danu44 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 temat ma 2 lata po tym czasie jaki środek na dziś polecacie Mechanik własnie zaproponował mi profilaktycznie czyszczenie ukłądu i wtrysków mówi ze specjalną maszynę koszt 350 zł . macie w tym temacie jakieś zdanie ? jeśli nie to to czym zalać motul DIESEL SYSTEM CLEAN a jeśli Stp to który ? Chyba ze polecacie jeszcze coś innego ? No wlasnie temat ma 2 lat... i nic sie specjalnie od tego czasu nie zmienilo. To co bylo polecane dwa lata temu lub rok temu jest rowniez dzisiaj aktualne. Czyli te srodki ponizej jak najbardziej. A od Ciebie tylko zalezy co sobie wybierzesz. Kazdy jest dobry, roznia sie moze tylko cena. No i z moich ostatnich doswiadczen to STP mozna ze swieczka szukac. Czyli ze jest dobry no i oczywiscie najtanszy. Czytalam rowniez o tym czyszczeniu maszynowym, podobno dobra sprawa i ludzie sobie to chwala. Oczywiscie tylko ci ktorzy wola jednorazowo (np. raz w roku) wydac 350zl, a nie raz na kwartal np. 20 zl na STP. A tu ciekawostka, tak duzo sie mowi (szczegolnie w ASO) zeby nie wymieniac oleju w skrzyniach biegow obojetne czy manual czy automat. Tu kolega dwa lata temu wklejil zdjecie z ksiazki serwisowej, a temat dotyczyl bardzo dlugich okresow wymian filtrow powietrza itd. Rozumiem (albo wlasciwie nie rozumiem) filtr wymieniac co 60 tys. ale swiece co 90 tys !!!, jak dla mnie to bomba. Ale jest tu tez napisane ze olej w skrzyni w tym przypadku multitronik wymiana co 60 tys. kilometrow. No prosze i jednak sie wymienia. żeby nie być gołosłownym ,wrzucam dwie fotki z książki sewisowej, na których są zalecane przębiegi wymian poszczególnych filtrów i olei w Niemczech,
Brysio Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 ja zalalem 2 x stp ale w VP niewiele to daje nie zaszkodzi ale jakos rezultatow nie bedzie duzych ja ciagle jestem za mixolem zgadza sie na drugiej fotce wyraznie widac ze zalecaja co 60tys km wymiany oleju w kazdej skrzyni co ma sens aby stwierdzic np czy cos sie nie sypie taka ciekawostka na marginesie -- znajomy mial problme w r8 ciezko mu wchodzila jednyka z wyczuwalnym oporem zglaszal to pare razy ale odpowiadali -- TO NORMALNE wiec dojezdzil do 15 tys km i przy wymianie oleju wspomnial wiec panowie wylali olej ze skrzyni i stwierdzili ze skrzynia sie posypala bo byly opilki w oleju jak sie okazalo i wymiana na nowa skrzynie -- wynik ponoc posypaly sie pierscienie centrujace
danu44 Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 TO NORMALNE wiec dojezdzil do 15 tys km i przy wymianie oleju wspomnial wiec panowie wylali olej ze skrzyni i stwierdzili ze skrzynia sie posypala... No super, te nowe auta coraz bardziej mi sie podobaja...
Rabbi Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 znaczy się Shell sprzedaje paliwa Lotosa czy na Lotosie sprzedają paliwa Shell? W Polsce jest albo z Orlenu albo z Lotosu albo z Litwy Łotwy itd. nie tylko Orlen i Lotos.W Polsce oprócz tych dwóch mamy jeszcze inne rafinerie petrochemiczne: Gorlice,Jedlicze,Jasło,Czechowice-Dziedzice,Trzebinia Shell,BP czy Statoil w Jaśle będzie więc sprzedawał paliwo z Jasła,w Gdańsku z Lotosu,a w Płocku z Orlenu
mariuszsal Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Wszystkie ktore wymieniles naleza do grup Orlen lub Lotos poza jedna czyli Gorlicami ktore obecnie pozyskaly inwestora z Kanady i przymierzaja sie do wznowienia produkcji ale nie paliw. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
estor Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 pytanie czy czyszczenie mechanicznie za 350 zł jest dużo lepsze bo z 20 razy droższe od stp. czy opłaca sie wydać na to kasę czy zalewać np co 5k stp , może jakiś mechanik się wypowie . Bo ja lubie dbać o auto ale nie bardzo wydawać w ciemno. Stp dziś zalałem i nawet jak nic nie pomoże to wydatek 20 zł mnie nie zbawi. ktoś wspomniał jak pisałem o poszarpywaniu na 1-2 miedzy 1,8-2 obr zeby sprawdzić egr czy on nadeje sie do czyszczenia czy do wymiany i jak go sprawdzić ?
