Yelo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Kiedyś temat dokładniej zgłębiałem i już nie pamiętam dokładnie, ale powiem co pamiętam a potem mnie wszyscy poprawią W B6 były montowane już 2.5 poprawione, z którym problemy z wycierającymi wałkami są dużo rzadsze, niż w B5. Okazało się, że poprawa nie była 100%, nadal zdarzały się egzeplarze, które nawet przy małym przebiegu (<150kkm) i prawidłowym serwisowaniu sprawiały problemy. Dopiero w 2004 roku zostały wprowadzone ostatnie zmiany i problem ustał. Natomiast silniki B** są dostosowane do spełnienia nowszej (a co za tym idzie bardziej rygorystycznej) normy emisji spalin i ich układ wtryskowy potrafi sprawić problemy. Koszty również są wysokie (pompa + wrtyski), więc problemów z 2.5 nigdy dość. Oczywiście nie dotyczą one całości populacji tego silnika, więc uwaga przy zakupie jest podstawą. Ja bym się zastanowił nad innym silnikiem, IMO 1.8T ma przewagę nad 2.5TDI pod KAŻDYM względem (może za wyjątkiem 6 garów). Jak chodzi o autosrady, to szukaj wersji 6-biegowej i po kłopocie.
Tomeks Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Natomiast silniki B** są dostosowane do spełnienia nowszej (a co za tym idzie bardziej rygorystycznej) normy emisji spalin i ich układ wtryskowy potrafi sprawić problemy. Koszty również są wysokie (pompa + wrtyski) dokładnie,słynne narywanie na jałowym,ale jest to absolutnie jedyna wada,jeżeli się z nią uporasz,to śmigasz autem 100% bez problemowo, jestem tego bardzo dobrym przykładem :gwizdanie:
Filutek Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 Kolego Yelo 6 biegowej i jaki silnik masz na mysli?
kamilo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Kolego Yelo 6 biegowej i jaki silnik masz na mysli? Wyraźnie napisane, że chodzi o 1.8T 1.8T ma przewagę nad 2.5TDI pod KAŻDYM względem (może za wyjątkiem 6 garów). Jak chodzi o autosrady, to szukaj wersji 6-biegowej i po kłopocie.
aju Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 no jak autostrady to jak pisałem 2,5... koniecznie Bxx i dalej to życzyć bezawaryjności
julo23 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Zaczyna się... Jak widac forum podzielone jest na miłosników 2.5 i ich przeciwników. Panowie miłosnicy pewnie nie widzą jak to jest włożyć 10tys w auto i nadal mieć padaczkę. Niektórym odechciało się pakować worek kasy w auto, mam rodzine i inne wydatki. Dlatego dmucham na zimne, kupiłem AVF oczywiście 6-biegową i póki co jestem zadowolny. Oczywiście nie ma róży bez kolców. Ten silniczek oczywiście nie ma kultury pracy jak V6. Za to do szaleństw w garażu już szykuje V6 3.0 w benzin i niedługo moze sie pochwale jak ją uruchomie Skoro polecacie 2.5 to ja chętnie kupie ale wszelkie awarie powyżej 2 tys pokryje ta osoba która mi go poleciła ?? Kto weźmie taką odpowiedzialność ??
Tomeks Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Skoro polecacie 2.5 to ja chętnie kupie ale wszelkie awarie powyżej 2 tys pokryje ta osoba która mi go poleciła ?? Kto weźmie taką odpowiedzialność ?? :naughty a jakikolwiek używane auto/silnik kupisz z taką gwarancją ale ja dam ci gwarancję na silnik i mówię zupełnie poważnie! ...i akurat auto mam do sprzedania
julo23 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 już nie chodzi o gwarancję ale o polecenie z czystym sumieniem. 1.9 myśle ze mozna polecić z czystym sumieniem. Ps. teraz to wiesz... jak już kupiłem auto to są czyste dywagacje. Ale jesli takiego problemu by nie było to oczywiście że wziąłbym 2.5 TDI, nawet bym sie nie zastanawiał. V6 to piękny dźwięk silnika, większa moc i kulturalna praca motoru. Do tego lepsze wyposażenie.
truckmaniac Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 już nie chodzi o gwarancję ale o polecenie z czystym sumieniem. 1.9 myśle ze mozna polecić z czystym sumieniem. Ps. teraz to wiesz... jak już kupiłem auto to są czyste dywagacje. Ale jesli takiego problemu by nie było to oczywiście że wziąłbym 2.5 TDI, nawet bym sie nie zastanawiał. Jeżeli chodzi o czyste sumienie, to mog ten silnik polecać. Bo niby czemu nie?Swoje mam od 15 miesięcy i poza normalnymi kosztami eksploatacyjnymi ten silnik kosztował mnie 0 (słownie: zero) Osiągi zadowalające, a spalanie miło zaskakujące. Więc czemu nie polecać?
