Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B7 BRE] Jak często lać uszlachetniacz do wtrysków czyszczenia ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

ja wyciąłem DPF więc mam z dyńki :>

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

ja wyciąłem DPF więc mam z dyńki :>

no jak ktos nie ma dpf (lub mial i wywalil) to tematu nie ma, to chyba oczywiste. Ci co maja powinni sie jednak zastanowic nad laniem Mixolu, wartosci z wyzej podanej tu strony orlenu:

Parametry Jednostki Wartości typowe

popiół siarczanowy % 0,17

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

a ktory dpf zapchasz taka iloscia policz sobie to sa sladowe ilosci oleju 2 setki na 60 litrow na litr to masz 0.003l oleju na 1litr diesla to jakim cudem pdfa ma zatkac toz to totalna bzdura

i co ma paliwo do oleju smarujacego silnik? olej ma smarowac i pochlaniac sadze ktora tak czy siak bedzie produkowana w komorze spalania

kolega leje do merivy 1,7cdti z dpfem i sie nic nie zatyka a auto lepiej dziala to przedluza o wiele zywotnosc wtryskow to akurat na moim przykladzie moge potwierdzic

na podstawie korekcji u mnie sie np poprawily ja tam leje mixol i lal go bede bo widze ze maszyna konserwowana lepiej dziala

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

a ktory dpf zapchasz taka iloscia policz sobie to sa sladowe ilosci oleju 2 setki na 60 litrow na litr to masz 0.003l oleju na 1litr diesla to jakim cudem pdfa ma zatkac toz to totalna bzdura

i co ma paliwo do oleju smarujacego silnik? olej ma smarowac i pochlaniac sadze ktora tak czy siak bedzie produkowana w komorze spalania

kolega leje do merivy 1,7cdti z dpfem i sie nic nie zatyka a auto lepiej dziala to przedluza o wiele zywotnosc wtryskow to akurat na moim przykladzie moge potwierdzic

na podstawie korekcji u mnie sie np poprawily ja tam leje mixol i lal go bede bo widze ze maszyna konserwowana lepiej dziala

Ze swojej strony mogę dodać, iż w moim AFN-ie po zastosowaniu mixolu poza korekcjami, wyciszyła się praca wtryskiwaczy oraz wyraźnie poprawiła dynamika silnika.

Opublikowano

ok, moze i pomysl jest dobry tylko nie koniecznie do samochodow z DPF'em. Silniki z filtrem czastek stalych wymagaja stosowania oleju low SAPS gdyz popioly siarczanowe zapychaja filtr. a tutaj chcemy lac olej bezposrednio do paliwa

a ktory dpf zapchasz taka iloscia policz sobie to sa sladowe ilosci oleju 2 setki na 60 litrow na litr to masz 0.003l oleju na 1litr diesla to jakim cudem pdfa ma zatkac toz to totalna bzdura

i co ma paliwo do oleju smarujacego silnik? olej ma smarowac i pochlaniac sadze ktora tak czy siak bedzie produkowana w komorze spalania

kolega leje do merivy 1,7cdti z dpfem i sie nic nie zatyka a auto lepiej dziala to przedluza o wiele zywotnosc wtryskow to akurat na moim przykladzie moge potwierdzic

na podstawie korekcji u mnie sie np poprawily ja tam leje mixol i lal go bede bo widze ze maszyna konserwowana lepiej dziala

dobra, dwie sprawy. czytalem juz pare Twoich wypowiedzi na forum, wiem, ze na kazdy temat masz swoje zdanie zazwyczaj rozniace sie od ogolu i dyskusja z Toba nie ma najmniejszego sensu - wiec dyskutowal z Toba nie bede. czy ktos chce dolewac mixolu, czy moze sikac do baku - to jego bak, jego sprawa.

a teraz sprawa oleju - producent silnika mowi, ze olej ma byc low SAPS (czyli o niskiej zawartosci popiołu siarczonego, fosforu oraz siarki) - a jest to olej, ktory uzywasz do smarowania silnika a nie mieszasz z paliwem. Wiadomo, troche tego oleju sie spali, powiedzmy litr na 15K km (niektorym bierze wiecej, niektorym mniej) - czyli tak okolo 0,06l na tysiac kilometrow. Ty wlewasz 200 ml (0.2l) na bak. Na baku robisz ile? 800 km? to na 1K kilometrow silnik spali ponad 4 razy wiecej mixolu niz oleju smarujacego silnik.

teraz oczywiscie pozostaje pytanie - czy to, ze producent nakazuje uzywanie oleju low SAPS do silnikow z DPF'em to jego z d*py wziety wymysl czy Ty i Twoj kolega wiecie lepiej?

