aju Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 Witam Jako że nie pasowało mi zasilanie CB radia z zapalniczki, potrzebna mi ona jest np do nawigacji, a poza tym wygląda to mocno średnio a do tego potrafi wprowadzać niepotrzebne zakłócenia w odbiorze, postanowiłem poprowadzić zasilanie tak jak karze producent radia czyli bezpośrednio z akumulatora (zarówno + jak i -) - Zaczynamy od ściągnięcia plastikowego podszybia (ściągamy gumową uszczelkę i wyciągamy do siebie plastikowe podszybie. (w starszych audi nie ma tego plastiku więc przechodzimy do następnego etapu - znajdujemy gumowy trójkąt między akumulatorem a zbiorniczkiem płynu hamulcowego - robimy w nim dziurę i wkładamy trochę kabla do środka - następnie w środku odkręcamy plastikowy element pod kierownicą wraz z oświetleniem podłogi, tu za pomoc dziękuje koledze k0za link do tematu z rozebraniem elementu http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wyciagniecie_zapalniczki_auta_po_2lifcie-t95642.0.html - nasz kabel zobaczymy na górze sporo nad pedałami od strony tunelu środkowego - montujemy go wg pomysłu tak aby nie latał swobodnie i żeby się nie urwał czy przetarł, kierujemy go w stronę dołu tunelu środkowego. - przeciągamy kabel na stronę pasażera (jeśli chcemy mieć radio montowane w miejscu jak w tym temacie, jeśli nie to kierujemy kabel w odpowiednie dla nas miejsce) - na końce kabla montujemy szybko złączki, tak samo na końcówki kabli z CB radia (końcówka żeńska na jednej i męska na drugiej) izolujemy konektorki i sczepiamy razem. Dzięki temu będziemy mogli wyjąć radio z auta bez cięcia kabli. - wsadzamy CB między siedzenie pasażera a tunel środkowy (najłatwiej idzie od przodu fotela nie od góry) radio trzyma się tam pewnie i nie trzeba nic wiercić ani niszczyć, na czym mi zależało - nadmiar kabli chowamy i ładnie układamy w sposób niewidoczny pod fotelem - teraz musimy podłączyć kable pod akumulator, na kablu plusowym założyłem 10A bezpiecznik, który nie chroni radia, a chroni przed pożarem instalacje i auto w razie przerwania czy przetarcia izolacji na kablu +, radio ma swój bezpiecznik oryginalnie założony na kablu. - jako że nigdzie nie mogłem dostać ramki na bezpiecznik typowo samochodowy, zrobiłem sobie mocowanie sam. - teraz zajmujemy się stroną estetyczno ochronną, ja zrobiłem to tak, każdy może to zrobić po swojemu albo w ogóle tego nie robić - peszelki (te plastikowe osłonki) sklejamy w paru miejscach izolacją lub ściskamy małymi opaskami zaciskowymi - na końce kabli które przykręcimy do klem akumulatora nakładamy konektorki, ja użyłem otwartych w celu ich szybkiego montażu/demontażu. - montujemy kable do biegunów akumulatora, układamy kable według potrzeby i już możemy składać podszybie - sprawdzamy czy radio się włącza - i już można się napić piwa
Szymoonk Opublikowano 26 Września 2009 Opublikowano 26 Września 2009 wszystko ok ale po co zaraz ciągnąc zasilanie z aku? nie prościej było pociągnąć z listwy zasilającej pod kierownicą? ponieważ CB dużego prądu nie bierze i to by było najprostsze rozwiązanie. Pozdrawiam ps: Nie doczytałem że chciałeś jak "instrukcja pisze"
aju Opublikowano 26 Września 2009 Autor Opublikowano 26 Września 2009 ponieważ CB dużego prądu nie bierze i to by było najprostsze rozwiązanie Nie doczytałem że chciałeś jak "instrukcja pisze" naughty to nie tylko instrukcja, dodatkowo na większości forum CB polecają instalację bezpośrednio pod aku co powoduje zmniejszenie do minimum zakłóceń z instalacji auta. Poza tym nie ingeruje w instalacje auta
MATIUS Opublikowano 27 Września 2009 Opublikowano 27 Września 2009 a jest poprawa w porównaniu do zasilania z zapalniczki?? chodzi mi o szumy i zakłucenia?? też mam takie radyjko i też muszę je wyciągać od czasu do czasu żeby nie kusić złodziei i zastanawiam się na takim rozwiązaniem jaki zastosowałeś u siebie
aju Opublikowano 27 Września 2009 Autor Opublikowano 27 Września 2009 Po przejściu na zasilanie prosto z aku nie słyszę już zakłóceń od wycieraczki tylnej. Oraz do radia dochodzi większy prąd (chyba o 0,2v~) więcej niż przez zapalniczkę co by skutkowało większą mocą A co do radyjka to polecam wszystkim! wycina praktycznie wszystkie zakłócenia na ASC. niestety gdy mam SQ w trybie manualnym to do ok "godziny 10" na sq słychać xenony w radiu, ale bardzo delikatnie.