Gość Trzeniu Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 STOP z PIERDOLENIEM GŁUPOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dlaczego 99% osób które nadają na 2.5 V6 B..nigdy nie miało 2.5 V6 B.. lub nawet w takim nigdy nie jechało?????????????? dlaczego te 99% osób wie lepiej od uzytkowników takich samochodów z silnikiem na B (np. Ja , Tomeks , Andy i kilku innych) co jest ich słabą stroną???????? Wasze katastroficzne wizje są poronione , jeżdzę moim autem 2 lata i jedyny koszt który był ponad stan wynikał z mojej głupoty bo zalałem benzynę zamiast ON. Jeśli ktoś twierdzi że 1.8 T po sofcie śmiga lepiej niż 2.5 po sofcie to również pierd.... no chyba że ktoś zdłubie silnik tak jak Poziu. TrueOgre ma 1.8 po sofcie i idzie ze mną równo tyle że .... on waży 1350 a ja 1700kg. W takim razie pytam w czym jest lepszy? w tym że aby jechał to trzeba mieć z 5000-6000 obrotów a w środku jest jak na hamowni? Jedyne 1.9 TDI z Q i po sofcie od warszawskiego guru z którym miałem przyjemność się ścigać dostało aż miło, jego waga 1540kg czyli 160kg mniej... Ja i kilku w/w kolegów możemy stwierdzić ponad wszelką wątpliwość ponieważ codziennie SAMI uzytkujemy te auta że są one bardzo udane (2003 i 2004 kody BDH , BDH , BAU) i niech mi przestanie bzdury gadac jeden z drugim jeśli takiego samochodu nie użytkowali przez rok lub dwa. Do widzenia.
Dev Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 STOP z PIERDOLENIEM GŁUPOT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dlaczego 99% osób które nadają na 2.5 V6 B..nigdy nie miało 2.5 V6 B.. lub nawet w takim nigdy nie jechało?????????????? dlaczego te 99% osób wie lepiej od uzytkowników takich samochodów z silnikiem na B (np. Ja , Tomeks , Andy i kilku innych) co jest ich słabą stroną???????? Wasze katastroficzne wizje są poronione , jeżdzę moim autem 2 lata i jedyny koszt który był ponad stan wynikał z mojej głupoty bo zalałem benzynę zamiast ON. Jeśli ktoś twierdzi że 1.8 T po sofcie śmiga lepiej niż 2.5 po sofcie to również pierd.... no chyba że ktoś zdłubie silnik tak jak Poziu. TrueOgre ma 1.8 po sofcie i idzie ze mną równo tyle że .... on waży 1350 a ja 1700kg. W takim razie pytam w czym jest lepszy? w tym że aby jechał to trzeba mieć z 5000-6000 obrotów a w środku jest jak na hamowni? Jedyne 1.9 TDI z Q i po sofcie od warszawskiego guru z którym miałem przyjemność się ścigać dostało aż miło, jego waga 1540kg czyli 160kg mniej... Ja i kilku w/w kolegów możemy stwierdzić ponad wszelką wątpliwość ponieważ codziennie SAMI uzytkujemy te auta że są one bardzo udane (2003 i 2004 kody BDH , BDH , BAU) i niech mi przestanie bzdury gadac jeden z drugim jeśli takiego samochodu nie użytkowali przez rok lub dwa. Do widzenia. o mój Boże ile w tym wszystkim jest agresji :polew: :polew: poczułem mrowienie z podniecenia jak to czytałem :polew: :polew: swietnie że nie masz żadnych problemów ze swoim autem, wielu może Ci zazdrościć (ja nie) ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka
truckmaniac Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka czyli użytkownicy tego silnika. Najwięksi niezadowoleni, to zazwyczaj posiadacze 1,9.Brawo Trzeniu. Popieram w całej rozciągłości.