Opublikowano

po pierwsze

zauwaz ze mam swoje zdanie w kwestiach ktore sam sprawdzilem i nie obochoda mnie testy czy opowiesci bo kolega kolegi koledze powiedzial albo szwagier stryjecznej ciotki ze strony kuzynki syna zony ...

jesli cos pisze tak a nie inaczej to ja to sprawdzilem wlasorecznie organoleptycznie i moje wypowiedzi bazuja na wlasnych doswiadczeniach

po drugie

z pewnymi osobami sie nie dyskutuje bo jak podaje fakty linki do stron czy filmiki nabieraja wody w usta i temat sie zamyka wiec ja podaje fakty a ktos nie ma kontra dla mnie taka dyskusja jest bez sensu - patrz dzial opon w ktorym tez sie wypowiedzialem wyzywaja mnie a jak podalem linka do strony cisza nagle sprawa umarla ani sorry ani pocaluj sie w d...

po trzecie

nikomu nie kaze lac mixolu kazdy ma swoja wlasna wole i wie co chce a czego nie chce ja wiem ze taka ilosc nie ma wplywu na zapychanie dpfa chcesz podam numer kolegi na priva od merivy zadzwon pogadaj dopytaj sie i sam sie dowiesz

po czwarte

inne zadanie ma olej smarujacy silnik a inne zadanie ma olej ktory jest zmieszany z paliwem olej ze scianek cylindrow jest w postaci czystej i nie rozcienczoenj a co za tym idzie jego proces spalania nastepuje calkiem inaczej on wydziela o wiele wiecje sadzy bo pali sie sam olej czasem jest wywalany przez zawory niecalkiem spalony i to jest glowny syf ktory zawala dpfa.

po piate

fakty:

vw/audi podaje w normie silnikow ze dopuszalne spalanie oleju przez silnik moze byc nawet 1,5l na 1000km zobacz w swoja instrukcje obslugi tak tam jest napisane wiec chyba dpf by sie calkiem juz zapchal jak by palil 1,5litra na 1000km ???

a sie nie zapycha to jak to jest???

moj firmowy pasek palil 1l na 1000km dokladnie silnik BRD 170ps i nigdy nie mialem problemu z dpfem

wiec nie sadze ze przez 0,3l na 1000km sie dpf zapcha !!!

koledzy z forum wycianli dpfa bo sie zapchal a nigdy mixolu nie dolewali wiec co jest cos sie nie zgadza czy nie tak???

przyklad kolega Wrclaguna

Opublikowano

fakty:

vw/audi podaje w normie silnikow ze dopuszalne spalanie oleju przez silnik moze byc nawet 1,5l na 1000km zobacz w swoja instrukcje obslugi tak tam jest napisane wiec chyba dpf by sie calkiem juz zapchal jak by palil 1,5litra na 1000km ???

a sie nie zapycha to jak to jest???

wez istrukcje od opla, tez bedzie napisane, ze moze spalac litr na 1000 km. tak producenci pisza. A jaki odsetek "mlodych" samochod spala taka ilosc? i szczerze mowiac to nie mam zielonego pojecia czy DPF sie zapycha czy nie w samochodach ktore pala 1,5 litra oleju na 1K kilometrow. Gdybym mial taki samochod to bym sie go pozbyl albo remontowal silnik. Ty jak piszesz masz taki samochod, zapewne i tam lejesz mixol i DPF jest w swietnym stanie (w przeciwienstwie do calej masy innych osob z forum, ktore wywalaly DPF'y i jak piszesz mixolu nie laly)

moj firmowy pasek palil 1l na 1000km dokladnie silnik BRD 170ps i nigdy nie mialem problemu z dpfem

wiec nie sadze ze przez 0,3l na 1000km sie dpf zapcha !!!

koledzy z forum wycianli dpfa bo sie zapchal a nigdy mixolu nie dolewali wiec co jest cos sie nie zgadza czy nie tak???

przyklad kolega Wrclaguna

DPF to filtr, ma swoja zywotnosc. z zalozenia zbieraja sie w nim (miedzy innymi) popioly w wyniku spalania oleju silnikowego - i gdy osiagna pewna graniczna wartosc (68gram) filtr nalezy wymienic. A ze taniej jest go wywalic - to sie go wywala.

prosze Cie, pomysl, tak logicznie rzecz biorac - samochod spala X ml oleju silnikowego na tysiac kilometrow (dla jednego wiecej, dla drugiego mniej - niewazne, przyjmijmy ze jest to po prostu X). Gdy dolejesz oleju do paliwa to jak myslisz, ilosc spalonego oleju w sumie to nadal X ml , mniej czy wiecej?

