Bartez38 Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Witam! Nie podałem oznaczenia silnika bo jeszcze go nie znam. Mam Audi z 99 roku. Silnik 1,6, 74 kW + LPG. Posiadam to auto już rok i w pewnym momencie zauważyłem że zaczyna spadać poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Normalnie pomyślał bym że cieknie z chłodnicy lub tym podobne. Problem w tym że silnik jest suchy, nieszczelności nie ma, nic nie kapie spod silnika. Co najlepsze silnik się nie przegrzewa. Temperatura spokojnie rośnie od momentu uruchomienia auta i zatrzymuje się na 90 st. Poradźcie co to może być i co z tym zrobić ;(
Cristoforo Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 było już tego na forum spr. korek bo może z niego cieknac lub parować dolny wąż ze zbiornika pamietaj ze podczas jazdy wytwarza sie cisnienie i może ciec podczas jazdy i tego nie da sie tak gołym okiem zauważyć może przedostawać sie przez uszczelke pod głowice do komory silnika w małych ilosciach itd. masz jakies plamy tłuste w zbiorniczku?? może tez "mieszalnik" reduktor (nie wiem jak to sie nazywa) gazu ma cos w stym wspolnego
Bartez38 Opublikowano 26 Października 2009 Autor Opublikowano 26 Października 2009 było już tego na forum spr. korek bo może z niego cieknac lub parować dolny wąż ze zbiornika pamietaj ze podczas jazdy wytwarza sie cisnienie i może ciec podczas jazdy i tego nie da sie tak gołym okiem zauważyć może przedostawać sie przez uszczelke pod głowice do komory silnika w małych ilosciach itd. masz jakies plamy tłuste w zbiorniczku?? może tez "mieszalnik" reduktor (nie wiem jak to sie nazywa) gazu ma cos w stym wspolnego Tłustych plam w zbiorniczku nie mam. Wszystko jest ok, poza tym że muszę czasami płynu chłodniczego troszkę dolać.
Bulik Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Witam! Nie podałem oznaczenia silnika bo jeszcze go nie znam. Mam Audi z 99 roku. Silnik 1,6, 74 kW + LPG. Posiadam to auto już rok i w pewnym momencie zauważyłem że zaczyna spadać poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Normalnie pomyślał bym że cieknie z chłodnicy lub tym podobne. Problem w tym że silnik jest suchy, nieszczelności nie ma, nic nie kapie spod silnika. Co najlepsze silnik się nie przegrzewa. Temperatura spokojnie rośnie od momentu uruchomienia auta i zatrzymuje się na 90 st. Poradźcie co to może być i co z tym zrobić ;( mam tez 1.6 i tez ubywa mi płyn. z tym ze u mnie zaczelo sie to po wymianie kompletnego rozrzadu wraz z plynem.......u mnie widac ze puszcza chlodnica ale tylko wtedy jak dostanie w dupe a przy normalnej jezdzie jest gitara :gwizdanie:
Yelo Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Bulik - Wymieniałeś pompę wody? Bo pompa zaczyna puszczać właśnie na wyższych obrotach...
Bulik Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 Bulik - Wymieniałeś pompę wody? Bo pompa zaczyna puszczać właśnie na wyższych obrotach... u mnie puszcza chlodnica
duluki Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 może ucieka Ci przez zaworek wyrównawczy,jak zbiornik z płynem jest pod ciśnieniem
Bulik Opublikowano 26 Października 2009 Opublikowano 26 Października 2009 może ucieka Ci przez zaworek wyrównawczy,jak zbiornik z płynem jest pod ciśnieniem więc musi miec ślady,a pisze że niema
Bartez38 Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana?
Yelo Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana? Warto rozejrzeć się dookoła, czy nie ma zacieków pod maską. Pompa lubi ciec przy wyższych obrotach, nie wiem jakie masz obserwacje własne - kiedy najszybciej ubywa Ci płynu.Koszt pompy nie jest wysoki, gorzej z robocizną, ale to już musisz się samemu zorientować.
wojtas-audi Opublikowano 27 Października 2009 Opublikowano 27 Października 2009 Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana? Z olejem tez wszystko ok, nie ma białych plam, masła ?
Bartez38 Opublikowano 28 Października 2009 Autor Opublikowano 28 Października 2009 Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana? Z olejem tez wszystko ok, nie ma białych plam, masła ? A no nie ma żadnych problemów z olejem.
Bogumił Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Mam podobny problem z "ubywającym" płynem chłodniczym, co jakiś czas muszę dolać z jakieś 200ml. Jedno co wiem to, to że nie miesza się u mnie płyn z olejem, nie widać oznak żadnego wycieku - mechanik stwierdził, że: "płyn chłodniczy dostaje się do układu wydechowego" - czy faktycznie jest taka możliwość dostawania się płynu chłodniczego do wydechu?
Bulik Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 ile to znaczy co jakis czas?
Bogumił Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Ten czas to około miesiąc.
MATIUS Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Podłącze się tez pod ten temat bo też mam z tym problem mi też ubywa płynu.. nie mam pojęcia co to może być płyn tłusty nie jest ,olej też wporządku , w ostanich 2 miesiącach musiałem dolać ok 1.5L dodam iż w przyszłym tyg wymieniam płyn na Zimowy może to coś da a morze i nie... gdzie szukać przyczyny??
piterra Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 a może wam ucieka gdzieś w okolicach nagrzewnicy proponował bym sprawdzić wszystkie cybanty czy są dokręcone bo może być tak że nie są dociągnięte cybanty na wężach układu chłodzącego i płyn wycieka wtedy gdy silnik jest nagrzany i płyn od razu odparowuje Również bym sprawdził korek na zbiorniczku wyrównawczym -może źle działać zaworek bezpieczeństwa
skalarx Opublikowano 8 Stycznia 2010 Opublikowano 8 Stycznia 2010 a może wam ucieka gdzieś w okolicach nagrzewnicy proponował bym sprawdzić wszystkie cybanty czy są dokręcone bo może być tak że nie są dociągnięte cybanty na wężach układu chłodzącego i płyn wycieka wtedy gdy silnik jest nagrzany i płyn od razu odparowuje Również bym sprawdził korek na zbiorniczku wyrównawczym -może źle działać zaworek bezpieczeństwa ale czy niesprawny zawór korka, musi się objawiać wyciekiem z korka? czy może spokojnie odparowć przez nieszczelność w korku nie pozostawiając śladu wycieku na zbiorniku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się