Perezip Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 opis super. Jutro zabieram sie do roboty :>
Michaelo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Po przejściu na zasilanie prosto z aku nie słyszę już zakłóceń od wycieraczki tylnej. Oraz do radia dochodzi większy prąd (chyba o 0,2v~) więcej niż przez zapalniczkę co by skutkowało większą mocą A co do radyjka to polecam wszystkim! wycina praktycznie wszystkie zakłócenia na ASC. niestety gdy mam SQ w trybie manualnym to do ok "godziny 10" na sq słychać xenony w radiu, ale bardzo delikatnie. Szczerze wątpię aby przez tą solucję zaczął płynać większy prąd. Raczej to błąd wskazań. PS. Prąd wyrażamy w amperach (A). a napięcie w Voltach (V).
sieczek26 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 mam podobnie i jest to wygoda bo wolne gniazdo zapalniczki
soolek Opublikowano 30 Października 2009 Opublikowano 30 Października 2009 Mam podobnie, tylko ja zrobiłem tam dodatkowe gniazdko 12V, w które wpinam radio lub coś innego. A kabelek ciągnąłem przez filtr kabinowy (do zrobienia jedna dziurka w obudowie) i za schowkiem.
manny90 Opublikowano 11 Listopada 2009 Opublikowano 11 Listopada 2009 Dzisiaj podłączałem CB pod akumulator, tyle, że u mnie nie było gumowego trójkąta, a jedynie trójkątna dziura Musiałem przeciągnąć najpierw drut, bo wszystko było zasłonięte materiałem/watą wygłuszającą... Jakoś sobie poradziłem, poradnik się przydał, dzięki
marczan500 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 witam.. normalnie musze to powiedzirec!! a zes wioche z umiejscowieniem cb zrobił... ja pier**le. nie lepiej bylo wyjac popielniczke i tam wsadzic je lub do schowka jak masz guwniane radio je schowac... popraw sie chlopie... to nie Fiat lub daeewo
przemciotorun Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 witam.. normalnie musze to powiedzirec!! a zes wioche z umiejscowieniem cb zrobił... ja pier***e. nie lepiej bylo wyjac popielniczke i tam wsadzic je lub do schowka jak masz guwniane radio je schowac... popraw sie chlopie... to nie Fiat lub daeewo albo w bagazniku je zamknij
pwrlax Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 witam.. normalnie musze to powiedzirec!! a zes wioche z umiejscowieniem cb zrobił... ja pier***e. nie lepiej bylo wyjac popielniczke i tam wsadzic je lub do schowka jak masz guwniane radio je schowac... popraw sie chlopie... to nie Fiat lub daeewo albo w bagazniku je zamknij Dropsone i marczan500 liczy się pomysł- ja bym tak na Waszym miejscu nie szydził- to nie ładnie P.S popielniczka jest jak sama nazwa mówi na popiół a bagażnik na zakupy pozdro
przemciotorun Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 kolego pwrlax moja odpowiedz tyczyla sie tylko i wylacznie do wypowiedzi marczan500, bo naprawde bardzo duzo ona wniosla a swoje radio od dwoch lat juz woze w tym samym miejscu co aju, bo jest wygodnie i niemusze rozbierac pol samochodu jak przekladam radio do innego auta, pozatym tez niedlugo bede podpinal dodatkowe gniazdo na zapalniczke bezposrednio do aku zeby bylo wlasnie do cb, bo po nowym roku moze bedzie zenon i zeby nie bylo problemow
adaxus Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 Umieściłem radio CB w schowku i chce wyprowadzić włącznik CB ( najlepiej z diodą ) gdzieś na kokpit. Fakt umieszczenia radia w schowku jest super, tylko co jak zapomnimy go wyłączyć :> Następnego dnia bez prostownika się nie obejdzie. Myślałem, żeby włącznik z diodą umieścić na kokpicie i wtedy by mnie sygnalizowało, że jest włączone. Przejdzie takie coś ? Zwykły jednostopniowy włącznik i dioda ? ( najlepiej w przyszłości jakbym umiał przedłużyć potencjometry VOLUME I SQUELCH też gdzieś w te okolice... )
Orange Opublikowano 12 Czerwca 2010 Opublikowano 12 Czerwca 2010 a nie lepiej podłączyć przekaźnik załączany + po stacyjce? wyciągasz kluczyk i cb wyłączone
zdzis Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 No jak tak mam i nie narzekam choć niektórzy chcą być cały czas w kontakcie :> Pod półką masz taką listwę i tam masz wszystkie kable i po stacyjce i ciągłe, tam wkręcasz tylko kabelek i masz z głowy i bez zakłóceń. Mylę się? Kabelki od aku można ciągnąć do audio bo i przewód musi być good
aju Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2010 często używam CB na postoju jak się rozdzielę gdzieś na trasie czy ktoś inny się odłączy, nie będę wtedy czekał np 30minut z włączonym autem, poza tym uzywam też zasilania tego do zasilania skanera, a tego używam w sumie tylko na postoju
zdzis Opublikowano 13 Czerwca 2010 Opublikowano 13 Czerwca 2010 Przecież podłączyć po stacyjce i i gadać po przekręceniu na I stopień wtedy dużo aż tak prądu nie ciągnie. Z resztą można podłączyć w kabinie pod stały plus a nie ciągnąć jakieś dziwne kable... Wystarczy dostać się dla niektórych w tajemnicze miejsce pod półką Ale ogólnie zrobione jest
aju Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2010 ale nie podłączam nic pod deską po prostu nic nie chce tam dodatkowego, każde urządzenie dodatkowe u mnie ma swoje zasilanie i swój bezpiecznik... to moja decyzja jakieś takie urojenie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się