rubix Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Mam B5 FL 2,5 tdi 150 PS i chce przejść na b6 w Dieslu! Zastanawiam się nad 2,5 155 ,163 a może 180 zależy jaki się trafi. Albo Chipowac AWX ?? Jak to wygląda z przyspieszeniem , trwałością , spalaniem i kosztami ? Co wybraliście by na moim miejscu ?
Flyer Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 To zalezy, czy chcesz Quattro, czy nie. Przy mocy rzedu 180PS ja bym wybral Q... latwiej je znalezc przy 2.5TDI. Jak tanio i dobrze to AWX/AVF, jak drozej to AVF Q, a jak niekoniecznie tanio to 2.5TDI Q + chip.
aju Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Chipowany awx kox szybszy, mocniejszy, bardziej rozwojowy póki co od 2,5
kamosor Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Ja bym brał tylko i wyłącznie 1,9 mniej usterkowy silnik sporo mniej pali tańsze klamoty przetarty szlak do 185 200 i więcej koni ja sam mam 1.9 186 KM i 382 niutki koleś ma 2,5 co prawda tylko 155KM ale poza kulturą pracy (na plus) to nic więcej nie da się porównać po prostu przepaść. Z tego co mi wiadomo 2,5 180 to obligatoryjnie jest Q i to drugi plus ale tylko tej wersji (pytanie czy warto Q -większe spalanie i straty mocy ,wykorzystasz trochę lepszą trakcję poza zimą ?)
ohkyomoon Opublikowano 20 Października 2009 Opublikowano 20 Października 2009 Ja mam 1,9 tdi ASZ (silniczek od A3) i moc rzędu 195 km i 400 nm. Powiem szczerze, że nie zamienił bym tej furki w żadnym wypadku na 2,5. 2,5 więcej pali jest kosztowniejszy i więcej z tym problemów. A takie grzebane 1,9 tdi "zjada" takie 2,5tdi na śniadanie.No chyba że tak jak poprzednik powiedział chcesz 4X4 to już niestety raczej łatwiej znajdziesz 2,5. Pozdrawiam
Hugo Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Jak chcesz AWX-a i jeszcze go dłubać , to tylko i wyłącznie w quattro
KOval81 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Jak chcesz AWX-a i jeszcze go dłubać , to tylko i wyłącznie w quattro Prezes coś o tym wie - niedługo zacznie się zima Szczerze powiedziawszy, to ja również polecam 1,9 i do tego jakiś mod. Bardzo oszczędne, tanie w eksploatacji, bo sofcie buta już ma niezłego - tak jak napisano wyżej, poza kulturą silnika V6 i częściej występującym Quattro się nie różni.
turdzi Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Juz nie przesadzajcie ja o 2.5 ( 180 KM ) nei moge zlego slowa powiedziec , kultury pracy wogol nie da sie porownac , auto ma 145 tys i nic sie z niem nie dziej/dzialo moze to zasluga poprawionego silnika BUA dzieki Q prowadzi sie bajecznie i jezli mam byc szczery to auta wielkosci A4 bez tylnego lub napedu 4x4 juz nigdy wiecej nie kupie bo przedni naped w aucie tej wielkosci to porazka ( to wola bym juz kupic jakas mazde 6 czy avesisa przeynajmniej bezawaryje ) a wim co mowie bo przed tem mialem BLB oske , teraz mam q i roznica w prowadzniu jest ogromna...... a wracajac do silnika to 2,5 idealnie nadaje sie na dlugie trasy i znosi bezproblemowo jazde non stopem 180 Km/h i wiecej , czego nie moge powiedziec o 1,9 bo to silnik nie jest do takich predkosci. Z tym ze gorzej z dlubaniem to fakt Jak cos to brat mojej mamy ma takie auto na sprzedaz , na bazie kotrego powstaly moje przemyslenia : http://www.a4-klub.pl/smf/b6_bau_a4_25_tdi_180_km_quattro_full_sline_full_wyposazenie-t98364.0.html Pozdrawiam
rubix Opublikowano 21 Października 2009 Autor Opublikowano 21 Października 2009 Dzięki za odp, !! Gdybym się zdecydował na 2,5 to pozostanę przy serii nawet jak by miało 155 PS ( oska !manual ! nie wyścigówka ale jedzie ! ) A gdyby AWX to tylko soft raczej . te 160 koni tez pojedzie ! Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?! W AWX jest większy wybór nawet można w miarę normalnej cienie dorwać sedana nie starego . Z 2,5 gorzej niema tragedii ale gorzej … Wiec mam moje poszukiwania rozszerzyć o AWX czy i być pewnym ze chip go nie zabije czy pozostać wiernym V6 ;] ???
Flyer Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Chipowany AWX sie nie sypie raczej... co najwyzej sprzeglo moze szybciej umrzec od momentu i stylu jazdy.
