać tej skrzyni jeżeli tylko wiesz coś o wymianach oleju. Kwestią swapu na manual się nie interesowałem, ale powiem

że po przesiadce z manuala na tą skrzynię trzeba się chwilę przyzwyczaić :D

I z dużym momentem da się jeździć bezawaryjnie - ważne aby wiedzieć jak... 2.0 ALT zgodnie z parametrami powinien siać najmniejsze spustoszenie w Multi a bywało, że skrzynie z tego auta trafiały do mnie na pełną generalkę (co prawda bardzo rzadko ale jednak). Nie ma reguły - wszystko zależy od tego jak auto było eksploatowane i serwisowane....

Opublikowano

ale bądź co bądź używane auto to loteria więc należy zwiększać szanse na sprawne a nie zmniejszać :D swoją drogą - od kiedy zrobiło się zimniej to z rana skrzynia nawet po osiągnięciu przez silnik 90 stopni trzyma mi ~2200 rpm przy przyśpieszaniu nawet stosunkowo delikatnym i utrzymuje to przez dłuższą chwilę przy stałej prędkości (~70kph), obstawiam że po prostu się grzeje zimny olej w skrzyni ? bo popołudniami czegoś takiego nie zauważyłem chyba że jednorazowe.

Opublikowano

ale bądź co bądź używane auto to loteria więc należy zwiększać szanse na sprawne a nie zmniejszać :D swoją drogą - od kiedy zrobiło się zimniej to z rana skrzynia nawet po osiągnięciu przez silnik 90 stopni trzyma mi ~2200 rpm przy przyśpieszaniu nawet stosunkowo delikatnym i utrzymuje to przez dłuższą chwilę przy stałej prędkości (~70kph), obstawiam że po prostu się grzeje zimny olej w skrzyni ? bo popołudniami czegoś takiego nie zauważyłem chyba że jednorazowe.

To normalne, że w momencie gdy masz zimny olej - skrzynia zachowuje się inaczej.

Opublikowano

Bartek zadzwoń do mnie proszę.

Za podziałem nr handy do Ciebie.

Opublikowano

Pytanie do Bartka, jako znawcę tematu multitronic

Kupiłem Audi A4 B7 1.8T po stłuczce, niestety elementy przodu ( pas przedni z chłodnicami ) ktoś wcześniej rozebrał i wrzucił do bagażnika( nawet nie zabezpieczył żadnych z nich choćby zawinął by w torebki foliowe ).

i teraz pojawia się pytanie

1. czy gdyby ktoś uruchomił silnik, ale nie wrzucał żadnych biegów, mógłby uszkodzić skrzynię ? - nie mam pewności, czy kupcy oglądający przede mną tego nie żądali

2. czy jeśli doszłoby do takiej sytuacji, to czy ze skrzyni nie uciekł cały olej ?

2. po zamontowaniu chłodnicy wody i podłączeniu przewodów olejowych od skrzyni, ile mam zakupić litrów oleju w celu uzupełnienia braków - dodam, że przewody olejowe nawet nie były podwieszone, tylko upchnięte gdzieś w silnik, w dodatku całe zapiaszczone i oczywiście bez oleju

proszę o radę w jakiej kolejności próbować ratować skrzynię

pzdr

Opublikowano

Pytanie do Bartka, jako znawcę tematu multitronic

Kupiłem Audi A4 B7 1.8T po stłuczce, niestety elementy przodu ( pas przedni z chłodnicami ) ktoś wcześniej rozebrał i wrzucił do bagażnika( nawet nie zabezpieczył żadnych z nich choćby zawinął by w torebki foliowe ).

i teraz pojawia się pytanie

1. czy gdyby ktoś uruchomił silnik, ale nie wrzucał żadnych biegów, mógłby uszkodzić skrzynię ? - nie mam pewności, czy kupcy oglądający przede mną tego nie żądali

2. czy jeśli doszłoby do takiej sytuacji, to czy ze skrzyni nie uciekł cały olej ?

2. po zamontowaniu chłodnicy wody i podłączeniu przewodów olejowych od skrzyni, ile mam zakupić litrów oleju w celu uzupełnienia braków - dodam, że przewody olejowe nawet nie były podwieszone, tylko upchnięte gdzieś w silnik, w dodatku całe zapiaszczone i oczywiście bez oleju

proszę o radę w jakiej kolejności próbować ratować skrzynię

pzdr

Jeśli zostaną odłączone przewody olejowe biegnące od skrzyni do chłodnicy na pasie przednim i w takim stanie uruchomisz silnik to wywali Ci olej na glebę... Jedyna szansa aby to sprawdzić to odkręcić korek upustowy, zlać olej i sprawdzić ile go jeszcze zostało.

