Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poluzowane śruby - luzowanie się podczas jazdy...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

...no właśnie. Problem nie dotyczy A4, ale to chyba nie istotne.

Czy możliwe jest, że z jakiegoś powodu same luzują się śruby na dwóch lewych kołach? Co to może byc za przyczyna? Podczas jazdy wibracji zadnych nie czuc w kabinie. Pomijam też ingerencje w to drugiej osoby.

Moja dziewczyna miała dziś szczęście, bo w ostatniej chwili zorientowała sie, ze śruby ledwo trzymają...

Opublikowano

hmm... powiedzialbym ze śruby sa do d... normalnie tekie sruby maja gwint samohamowny czyli o trapezowym przekroju zeba. te natomiast moga miec zwykly trojkatny. poza tym jesli sa trojkatne to maja luzy bo piasta jest napewno nagwintowana pod zeby trapezowe....ach nie wiem jak ci to dobrze wytlumaczyc, najlepiej sprawdz te sruby i ewentualnie pokaz na fotce jak wygladaja.

Opublikowano

Wiem o co Ci chodzi. Jutro to sprawdze, dzieki.

Opublikowano

"Kto smaruje ten jedzie" mawiał sąsiad, i sie na tym przejechał, nasmarował szpilki do kół i zgubił kółko w trasie w polonezie..

Opublikowano

Hincó, w tym przypadku szpilki nie byly smarowane.

Opublikowano

Hincó, w tym przypadku szpilki nie byly smarowane.

Pisałem do ogólnej wiadomości, nie lubie smarować, ale jakby mi nie powiedzieli pare lat temu że sie tego nie robi to bym nie wiedział ;)

Sprawdź śruby, tylko to może być przyczyną, albo gwint, albo coś z czapką co dociska felge.

Opublikowano

Ok, rozumiem. Najdziwniejsze jest tylko to, że prawa strona jest nieruszona. Musze jutro to dokładnie posprawdzac.

Opublikowano

może się tak stać, dlatego zaleca się żeby po zmianie kół jeszcze samemu dokręcić po kilkudziesięciu kilometrach. Nie jest to normalne, kiedy jeździsz już dłuższy czas (ja piszę o sytuacji kiedy zmieniasz koła).

Gość Goodspit
Opublikowano

Może się okazać konieczna zmiana szpilek... I chyba ja bym tak zrobił odrazu w takiej sytuacji bo to ewidentnie wina śrub.

Opublikowano

masz alufelgi czy felgi stalowe?

Opublikowano

woj-o, to sie stało przy oryginalnych alufergach.

Opublikowano

Pytano było bo przy alu to jest możliwe - tam trzeba dokręcać mocno, sama felga nie ma żadnej spreżystości.

Więc jak się coś między śrube a felgę dostanie (kurz, piach) to może puścić, no i alu warto sprawdzić co jakiś czas.

Przy stalówkach felka robi za podkłądke sprężystą (dokręcasz średnio a odkręcić trudno).

W poldzie żadnych samohamujących gwintów nie zauważyłem, w audi raczej też nie na luźno się wkręcaja łatwo w obie strony.

Opublikowano

Kto to wymyślił że samohamowne - przecież takie śruby by trzaba było wymieniac co którąś wymianę a może nawet i piasty również. Jest to zwykły metryczny gwint równiez nie żaden trapezowy. Smarować można (smar miedziany) ale powierzchnie dociskową - zależnie od marki są stożkowe albo sweryczne (Audi) - wówczas śruba nie strzela tak przy dokręcaniu i odkręcaniu. W przypadku audi można do alu i stalówek stosować te same śrub, niektórzy producenci wymagają stosowania różnych śrub. W przypadku nie firmowych alu może być potrzeba użycia odpowiednich śrub tzn. odnośnie długości lub powierzchni oporowej.

A problem wynikł najprawdopodobniej ze zbyt słabego dokręcenia.

Opublikowano

A może ktoś chciał je sobie zabrać :rolleyes:

Pierścienie centrujące masz?

Opublikowano

podczas hamowania tarcze jak wiadomo sie grzeją i piasta też jeżeli były słabo dokręcone to śruby mogły nawet całkiem się odkręcic :grin:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...