malamut Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Witam ja wlałem stp do czyszczenia i za pierwszym razem widać różnice brak wlasnie szarpania miedzy 1-2 tys obrótów ALE......... pozniej dolalem reszte tak z 150 ml. na 3/4 baku i licznik praktycznie odrazu mi zwariował raz dziala a raz skacze jak pijany przypadek czy przesadziłem z iloscią i komp oszalał ?
Brysio Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 a co to ma z licznikiem wspolnego???? moze byl krecony i cos mu sie na zimnie pierniczy ale z stp to nie ma nic wspolnego nie znam takiego polacziena! bo nie ma takiej mozliowsci
malamut Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 głową pokręć a nie moim licznikiem krecony nie był a pytam bo ciekawy przypadek i tyle
Brysio Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 oznaki drgania wskazowki na 99% oznaczaja cofanie licznika bo zostal przekrecony czasem sa inne anomalia elektroniczne w systemie ale na ogol zwiazane sa z kombinacjami przy liczniku jak masz auto od nowosci to mozesz mowic ze nie byl a tak skad mozezs wiedziec???
danu44 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 przypadek czy przesadziłem z iloscią i komp oszalał ? Witam Ja mysle ze to czysty przypadek. Uzywam tego srodka juz od 3 lat. Regularnie co kwartal czyli co 7 tys. kilometrow napelniam nim pelny bak. I nigdy obroty mi nie skakaly. Wazne jest zeby nalac wczesniej caly 250ml STP do baku, a nastepnie paliwo do pelna czyli w moim przypadku ok. 50 litrow. Bo tak tankuje co 50 litrow czyli 850 km. Tak postepujac zmywamy caly STP strumieniem paliwa do srodka baku i rownomiernie zostale wymieszany. Pozdrawiam
Brysio Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 kolega pisze o samym liczniku a nie silniku
danu44 Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Hm... Zrozumialam ze obroty licznika odnosza sie do obrotow silnika. Jesli nie, no to faktycznie z STP nie ma to nic wspolnego.
malamut Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 nie drganie wskazowki licznika tylko wrecz jej opadniecie na 0 przy predkosci np 60/h i skok do predkosci prawidlowej i tak kilka razy nigdy tak nie bylo , auto mam 3 lata i akurat awaria licznika zaraz po wlaniu stp ..... dziwny przypadek [br]Dopisany: 16 Listopad 2011, 21:10_________________________________________________licznik predkosci oczywiscie
Brysio Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 przypadek nie ma nic wspolnego z stp to jest niemozliwe ... choc cuda sie ponoc zdarzaja
danu44 Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 A moze to czujnik predkosci, szaleje i zbliza sie do konca. Ale nie wiem, tak gdzies czytalam. Moge sie mylic. A moze by podlaczyc Vag na bledy?
Brysio Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 tak ale to nie ma nic wpsolnego z zalaniem STP kompletnie nic
danu44 Opublikowano 20 Listopada 2011 Opublikowano 20 Listopada 2011 Dokladnie tez tak uwazam. Mysle ze kolega malamut, powinnien znalezc kumatego elektryka. Oraz autko podlaczyc do Vaga. No i to bylo by chyba tyle w tym temacie, gdyz watek jest "Jak często lać uszlachetniacz" Pozdrawiam
Bartek85 Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Panowie. a jak ma się sprawa z tym Mixolem? gdzieś tam kiedyś słyszałem że to najlepsze smarowidło i czyściowo do pompowtrysków...
Rabbi Opublikowano 21 Listopada 2011 Opublikowano 21 Listopada 2011 Panowie. a jak ma się sprawa z tym Mixolem? gdzieś tam kiedyś słyszałem że to najlepsze smarowidło i czyściowo do pompowtrysków... znajomy lał mixol do 2.5 tdi jak tankował opałem,ale tam są zwykłe wtryski,Mixol do PD to chyba niezbyt dobry pomysł,ale niech wypowiedzą się fachowcy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się