Piotrek98igo Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 czip ma go zabic?chlopie niektorzy tu wyciskaja z awx ponad 200kucy, a ty o jakis czipach piszesz .poczytaj troche zawsze warto sie doinformowac o co chodzi.
gregory Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Chipowany awx kox bardziej rozwojowy póki co od 2,5 To się już raczej nie zmieni. Jeśli auto do tras gdzie się jeździ z większymi prędkościami to może lepiej 2.5 V6, bo wiadomo silnik mniejszej pojemności bardziej cierpi na wyższych obrotach. Jeśli do jazdy po okolicy to AWX też ok
Hugo Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?! Zrobiłem na programie 45000 i auto dalej jeździ.Co do spalania to faktycznie jara jak cholera.Bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście 7,6.Dzisiaj zerkałem na średnie spalanie po mieście to mam 6,8.Jak wracałem ze zlotu w Pile to mi się nudziło i na trasie Piła-Lublin zrobiłem spalanie 4,70. Na baku najwięcej przejechałem 1320km , a zalałem 61l.Tak więc jak ktoś zrobi program z głową i się na tym zna to spalanie będzie takie samo lub nawet niższe niż fabryczne.
KOval81 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Tylko boje się ze z chipowany AWX zacznie się sypać i palić jak smok ?!?! Zrobiłem na programie 45000 i auto dalej jeździ.Co do spalania to faktycznie jara jak cholera.Bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście 7,6.Dzisiaj zerkałem na średnie spalanie po mieście to mam 6,8.Jak wracałem ze zlotu w Pile to mi się nudziło i na trasie Piła-Lublin zrobiłem spalanie 4,70. Na baku najwięcej przejechałem 1320km , a zalałem 61l.Tak więc jak ktoś zrobi program z głową i się na tym zna to spalanie będzie takie samo lub nawet niższe niż fabryczne. Posłuchaj kolego, co pisze Hugo - po chip'ie, jeżdżąc spokojnie zejdziesz ze spalaniem paliwa do mniejszych wartości, niż na serii. Dając mu w palnik, podskoczy o jakiś 1-1,5l w stosunku do serii, więc chyba nie ma się o co martwić. Pamiętaj tylko, żeby oddać auto w dobre ręce, bo moich 2 znajomych chciało ostatnio oszczędzić i Passat B5 i A4 B5 się wysrały (nie znam szczegółów). Dodam, że program zrobiony przez jakiegoś garażowca - najprawdopodobniej ściągnięty z neta. 2,5 tdi jak już się uprzesz, to najlepiej z oznaczeniem BAU - czyli po 2003r. (180 KM z Q)
ohkyomoon Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 ja upalam swoją niunie dosyć mocno i 8 mi się nie udało przekroczyć. pozdrawiam
Rogass Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Ja mam AVF-a 192KM i 389NM i pali mi po mieście od 8 do 9,5 litra na 18". Ojciec ma 2,5 Q 180KM na 17" i pali mu 8,5 - 10!!
maciejski Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 a moj ma 3.0TDI na 19" i pali mu srednio 14, ale co to zmienia?
KOval81 Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Ja mam AVF-a 192KM i 389NM i pali mi po mieście od 8 do 9,5 litra na 18". Ojciec ma 2,5 Q 180KM na 17" i pali mu 8,5 - 10!! Kolega autor, z tego co napisał, to raczej nie będzie się bawił w przeróbki tak daleko idące, ale wyznacznik będzie miał jakiś co do spalania (jak się w ogóle zdecyduje na 1,9) :gwizdanie:
Gość mmcv Opublikowano 22 Października 2009 Opublikowano 22 Października 2009 ja powiem tak ze nie zmienilbym juz v6 na zadne r4 . AWX/AVF malo pala po czipie potrafia byc szybkie. W 2.5 na sofcie ponad 180 wycisniesz wiec nie jest zle , jak lykniesz Q to moze 200 przekroczysz przy dobrym wietrze, i silnik zbytnio nie wyzylowany - co innego 200 w AWX - IMO. Oczywiscie 1.9 do modow sie 4x bardziej nadaje ale to juz kwiestia co kto chce z samochodem robic :gwizdanie: - jedni wymieniaja turbiny, doloty , coolery itp itd.... a inni sprzedaja i kupuja 3.0tdi Takie po sofcie z Q 2.5 to nie wiem czy go ten AWX tak wciaga na na sniadanie jak tu ktos pisal ... a ztego co czytam to np taki Trzeniowy sobie radzi swietnie. . Dlugie trasy - V6 !! (jazda z predkoscia 180-200 nie jest meczarnia bo silnik pracuje fajnie - jezdzisz to wiesz o czym mowie) 1.9 to super silnik ale jak dla mnie topornie brzmi - o ile to mozna nazwac brzmieniem (jedni kochaja drudzy nienawidza), to mnie od niego skutecznie odpycha. p.s. 2.5 wieksze koszty - ale to chyba dla Ciebie zrozumiale.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się