Opublikowano

Pytanie do Bartka, jako znawcę tematu multitronic

Kupiłem Audi A4 B7 1.8T po stłuczce, niestety elementy przodu ( pas przedni z chłodnicami ) ktoś wcześniej rozebrał i wrzucił do bagażnika( nawet nie zabezpieczył żadnych z nich choćby zawinął by w torebki foliowe ).

i teraz pojawia się pytanie

1. czy gdyby ktoś uruchomił silnik, ale nie wrzucał żadnych biegów, mógłby uszkodzić skrzynię ? - nie mam pewności, czy kupcy oglądający przede mną tego nie żądali

2. czy jeśli doszłoby do takiej sytuacji, to czy ze skrzyni nie uciekł cały olej ?

2. po zamontowaniu chłodnicy wody i podłączeniu przewodów olejowych od skrzyni, ile mam zakupić litrów oleju w celu uzupełnienia braków - dodam, że przewody olejowe nawet nie były podwieszone, tylko upchnięte gdzieś w silnik, w dodatku całe zapiaszczone i oczywiście bez oleju

proszę o radę w jakiej kolejności próbować ratować skrzynię

pzdr

Jeśli zostaną odłączone przewody olejowe biegnące od skrzyni do chłodnicy na pasie przednim i w takim stanie uruchomisz silnik to wywali Ci olej na glebę... Jedyna szansa aby to sprawdzić to odkręcić korek upustowy, zlać olej i sprawdzić ile go jeszcze zostało.

dzięki bardzo

Opublikowano

Witam,

Czy spotkał ktoś się w multitronic że np. jadąc z prędkością 80-100km/h puszczając gaz słychać szum - stukotanie w skrzyni - silniku.

Ktoś może miał taki przypadek. Co z tym robić.

Pozdr

Piotrek

Opublikowano

Witam,

Czy spotkał ktoś się w multitronic że np. jadąc z prędkością 80-100km/h puszczając gaz słychać szum - stukotanie w skrzyni - silniku.

Ktoś może miał taki przypadek. Co z tym robić.

Pozdr

Piotrek

Z takimi przypadłościami to jest trudna sprawa - może gdyby dane mi było usłyszeć, mógłbym powiedzieć więcej.

Opublikowano

Ja jutro podobno będę wiedział co powodowało ten dźwięk bo właśnie wyciągają mi skrzynie.

Opublikowano

Super!

Na pewno jutro sie odezwę.

Pozdrawiam

Angela

---------- Post dopisany at 14:41 ---------- Poprzedni post napisany at 00:34 ----------

20140101_160204_1.jpg

Hejka,

postanowilam zamiescic zdjecie deski rozdzielczej kiedy problem sie pojawia. Czasami zapala sie tylko kilka ikonekostrzegawczych, czasami wszystkie. To jest najgorszy przypadek kiedy wszystkie ikonki pala sie jak choinka na swieta plus znikaja skroty biegow od skrzyni. :sad:

zamiescilam rowniez filmik na utubie do szerszego zrozumienia co sie dzieje kiedy skrzynia "odcina sie" od samochodu. Sorki za kiepska jakosc

Minelo sporo czasu od tego postu mojej lepszej polowy (samochod jest jeden wiec wspolne konto), ale pomyslalem, ze skoro na innej czesci forum prosze Was o pomoc w innych tematach, to podziele sie dalsza czescia historii mojego 'multitronic'a'.

Wszystkie zrodla jakie prosilismy o opinie w zwiazku z pojawiajacymi sie problemami ze skrzynia wskazywaly na sterownik. Ze wzgledu na koszty i trudnosc w znalezieniu fachowcow (mieszkamy w UK) zdecydowalismy sie na skorzystanie z serwisu napraw skrzyn biegow w Polsce. Szwagier naprawial juz swoje a4 (tez multitronic) w tej firmie i polecal.

Mimo tego iz lokalni (UK) mechanicy odradzali nam jazde do Polski mowiac ze nie ma mowy zeby auto dojechalo... to dalismy rade! 1600km z sercem w gardle ale sie udalo dojechac. :grin: Ten polecany serwis to ASB Dlugoleka (kolo Wroclawia) - gdyby ktos byl ciekawy.

Zostawilismy samochod w ich rekach i po kilku dniach uslyszelismy diagnoze, ze istotnie sterownik byl padniety i musi byc wymieniony, ale przez to ze samochod byl uzytkowany przez dluzszy czas na wadliwym sterowniku, integralne elementy skrzyni biegow ulegly uszkodzeniu... :facepalm:

Efektem tej diagnozy byla kompletna odbudowa skrzyni biegow (wszystkie 'bebechy nowe a obudowa stara) i zalozenie innego ECU skrzyni biegow.

Panowie z ASB dali na rok gwarancji (lub 50 tys km) oraz poradzili nam wymiane oleju w skrzyni po przejechaniu 2000km.

Olej wymienilismy kilka dni po powrocie do UK (sama droga to 1.6tys km)...