Tomeks Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 swietnie że nie masz żadnych problemów ze swoim autem, wielu może Ci zazdrościć (ja nie) ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka tylko się upewnię kolego... ...wiesz,że piszemy tu o 2,5 z kodem zaczynającym się na B...,tak? pytam,bo nie wiem czy zdajesz sobie sprawę,że jesteś osamotniony ze swoją opinią :gwizdanie:
julo23 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Nie musze mieć 2.5 bo już sie sprzyłem na 2.0 i wierze tym co narzekają na 2.5 bo też włożyłem w 2.0 TDI worek kasy. Za to mam znajomych i rozmawiam z nimi. Specjalnie drąże temat bo nie każdy jest skory powiedzieć lub sie pochwalic ile to musiał włożyć w naprawy. Zresztą najwiecej mogą powiedzieć nie uzytkownicy tylko mechanicy, którzy robią co chwile jakiś przypadek. Byc może te 2.5 TDI z początkiem B** już są poprawione ale uwierz mi - nie mam ochoty tego sprawdzać. bo nie stać mnie na takie eksperymenty po tym co przeżyłem, jestem zdegustowany... jak może audi wypuścić takie gówno i sie nie przyznawać do tego? Przeciez 2.0TDI 16V czyt 2.5 TDI z kodem A** to jest straszna porażka konstruktorów, silnik wytrzymuje 150tys a później tylko poważne naprawy czekają właściciela, to tylko troche lepiej niż polonezy czy fiaty 125p. bo tam sie robiło remont co 60 tys
Dev Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka czyli użytkownicy tego silnika. Najwięksi niezadowoleni, to zazwyczaj posiadacze 1,9.Brawo Trzeniu. Popieram w całej rozciągłości. najbardziej niezadowoleni to sa mechanicy którzy musza "grzebać" przy tych "zabytkach" ale nie macie co sie martwic wszyscy posiadacze 2.5TDi V6 lepszym wynalazkiem jest silnik Isuzu 3.0D V6 który był montowany do opla, saaba i renault-a tam dopiero jest CYRK :shocked: :shocked: silniki "klekają" po 100 tkm. :polew:
Gość Trzeniu Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 o mój Boże ile w tym wszystkim jest agresji :polew: :polew: poczułem mrowienie z podniecenia jak to czytałem :polew: :polew: każdy podniecenie odczuwa w inny sposób ... poza tym co to ma wspólnego z tym tematem? ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka Kolego , proszę wymień mi choć JEDNEGO niezadowolonego użytkownika silnika BDH , BDG , BAU na tym forum. Jest tu 30 000 userów... Odnoszę wrażenie że Ty nawet nie wiesz że 2.5 ma różne kody a Ty wszystkie wrzucasz do jednego wora co tylko świadczy o Twojej nie wiedzy
Dev Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 o mój Boże ile w tym wszystkim jest agresji :polew: :polew: poczułem mrowienie z podniecenia jak to czytałem :polew: :polew: każdy podniecenie odczuwa w inny sposób ... poza tym co to ma wspólnego z tym tematem? ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka Kolego , proszę wymień mi choć JEDNEGO niezadowolonego użytkownika silnika BDH , BDG , BAU na tym forum. Jest tu 30 000 userów... Odnoszę wrażenie że Ty nawet nie wiesz że 2.5 ma różne kody a Ty wszystkie wrzucasz do jednego wora co tylko świadczy o Twojej nie wiedzy moge podac Ci przynajmniej 10 nazwisk i adresów ludzi którzy od dłuższego czasu chcą pozbyć sie tego szajsuniestety przykro mi ale żaden z nich nie jest użytkownikiem tego forum
Gość Trzeniu Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 o mój Boże ile w tym wszystkim jest agresji :polew: :polew: poczułem mrowienie z podniecenia jak to czytałem :polew: :polew: każdy podniecenie odczuwa w inny sposób ... poza tym co to ma wspólnego z tym tematem? ale takich jak Ty, zadowolonych z tego silnika jest garstka Kolego , proszę wymień mi choć JEDNEGO niezadowolonego użytkownika silnika BDH , BDG , BAU na tym forum. Jest tu 30 000 userów... Odnoszę wrażenie że Ty nawet nie wiesz że 2.5 ma różne kody a Ty wszystkie wrzucasz do jednego wora co tylko świadczy o Twojej nie wiedzy moge podac Ci przynajmniej 10 nazwisk i adresów ludzi którzy od dłuższego czasu chcą pozbyć sie tego szajsuniestety przykro mi ale żaden z nich nie jest użytkownikiem tego forum :kox:
julo23 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Dobrze, skorą są takie dobre, to skupmy sie lepiej w tym temacie na tym co je wyróżnia i jak je rozpoznać od tego gówna A** bez VIN-u czy oznaczenia. I czym się różnią miezy sobą poszczególne rodzaje B** ?
Yelo Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Trzeniu, w Twojej wypowiedzi widzę że odnosisz się do mnie, więc może wyjaśnię Ci, że niepotrzebnie się pieklisz... Wasze katastroficzne wizje są poronione , jeżdzę moim autem 2 lata i jedyny koszt który był ponad stan wynikał z mojej głupoty bo zalałem benzynę zamiast ON. Moje wizje nt. 2.5TDi są katastroficzne? Mam nadzieję, że ta część wypowiedzi była nie do mnie. A jak nie, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem. Jeśli ktoś twierdzi że 1.8 T po sofcie śmiga lepiej niż 2.5 po sofcie to również pierd.... no chyba że ktoś zdłubie silnik tak jak Poziu. TrueOgre ma 1.8 po sofcie i idzie ze mną równo tyle że .... on waży 1350 a ja 1700kg. W takim razie pytam w czym jest lepszy? w tym że aby jechał to trzeba mieć z 5000-6000 obrotów a w środku jest jak na hamowni? Jedyne 1.9 TDI z Q i po sofcie od warszawskiego guru z którym miałem przyjemność się ścigać dostało aż miło, jego waga 1540kg czyli 160kg mniej... Porównuj podobne wersje 1.8T i 2.5TDI. Masz wersję topową (najmocniejszą), porównuj się z najmocniejszym 1.8T, czyli BEXem (tutaj najodpowiedniejszy byłby były Mironowóz).Auto TrueOgra, czyli BFB (163PS) możnaby przyrównywać do BDG. A co do 5-6kRPM to właśnie ten dźwięk u mnie powoduje największego rogala
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się