Opublikowano

samochod byl firmowy od nowsoci bral 1 litr na tysiac przy spokojnej jezdzie na 1500km ale tak bylo zawsze nie lalem mixola bo nie moje auto co mnie to obochodzi jest serwis niech naprawiaja zglaszalem ze tyle oleju bierze odpoiwedz byla zawsze taka sama MOZE TYLE BRAC wiec bral to dolewalem a oddalem go jak mial 75tys i nie wiem w jakim stanie byl dpf ale nigdy nie mialem z nim problemow czy to w miescie czy na trasie

a ze dpf ma swoja zywotnosc to jak wsztyo kiedys sie musi zapchac obliczany jest na okolo 100tys km tyle jest w mercu wiec i audi i bmw i opel i wszystie inne tyle maja wiadomo jak auto jezdzi po autostradach to sie mniej zapycha po miescie bardziej sa procesy wypalania dpfa i final

jednemu zdechnie przy 70tys bo jezdzi tylko po miescie i nie ma kiedy sie wypalic innym zdechnie przy 250 bo zapieprzaja po autostradzie caly czas i nie ma sie kiedy zapchac a jak sie zapcha to i sie wypali

tez pomylsl podpal sam olej jak sie pali jak ciezko go zapalic i jak kopci

a zmieszaj go z dieslem czy benzyna i wtedy podpal i zobaczysz roznice i wlasnie taka tutaj wystepuje i nie chodzi o ilosc spalanego oleju w sumie tylko jak ten olej jest spalany zreszta diesel to tez "olej" napedowy :cool1:

olej nie zawsze sie spala ktory jest wyrzucany przez wydech problem np w silnikach fsi gdzie zapychaja sie doloty powietrza czyli zawory wlotowe glowicy i tym to moze byc zapychany dpf tylko to sie da wypalic a sadze juz ciezej wypalic bo trzeba wieksza temperature

to ze silnik bierze olej wcale nie znaczy ze musi go spalac moze go wywalac w wydech

jak napisalem nie kaze nikomu lac ja sobie leje i chwale nie mam dpfa i sie z tego ciesze a katalizator daje rade na mixolu zrobilem juz ponad 50tys km i nie narzekam

Opublikowano

Koledzy, wracając do tego Mixolu, lepiej jest zastosować olej do dwusuwów Husqvarny czy Stihla czy po prostu np Mixol S z Orlenu? Jest jakaś różnica między nimi, czy wszystko jedno którego dodam do ON? Z wątku wychodzi że nie ma przeciwwskazań, żebym go używał w PD.

Opublikowano

mixole roznie sie nazywaja ale ma byc olej do dwutaktow na orlenie mixol na innych stacjaj lukol 2t i rozne castrol 2t nie ma znaczenia

wazne zeby byl do dwutaktow

Opublikowano

dokładnie ma być do dwusuwów :hi:

Opublikowano

Z reguły jak podjeżdzam pod dystrybutor to tankuję 40l ON. Na taką ilość ile proponujecie dodać Mixolu? Aha i rozumiem że przy kazdym tankowaniu dodajemy Mixol?

Pozdrawiam

Opublikowano

Z reguły jak podjeżdzam pod dystrybutor to tankuję 40l ON. Na taką ilość ile proponujecie dodać Mixolu? Aha i rozumiem że przy kazdym tankowaniu dodajemy Mixol?

Pozdrawiam

100ml i będzie git :wink4:[br]Dopisany: 24 Listopad 2011, 19:49_________________________________________________Ja leje jeszcze coś takiego

a wcześniej castrol tda

20111124633.jpg

Opublikowano

Ja leje jeszcze coś takiego

A co to jest bo nie wiem i nie znam...?

I gdzie to kupic?

Opublikowano

powiem szczerze nie experymentowalbym z takim srodkiem bo jesli ma zawartosc duza kerozyny a przewaznie tak jest to moze wykonczyc Ci pompe paliwa dana wiec nie wiem czy jest sens moj brat kupil kiedys cos podobnego to mu sie poscinalo w baku zrobily sie takie galaretowate gluty i musial czyscic bak fotki jak znajdzie to wstawie jak to wygladalo

jak juz to tylko stp albo lm do czyszczenia wtryskow a nie wynalazki z allegro balbym sie wlewac cos takiego do auta zwlaszcza z allegro bo to moze byc wszystko nie musi ale moze

wlej mu lepiej mixola to mu napewno nie zaszkodzi

Opublikowano

Ja leje jeszcze coś takiego

A co to jest bo nie wiem i nie znam...?

I gdzie to kupic?

http://allegro.pl/depresator-dodatek-diesel-skydd-1l-39-najtaniej-i1940510750.html :cool1:

Albo w każdym sklepie motoryzacyjnym, na stacji, a nawet czasem w marketach mają.

Opublikowano

W/w SKYDD to od wielu lat podstawowy środek dodawany do ON aby w mrozy z On nie zrobiła się Tobie w baku "kasza manna" poprzez wytracenie parafiny w niskiej tęp.

Natomiast MIXOL służy nam do czyszczenia i smarowania układu paliwowego w tym naszych kochanych popmek...

Moje proporcje to:(mixol Lotos lub Orlen 1L-11zł szt.) 100 ml MIXOLU na każde 10 litrów ON.

Natomiast wszystko co stosuję to na przemian co parę tankowań raz STP raz Mixol raz STP raz Mixol - jest bardzo OK!!!

Pozdrawiam!

Opublikowano

Moje proporcje to:(mixol Lotos lub Orlen 1L-11zł szt.) 100 ml MIXOLU na każde 10 litrów ON.

Czyli na bak ok. 70 litrow lejesz ok. 700 ml MIXOLU? :shocked:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...