Zaraz po wymianie skrzynia znow zaczela sie 'dziwnie' zachowywac, ale ASB poradzilo nam (przez email) powtorzyc adaptacje skrzyni. Tak tez zrobilismy i wszystko od tego czasu jest ok. Powiem szczerze, ze ciezko jest mi sobie wyobrazic lepsza skrzynie biegow... tzn, bardziej przyjemna w odczuciach. ten 'brak zmian biegow' i plynnosc przyspieszania jest na prawde rewelacyjna :D Na autostradzie w polaczeniu z tempomatem wymiata w mojej opinii.

Teraz troszke liczb:

Skrzynia padla (po raz drugi - jak sie pozniej dowiedzielismy pierwszy wlasciciel naprawial skrzynie w ASO w Londynie) przy przebiegu 213tys km (pazdziernik 2013), naprawiona zostala w PL przy przebiegu 216tys km (luty 2014)... i teraz bezproblemowo smiga przy obecnym przebiegu 256tys km (listopad'16).

Koszt naprawy w ASB okolo 7tys zl. Jedyna rzecz ktrorej sie nie spodziewalem to niemoznosc zaplaty: przelewem na konto, karta debit/credit, paypal... no nic tylko kasa do reki. :huh: Dla nas to byl problem, gdyz odbieralismy auto w sobote po poludniu przy zamknietych bankach, a limit wyplat z bankomatow (ktorych w okolicy nie ma zbyt duzo) ma przy tej kwocie juz znaczenie... :kwasny: No ale to taka dygresja nie zwiazana scisle z jakoscia uslugi z ktorej jestesmy bardzo zadowoleni.

Koszt wymiany oleju i filtra w UK okolo 800zl.

Adaptacja skrzyni w UK okolo 250zl.

Gdyby ktos chcial wiecej info, smialo prosze pytac.

Pozdrawiam serdecznie!

Michal

Opublikowano

Panowie nie mam pojęcia czy dobry temat ale jestem zdesperowany bo w mojej GHV zniszczone są obie bieżnie i lancuch. Ktoś dobrze ją katował.. Mam silnik 2.0alt skrzynie GHV i całość z 2003r. Pytanie czy bieżnie pasują od skrzyni GGS?? Bo znalazlem taka skrzynie blisko mnie tylko moja ma okragle gniazdo sterownika a GGs podluzne. Ewentualnie czy ktoś ma używane bieżnie do mojej skrzyni w należytym stanie? Błagam o pomoc bo nie mam czym jeździć a auto jest mi niezbędne.

Opublikowano

Panowie nie mam pojęcia czy dobry temat ale jestem zdesperowany bo w mojej GHV zniszczone są obie bieżnie i lancuch. Ktoś dobrze ją katował.. Mam silnik 2.0alt skrzynie GHV i całość z 2003r. Pytanie czy bieżnie pasują od skrzyni GGS?? Bo znalazlem taka skrzynie blisko mnie tylko moja ma okragle gniazdo sterownika a GGs podluzne. Ewentualnie czy ktoś ma używane bieżnie do mojej skrzyni w należytym stanie? Błagam o pomoc bo nie mam czym jeździć a auto jest mi niezbędne.

Zadzwoń po 20:00. Powinienem coś mieć dla 2.0 ALT.

Opublikowano

A numer skąd wziąć bo nowy jestem i nie mam pojęcia?

Opublikowano (edytowane)

A numer skąd wziąć bo nowy jestem i nie mam pojęcia?

Na moim profilu jest link do profilu na FaceBook. Pod każdym moim postem masz sygnaturę - jest tam nr telefonu. Dzwońcie wieczorami - w tygodniu odbieram połączenia dopiero od 18:00.

...aaa i zgodnie z Waszym powtarzającym się życzeniem - zabieram się za 0AW ;)

Edytowane przez Bart-S
Opublikowano

Witam

Historia zaczęła się jak wiele innych... poszarpywanie przy subtelnym przyspieszaniu na ciepłym oleju.

I zasadnicze pytanie co dalej za moim Audi, decyzja zapadła... reanimacja mulitronika.

Mechanik na początku bardzo miły i pomocny człowiek naprawił skrzynie inkasując niebagatelną kwotę 7800 polskich złotych.

Po wielu prośbach łaskawie oświadczył ( wypisał na 12 mięsiecznej gwarancji) że wymienione zostało:

- filtr oleju, komplet uszczelek, komplet tarcz ciernych, pompa zasilania, pierścień sygnałowy, olej (produkt oryginalny), tuba filtra oleju, uszczelniacz obudowy i adaptacja sprzegła

Moje pytania do Was forumowicze i oczywiście do Bartka czy po takiej usłudze zakładając wymianę oleju na czas, mam szanse nie zaglądać do multi już do końca żywota mego A4

I oczywiście czy suma ta ma jakieś realne odniesienie do stanu faktycznego po wymianie wyżej wymienionych części nie widzę tam za wiele

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano

7800PLN za to co opisałeś? To chyba jakiś żart... Połowa elementów, które wymieniłeś nie związana z opisaną usterką. Zadzwoń - nie będę tu przeklinał :/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...